No dobra, to działa na nowym serwerze. Zmienił się adres serwera, ale teoretycznie powinno Was przekierować zarówno w aplikacji, jak i z poziomu przeglądarki. Jeżeli nie można się podłączyć, to:
- w przypadku aplikacji, usunąć, lub deaktywować stary wpis o serwerze i dodać nowy:
https://mm-aws.td2.info.pl/- w przypadku przeglądarki - wyczyścić cache i zrobić restart przeglądarki. Cache, zazwyczaj czyści się poprzez CTRL+SHIFT+DEL i z okienka które się pojawi, należy wybrać: "cached images and files", tudzież scachowane pliki i obrazy, lub jakoś podbnie. Operacja ta nie usuwa żadnych waszych danych, jedynie powoduje, że przeglądarka musi pobrać ponownie wszystkie dane z serwera.
Mattermost działa teraz odseparowany od reszty usług i nawet jak się wywali znowu, to poza samym mattermostem nic nie padnie więcej, więc problemy które odczuwaliście w ciągu ostatnich kilku dni nie powinny wrócić więcej. Prawdopodobnie, problem z MM wynikał ze zbyt dużej ilości osób które się łączyły do niego bezpośrednio, czyli wszyscy Ci, co mieli wpisany port 8065 w URLu. W dokumentacji dziś znalazłem, że MM nie zaleca, aby takich połączeń było więcej niż 200. Obecnie, cały ruch idzie przez pośredni serwer proxy. Czy to pomoże - czas pokaże.
Dzień jutrzejszy (w zasadzie to już dzisiejszy) serwer pochodzi sobie na wersji "wypasionej RAMU, poobserwuję ile mu faktycznie będzie potrzeba, oraz jak płynnie to będzie wszystko sobie działać i docelowo dobierze się takie parametry RAM/CPU, żeby było optymalnie.
Dobranoc
ps. Napisaliście ponad 2.3 miliona wiadomości i wysłaliście ponad 400 tys plików do tej pory, gratulacje ;-)
Top 10 typów plików:
289772 jpg
92519 png
5530 sc
2630 PNG
1537 JPG
1491 scs
1296 kse
1070 pdf
848 gif
783 mp4