Autor Wątek: Info: Zdjęcia na tekstury - poradnik  (Przeczytany 4565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sabyryn

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 115
  • Sabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezes
  • Lok. W-wa Praga Centralna DOKP
Zdjęcia na tekstury - poradnik
« dnia: 02 Września 2020, 18:14:55 »
Witam serdecznie.
W tym oto poradniku pokażę wam jak robić zdjęcia na tekstury, co mam nadzieję zaowocuje nowymi wozami w TD2.


(SM42-483 by Sabyryn ze zdjęć Marcin_S)

1.Jak się do tego zabrać?
  Z rzeczy jakie trzeba mieć przyda się jedynie dobry aparat (może być w telefonie, dobrze jakby zdjęcia były wysokiej rozdzielczości). Ale najważniejsze są warunki w jakich chcemy to robić. Musi być pochmurny dzień, obowiązkowo słońce musi być zasłonięte przez chmury. Na fotografowanym obiekcie nie powinien pojawić się cień. Oczywiście, cień da się wyretuszować, ale rzucony cień jest oznaką tego, że podczas fotografowania z drugiej strony kolor będzie zupełnie inny. Do tego fotografowany obiekt powinien mieć trochę przestrzeni dookoła siebie.

2.Kiedy te warunki są spełnione
  Zdjęcia koniecznie muszą być wykonywane równo, każde przekrzywienie utrudnia skuteczne nałożenie tekstury. Zdjęcia powinny być wykonane w miarę szybko, zanim oświetlenie się zmieni. W przypadku każdego wozu powinno być jedno zdjęcie poglądowe i jedno zdjęcie ogólne całościowe każdego boku i zdjęcia poszczególnych segmentów/detali. Wszystkie zdjęcia najlepiej jakby były wykonywane idealnie w środku fotografowanej przestrzeni. Idealnie na środku wysokości jak i szerokości. Obiekt fotografowany nie może wypełniać dużo więcej niż 50% kadru. Zalecałbym również nastawić balans bieli na temperaturę 5500K.

3.Przykładowe zdjęcia i sposób focenia SM42 (fot. Marcin_S)
Czoło lokomotywy i zaznaczone poszczególne elementy które potrzebują osobnej fotografii:
-Zgarniacz (najlepiej z podniesionymi sprzęgami powietrznymi)
-Zderzak (wystarczy jeden)
-Czołownica w 3 osobnych zdjęciach (ze względu na to że w jednym zdjęciu zasłaniają zderzaki)
-Reflektor dolny
-Osobne zdjęcie oznaczeń jeżeli zostały zasłonięte przez barierki, chociaż lepiej zrobić zdjęcie w których barierka nie zasłania


Bok lokomotywy:
-Zdjęcie obejmujące całą lokomotywę
-kabina od boku
-Oznaczenia na boku kabiny
-,,krótki nosek"
-Dwa zdjęcia długiego noska


Ewentualnie dodatkowo:
-Zdjęcie przodu kabiny z pomostu, zdjęcia kabiny nad noskiem, zdjęcie boku zderzaka, zdjęcie każdego elementu nietypowego dla danego malowania (np paski na osłonie chłodnicy pod sprzęgiem, czy pomalowane dekielki maźnic)

Najbardziej pożądane są lokomotywy przewoźników prywatnych bądź takie jeżdżące na terenach ogólno niedostępnych i powszechnie rzadko spotykane, oraz lokomotywy w malowaniach historycznych. W miarę podobnie powinny wyglądać zdjęcia elektrowozów czy jednostek (każdy bok + szczegóły)

Wszystkie materiały udostępnianie przez autora, powinny być umieszczone w oddzielnym katalogu na serwerze up.td2.info.pl. Dodatkowo w katalogu nalezy umieścić plik LICENCJA.txt o treści:
Materiały umieszczone w niniejszym katalogu przekazuję na warunkac uznania licencji Creative Commons 4.0 BY, t.j. bez żadnych ograniczeń, z uznaniem autorstwa". Dokładne informacje o licencji można znaleźc w tym miejscu: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl

Naterki, Kcynia, Hel, Winiary, Biała Sudecka
Przekaż 1% dla Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei --> http://www.psmk.org.pl/1-dla-psmk/