Autor Wątek: Issue/Problem: Blender/collidery i wchodzenie po schodkach  (Przeczytany 498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 5205 km
  • Trains Routed: 1185
Blender/collidery i wchodzenie po schodkach
« dnia: 12 Czerwiec 2018, 11:35:00 »
Jak to ogarnąć, żeby ludzik wchodził po schodach? Każdy schodek musi być oddzielną bryłą czy lepiej je scalić? Jak to wygląda ze sprawą colliderów?

Offline inomushis

  • Developer
  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Kontroler scenerii
  • Administrator SWDR
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 75
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
  • Distance Travelled: 1298 km
  • Trains Routed: 492
Odp: Blender/collidery i wchodzenie po schodkach
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwiec 2018, 12:36:03 »
Nie wiem czy dobrze się rozumiemy - ale jeśli chodzi o to, jak ma wyglądać kolizja ze schodami, to postać potrafi pokonywać wzniesienie pod kątem 50 stopni względem gruntu.
Jednakże - jeśli nachylenie jest zbyt duże to wbiegając postać na końcu może mieć problem z podskakiwaniem, a zbiegając w dół - prędkość może być za duża i postać po prostu spadnie :)

Na poniższym filmie wbieganie, zbieganie i wchodzenie po nachyleniach 50 stopni i 15 stopni.
Odpowiadając na pytanie - na model można położyć jeden collider który zapewni gładkie wejście po schodkach, zamiast podskakiwania - o ile kąt nachylenia jest sensowny.

https://youtu.be/x9jqOJOaSdQ
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwiec 2018, 12:40:09 wysłana przez inomushis »

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 5205 km
  • Trains Routed: 1185
Odp: Blender/collidery i wchodzenie po schodkach
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwiec 2018, 13:06:14 »
Czyli już wszystko wiem (chyba). Problem rozwiązany. 9tka już w fazie testów?

Offline mentorious

  • Moderator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 260
  • Siła reputacji: 240
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2895 km
  • Trains Routed: 2051
Odp: Blender/collidery i wchodzenie po schodkach
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Czerwiec 2018, 17:43:18 »
Collidery to my sobie dodamy w unity, wystarczy nam sam model schodow. Czy zrobisz Attach czy nie to kompletnie obojetne, bo mesh collider podepnie sie pod Shape wzdluz schodów.

Jaka 9tka?

Offline ZnaQu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Siła reputacji: 127
  • ZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezesZnaQu prezes
  • To ja prowadzący manewry na WGA1
  • Distance Travelled: 2994 km
  • Trains Routed: 974
Odp: Blender/collidery i wchodzenie po schodkach
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Czerwiec 2018, 17:52:18 »
Pewnie chodzi o EP09

Offline mentorious

  • Moderator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 260
  • Siła reputacji: 240
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2895 km
  • Trains Routed: 2051
Odp: Blender/collidery i wchodzenie po schodkach
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Czerwiec 2018, 17:56:32 »
To nie ma zadnych testów ep09, nie wiem kto autorowi watku taki kit sprzedał xD