Autor Wątek: Pomoc w łatwiejszym tworzeniu map  (Przeczytany 340 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Anisaj

  • User
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 5
  • Anisaj pracownik torowy
  • Distance Travelled: 199km
  • Trains Routed: 22
Pomoc w łatwiejszym tworzeniu map
« dnia: 16 Maj 2018, 13:22:25 »
Zauważyłem, że TD2 nie pojawia się za wiele nowych scenariuszy a obsadzane są ciągle te same. Mam pomysł co by trochę ułatwiło.

Kiedyś tworzyłem sam jedną stację, niedużą, z prostym układem torowym. Położną raczej na terenie nizinnym. Tak aby było najprościej bo to miała być moja pierwsza mapka. Chciałem zdobyć doświadczenie aby wykonać dużą stację. Tory projektowałem za pomocą nakładania obrazów map. Ze względu, że obrazy satelitarne jakie udało mi się pozyskać były słabej jakości używałem starych map rastrowych z 1992 roku. Problem był taki, że nałożone tory na taką mapę okazały się mieć zły kształt. Przede wszystkim łuki były za ostre, ale też ogólny wygląd nie zgadzał się z rzeczywistością. Widać było to na mapach satelitarnych Google Maps. Po próbach naprawienia tego trochę się zniechęciłem. Choć chciałem zostawić to już w takim wyglądzie na dalszych etapach pracy były kolejne problemy i porzuciłem  projekt. Teraz chciałem wrócić ale dopracować te tory. Zrobić je według zasad aby scenariusz przeszedł kontrolę i był dopuszczony do gry.

I tutaj moje pytanie do twórców scenerii. Czy do budowy torów (nakładając je na obrazy mapy) korzystaliście z jakiś innych programów od MapoTero. Czy jest jakiś sposób aby wykorzystać współczesne zdjęcia Google Maps, które mają naprawdę dobrą jakość w każdej części Polski? Na takich mapach widać nawet napędy zwrotnic. To by bardzo ułatwiło mi pracę i myślę też innym początkującym.

Offline Blondyna

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 123
  • Blondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezes
  • Brawurowa jazda samochodem cinquecento.
  • Distance Travelled: 7684km
  • Trains Routed: 885
Odp: Pomoc w łatwiejszym tworzeniu map
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Maj 2018, 14:13:01 »
Nie wiem, czy przeglądałeś forum i szukałeś wątków związanych z twoim problemem, ale jeśli nie, to polecam zerknąć na poradnik Uazownika w którym wyjaśnia zasady działania na podkładach. Post znajdziesz w dziale "instrukcje i poradniki". System generowania map. Pzdr
Mężczyzna

Offline Anisaj

  • User
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 5
  • Anisaj pracownik torowy
  • Distance Travelled: 199km
  • Trains Routed: 22
Odp: Pomoc w łatwiejszym tworzeniu map
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Maj 2018, 19:17:34 »
Tak, szukałem rozwiązania. To właśnie z poradnika Uazownika nauczyłem się o tych podkładach z tą różnicą, że zamiast wykorzystywać program Rainstend, korzystam z MapoTero. Przyznam szczerze, że forum jest dla mnie trochę nieczytelne i się w nim gubię. Raz na coś trafię, potem nie mogę tego z powrotem znaleźć.

Ale to MapoTero korzysta właśnie z map z Geoportalu, więc rozumiem, że trafiłem na miejsce o słabej jakości zdjęć satelitarnych w owym portalu? Gdzieś wyczytałem, że pobieranie map Google jest nielegalne.

Offline Blondyna

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 123
  • Blondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezes
  • Brawurowa jazda samochodem cinquecento.
  • Distance Travelled: 7684km
  • Trains Routed: 885
Odp: Pomoc w łatwiejszym tworzeniu map
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Maj 2018, 19:00:34 »
Jest taka możliwość, że to miejsce o wyjątkowo słabej jakości mapie. Sam miałem taki problem, no ale cóż trzeba sobie jakoś radzić. Co do google maps to szczerze nie wiem jak wygląda sprawa z tym związana, ale wydaje mi się, że jeśli google udostępnia swoje zdjęcia (mape) każdemu, to kryje się za tym możliwość z niej korzystania. Spróbuję coś znaleźć na ten temat.
Mężczyzna

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Siła reputacji: 812
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 5518km
  • Trains Routed: 7665
Odp: Pomoc w łatwiejszym tworzeniu map
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Maj 2018, 19:16:06 »
Akurat nawet jak sa slabej jakosci to we wiekszosci wystarczy zeby ulozyc  tory zgodnie z mapa  - reszta  idzie poprawic biorac pod uwage przepisy kolejowe. Czesc obszarow ma nawet zdjecia starsze bardziej wyrazne -Mozna powycinac tez kwadraty z GM sam akurat ostatnio cos tam kombinuje zeby skala pasowala :D
« Ostatnia zmiana: 17 Maj 2018, 22:20:25 wysłana przez Matz32 »
Buduje sie : Sosnowo i Projekt Linia 139/Aglomeracja Gornoslaska
Moje foty kolejowe https://www.facebook.com/Matz32

Offline Anisaj

  • User
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 5
  • Anisaj pracownik torowy
  • Distance Travelled: 199km
  • Trains Routed: 22
Odp: Pomoc w łatwiejszym tworzeniu map
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Maj 2018, 20:14:49 »
Dzisiaj od rana siedzę przy edytorze z krótkimi przerwami.
Zacząłem od robienia wszystkich podkładów całego obszaru. Czyli obraz satelitarny i mapa topograficzna. Po wykonaniu ich okazało się, że nic nie działa. Więc musiałem zacząć od początku.
Tym razem sprawdzałem w edytorze czy moja praca nie pójdzie na marne. Następnie zabrałem się za układanie podkładów w edytorze. Zacząłem od budowy tymczasowych szlaków aby rozszerzyć obszar i ułożyłem tylko te podkłady co zawierają tory. Podkłady zawsze podwyższam o 0,2 metra aby nie zlewały się z trawą. Układałem tory wzorując się na przemian dwoma typami map. Mam je tak zapisane, że aby wybrać inny wystarczy zmienić jedną literkę. Potem uświadomiłem sobie, że teren nie jest idealnie równy w rzeczywistości i należy go trochę podwyższyć. Po próbach przerobieniu torów tak aby były 3 metry wyżej, doszedłem do wniosku, że łatwiej jest zacząć od początku.
Rozłożyłem mapy i starałem się ułożyć tory tak aby szły pod górkę. Niechcący ułożyłem tor jeden na drugim. W efekcie powstał tor widmo, którego się nie dało usunąć. Na wszelki wypadek zapisałem i staram się wczytać autosave. Nie zrobiłem wcześniej zapisu bo w sumie nie zrobiłem jeszcze nic konkretnego. Choć miałem dobrany już odpowiedni kąt wyjścia na jeden szlak. Autosave się nadpisał i zostałem z wersją scenariusza, którego nie da się wczytać. Za pewne od tego toru widmo.
Rozpocząłem tworzenie scenariusza po raz trzeci. Po podkładach, używając mapy topograficznej naniosłem prowizoryczne nasypy co 200 metrów. Usiłowałem zmusić tory aby oparły się na wierzchołkach. W międzyczasie wywaliło mnie w próżnię, tak że nie mogłem znaleźć torów. Losowe wciskanie klawiszy od F1-F12 rozwiązało problem. Bodajże pomógł F3. Potem chciałem chyba zapisać albo robiłem coś innego i dostałem crasha.

No muszę przyznać, że en edytor nie jest dla mnie zbyt przyjazny. Albo jest taki niedopracowany albo ja tak sobie z nim nie radzę. Najgorsze jest tworzenie wzoszenia i spadku torów i zmienianie ukształtowania terenu. A wy jak radzicie sobie z profilem pionowym?

Dodano: 18 Maj 2018, 09:38:39


Spoiler: pokaż

Czy da się zrobić tak aby tory szły pod pewnym kątem stale pod górę? Bo jak narazie potrafię zrobić takie śmieszne hopki: tor zaczyna się idealne poziomo, po czym zaczyna zaginać się w górę, biegnie pod kątem i kończy się powrotem do poziomu. Wychodzi takie S patrząc od boku. Domyślam się jak będzie się po takich torach jechać, jak będzie co chwilę opadać, albo w drugą stronę wznosić w zrywach.

Edit:
Już umiem robić pochylenie


Dodano: 18 Maj 2018, 11:14:23


Akurat nawet jak sa slabej jakosci to we wiekszosci wystarczy zeby ulozyc  tory zgodnie z mapa  - reszta  idzie poprawic biorac pod uwage przepisy kolejowe. Czesc obszarow ma nawet zdjecia starsze bardziej wyrazne -Mozna powycinac tez kwadraty z GM sam akurat ostatnio cos tam kombinuje zeby skala pasowala :D
A to ja też próbowałem z Google Maps. Jest tam opcja zmierz długość, odmierzam 1000m. Print Screen, potem na Gimpie wyskalowuję i wklejam do TD2. Okazuję się, że dużej poprawy nie ma. Jednak jeden metr jeden piksel robi swoje. Ale można tak robić w ważniejszych miejscach bo inaczej za dużo roboty.


Dodano: 18 Maj 2018, 15:31:19


Dzisiaj znowu zabrałem się do roboty. W trakcie dostałem crasha. Na szczęście robiłem save'y. Wczytuję zapis. Komunikat: błąd ładowania w linii 33. I wywala do menu głównego.
No co ja mam zrobić?
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2018, 15:38:55 wysłana przez Anisaj »