Autor Wątek: Solved/Rozwiązane: Zasady ustawiania rezonatorów SHP  (Przeczytany 6415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zdebu

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Siła reputacji: 155
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
Zasady ustawiania rezonatorów SHP
« dnia: 25 Września 2017, 21:23:15 »
Witam, tłumaczyłem koledze jakie są odległości shp względem semaforów i wyszło na to że rzekomo SHP nie stawia się przy każdym wyjazdowym, bo kolega sprawdził na Blaszkach i tam podobno nie ma przy niektórych wyjazdowych, jeszcze lepiej jest z Imielinem gdzie nie ma żadnego SHP, ciekawe jest też to że jeden kolega powiedział iż na jego stacji (mowa tu już o realnej stacji) są SHP przy semaforach wyjazdowych a przy wjazdowych już ich nie ma, stąd moje pytanie jak to jest z tymi shp czy PLK losuje sobie przy którym semaforze postawi SHP czy jak, bo ja nie potrafie znaleźć logicznej odpowiedzi. Zawsze wydawało mi się ze SHP jest systemem bezpieczeństwa, a skoro ma zapewniać bezpieczenstwo to chyba powinien być przy lub przed każdym semaforem?
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2019, 21:15:22 wysłana przez Ares28 »

Offline Marszałek

  • User
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 149
  • Marszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezesMarszałek prezes
  • Magazynier
Odp: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Września 2017, 22:49:54 »
§56 Instrukcji Ie-4
Urządzenia punktowego oddziaływania kontrolujące czujność maszynisty


1. Urządzenia torowe punktowego oddziaływania kontrolujące tylko czujność maszynisty umieszcza się przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami spełniającymi również funkcję tarczy ostrzegawczej oraz przed tarczami przejazdowymi według następujących zasad:

     1) urządzenia odnoszące się do sygnalizatorów ustawionych na szlakach, w tym również do semaforów wjazdowych, tarcz ostrzegawczych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych umieszcza się w odległości 200 m (±5 m) przed sygnalizatorem;
 
      2) w obrębie stacji i innych posterunków ruchu urządzenia torowe umieszcza się na wysokości semaforów (±5 m), jeżeli spełniają one również funkcję tarczy ostrzegawczej; w przypadku zastosowania semaforów grupowych wyjazdowych na szlak z sbl urządzenia torowe punktowego oddziaływania umieszcza się na wysokości tych semaforów.

2. W przypadku, gdy na posterunku ruchu przy torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego nie ma semafora wjazdowego, to urządzenia torowe punktowego oddziaływania należy również stosować umieszczając je w odległości 200 m (±5 m) od miejsca przypuszczalnego ustawienia semafora i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej.

3.Jeżeli warunki lokalne uniemożliwiają zainstalowanie urządzeń torowych punktowego oddziaływania zgodnie z zasadą określoną w ust. 1 punkt 1), wówczas za zgodą Dyrektora Biura Automatyki i Telekomunikacji Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. można zainstalować je w odległości mniejszej lub większej od wymaganej.

4.
Urządzenia punktowego oddziaływania można umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania w celu skontrolowania czujności maszynisty.

5. Jeżeli odległość między kolejnymi urządzeniami punktowego oddziaływania, kontrolującymi czujność maszynisty wynosi więcej niż 10 km należy zainstalować dodatkowe urządzenia w miejscu dogodnym do utrzymania np. w pobliżu przejazdu kolejowo – drogowego, przystanku osobowego itp.

« Ostatnia zmiana: 26 Września 2017, 17:01:53 wysłana przez trichlor »
Pogromca mikoli i gałganów w symulatorze od czerwca 2017