Autor Wątek: sieciowanie, przęsła naprężenia  (Przeczytany 426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 271
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 4717km
  • Trains Routed: 1125
sieciowanie, przęsła naprężenia
« dnia: 11 Marzec 2018, 08:10:10 »
Odległość słupa od toru jest inna dla różnych wysięgników, do tego próbuję zrobić to podręcznikowo i wychodzą jaja. Kilka pytań mi się nasuwa:
-czy może ktoś rozwinąć oznaczenia wysięgników?
-skoro wszystko robimy na dynamic wire3 to w jakim celu jest dynamic wire2?
-który słup postawić najpierw, z kotwą czy z wysięgnikiem?

Patrzę po innych sceneriach i jest każdy inny na niektórych. Tylko zygzak jest faktycznie jak w poradnikach. Byłbym wdzięczy za opisanie tego łopatologicznie.

Offline trainfun09

  • Artysta
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 18
  • trainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczy
  • Otoczeniowiec
  • Distance Travelled: 3262km
  • Trains Routed: 191
Odp: sieciowanie, przęsła naprężenia
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marzec 2018, 09:44:54 »
Niestety odpowiem tylko na część pytania:

Skróty:
Teo; wysięgnik teownikowy, większość jego konstrukcji w przekroju ma kształt litery T;
Rurowy: nie muszę chyba tłumaczyć...;
3k: wysięgnik na 2 kable i jedną linę nośną;
2k: wysięgnik na 1 kabel i 1 linę nośną;

Po co wires3 i 2?
Sieci wires3, czyli dwa kable i jedna lina nośna, stosujemy w miejscach gdzie potrzeba więcej mocy do rozruchu m.in. na szlakach i torach gł.
Sieci wires2, czyli jeden kabel i jedna lina nośna, stosujemy natomiast w miejscach gdzie nie potrzeba aż tyle mocy do rozruchu, m.in n bocznicach, torach gł. dodatkowych, na terenach lokomotywowni itp.
Przyjmuje scenerie do zrobienia otoczenia!
LCS Ostrowiec Świętokrzyski: 15%, poszukuję osoby, która wykona sieć trakcyjną i kilometraż; sceneria REALNA. Osoby chętne do pomocy, zapraszam na PW.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 961
  • Siła reputacji: 333
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 12101km
  • Trains Routed: 3707
Odp: sieciowanie, przęsła naprężenia
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marzec 2018, 10:29:46 »
Zaczynasz od strony już zrobionej, przeciągasz kotwiczysz i dopiero zaczynasz kolejną sekcje ;).
Wires 3 to szlaki (choć są wyjątki, ale o tym później) i tory główne zasadnicze będące przedłużeniem torów szlakowych, nad zwrotkami na posterunkach odgałęźnych (i chyba stacjach węzłowych),
Wires 2 - tory główne dodatkowe, boczne, tory gł. zas. na liniach (bardzo) lokalnych, lokomotywownie, bocznice (o ile zelektryfikowane)
do tego wyróżniamy sieć 2-2 stosowaną m. in. ZTCW na CMK ;). Na przykładzie Ustronia Morskiego:

Źródło: semaforek.kolej.org.pl
Widać różnice w sieci 2-1 i 1-1 + LPN :).

A fakt różnicy odległości słupa od toru dla różnych wysięgników jest oczywista!
Generalnie sieciowanie to ciężki kawałek chleba, bo jest wiele zasad dlaczego tak, a nie inaczej, kiedy odcinek izolowany itd., a wszystko tym gorzej jak masz prywatnego zarządce infrastruktury.
PS. Nawet PLK nie robi podręcznikowo ;), a o prywaciarzach nie wspomnę, bo tam to byleby nie zeskoczył patyk.
« Ostatnia zmiana: 11 Marzec 2018, 10:32:16 wysłana przez Kacper9 »
Wypadkowa TD2.

Offline _Marcin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 101
  • Siła reputacji: 41
  • _Marcin starszy dyżurny ruchu_Marcin starszy dyżurny ruchu_Marcin starszy dyżurny ruchu_Marcin starszy dyżurny ruchu_Marcin starszy dyżurny ruchu_Marcin starszy dyżurny ruchu_Marcin starszy dyżurny ruchu_Marcin starszy dyżurny ruchu
  • SA139-010 KD
  • Distance Travelled: 2246km
  • Trains Routed: 493
Odp: sieciowanie, przęsła naprężenia
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Marzec 2018, 10:47:06 »
Po co wires3 i 2?
Sieci wires3, czyli dwa kable i jedna lina nośna, stosujemy w miejscach gdzie potrzeba więcej mocy do rozruchu m.in. na szlakach i torach gł.
Sieci wires2, czyli jeden kabel i jedna lina nośna, stosujemy natomiast w miejscach gdzie nie potrzeba aż tyle mocy do rozruchu, m.in n bocznicach, torach gł. dodatkowych, na terenach lokomotywowni itp.
Przepraszam jaki kabel? Kabel to w ziemi, a tu przewód. Sorry za czepialstwo ale jak mówimy o czymś to nazywajmy to po imieniu: kabel ≠ przewód. Ból uczącego się elektryka xdd
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa!
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
W TDku łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie dlaczego.

Offline trainfun09

  • Artysta
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 18
  • trainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczytrainfun09 zwrotniczy
  • Otoczeniowiec
  • Distance Travelled: 3262km
  • Trains Routed: 191
Odp: sieciowanie, przęsła naprężenia
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Marzec 2018, 11:03:08 »
Oj tam, oj tam  ::)
Przyjmuje scenerie do zrobienia otoczenia!
LCS Ostrowiec Świętokrzyski: 15%, poszukuję osoby, która wykona sieć trakcyjną i kilometraż; sceneria REALNA. Osoby chętne do pomocy, zapraszam na PW.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 271
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 4717km
  • Trains Routed: 1125
Odp: sieciowanie, przęsła naprężenia
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Marzec 2018, 18:50:17 »
Tylko jak zrobię kotwienie najpierw, to ta odległość słupa jest inna niż dla wysięginka, co więc w tym momencie? Jak dam słup z kotwą to wysięgnik, który na nim założę dla drugiej linii będzie w złej odległości lub wystaje za przez słup na wylot. No i robiąc już tylko na teo, nie jest tak, że dla słupów krzyżowych są teo3dk/teo3kk? Czy tylko na teo3d/teo3k operuję?

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 961
  • Siła reputacji: 333
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 12101km
  • Trains Routed: 3707
Odp: sieciowanie, przęsła naprężenia
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marzec 2018, 20:09:45 »
To kotwę tak przesuwasz, żeby było dobrze, a typ wysięgnika (k lub kk) to zależy od ilości dostępnego miejsca obok toru ;).
Wypadkowa TD2.