Autor Wątek: Issue/Problem: #Spaliłeś opory rozruchowe#  (Przeczytany 815 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sheken

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 26
  • Sheken nastawniczySheken nastawniczySheken nastawniczySheken nastawniczySheken nastawniczy
  • Distance Travelled: 1131 km
  • Trains Routed: 305
#Spaliłeś opory rozruchowe#
« dnia: 14 Marzec 2019, 17:36:36 »
Witam, gdyż w pewnym pociągu z serii Eu07 - po raz 3 zostałem wykolejony z tego powodu co jest tematem. Nigdy mi się to nie zdarzało ale od wczoraj tylko w tym pociągu ( 500 ale nwm jakie miał po 5 cyfry ) Bug, błąd a może nie umiem jeździć ? :D

Online Cienki

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 20
  • Cienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 636 km
  • Trains Routed: 53
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marzec 2019, 17:48:52 »
Nie patrzyłeś na wskaźniki We. Nie umiesz jeździć.

Offline Sheken

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 26
  • Sheken nastawniczySheken nastawniczySheken nastawniczySheken nastawniczySheken nastawniczy
  • Distance Travelled: 1131 km
  • Trains Routed: 305
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marzec 2019, 17:49:59 »
Nie patrzyłeś na wskaźniki We. Nie umiesz jeździć.
  Z tym że wcześniej jakoś umiałem jedźić :D

Online Cienki

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 20
  • Cienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 636 km
  • Trains Routed: 53
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marzec 2019, 18:54:57 »
Bo wskaźniki We chyba wcześniej nie działały. Ale jeśli się mylę to poprawcie.

Offline Malk_18

  • User
  • Wiadomości: 52
  • Siła reputacji: 9
  • Malk_18 pracownik torowy
  • No i cóż szanowna waszmość teraz pocznie?
  • Distance Travelled: 1054 km
  • Trains Routed: 8
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Marzec 2019, 19:48:24 »
A ja radzę poszukać sobie w isnstrukcji Ie-1 wskaźników od We1 do We9b i o nich trochę poczytać. W tedy będziesz miał gwarancję komfortu jazdy i nie spalonych oporów rozruchowych. :D
Tak na marginesie, to ja czasami zabieram Ie-1 do szkoły i czytam na przerwach xD

Pozdrawiam, Malk
« Ostatnia zmiana: 14 Marzec 2019, 19:52:27 wysłana przez Malk_18 »
Bądź kreatywny, nawet jeżeli inni tego nie dostrzegają

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Kontroler scenerii
  • Wiadomości: 319
  • Siła reputacji: 151
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją.. albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 2862 km
  • Trains Routed: 466
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Marzec 2019, 20:07:36 »
No nie wytrzymam zaraz. Co mają opory rozruchowe do jazdy bezprądowej? ;D Wy w ogóle wiecie na jakiej zasadzie działa lokomotywa o rozruchu oporowym? I po co na sieci trakcyjnej są miejsca w których wymaga się jazdy bezprądowej?
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48, ST44, ST48
- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline Ares28

  • Zasłużony
  • Supporter
  • *
  • Zasłużony
  • Tester
  • Wiadomości: 564
  • Siła reputacji: 462
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 7594 km
  • Trains Routed: 4211
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Marzec 2019, 20:21:49 »
No nie wytrzymam zaraz. Co mają opory rozruchowe do jazdy bezprądowej? ;D Wy w ogóle wiecie na jakiej zasadzie działa lokomotywa o rozruchu oporowym? I po co na sieci trakcyjnej są miejsca w których wymaga się jazdy bezprądowej?

Rozruch oporowy? A to oznacza że wagony som cienszkie i z dużym oporem sie toczom...?   ::) ::) ::)

Offline Multichannelpl

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 35
  • Multichannelpl toromistrzMultichannelpl toromistrzMultichannelpl toromistrzMultichannelpl toromistrzMultichannelpl toromistrzMultichannelpl toromistrzMultichannelpl toromistrz
  • Człowiek widmo...
  • Distance Travelled: 2831 km
  • Trains Routed: 251
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Marzec 2019, 20:30:19 »
Ach te opory rozruchowe, takie zaawansowane wynalazki, że nie pozwolą nawet zbyt długo się wykorzystywać.  ::)
Były pracownik Pol-Miedź Trans.

Mikol, podróżnik, pasjonat lotnictwa.

Offline Malk_18

  • User
  • Wiadomości: 52
  • Siła reputacji: 9
  • Malk_18 pracownik torowy
  • No i cóż szanowna waszmość teraz pocznie?
  • Distance Travelled: 1054 km
  • Trains Routed: 8
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Marzec 2019, 20:39:33 »
No tak...
Bądź kreatywny, nawet jeżeli inni tego nie dostrzegają

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Siła reputacji: 135
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • "Służbista" ~ użytkownicy TS; "Olga" ~ Matejko820
  • Distance Travelled: 7040 km
  • Trains Routed: 1056
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Marzec 2019, 21:01:55 »
Bierta i nie narzekajta ;P
Tu macie co nieco o typach 4E i 303E ;)
Raczej w internecie będzie ciężko znaleźć lepsze źródło...
« Ostatnia zmiana: 14 Marzec 2019, 23:43:23 wysłana przez stasiu29011 »
Na życzenie na PW przeprowadzę szkolenie z prowadzenia ruchu kolejowego.
12 202 kHz

Offline emik

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Siła reputacji: 23
  • emik dróżnik przejazdowyemik dróżnik przejazdowyemik dróżnik przejazdowyemik dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 673 km
  • Trains Routed: 249
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Marzec 2019, 07:54:10 »
Łopatologicznie.
Gdy wskaźnik mocy po lewej jest zielony i można bocznikować - jest ok.
Gdy jest żółty i bocznikowanie nie daje mocy - po jakimś czasie spalisz oporniki.

Tyle z mojej obserwacji.

Online xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Siła reputacji: 39
  • xoorbes toromistrzxoorbes toromistrzxoorbes toromistrzxoorbes toromistrzxoorbes toromistrzxoorbes toromistrzxoorbes toromistrz
  • Distance Travelled: 3922 km
  • Trains Routed: 126
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Marzec 2019, 08:32:31 »
No nie wytrzymam zaraz. Co mają opory rozruchowe do jazdy bezprądowej? ;D Wy w ogóle wiecie na jakiej zasadzie działa lokomotywa o rozruchu oporowym? I po co na sieci trakcyjnej są miejsca w których wymaga się jazdy bezprądowej?

Tak wiele pytań, a tak mało odpowiedzi ;-)

  • Podczas jazdy bezprądowej opory rozruchowe mają odpoczywać
  • Lokomotywa o rozruchu oporowym działa na zasadzie marnowania energii we wspomnianych wyżej oporach
  • Miejsca na których wymaga się jazdy bezprądowej, są po to, ponieważ nie wiadomo kogo obciążyć fakturą za prąd zużyty na tym odcinku torów

Spoiler: pokaż
Przepraszam Marcin, nie mogłem się z rana powstrzymać  8)

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Kontroler scenerii
  • Wiadomości: 319
  • Siła reputacji: 151
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją.. albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 2862 km
  • Trains Routed: 466
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Marzec 2019, 09:47:36 »
Łopatologicznie.
Gdy wskaźnik mocy po lewej jest zielony i można bocznikować - jest ok.
Gdy jest żółty i bocznikowanie nie daje mocy - po jakimś czasie spalisz oporniki.

Tyle z mojej obserwacji.
Tak, tak. Niech moc będzie z Tobą.

Uszkodzenie oporników rozruchowych głównie może być spowodowane podczas zbyt długiej jazdy na pozycjach oporowych. Jak wiemy ze szkoły (prawda?), kiedy przez opornik przepływa prąd, wydziela się ciepło. To, że na większości elektrowozach są wentylatory, które chłodzą opory, owszem zmniejszają, ale nie eliminują w 100% możliwości ich przepalenia.
Prowadzenie rozruchu elektrowozu o rozruchu oporowym głównie polega o jak najszybszym lecz i płynnym "z schodzeniu" z pozycji oporowych do pozycji bezoporowych, na siódemce poz. nastawnika jazdy 28 i 43.
Pozycje bezoporowe nastawnika jazdy powodują takie połączenie w obwodzie głównym gdzie wszystkie opory są pominięte i napięcie z sieci trakcyjnej "pełne" jest podawane na silniki trakcyjne. Tak w dużym skrócie. Na pozycjach bezoporowych możemy prowadzić jazdę praktycznie bez ograniczeń czasowych. Dodatkowo na tych pozycjach jest możliwe tzw. bocznikowanie, czyli osłabienie pola wzbudzenia. Jest to spowodowane tym, ze na pozycjach bezoporowych zamykany jest ostatni stycznik oporowy SR30, a wraz z nim styk czynny pomocniczy, dający sterowanie na stycznik rozrządu SZ5, który z kolei podaje sterowanie na styczniki bocznikowania SP. Do tego jest jeszcze przekaźnik pomocniczy WFR, który blokuje możliwość przejścia na drugi układ połączeń silników, jeśli bocznikowanie jest załączone na poz. 28, itd itd. Nie ma co się już rozpędzać.

Natomiast co do jazd bezprądowych i stosowanych z nimi wskaźnikami We8 i 9. Są przede wszystkim stosowane tam gdzie występują punty zasilania, kabiny sekcyjne. Miejsca te po prostu nie lubią nagłych przeciążeń. Należy pamiętać, że często te miejsca są na przęsłach naprężania izolowanych od siebie sekcji. Przykładowo gdybyśmy przejechali pod takim przęsłem pobierając 1kA, kolejna sekcja, mogła by nie wytrzymać tak nagłego obciążenia i WS na podstacji z pewnością walnął by focha.
Dlatego stosuje się wskaźniki o jeździe bezprądowej w takich miejscach, czyli nastawnik jazdy na 0. Maszyny pracujące typu przetwornice, sprężarki, itp, pobierają tak mały prąd, że nie ma potrzeby ich wyłączania.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48, ST44, ST48
- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline Sabyryn

  • Zasłużony
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Kontroler scenerii
  • Wiadomości: 82
  • Siła reputacji: 59
  • Sabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektorSabyryn dyrektor
  • Awatar, lata 60, źródło: FB
  • Distance Travelled: 6698 km
  • Trains Routed: 363
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Marzec 2019, 16:30:11 »
Wyjaśnione. Aczkolwiek post nie jest taki bezpodstawny. Nie raz już nie zdarzyło mi się, że nie doszłem do 10 pozycji oporowej, albo nawet nie doszedłem do 500A i po pół sekundy poślizgu, że nawet kliknać nie zdązyłem już w dupu spalona cała lokomotywa najlepiej. Faktem jest, że bardzo teraz łatwo o to spalenie silników trakcyjnych, nawet przy rozsądnej jeździe. Ostatnio to już w ogóle super, jechałem jakoś stówą, nastawnik na 0. Dałem szybko na równoległą bezoporową i spalono silniki. Także, wcale bym nie bagatelizował tego, bo osoba co opisuje błąd nie za bardzo umie to zrobić i nie za bardzo zna się na tym, a komentujący... no cóż.
Naterki, Kcynia, Hel, Winiary

Offline Dulson

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Siła reputacji: 23
  • Dulson dróżnik przejazdowyDulson dróżnik przejazdowyDulson dróżnik przejazdowyDulson dróżnik przejazdowy
  • ISEDR/N
  • Distance Travelled: 3149 km
  • Trains Routed: 29
Odp: #Spaliłeś opory rozruchowe#
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Marzec 2019, 18:32:18 »
Ja tak myślę że to jest jak z innymi usterkami, jest jakiś dany limit czasu do wykorzystania jak z poślizgiem i potem cyk, do widzenia.
https://td2.info.pl/pomoc-dorazna/wrazliwosc-bledu-z-poslizgiem-kol/
Tutaj poruszyłem ten temat. Nie zdziwiłbym się gdyby okazało się, że w przypadku spalenia oporów mamy wolosowane tam np. 20 sekund palenia ich i tak jeźdżąć na sesji jednej, a to je przypalimy 0,5 sekundy, potem 2 sekundy itd. aż w końcu może dojść do śmiesznej rzeczy że przy znacznie mniejszym prądzie nagle wywali nam crasha, tak jak w podlinkowanym temacie zrobiło mi poślizg kół.
Na PKP PLK od maj 2017: 1. ISEDR/N - Autoryzacje [2/2]: (1) - 02.03.2018; (2) - 29.03.2018.

Virtual: ET41-144