Train Driver 2

Dział pomocy => Pomoc merytoryczna => Wątek zaczęty przez: xoorbes w 09 Stycznia 2022, 20:59:54

Tytuł: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 09 Stycznia 2022, 20:59:54
Cześć,

Na ostatnim spotkaniu zespołu TD2 urodził się pomysł, aby zrobić coś, co jeszcze bardziej ułatwi wejście w świat TD2. Jakiś podręczny system pomocy, np. podłączony pod 'F1' (tak, jest tam bind, ale możemy go poświęcić). Próbowałem coś wymyślić, niestety uzdolnienia plastyczne mam 2/10 więc na kolana moje dzieło na pewno nikogo nie powali.

Publikując ten post, chcę osiągnąć dwie rzeczy:


Są obecnie dwie (realne) koncepcje:

Pierwsza
Trzy plansze dostępne pod klawiszami F1, SHIFT + F1, CTRL + F1 z informacjami:
(https://img.td2.info.pl:8448/images/2022/01/09/pomocnik---plansze16975c91ba932d65.md.png) (https://img.td2.info.pl:8448/image/T7ifW)

Każda plansza zawierałaby niezbędne minimum, oraz łatwe w zapamiętaniu i wpisaniu w przeglądarkę odnośniki do obszerniejszych (istniejących już, lub nowych) dokumentów.

Druga
Wykonać takiego pomocnika w postaci podobnej do pomocy podręcznej w grze War Thunder, gdzie każdy element sterowania ma ładny obrazek, odnośniki do graficznych klawiszy, kilka zakładek tematycznych. Przykłady z gry:

(https://img.td2.info.pl:8448/images/2022/01/09/20220109185916_1.md.jpg) (https://img.td2.info.pl:8448/image/T7rn0)

(https://img.td2.info.pl:8448/images/2022/01/09/20220109185907_1.md.jpg) (https://img.td2.info.pl:8448/image/T75VN)

Otwieram temat i zapraszam do dyskusji.


Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: pdebicki w 09 Stycznia 2022, 21:10:09
Po pierwsze, co uważam za błąd wręcz kardynalny zmieniłbym w informacji "co robić na offie" z F5 na F6, uczmy od początku, że F5-ZEW1 jest do wywoływania maszynisty, a F6-ZEW3 do wywoływania DR.
Po drugie, nie poświęcał bym F1 dla takich planszy, bądź co bądź "Przyjąłem" jest chyba najczęściej używanym bindem. Ja osobiście wolałbym mieć takie plansze pod np. F12.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: Ali_Jacek w 09 Stycznia 2022, 22:06:58
Bardzo fajny pomysł ale bym dopisał do opcji zmiany kabiny że działa tylko wtedy gdy nastawnik kierunku jest na pozycji neutralnej. Najlepiej by było żeby bindy były "synchronizowane" z tymi co w ustawieniach że jeżeli ktoś ma niestandardowe biny to żeby wiedział pod który przycisk je podpisał.
Moim zdaniem panel pod f12 lub inną kombinacją powinien być żeby nie tracić podstawowych bindów do których dużo osób jest przyzwyczajonych.
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: Rendzi20 w 09 Stycznia 2022, 22:13:25
można by dodać planszę z skróconą procedurą odpalania pociągu "na zimno"
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: Eryk901 w 10 Stycznia 2022, 00:51:22
F9 jest chyba najrzadziej używamym bindem to mozna by było podpiąc pod niego POMOC
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: chinczyk w 10 Stycznia 2022, 01:35:22
Pod F9 znajduje się komenda /hideui, więc dla fotografów strzał w kolano.
Ja bym głosował za elastycznością binda do pomocy, aby móc go zmieniać do woli. Odradzałbym z całą serdecznością poświęcać kombinacje F1-F12, czyli na tych, na których znajdują się komendy tekstowe i użył, w razie sztywności binda, jakieś nieużywane dotychczas klawisze-np.home, end(w razie potrzeby kombinacji jednym klawiszem), bądź bardziej skomplikowanych, alt+home ctrl+home, alt+end itd.

Zdecydowanie jestem do odnośników nastawiony, czyli pozycji pierwszej.
Wszystko jest pokazane na tacy, co potrzeba, szybko można wyszukać. W przypadku war thundera jest to według mnie przekombinowane, wszystko na łapu capu, tedek to nie gra wojenna ;D

No i na koniec, od samego użytkownika też jakiś minimum wiedzy nabytej należy wymagać. Przy podejściu "co będzie to będzie" użytkownika, który pierwszy raz chciałby się przejechać wirtualnym pociągiem niewiele będzie dane mu przegrać w świecie tedeka. To nie jest TSW mijające się z rzeczywistością. Świeżym użytkownikom poprzez adnotacje raczylbym uświadomić, żeby ten minimum wskazań semaforów poduczyli, potem wskaźników. Jeżeli nie na swoją rękę, to na rękę trenerów.
Nie jestem za tym, żeby było jasne, żeby nowych użytkowników przywitać plaskaczem instrukcji, których w świecie kolejowym niestety jest stron paręnaście. Jestem za świadomością, żeby taki użytkownik zdawał sobie sprawę, że nie zostanie w każdej sprawie obsłużony jak w 5-cio gwiazdowym hotelu i w niektórych sytuacjach będzie musiał działać sam.
Ażeby nie było płaczu, w systemie skarg. Najlepiej każdemu nerwów oszczędzić, przez niewiedzę" świeżaka", do braku umiejętności, bo się stała krzywda, od zakorkowania stacji, szlaku, po większe zbrodnie.
Tedek powinien być otwarty dla każdego, CHCĄCEGO przystosować się do zasad w świecie kolejowym i wspólnie ta kolej symulować.

Nic po takich użytkownikach, którzy myślą, że bez instrukcji, bez wiedzy i CHĘCI do jej posiadania zwojują wiele.
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: Remus_PL w 10 Stycznia 2022, 14:59:18
Sam pomysł na DUŻY +. Ja dopiero co wyszedłem z rozwoju jako początkujący ale dla nowych osób byłoby to przydatne. Oczywiście już wiem że będą też komentarze typu "to symulator a nie jakieś trelemorele, zero pomocy i surowe traktowanie". Sam wolę podpowiedzi jak by to mogło wyglądać wolę nie dawać ponieważ nie wiem jakie możliwości posiadają osoby które będą pracować nad wykonaniem tego projektu, jedynie dodam że to co jest zaprezentowane jako przykład wygląda na czytelne. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: Baranczak w 11 Stycznia 2022, 10:40:41
Popieram pomysł, do tablic dodałbym jeszcze skróconą instrukcję podawania analizy oraz zmiany numeru pociągu, bo z tym początkujący mają często problemy.
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: zajc w 12 Stycznia 2022, 20:25:10
Witam
Pomysł jest ok i jak dla mnie najlepsza by była jak najprostrza wersja. Przede wszystkim łatwiej by było znaleźć potrzebną informację. A co do wiedzy i niewiedzy osób zaczynających przygodę z TDkiem, mam wrażenie, że osoby bardziej doświadczone zawsze starają się pomóc w miarę możliwości.
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: FluffyArmchairAdmiral w 16 Stycznia 2022, 20:45:59
Ja osobiscie popieram pomysl, kilka plansz z podstawowymi informacjami i odnosnie osygnalizowania pociagu, tabela sygnalow i ewentualnie mapa sterowania i instrukcja jak podac analize czy co zrobic jak trzeba jechac przez scenerie offline, mogly by byc dostepne w czasie gry o ile pojazd prowadzony przez gracza nie jest w ruchu. Co do dostepu to mysle ze bardziej intuicyjne bylo by zaimplementowac to w formie dodatkowego przycisku w menu pod ESC. Mozna wtedy cala sekcje rozbudowac w pozniejszym czasie jesli znajda sie materialy oraz dodac np. instrukcje obslugi poszczegolnych pojazdow lub posterunkow ruchu dostepnych w grze, szczegolowe opisy sygnalizacji, wskaznikow lub procedur. Mozna tez ograniczyc kiedy poszczegolne materialy moga zostac przegladane aby nie zaklocac ruchu jak komus sie zechce poczytac w trakcie jazdy.
Tytuł: Odp: "Pomocnik" dla nowych graczy
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 16 Stycznia 2022, 21:14:15
Opcja z War Thunder zdecydowanie lepsza. Skoro ludzie pierwotni umieli się porozumieć za pomocą obrazków, to i w XXI wieku tym bardziej zda to egzamin.