Autor Wątek: Talk/Rozmowa: "Przelot" przy planowym PH  (Przeczytany 1785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Astronauta33

  • User
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 125
  • Astronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezes
"Przelot" przy planowym PH
« dnia: 29 Czerwca 2022, 03:44:15 »

Witam  Serdecznie

To jest takie moje drobne spostrzeżenie po ponad 15000km jazdy w roli mechanika.
Tyczy się to dosyć częstego zjawiska, mianowicie podanie wyjazdu często długo przed zatrzymaniem w peronach.
W rezultacie wychodzi że przy semaforze wjazdowym mam podany przelot przez stacje na której mamy planowy ph.
Wierze, że wiele dyżurnych ruchu robi to z uprzejmości lub braku wiedzy o tym.



§ 42
Podawanie na semaforze sygnału zezwalającego
na jazdę pociągu

9. Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podawać dopiero po zatrzymaniu się pociągu. W razie potrzeby wcześniejsze podanie polecenia na nastawienie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym lub na nastawienie tego sygnału przed zatrzymaniem się pociągu może być dopuszczone regulaminem technicznym

Strona 129 i 130 Instrukcji Ir-1

Pozdrawiam :)
"A tak działają nadmiarowe"

Offline OLAFFO

  • User
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Siła reputacji: 195
  • OLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezes
    • train driver 2
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Czerwca 2022, 07:19:59 »
Zgadzam się ale na wielu stacjach kolejowych w Polsce z urządzeniami mechanicznymi scentralizowanymi często się coś takiego praktykuje. Dajmy na to stację Tychy, podczas roku szkolnego gdy codziennie jeździłem z niej pociągiem do szkoły i z niej, +-50% pociągów mających ph miały wyjazd podany 1-2min przed wjazdem w perony. Skoro przepisy stanowią jedno, a rzeczywistość drugie, a to jest symulacja życia realnego no to wnioski przychodzą same. To jest tylko moja opinia, zapraszam do rozmowy.

Offline Qmich

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 8
  • Siła reputacji: 23
  • Qmich dróżnik przejazdowyQmich dróżnik przejazdowyQmich dróżnik przejazdowyQmich dróżnik przejazdowy
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Czerwca 2022, 07:43:56 »

W razie potrzeby wcześniejsze podanie polecenia na nastawienie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym lub na nastawienie tego sygnału przed zatrzymaniem się pociągu może być dopuszczone regulaminem technicznym

Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie....

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Czerwca 2022, 08:08:10 »
Po 1. Astronauta33 o nic nie pytał, więc jak niby mógł sobie odpowiedzieć?
Po 2. pokaż mi choć jeden regulamin techniczny posterunku w naszej symulacji...

Offline mkwitowski

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 374
  • mkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezes
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Czerwca 2022, 10:36:05 »
To jest TD2. Tu obowiązują tylko te przepisy na które jest zgoda szlachetnej administracji. Nic więcej, realizm jest ale teoretyczny, praktyczny tylko przy scenerii realnej, a i to nie zawsze

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Czerwca 2022, 10:56:19 »
To jest TD2. Tu obowiązują tylko te przepisy na które jest zgoda szlachetnej administracji.

Przecież istnieje punkt 2.1. traktujący o stosowaniu się i przestrzeganiu przepisów kolejowych w ogólności. Więc nie wiem co ma do tego zgoda "szlachetnej administracji".

Co do samego problemu to na gruncie też czasami podają wyjazd już jak pociąg zwolni przebieg wjazdowy mimo że do faktycznego zatrzymania w peronie jeszcze nie doszło. Ale sam widok S5 na wjeździe już wystarczy by wybić z fazy ciągłej "jazdy na zielone", spojrzeć w rj i zobaczyć czy masz postój. No i tak jak sam przepis mówi, zasada ta może być zmieniona RTSem, najczęściej dotyczy to LCSów, posterunków wyposażonych w samoczynność na semaforach i posterunków na liniach podmiejskich. Niestety u nas notorycznie zdarza się świecenie przelotów mimo postoju, mocno mnie to irytuje ale z drugiej strony nikt normalny nie będzie składał skargi o to, że ktoś podał przelot zamiast samego wjazdu. Chyba że to by było notoryczne, albo do tego złamania przepisów doszłoby coś jeszcze.

Polecam jednak przyłożyć się do symulacji i stosować te przepisy. Nie rozumiem też osób, które to olewają. Jaka jest wtedy frajda z prowadzenia takiego ruchu, gdy nie przestrzega się realnych przepisów? Zero immersji.

Offline mkwitowski

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 374
  • mkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezes
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Czerwca 2022, 11:01:29 »
Zgadzam się z aresem

Offline chinczyk

  • Weteran
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 313
  • chinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezes
  • am Strand in Misdroy.
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Czerwca 2022, 14:19:25 »
Tyczy się to dosyć częstego zjawiska, mianowicie podanie wyjazdu często długo przed zatrzymaniem w peronach.
W rezultacie wychodzi że przy semaforze wjazdowym mam podany przelot przez stacje na której mamy planowy ph.
Przejechanych mam ponad 30 tys km choć nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie, nigdy nie widziałem w tym problemu.
W końcu jest widoczna w rozkładzie tabelka, gdzie będzie sie odbywał następny planowy postój, a od niedawna podawany jest na radiu.
Zawsze możesz ograniczyć predkość, jeśli nie jesteś pewny położenia twojej stacji wpisanej w rozkładzie, masz jeszcze opcje domagać sie rozkazu O w zwiazku z twoja nieznajomością szlaku.

Możliwym jest, że nikt nie przygotowuje pociągu do jazdy tak, jak jest to opisane w instrukcji, tj.
1) zestawienie zgodne z parametrami określonymi w wewnętrznym
rozkładzie jazdy pociągów,
2) wykonanie oględzin technicznych, o ile są wymagane,
3) wykonanie wymaganej próby hamulca,
4) przepisowe osygnalizowanie pociągu,
5) sprawdzenie, czy nie ma przeszkód pod kołami pociągu i czy jego
hamulce ręczne oraz postojowe są odhamowane,
6) inne czynności niezbędne do zachowania bezpieczeństwa i spraw-
ności ruchu kolejowego,
7) posiadanie dokumentów określonych odrębnymi przepisami, które
powinny znajdować się w pojeździe kolejowym

Wręcz mało kiedy widzę, że ktoś robi kontrolne. To tylko gra w końcu, lepiej brać takie szczególiki z przymrużeniem oka, bo to grozi ześwirowaniem.
Polecam jednak przyłożyć się do symulacji i stosować te przepisy. Nie rozumiem też osób, które to olewają. Jaka jest wtedy frajda z prowadzenia takiego ruchu, gdy nie przestrzega się realnych przepisów? Zero immersji.
Też może się to przyłożyć do zwiększenia realizmu, bowiem w rzeczywistości często tak bywa-papiery swoje, zaś rzeczywistość swoje. W niektórych przypadkach może to uratować niejedno życie, tak jak to było w 2005r.
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2022, 14:28:24 wysłana przez chinczyk »

Nic sie w tej Polsce nie zmieni, POPiS wiecznie żywy.
Od pięciu lat w symulatorze.

Offline Astronauta33

  • User
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 125
  • Astronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezes
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Czerwca 2022, 16:59:29 »
Dziękuję za merytoryczna dyskusje.

Odnosząc się do moich przedmówców, naturalnie skarg za podanie przelotu przy planowym ph nie pisze i pisać raczej nie będę.
Chociaż dziwi mnie iż niektórzy dyżurni z wyższym levelem potrafią zrobić taką gafę, ale jak wspominałem, może robią to z życzliwości.   
Ustawienie drogi przebiegu, wjazd/wyjazd, nie trwa długo a dodałoby realizmu, albo przynajmniej prowadzanie ruchu
zgodnie z instrukcja.

Myśle że nikt nie robi oględzin przed jazdą jak i również nie prowadzimy książki napraw i pokładowej,  ale moim zdaniem to co możemy i co jest od nas zależne fajnie byłoby symulować tak jak to powinno być w rzeczywistości.
 

Pozdrawiam
Astronauta33 :)

"A tak działają nadmiarowe"

Offline Remus_PL

  • User
  • Wiadomości: 56
  • Siła reputacji: 0
  • Remus_PL KaźnikRemus_PL KaźnikRemus_PL KaźnikRemus_PL KaźnikRemus_PL Kaźnik
  • Uczę się ;)
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Czerwca 2022, 11:26:59 »
Ja w tym problemu nie widzę, jeśli mogę już dawać sygnał to po prostu go daję, maszynista się zatrzyma na stacji i pojedzie. Jak mi ktoś daje od razu przelot to też, zatrzymuje się tam gdzie muszę i tyle. Maszynista może o wiele sprawniej sprawdzić czy musi się zatrzymywać, a DR ma trochę z tym roboty. Pozdrawiam

Offline Orzeł

  • User
  • Wiadomości: 62
  • Siła reputacji: 179
  • Orzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezesOrzeł prezes
  • To skoro było tak dobrze, to dlaczego było tak źle
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Czerwca 2022, 11:43:50 »
Ja w tym problemu nie widzę, jeśli mogę już dawać sygnał to po prostu go daję, maszynista się zatrzyma na stacji i pojedzie. Jak mi ktoś daje od razu przelot to też, zatrzymuje się tam gdzie muszę i tyle. Maszynista może o wiele sprawniej sprawdzić czy musi się zatrzymywać, a DR ma trochę z tym roboty. Pozdrawiam

Przelot cię nie obowiązuje jeśli masz w rozkładzie PH. Zgodzie się z poprzednim i wypowiedziami podobnie z tego się orientuje to wygląda sytuacja w Ligocie i Szopienicach.
Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze.

Offline Astronauta33

  • User
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 125
  • Astronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezesAstronauta33 prezes
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Czerwca 2022, 12:05:18 »
Ja w tym problemu nie widzę, jeśli mogę już dawać sygnał to po prostu go daję, maszynista się zatrzyma na stacji i pojedzie. Jak mi ktoś daje od razu przelot to też, zatrzymuje się tam gdzie muszę i tyle. Maszynista może o wiele sprawniej sprawdzić czy musi się zatrzymywać, a DR ma trochę z tym roboty. Pozdrawiam

A ja nie zgodę z takim podejściem. Jak to usprawnia i ma się z odwzorowaniem realizmu? Dla mnie to słabe podejście i nastawienie aby wyprawić jak najwięcej pociągów ... "quantity over quality". Pociąg tak czy siak musi się zatrzymać na planowe PH.  Dyżurny ma troche roboty? Ile zajmuje ustawnie drogi przebiegu (wyjazdu) w SCS, SPK ...  dwa, trzy kliknięcia? Wiec nie rozumiem jak podanie wyjazdu po zatrzymaniu mogłoby spowolnić prowadzenie ruchu kolejowego.

Pozdrawiam
Astronauta33
"A tak działają nadmiarowe"

Offline niescioreq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Siła reputacji: 358
  • niescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezes
  • Dyżurny ruchu w realu jest cały czas bez limitu.
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Czerwca 2022, 13:47:49 »
Ogólnie to nie powinno się stawiać - jak ja to nazywam - "przelotu z ph".
Zwolnienie z tego może nastąpić poprzez odpowiedni zapis w RTS jak już kilka osób zdążyło napisać, z czym również się zgadzam.

Chudya też dobrze napisał - nie ma żadnego RT do jakiejkolwiek scenerii więc należałoby trzymać się zapisu z instrukcji z pierwszego posta.

Ale nawet w realu różnie z tym bywa :) ale nie wnikajmy. Realna praca się różni od tej w tedeku więc sam czasami stawiałem ten słynny przelot dla osobówki jak musiałem pilnie odejść od kompa bo coś tam, ktoś tam, truł 4 litery.
Pod warunkiem, że jest to sytuacja jednorazowa lub bardzo, bardzo rzadko stosowana to osobiście nie widzę problemu. Przed tym poinformować mechanika co by nie było nieporozumień. A jak nie pasuje to nie podawać/wygasić i niech stoi.

To jest symulator więc wypada robić jak należy - ale nie można jednocześnie popadać w paranoje.
Żerniki - ogólnodostępna || Zimnice - ogólnodostępna || Nakło - ogólnodostępna || LCS Kleszczów - ogólnodostępna.

ISEDR PKP PLK S.A.

Offline robcioRK

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Siła reputacji: 192
  • robcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezes
Odp: "Przelot" przy planowym PH
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Czerwca 2022, 16:38:51 »
Witajcie, dorzucę swoje trzy grosze. Kiedy poznawałem tajniki dyżurowania pewien trener powiedział tak : Jak masz PH to nawet jeśli masz blokadę, ułożoną drogę przebiegu to podawaj sygnał wyjazdu po zatrzymaniu się pociągu w peronach lub przed semaforem wyjazdowym. Ten kto mnie zna wie, że jadąc niejednokrotnie jako mechanik powyższą uwagę mówiłem DR którzy podawali przelot i S2 lub S10 zanim wjechałem na stacje. Wiecie dlaczego ? Dlatego, że niejednokrotnie L-ka widząc sygnał S2 na przelocie zasuwała nie zatrzymując się na stacji. 
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2022, 16:50:33 wysłana przez robcioRK »
Wydane: Bystra Woda
W trakcie prac:
Bystra Mała, Bystra , Bystra Górka