Train Driver 2
Dział pomocy => Pomoc merytoryczna => Wątek zaczęty przez: Remus_PL w 17 Listopada 2021, 15:40:09
-
Witam, może ktoś opisać skróty które są używane w grze? Wiem że RJ to rozkład jazdy. A już mijały mnie skróty których nie rozumiem. Z góry dzięki, pozdrawiam
-
O które skróty dokładnie chodzi? Nie będziemy chyba zgadywać?
-
Jest napisane, skróty typu RJ
-
RJ to rozkład jazdy. Słuchamy dalej. Serio nikt nie będzie zgadywał o co Tobie chodzi.
-
http://robo.eu.com/slownik-kolejarza
-
@Pepsi2026 , SKRÓTY TYPU RJ. Że RJ to rozkład jazdy wiem, i tak jak napisałem, czy może mi ktoś przedstawić inne skróty takiego typu które mogę spotkać w grze?
-
Czy nie możesz się po prostu zgłosić do trenerów na szkolenie zamiast tworzyć nowe i nic nie wnoszące wątki na forum. Tutaj jest link: https://td2.info.pl/dzial-trenerski/trenerska-pomoc-dla-poczatkujacych/
-
Nie ma po co. Skrótów się tu za bardzo nie używa, a nawet jeśli na jakiś trafisz, to się pewnie domyślisz co on oznacza.
-
Być może źle zrozumiałem, ale uważam, że najczęściej potrzebne są te z rozkładu jazdy:
- ph - postój handlowy (wymiana pasażerów),
- pt - postój techniczny,
- po - przystanek osobowy,
- podg - posterunek odgałęźny.
To takie najważniejsze; może ktoś rozszerzy listę.
-
ToP - tarcza ostrzegawcza przejazdowa
SSP - samoczynna sygnalizacja przejazdowa
PBL - półsamoczynna blokada liniowa
SZ - sygnał zastępczy
SBL - samoczynna blokada liniowa
st. - stacja
SWDR - system wspomagania dyżurnego ruchu
PKP - Polskie Koleje Państwowe
EZT - elektryczny zespół trakcyjny
SZT - spalinowy zespół trakcyjny
sem. - semafor
Tm - tarcza manewrowa
To - tarcza ostrzegawcza
TD - train driver
MM - mattermost
ts - team speak
poc. - pociag
tow. - pociąg towarowy
osob. - pociąg osobowy
posp. - pociąg pospieszny
IC - pociąg InterCity
ISDER/ISDR - dyżurny ruchu
ex. - express
S1 - sygnał "stój" (światło czerwone) Ie-1
S2 - sygnał "wolna droga z maksymalną dozwolona prędkością" (światło zielone) Ie-1
Tyle mi do głowy przyszło.
-
No i najważniejszy skrót używany na chacie przy wjeździe na nową scenerię: "Bry" 😉
-
Witam, może ktoś opisać skróty które są używane w grze?
Według mnie pytanie zostało zadane w sposób jasny i precyzyjny. Tym, którzy nie zrozumieli i zamiast wtedy milczeć postanowili popisać się hejtem lub zdeprecjonować temat pytania, śpieszę wyjaśnić: chodzi o listę używanych w grze skrótów. @Remus_PL nie podaje jakich skrótów, bo pewnie ich nie zna i właśnie się chciał dowiedzieć, jakie są używane! Czasem odnoszę wrażenie, że to forum ma służyć jedynie uczonym w piśmie do prowadzenia mądrych dysput. Aż strach zadać jest "trywialne" pytanie. To jest forum dyskusujne, nie Google (to odnośnie częstych odpowiedzi w stylu "wyszukaj sobie").
Dorzucę od siebie, podawana przez Maszynistów analiza, często podlega uproszczeniu, skracaniu. Np. zamiast pełnego "SM42 skład towarowy prędkość maksymalna składu (nie lokomotywy) 50 km/h" często piszemy "stonka towar 50", zamiast "ET-41 skład towarowy vmax 70 km/h" piszemy "jamnik TME 70" etc.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Żargonowe_nazwy_taboru_kolejowego (https://pl.wikipedia.org/wiki/Żargonowe_nazwy_taboru_kolejowego)
https://td2.info.pl/poradniki-98/numeracja-i-oznaczenia-pociagow/ (https://td2.info.pl/poradniki-98/numeracja-i-oznaczenia-pociagow/)
-
Napiszcie, proszę, co oznacza "+" , "++" na czacie, zazwyczaj przy pożegnaniu/zmianie scenerii. Sam używam (czasami bezwiednie, kiedy kręcę kataryną, a ekran jest w trybie czatu ;) ). Dla mnie znaczy to tyle, co skrótowe podziękowanie za dobrą współpracę, obsługę pociągu, który prowadzę, ale być może znaczy to też coś innego, konkretnego?
-
Dokładnie jest, tak jak myślisz ;) Zwykle to oznacza że ktoś dał tobie łapkę w górę za dobrą współpracę (ilość plusów nie ma znaczenia :P), co nieco podwyższa ci poziom reputacji na forum. Dobrym zwyczajem jest, także danie vice versa łapki w górę jeśli oceniasz pracę dyżurnego pozytywnie.
-
"+" dla normalnych ludzi oznacza wciśnięcie łapki w górę obok nicka maszynisty/dyżurnego. Niestety, jest tu sporo (nie wiem, jak to powiedzieć, aby nie przesadzić, chociaż dosadne słowa czasem cisną się na usta) "myślących inaczej", którzy klikną Ci na czacie plusik, ale łapki już nie. Mnie to jest obojętne, jednak wielu początkujących lubi dostać pozytywną ocenę, aby wiedzieć, czy wszystko wykonują w porządku i widzieliby to po statystykach reputacji. Niestety, dzięki tym "innym" przyjemności oglądania swojej lepszej reputacji na forum nie uświadczą.
Ech, szkoda strzępić ryja...
do radocha26: otóż w związku z powyższym, "+" WCALE nie oznacza, że ktoś Ci dał łapkę, a jedynie tyle, że łaskawie wpisał na czacie "+".
-
Dla mnie napisanie plusa (aktualnie użycie swojej bindy) oznacza dla drugiej osoby, że jestem pozytywny wobec naszej współpracy po czym od razu daję "łapkę w górę" i tak stacja za stacją, pociąg za pociągiem.
-
Jak napisałem do radocha26, DLA CIEBIE tak jest, niestety dla wielu jest inaczej.
-
Tak teraz popatrzyłem na "Tablicę znaków Windowsa" szkoda, że nie ma w nich zawartych jakiegoś kciuka, bo bym sam chociaż plusa na kciuka zamienił, żebym sam od siebie jakoś ludzi uświadamiał. Chociaż, może bindę z samego ogólnego "+" zamienię na: "+ - łapka w górę! ;)" czy coś takiego.
No, ale masz rację, dla nas starych już gości w tym projekcie "+" to jest podstawowa oczywistość, ale to się siedzi już chyba z 6 lat ;)
-
O, to jest ważne, co napisaliście. Muszę być bardziej "łapkowy". Zazwyczaj daję kciuka za fajny rozkład, możliwość poszwendania się po stacji (manewry, oblot) czy ogólnie miłą atmosferę. Przelotu bez zatrzymania do tej pory nie punktowałem jakoś specjalnie, ale trzeba u siebie ten zwyczaj wprowadzić.
-
My "starzy" traktujemy to tak, że jak obsługa bez problemowa (rozkład, manewry, postój, przelot, właściwie wszystko co może się zdarzyć) to się daje łapkę w górę. W skrócie, jak problemów nie ma to na plus ;)