Autor Wątek: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego  (Przeczytany 3380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 403
  • Siła reputacji: 135
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 7124 km
  • Trains Routed: 1489
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Maja 2020, 18:11:33 »
To napewno zrobie - ale pozostaje jeszcze pytanie zasadnicze. DLACZEGO  akurat tutaj, a nie gdzies indziej, taki błąd sie pojawia. Z czego to może wynikać, gdyż jak sie domyślam, jest to problem dość rzadki.

Komunikat o negatywnej skali się pojawia na wielu sceneriach. Tutaj prawie na 100% problem z pamiecia i terrainpointami.

Cytuj
Log na tym się nie kończy, ale wydaje mi się, że coś jest na tej scenerii, co ujawnia jakiś niewychwycony wcześniej błąd. Jak kropla, która sprawia, że w końcu się przelało i dalej tej pamięci finalnie zabrakło.

No tak jak napisałem terrainpointy raczej, gdyż wyjątek został rzucony właśnie podczas generowania terenu.

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Maja 2020, 18:27:44 »
Są miejsca, gdzie się nakładają, od strony jednego szlaku jest ich nawalone, ale robią 0. Wywalam hurtem, żadnych zmian w otoczeniu (wspomniane parametry mają zerowe, nic nie zmieniają). Skończę porządkować, zobaczymy czy to coś da. Wizualnie nic mi się nie zmienia po usunięciu tego bałaganu. Więc nawet jeśli to nie to, sceneria będzie działać płynniej mimo wszystko. Zobaczymy, ogarnę, trzeba będzie przetestować.

Offline babisz_fajny

  • Naczelnik trenerów
  • Supporter
  • *
  • Trener
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 908
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
  • Distance Travelled: 36123 km
  • Trains Routed: 8957
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Maja 2020, 18:57:56 »
Będę wdzięczny...
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Projekty: Brzezinka, Chełmik Wołowski, Hetmanice, Wijewo -WYDANE
Wolontariusz i członek KSK Wrocław.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 403
  • Siła reputacji: 135
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 7124 km
  • Trains Routed: 1489
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Maja 2020, 19:37:30 »
To nawet nie chodzi o ilość. Tylko pewnie w bibliotece jest jakiś warunek zepsuty i wchodzi w nieskończoną pętlę gdy jakiś tyci trójkąty próbuje generować

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Maja 2020, 19:44:14 »
Owszem, nakładały się na siebie przynajmniej w kilku miejscach. Wyleciały mam nadzieję wszystkie z parametrami X i Z identycznymi oraz znajdujące się mniej niż metr od siebie. Babisz dostał plik z listą co zrobiłem jakoś kilka minut temu. Teraz po pierwsze czy nie przeoczyłem czegoś, po drugie czy faktycznie to zadziała. Myślę, że nie ma co się gorączkować. To robota polegająca na porównywaniu wielu liczb do siebie, niestety nie wszystko zrobi oprogramowanie. Może tak być, że będą konieczne poprawki. Ba, jest to niemalże pewne. Pytanie tylko czy kosmetyczne, czy nie odpali i nadal szukamy problemu pierwotnego.

Błąd 404 przy przechodzeniu miedzy sceneriami :) Polska mistrzem Polski. Ale ilość błędów imponująca. Drugi log jest chyba ciekawszy, Potężna zawieszka, biały ekran, ale "poczekaj aż program zacznie odpowiadać" i po minucie mniej więcej program zaczął znowu działać, niestety dalej znowu czarne "ładowanie" i już drugi raz TD nie zmartwychwstał. Albo przeoczyłem jakieś punkty nałożone, albo to nie terrainpointy.
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2020, 20:57:57 wysłana przez Niemamhamulcy »

Offline Stasiu

  • Naczelnik moderatorów
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 430
  • Siła reputacji: 317
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
  • Distance Travelled: 20966 km
  • Trains Routed: 1947
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Maja 2020, 21:00:51 »
Załączam moje doznania wizualne oraz log.


Może warto opisać, bo tego tu jeszcze nie było:

Tedek rzucił się na RAM jak Reksio na szynkę. Przez niecałe 10 minut nie było kompletnie żadnej komunikacji z PC łącznie z poruszeniem myszki i odtwarzaniem dźwięku.
Po tym czasie powróciło do życia nieco ponad pół ekranu wraz z interfejsem wyjętym żywcem z Windows 7. Powrócił dźwięk, jednak komunikacji z PC nadal żadnej.
Po około minucie interfejs i kontakt z PC powrócił, scrashowała się część programów.
Anime Driver 2
FBI Edition
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Offline kojonek2

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 403
  • Siła reputacji: 135
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 7124 km
  • Trains Routed: 1489
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Maja 2020, 22:33:55 »
Błąd 404 przy przechodzeniu miedzy sceneriami :) Polska mistrzem Polski. Ale ilość błędów imponująca.
Rozkład na scenerię, której nie bylo na serwerze to i nie dziwne że było 404.

Offline babisz_fajny

  • Naczelnik trenerów
  • Supporter
  • *
  • Trener
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 908
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
  • Distance Travelled: 36123 km
  • Trains Routed: 8957
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Maja 2020, 23:48:20 »
W gruncie rzeczy, sceneria jest skopana, do wywalenia, i nie wiadomo dlaczego.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Projekty: Brzezinka, Chełmik Wołowski, Hetmanice, Wijewo -WYDANE
Wolontariusz i członek KSK Wrocław.

Offline Bartek2002

  • Trener
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 272
  • Bartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezesBartek2002 prezes
  • Kurła kiedyś była kolej teraz to ni mo..
  • Distance Travelled: 11887 km
  • Trains Routed: 3167
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Maja 2020, 01:25:07 »
To chyba trzeba wziąć luzaka, albo kibla (chodzi o to, że jeden pojazd, minimalne obciążenie) i na EU2 czy innym testowym w kilka osób się zalogować. Bez rj podawać wyjazdy i zobaczymy jak się to zachowa, czy będą problemy z połączeniem czy inne błędy wysypią. To co mam na myśli to zebrać raporty z błędów jeśli się pojawią. Na razie jest jeden. Przy okazji ktoś z testerów może coś wypatrzy, co może mieć związek z sytuacją. Jak znajdę chwilę to może sam zrobię jakiś test jazdy, jeśli sceneria jest dostępna do pobrania.
Robiliśmy to już :(
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.

Projekty    ---   Kochanowiec WYDANE , Domnica 2 Etap

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Maja 2020, 08:03:11 »
Bez wątpienia jest błąd w logice całego programu. Co to jest za wpis:

TerrainPoint;;#TerrainPoint;5.118185;0.009215351;-157.7995;0;9.999994;0;0;
Współrzędna z dokładnością do 9 miejsc po przecinku. Przy całości równej metr mamy wymiar 9,215351mm. Dokładność tego zapisu jest zdecydowanie za duża. Rozlokowanie terrainpointów z przybliżeniem do milimetra nie zrujnuje raczej profilu pionowego. Program w ogóle nie powinien generować takich liczb. Zwyczajnie nie ma to uzasadnienia. Jeszcze łączenie torów, punkt jest punkt. Muszą się nałożyć i tu nie ma mowy o niedokładności, ale teren? Kto zauważy przesunięcie o milimetr? O jedną stutysięczną milimetra? Efekt takich działań to długie ciągi cyfr w liczbie, albo jakieś makabryczne ułamki z E do którejśtam. Szukanie potem błędu w takiej masie cyfr jest utrudnione, dość mocno. Nawet jak przesortuję po współrzędnej X, Y uznam za pomijalną (dla miażdżącej większości jest zerowa lub bliska zeru), to samo porównywanie Z dla podobnych X na piechotę nie może pójść szybko. Dużo roboty i duże ryzyko przeoczeń. Można rzecz jasna znaleźć (nie wiem czy taki jest w miarę dostępny) lub napisać program, który wyłuska współrzędne i zaraportuje pary punktów, które mają określone odległości od siebie mniejsze niż szukana wartość. Tylko to też wymaga wiedzy i wysiłku.

Zabezpieczenie przed bałaganem w terenie widzę tak: uniemożliwienie tworzenia punktów w odległości mniejszej niż 0,5m od siebie na płaszczyźnie między osiami X i Z, zerowanie czwartego, piątego i szóstego parametru (obrót wokół osi, przecież punkt jest nieskończenie mały, jego obrót nic nie zmienia) i określenie dokładności do 3ciego miejsca po przecinku, czyli 1mm.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 403
  • Siła reputacji: 135
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 7124 km
  • Trains Routed: 1489
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Maja 2020, 08:34:18 »
Zapis taki wynika z reprezentacji liczb w komputerze. I nie nie jest to dokładność do 9 cyfr po przecinku. Przechowywane jest po prostu około 7 cyfr znaczących (mantysa) wraz z wykładnikiem przez który podnosi się do potęgi liczbę 10 i następnie mnoży z mantysą. W całym programie liczby są zapisywane po prostu używając jednej metody (wbudowanej w c#) bo tak było łatwiej i jeszcze nie zostało to zmienione.

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Maja 2020, 08:47:22 »
Wywaliłem wszystkie 1500 coś punktów do sprawdzenia czy zadziała. Zrobiłem kółko, widać tu leży najpoważniejszy problem, ale nadal ładuje się nieco długo i płynność jest straszna. W takim razie trzeba wrócić do pliku z wczoraj i sprawdzić próbę naprawy pod kątem przeoczeń. Jeszcze zobaczę jak wygląda ten wycięty teren, czy nie ma tam jakiejś większej wtopy i zrobię może ze dwa okrążenia. Jak nie będzie wysypki to powrót do dłubania w liczbach i żmudne szukanie co zwiodło. Cóż, 1300 elementów do przejrzenia to nie 31000.

Kilka okrążeń zrobione. Ładował i łączył. Obejrzałem jak duże szkody w scenerii zrobiło wycięcie wszystkich znaczników terenu. Zniknęły górki przy jednotorze, pola mają brak odpowiedniej tekstury dla ziemi uprawnej, jeden przejazd wygląda makabrycznie, ale to estetyka do dopracowania. Technicznie plik zadziałał. @Kojonek ujawniło to błąd krytyczny. Program wysypany jakąś daną liczbową. Nigdy nie programowałem w C, jedynie proste programy obliczeniowe kiedyś w ramach studiów, ale za niezabezpieczenie przed na przykład dzieleniem przez zero, program był uwalany (się znaczy lufa). Potrzeba weryfikacji poprawności danych i odrzucenia błędnych jest bardzo paląca. Można zastosować mniejszą mantysę dla punktów terenowych czy cały program ma mieć jedną?
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2020, 09:11:14 wysłana przez Niemamhamulcy »

Offline kojonek2

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 403
  • Siła reputacji: 135
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 7124 km
  • Trains Routed: 1489
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #27 dnia: 10 Maja 2020, 09:33:42 »
Dokładność cyfr nie jest tutaj powodem błędu. Nawet jak byś miał dokładność do 1 metra i ustawił jeden terrain point nad drugim to problem by był. W każdym bądź razie wysłałem do Babisza prawdopodobnie poprawiony plik, aby przetestował go.

Offline babisz_fajny

  • Naczelnik trenerów
  • Supporter
  • *
  • Trener
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 908
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
  • Distance Travelled: 36123 km
  • Trains Routed: 8957
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #28 dnia: 10 Maja 2020, 13:06:12 »
Dziś będą testy wieczorem, wiec wpis pojawi sie tutaj koło 22, czy wasze prace coś dały.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Projekty: Brzezinka, Chełmik Wołowski, Hetmanice, Wijewo -WYDANE
Wolontariusz i członek KSK Wrocław.

Niemamhamulcy

  • Gość
Odp: Błąd przy ładowaniu Chełmika Wołowskiego
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Maja 2020, 13:12:39 »
Na razie nic nie robię, czekam na to co wyniknie z odpalenia pliku po poprawkach Kojonka. Jak zadziała to problem rozwiązany. Jak nie to się poszuka dalej. Na razie nie ma co się zastanawiać i martwić na zapas.