Autor Wątek: Issue/Problem: Crash symulatora.  (Przeczytany 453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Matiw

  • User
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 17
  • Matiw zwrotniczyMatiw zwrotniczyMatiw zwrotniczy
  • ''Wątek przypomina obrady sejmu''
Crash symulatora.
« dnia: 12 Września 2021, 13:59:59 »
UWAGA! Dla osób które zaczną niepotrzebnie się rozpisywać wiem że kiedyś taki wątek powstał ale został zamknięty a rozwiązania nie ma.

Więc tak, czasami w na prawdę losowych momentach symulator staje a jedyne co działa to dźwięk. Dzieje się to w losowych momentach ponieważ czasami po/przed zmianą scenerii, czasami nawet w środku scenerii. Komputer spełnia podstawowe wymagania symulatora ale jakby ktoś potrzebował to podaję specyfikacje.

Płyta główna: ASUS Prime B450-PLUS
Procesor: AMD Ryzen 5 3600x
Karta gaficzna: Nivida GTX GeForce 1650 super
RAM: 8 GB
VRAM: 4 GB
Zasilacz: 600W

Piękne uczucie podczas przejechania swoich pierwszych 1000 km.

Offline Marcion

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Siła reputacji: 385
  • Marcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezesMarcion prezes
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Września 2021, 15:30:54 »
A co się dzieje z dźwiękiem? Pociąg jedzie tylko, że obraz zawiesił się czy wszystko zawiesiło się (z obrazem i dźwiękiem, który jest monotonny i nie slychać np. czatu, stukot kół)?
Staram się, aby jakość moich usług na scenerii była na poziomie zadowalającym. Oczywiście rozkłady też.

Offline Matiw

  • User
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 17
  • Matiw zwrotniczyMatiw zwrotniczyMatiw zwrotniczy
  • ''Wątek przypomina obrady sejmu''
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Września 2021, 17:05:43 »
Dźwięk jak podczas normalnej jazdy (silnika) natomiast oraz się zawiesza i jest niczym screenshot
Piękne uczucie podczas przejechania swoich pierwszych 1000 km.


Offline Yellawolf

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 203
  • Yellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezesYellawolf prezes
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Września 2021, 17:13:51 »
Ogółem to spróbuj tych porad, które Ares podesłał, pokroju usunięcia niektórych presetów i tak dalej, z tym że ja sam kiedyś się borykałem z owym problemem i jedyne, co mi pomogło wtedy, to zjechanie z ustawień na najniższe – pomogło na chwile, po formacie dysku wszystko wróciło do normy, żadnych lagów itd. także wniosek jeden, coś siedzi i syfi na kompie i temu odcina Ci proces TDka.

P.S
Szkoda, że nie napisałeś, jakie ramy, bo jeśli DDR3 o niskiej częstotliwości to dodatkowo, to może być przyczyną.
Wszystko, co da się powiedzieć, da się powiedzieć prosto, a czego nie da się powiedzieć, o tym należy milczeć.
coś tu jest

Offline Matiw

  • User
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 17
  • Matiw zwrotniczyMatiw zwrotniczyMatiw zwrotniczy
  • ''Wątek przypomina obrady sejmu''
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Września 2021, 10:15:07 »
Jeżeli chodzi o RAM jest to DIMM o szybkości 2133 MHz (2 kości po 4GB). Jeżeli chodzi o sposoby które podesłał Ares nie pomogły w rozwiązaniu mojego problemu ponieważ nie wykonywałem czynności które osoby w tych postach czyli np. nie klikałem na ekran podczas ładowania scenerii.
Piękne uczucie podczas przejechania swoich pierwszych 1000 km.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 443
  • Siła reputacji: 271
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Września 2021, 12:29:20 »
8 GB RAMu powinno wystarczyć, ale musisz sobie zdawać sprawę z tego, że zainstalowane 8GB ramu nie oznacza, ze cała ta pamięć jest dostępna dla symulatora. Najlepiej, jak po uruchomieniu komputera włączysz manager zadań (kombinacja klawiszy SHIFT+CTRL+ESC). Jeżeli widzisz tylko małe okienko kliknij na dole "więcej szczegółów", następnie otwórz zakładkę "Wydajność", wybierz "Pamięć" i zobacz ile faktycznie pamięci jest dostępnej. Może się okazać, że masz w tle uruchomione jakieś procesy i aplikacje, które skutecznie zjadają np. połowę tej pamięci i po uruchomieniu symulatora zaczyna jej brakować.

Na screenie będzie widać czego masz szukać:


Offline Mr_Mechanik

  • User
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 133
  • Mr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezesMr_Mechanik prezes
  • Zwykły typ z Polski
    • YouTube
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Września 2021, 19:08:14 »
A ja powiem całkowicie coś innego, bo u mnie zdarza się bardzo rzadko taka sytłacja i nieco cześciej zawieszenie się TD2 na ok 30 sekund i mówie co może być problemem.
A tym problemem może być to na czym stoi cały symulator czyli silnik graficzny Uniti i jego łatwość przeciążenia lub szybkich spadków FPS-ów co często widuje na gęstszych sceneriach jak Gdańsk, Lipowo lub inne, ale też w innych programach zrobionych na tym samym silniku.
Ten co lubi jechać kiblem 140 km/h jak to tylko możliwe.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 443
  • Siła reputacji: 271
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Września 2021, 21:05:14 »
Wszystkie scenerie są na silniku unity, bo symulator jest napisany z wykorzystaniem tego silnika. To unity wykorzystuje pamięć ram, to chyba oczywiste. Więc jeżeli gdzieś jest napisane TD2, albo symulator, albo gra, albo cokolwiek co się odnosi do symulatora, to wszystko pod spodem ma unity. I nie silnik jest problemem, tylko zbyt mała ilość dostępnej pamięci fizycznej. Jak jej brakuje, to następuje przeniesienie nieużywanych stron pamięci do tzw. pamięci wymiany, która jest na dysku twardym, a czas dostępu do dysku twardego jest kilka rzędów wielkości dłuższy od dostępu do pamięci fizycznej.

Oczywiście Twoja obserwacja jest poprawna - duża sceneria, dużo ramu potrzeba, mogą wystąpić problemy. Najgorszy możliwy przypadek, to zmiana z jednej dużej scenerii, na drugą dużą. Proponuję uruchomić symulator w oknie (nie full screen) i obok uruchomić menadżer zadań i obserwować, jak zmienia się zajętość fizycznej pamięci. a jeszcze lepiej uruchomić monitor zasobów i obserwować zaznaczone okienko:



Wskaźnik ten pokazuje ilość stron pamięci przeniesionych na dysk twardy w ciągu sekundy. Jeżeli będzie tam liczba większa od kilkunastu (dla dysków talerzowych), to system zwolni, lub 'zawiesi się'. To zawieszenie się jest pozorne, ale do momentu, gdy windows nie zwolni sobie wystarczającej ilości pamięci fizycznej, to taki stan będzie miał miejsce. Dla jednych będzie to 10 sekund, dla innych 30, a dla innych nigdy może się to nie udać.

Offline Matiw

  • User
  • Wiadomości: 45
  • Siła reputacji: 17
  • Matiw zwrotniczyMatiw zwrotniczyMatiw zwrotniczy
  • ''Wątek przypomina obrady sejmu''
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Września 2021, 12:30:19 »
nie oznacza, ze cała ta pamięć jest dostępna dla symulatora.

Po odpaleniu symulatora oraz innych takich tam mam jeszcze 1GB, 1,2GB dostępnej pamięci więc wątpię że w tym może być problem.
Piękne uczucie podczas przejechania swoich pierwszych 1000 km.

Offline OLAFFO

  • User
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 105
  • OLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezesOLAFFO prezes
    • train driver 2
Odp: Crash symulatora.
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Września 2021, 17:15:36 »
Matiw nie to nie jest dużo. Pozostaje ci ten jeden Gb ale tylko do momentu ładowania następnej scenerii. Bo podczas ładowania następnej scenerii zużycie ramu (mi bynajmniej) rośnie o około 1Gb.
Pseudo mikol który uwarza się za kogoś co dużo wie o kolei.