Autor Wątek: Ładowanie scenerii a zużycie danych  (Przeczytany 1187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pietrushka

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 5
  • Pietrushka pracownik torowy
Ładowanie scenerii a zużycie danych
« dnia: 19 Maja 2020, 17:50:02 »
Dzień dobry! Nie bardzo wiem jak sformułować to pytanie więc postaram się najprościej.
Na łączu domowym mam chyba zbyt wysoki ping co skutkuje częstym "Client Timeout`em" więc zastanawiam się nad przejściem na internet z telefonu. W grach typu LoL sprawdza się wyśmienicie więc myślę że i tutaj się sprawdzi lecz pozostaje bardzo ważna kwestia.
Ile mniej więcej transferu danych mogę zużyć podczas ładowania scenerii? Czy podczas jazdy multiplayer cała sceneria jest pobierana i przez trasę gdzie załaduje się powiedzmy 5 scenerii zużyję 3gb danych i zabawa nagle się skończy  :o, czy np. sceneria jest ładowana z dysku twardego a przez łącze są przesyłane jedynie informacje dot. np. położenia innych uczestników itp co byłoby równoznaczne z małym zużyciem transferu. Sprawdzał to ktoś kiedyś bądź posiada takie informacje?
Dziękuję i pozdrawiam. Życzę krótkich postojów  ;) ;D

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: Ładowanie scenerii a zużycie danych
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Maja 2020, 18:07:44 »
Scenerie, które są pobierane podczas jazdy zazwyczaj mieszczą się poniżej 2MB. Nie należy tutaj sugerować się wielkością pliku *.sc z folderu SavedStations, ponieważ tam są pliki w wersji nieskompresowanej. Przykładowo LCS Głowno, 8 MB w oryginale, po kompresji 1.7 MB.

Jeśli chociaż raz odwiedziłeś scenerię o danej sumie kontrolnej, to nie jest już ona pobierana, lecz wczytywana z dysku z folderu podręcznego.
Ponadto podczas jazdy wymieniane są na bieżąco dane o położeniu poruszających się pojazdów, komunikaty na chacie oraz różne komunikaty systemowe niewidoczne dla użytkownika.
Są to jednak marginalne ilości przesyłane w formie tekstu.

Offline Pietrushka

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 5
  • Pietrushka pracownik torowy
Odp: Ładowanie scenerii a zużycie danych
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Maja 2020, 18:56:53 »
Dziękuję za bardzo precyzyjną odpowiedź :)
Pozdrawiam.