Train Driver 2

Dział pomocy => Pomoc techniczna => Wątek zaczęty przez: Draniu w 08 Marca 2024, 20:21:12

Tytuł: Wykolejenia przy zmianie scenerii Ver. 2.0
Wiadomość wysłana przez: Draniu w 08 Marca 2024, 20:21:12
Witasy wszystkim...

Pierwszym moim jak się później okazało - problemem było wykolejanie się przy zmianie scenerii przez zbyt wysoką prędkość. Sytuacja została przeze mnie opanowana problem jednak nie do końca się rozwiązał.

Dziś drugi albo  trzeci raz wykolejenie miało miejsce również przy zmianie scenerii aczkolwiek już nie przez prędkość tylko dlatego że "Tory się skończyły"...
Ale się nie skończyły więc myślę że to już jest błąd.

Sytuacja miała miejsce po tym jak dyżurny wypuścił mnie na szlak torem lewym. Ograniczenie prędkości na kolejnej scenerii wynosiło 120km/h jechałem dużo wolniej 115km/h nie było żadnych rozjazdów przejazdów itd. Gdy tylko sceneria się załadowała a dokładniej Sandomierz od razu na ekranie zobaczyłem czerwony ekran no i oczywiście info że tory się skończyły - ale się nie skończyły... Piszę o tym bo mnie nurtuje pytanie czy aby czasem ja czegoś źle nie zrobiłem :X

Z góry dzięki za rozjaśnienie sprawy
Tytuł: Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii Ver. 2.0
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 08 Marca 2024, 22:56:37
Linia 25 na odcinku Zalesie Gorzyckie - Skarżysko Kamienna w roku 2011 przeszła modernizację. Polegała ona na wymianie nawierzchni toru nr 2, co pozwoliło podnieść prędkość maksymalną do 120km/h. Dzięki tej inwestycji na stałe do rozkładu powrócił pociąg pospieszny "San", relacji Warszawa Wschodnia - Przemyśl Główny, dla którego znacznie skrócił się czas przejazdu. Problem, zaczyna się jednak w momencie próby przełożenia rzeczywistości do Td2. SWDR4 nie posiada możliwości wyróżnienia różnych prędkości na obu torach jednego szlaku. Przy układaniu wpisu zatem, trzeba było zadecydować, czy wpisana zostanie dla szlaku prędkość 50km/h (co wydłużyło by wyliczany czas jazdy dla pociągów wyjeżdżających), czy 120km/h. Ostatecznie wybrana została druga opcja. Niesie to jednak konsekwencję, że prędkość widniejąca w rozkładzie różni się od tego, co zastaje maszynista wjeżdżając na scenerię. Ponieważ od lat funkcjonuje feature w postaci dynamicznego W8, to uprasza się maszynistów na patrzenie na wskaźniki przede wszystkim. Oczywiście, w SWDR jest wpisane ograniczenie 50km/h, aby dobrze był liczony czas przejazdu. Jednak ponieważ ograniczenia wpisać da się jedynie stałe, to nie będzie on widoczny w rozkładzie.

(https://img.ttsk.ngo/images/2023/12/03/image.md.png) (https://img.ttsk.ngo/image/hVoCP)

ED.: Jeżeli jechałeś faktycznie torem przeciwnym do zasadniczego, a "tory się skończyły", to najwidoczniej był to błąd symulatora. W przypadku przekroczenia prędkości po pierwsze masz klika sekund na reakcję, po drugie miałoby to miejsce dopiero po ok. 100-200m po zmianie scenerii.
Tytuł: Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii Ver. 2.0
Wiadomość wysłana przez: babisz_fajny w 09 Marca 2024, 01:39:21
Niczego źle nie zrobiłeś. Jeżeli wjeżdżałeś do Sandomierza torem lewym - gra, Vmax 120 km/h, gdy na zasadniczym byłoby to 50 km/h. Prędkość nie przekroczona - też gra. Ot, błąd symulatora i nic nie zrobisz. :)
Tytuł: Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii Ver. 2.0
Wiadomość wysłana przez: Draniu w 09 Marca 2024, 10:07:12
Teraz wszystko jasne :) Dziękuję za szybką odpowiedź.

Poniekąd trzeba jeszcze bardziej uważać i gdzie to potrzebne - zapamiętywać poszczególne miejsca w których są "niespodzianki". Czyli prawie jak w prawdziwym życiu :D

Pozdrawiam