Autor Wątek: Info: Obsługa edytora - wątek zbiorczy  (Przeczytany 218167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RobsonPL453

  • User
  • Wiadomości: 288
  • Siła reputacji: 108
  • RobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezes
  • Witam Serdecznie
  • Distance Travelled: 6563 km
  • Trains Routed: 1091
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1230 dnia: 15 Sierpnia 2019, 22:24:06 »
Dla nich też pewnie trzeba zaznaczyć, ponieważ to jest traktowane jako sygnalizator. Jak chcesz możesz spróbować robiąc to samo tylko, że z tarczą manewrową.

Offline SzybkiWiewiór

  • User
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 22
  • SzybkiWiewiór dróżnik przejazdowySzybkiWiewiór dróżnik przejazdowySzybkiWiewiór dróżnik przejazdowySzybkiWiewiór dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 1623 km
  • Trains Routed: 71
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1231 dnia: 15 Sierpnia 2019, 23:04:36 »
Dla pasów semaforowych zrobiłem tak, że wstawiłem tarcze ostrzegawcze i w nic zmieniłem wpis.


A W18 to pokombinowałem w wpisie semafora i otrzymałem to.


Wpis dla semafora z pochyleniem w lewo po poprawce
slup-sbl-y,3k-b-yny,drab-4k-y,,,,wsk_w18,,,light03,light05,light01,,,
Dziękuje bardzo.
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2019, 23:08:31 wysłana przez SzybkiWiewiór »
UwU UwO OwU OwO

Offline kojonek2

  • Developer
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 72
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 4443 km
  • Trains Routed: 664
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1232 dnia: 15 Sierpnia 2019, 23:10:17 »
Z ciekawosci , numerki podalem i kto wie niech napisze co to za ciekawa funkcja i jak ma byc wpis przykladowy :)






1,2 - pola do tworzenia rygli odpowiednio dla stanu zasadniczego i nie zasadniczego. Wpisuje się tam nazwy rygli po przecinku tyglujące dany rozjazdy w danym położeniu. Nazwy podajemy z przedrostkiem nastawni np: Bs_Rg1,Bs_Rg3
3,4 dodatkowe uzależnienia w przebiegach przy nastawni mechanicznej podajesz tam urządzenia/rygle które mają być zaryglowane przy przebiegu który będzie przejeżdżał przez rozjazd w danym położeniu. Dla rygli i zwrotnic podajesz po dwukropku - lub +, a dla wykolejnic podajesz odpowiednio Otw lub Zmk np Bs_6:+,Bs_Wk1:Zmk,Bs_Rg1:+
5 - przydatne przy łukowych rozjazdach. Powoduje że ignorowane jest ograniczenie na zwrotnicy przy przebiegu po łuku o większym promieniu. Podane zostanie S2 zamiast mniejszej prędkości.

6,7,8,9 - analogicznie do 1-4 tylko po prostu anglik składa się jakby z dwóch zwrotnic ab i bc

10-14 nie powinno być możliwości tam nic wpisywania (pola powinny być wyłączone). Wkradł się błąd.

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 609
  • Siła reputacji: 438
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Tedekowy Ornitolog
  • Distance Travelled: 8873 km
  • Trains Routed: 3694
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1233 dnia: 16 Sierpnia 2019, 10:09:47 »
Jeden - przejście międzytorowe to nie tor główny zasadniczy

A przypadkiem sieć trakcyjna z pojedynczym przewodem nie jest do max 40?
Szanuj swego autora scenerii, bo możesz stracic autoryzację...

Offline SzybkiWiewiór

  • User
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 22
  • SzybkiWiewiór dróżnik przejazdowySzybkiWiewiór dróżnik przejazdowySzybkiWiewiór dróżnik przejazdowySzybkiWiewiór dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 1623 km
  • Trains Routed: 71
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1234 dnia: 16 Sierpnia 2019, 11:51:06 »
Jeden - przejście międzytorowe to nie tor główny zasadniczy

A przypadkiem sieć trakcyjna z pojedynczym przewodem nie jest do max 40?
Na pewno przy rozjazdach do vmax 60 jest stosowana.


Na przykładzie Chotomowa, to wszędzie są zastosowane dwa przewody jezdne nad rozjazdami.

Przejście rozjazdowe 1/2


Widok ogólny


Widok na łącznice


W takim razie czy można analogicznie zastosować na stacji podwójny przewód jezdny nad rozjazdami z vmax w kierunku zwrotnym do 100?
UwU UwO OwU OwO

Offline emik

  • Konstruktor
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 33
  • emik dyżurny ruchuemik dyżurny ruchuemik dyżurny ruchuemik dyżurny ruchuemik dyżurny ruchuemik dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 1082 km
  • Trains Routed: 337
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1235 dnia: 16 Sierpnia 2019, 13:41:50 »
Tak. Włoszczowa Północ na rozjazdy R500 i R1200 i wszędzie ma 2 przewody jezdne nad rozjazdami.
Dużo się robi: LCS Poznań, Lisków Miasto, Dolna Odrzanka, Runowo Pomorskie, Włoszczowa Północ

Uczę/pomagam/sprawdzam: pulpity SCS

Offline uetam

  • Administrator
  • Developer
  • Wiadomości: 469
  • Siła reputacji: 99
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 2650 km
  • Trains Routed: 1385
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1236 dnia: 16 Sierpnia 2019, 16:07:14 »
Jeden - przejście międzytorowe to nie tor główny zasadniczy

A przypadkiem sieć trakcyjna z pojedynczym przewodem nie jest do max 40?
Zależy od typu sieci. W Polsce mamy siec C150-C150 która jest w ukłądzie 1:1 z dopuszczeniem na 110 km/h.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline Malk_18

  • User
  • Wiadomości: 100
  • Siła reputacji: 14
  • Malk_18 dróżnik obchodowyMalk_18 dróżnik obchodowy
  • No i cóż szanowna waszmość teraz pocznie?
  • Distance Travelled: 1580 km
  • Trains Routed: 72
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1237 dnia: 19 Sierpnia 2019, 15:18:26 »
Dobrze wpisuję te przechyłki? Wydaje mi się, że tor powinien być bardziej pochylony, ale w kalkulatorze Nitro wyszło, że na łuku o r=1300 i dostosowanym do jazdy z V=120 km/h odchylenie powinno liczyć 0,33 stopnia. Załączam screena
Bądź kreatywny, nawet jeżeli inni tego nie dostrzegają.
Świerkowiec powróci.

Offline PolandxD

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Siła reputacji: 144
  • PolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezesPolandxD prezes
  • Mechanik / Dyżurny / Początkujacy Budowniczy
  • Distance Travelled: 2380 km
  • Trains Routed: 1206
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1238 dnia: 20 Sierpnia 2019, 09:12:46 »
Dobrze wpisuję te przechyłki? Wydaje mi się, że tor powinien być bardziej pochylony, ale w kalkulatorze Nitro wyszło, że na łuku o r=1300 i dostosowanym do jazdy z V=120 km/h odchylenie powinno liczyć 0,33 stopnia. Załączam screena

Cytując Pana Aresa
Cytuj
"Przechyłki stosujemy tylko w torach szlakowych i głównych zasadniczych. Wartośc przechyłki obliczamy według Pomocnika do obliczeń kolejowych by Nitro. W przypadku gdy dla zadanych parametrów uzyskamy wartość mniejszą od 20mm przechyłki to przechyłki nie stosujemy. Brak przechyłki nie zwalnia z stosowania krzywych przejściowych!"

W Twoim przypadku wynosi ona 9mm więc twoje pytanie jest zbędne.
Projekt X - Budowa trwa

Offline MateuszKolejarz

  • User
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 16
  • MateuszKolejarz zwrotniczyMateuszKolejarz zwrotniczyMateuszKolejarz zwrotniczy
  • Distance Travelled: 1120 km
  • Trains Routed: 57
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1239 dnia: 20 Sierpnia 2019, 11:29:55 »
Mam małe pytanko czy stawianie pomarańczowych terrain pointow obok torów jest konieczne. Bo ja tego nie robiłem i wczoraj zastałem coś takiego:
Tworzę własny model EP09 nie pogardzę zdjęciami i rysunkami technicznymi z wymiarami pojazdu

Online PARKA

  • User
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 44
  • PARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchuPARKA starszy dyżurny ruchu
  • Lubię pociągi od 2009 r.
  • Distance Travelled: 3093 km
  • Trains Routed: 301
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1240 dnia: 20 Sierpnia 2019, 15:11:21 »
Możesz wykorzystać funkcję "Dostosuj teren" zamiast pomarańczowych terrainpointów
Projekty: Tartakowo - W trakcie prac / WiP, Leśnice Wieś - W trakcie prac / WiP (zgłoszenia na sieć trakcyjną, izolacje, SCS, SPK na PW)

Offline kojonek2

  • Developer
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 72
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
  • Distance Travelled: 4443 km
  • Trains Routed: 664
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1241 dnia: 20 Sierpnia 2019, 15:40:39 »
Mam małe pytanko czy stawianie pomarańczowych terrain pointow obok torów jest konieczne. Bo ja tego nie robiłem i wczoraj zastałem coś takiego:
To wygląda jak wycięty teraz za szlakiem,  który gdzieś postawiłeś w pobliżu stacji

Offline Malk_18

  • User
  • Wiadomości: 100
  • Siła reputacji: 14
  • Malk_18 dróżnik obchodowyMalk_18 dróżnik obchodowy
  • No i cóż szanowna waszmość teraz pocznie?
  • Distance Travelled: 1580 km
  • Trains Routed: 72
Odp: Obsługa edytora - wątek zbiorczy
« Odpowiedź #1242 dnia: 20 Sierpnia 2019, 16:37:28 »
Dobrze wpisuję te przechyłki? Wydaje mi się, że tor powinien być bardziej pochylony, ale w kalkulatorze Nitro wyszło, że na łuku o r=1300 i dostosowanym do jazdy z V=120 km/h odchylenie powinno liczyć 0,33 stopnia. Załączam screena

Cytując Pana Aresa
Cytuj
"Przechyłki stosujemy tylko w torach szlakowych i głównych zasadniczych. Wartośc przechyłki obliczamy według Pomocnika do obliczeń kolejowych by Nitro. W przypadku gdy dla zadanych parametrów uzyskamy wartość mniejszą od 20mm przechyłki to przechyłki nie stosujemy. Brak przechyłki nie zwalnia z stosowania krzywych przejściowych!"

W Twoim przypadku wynosi ona 9mm więc twoje pytanie jest zbędne.

1. Spytałem tylko, czy dobrze wpisuję przechyłki.
2. Pan poda link do wątku, w którym znalazł pan wypowiedź Aresa, to może ciś poczytam.

Dzięki,
Malk  :)
Bądź kreatywny, nawet jeżeli inni tego nie dostrzegają.
Świerkowiec powróci.

Offline genrufin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Siła reputacji: 19
  • genrufin zwrotniczygenrufin zwrotniczygenrufin zwrotniczy
    • Wirtualna linia lotnicza Air Polonia
  • Distance Travelled: 4323 km
  • Trains Routed: 17