Train Driver 2
Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Porzucone / Nieaktualne => Wątek zaczęty przez: marianno3000 w 25 Listopada 2017, 00:43:31
-
Witam wrzucam mój pierwszy pulpit który ma posłużyć do budowy scenerii .Na pewno są jakieś błędy proszę o spr.
Schemat stacji https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Gomunice.
-
Zaczynasz budowę scenerii od pulpitu? ???
Nie wnikam...
Jeśli zaś o sam pulpit chodzi:
- Semafory jednej grupy np wyjazdowe staramy się stawiać w jednej linii. Na tak małej stacji uda sie to na spokojnie.
- Złe skosy. Używamy jedynie odcinków poziomych, i skośnych o 45 stopni, zaś w ostateczności pionowe.
- Brak izolacji przed rozjazdem 1.
- Punkt końcowy umieszczony przed tarczą manewrową pozwala podać sprzeczny przebieg. Wszystkie punkty końcowe dla manewru powinny znajdować się za tarczami.
- Staraj się zminimalizować długości odcinków. Izolacje między kolejnymi rozjazdami w poziomie mogą mieć 1 kratkę, tory na których wyświetlane mają być numery pociągów 3 kratki. Tory w peronach ładnie wyglądają jak mają 5 kratek. Niepotrzebne są tak długie odcinki.
- Zastosowano błędne nazwy izolacji. Tory stacyjne oznaczamy It1, It2 itd. a nie Tr.
- Tych oraz wielu więcej błędów, uniknąłbyś gdybyś przed pracą zapoznał się z dokumentacją scs.
-
Ares, to co napisałeś to jedno :P
Druga rzecz, to czy nie powinno się w tym dziale zakładać wątków, które w jakikolwiek wirtualny sposób odzwierciedlają prace w edytorze, które udowadniają, że rzeczywiście są "W trakcie prac"(choćby screeny z edytora, jak sceneria już wygląda). Sam pomysł, link do "semaforka" ze schematem i rzeczywistymi zdjęciami, to w sumie nic nadzwyczajnego. No właśnie. To w sumie WCIĄŻ NIC.
Śmiem twierdzić, iż Gomunice są na etapie magicznego lasku po lewej i prawej stronie. Tak jak i większość rozpoczętych projektów.
Broń Boże nie odstraszam nowego użytkownika, aczkolwiek jedynie kieruję do sumiennego przeglądania i rozumienia niniejszego forum :P
(bo zaraz ktoś powie że się czepiam i straszę - BUUUUU! ) :D
-
Zamknijcie ten wątek i do kosza...
-
Jednym słowem nie sygurować się schematem ,a dokumentacją scs.Punkty końcowe manewrów wiem że powinny być za tarczą ,ale zauważyłem że na Szymankach mamy przed tarczami więc pomyślałem że tak może być .
-
@Ares długość toru w stacji to 6 kratek nie 5. 4.2 Projektowanie pulpitu pkt. 10
Wiem że 5 kratek lepiej wygląda :)
-
Poprawiona wersja pulpitu .Myślę że końcówki manewrów mogą tak zostać .Dolne odcinki są tak długie żeby można było rozrysować tory bez izolacji żeby jakoś to wyglądało.Dlaczego pulpit jako pierwszy ,mam dzięki niemu podgląd na układ torów i szybko mogę sobie kopiować wpisy do edytora scenerii ,ale to tylko moje zdanie.
-
Śmiechowa nazwa dla stacji XD. Bardziej to ten Kamińsk pasował. Ale póki co to trochę masz jeszcze do poprawki :D
-
Dawniej nazywała się Stary Kamińsk. Co tu można jeszcze poprawić jakie błędy.
-
Pierwsze screeny z prac .Raczej to będzie sceneria fikcyjna bo wszystko robię z głowy bo tam kiedyś mieszkałem.Sceneria będzie miała mało szczegółów takich jak dużo trawy i inna zieleń żeby nie cieło kompa.
-
Te łuki bolą. To wogóle nie są łuki... To są jakieś krętasy przez które nawet 10km/h nie może być. Popraw to, Kam55 napisał poradnik jak zrobić ładny łuczek przejściowy.
-
Nie ma na to wagonu i lokomotywy :D
-
Łuki wstępnie poprawione jeżeli teraz są nie do przyjęcia to będę musiał wszystko przerabiać razem z trakcją.
-
Przepraszam bardzo, co to jest między zwrotnicą 24 i 25? Na tym by się połamały wózki...
-
Dokładnie wygląda tak czy to poprawić.
-
To samo między 22 i 23. To jest obowiązkowo do poprawy, bo nikt ci tego nie zatwierdzi.
-
Dalej te łuki są do poprawy, jak zaraz odpale td to ci pokaże jakie powinny być.
Prosze bardzo :
-
Najlepiej będzie jak wrzucę plik i ktoś spojrzy fachowym okiem znajdzie wszystkie błędy .Semafory są jeszcze nie skonfigurowane ,tory bez sieci będą wyłączone z ruchu.
-
Najlepiej będzie jak wrzucę plik i ktoś spojrzy fachowym okiem znajdzie wszystkie błędy
Proszę bardzo.
Idąc od szlaku Ra:
- Zła szerokość międzytorza na szlakach (ponad 5m zamiast 4).
- Brak W8 przed W27 za magicznym laskiem.
- Brak W27 dla toru niewłaściwego za magicznym laskiem.
- Dwa zbędne, odnoszący się do niczego sygnalizatory powtarzające dla toru właściwego w kierunku szlaku Ra.
- Niepoprawnie wykonane są niemalże wszystkie przęsła naprężania: złe wysięgniki, złe odległości między słupami, słupy skrajne oraz kotwienia powinny być podniesione 30cm nad główkę szyny.
- Brak W6a przed przejazdem kolejowym.
- Kompletny brak tarcz ostrzegawczych.
- Brak rezonatorów SHP przed semaforami wjazdowymi.
- Brak W6a przed przejazdem w obrębie posterunku.
- Czarne tekstury spowodowane wykorzystaniem więcej niż 4 tekstur na danym obszarze.
- Przejścia międzytorowe wykonane z flexów... Przejścia między rozjazdami wykonujemy z odcinków prostych aby uniknąć tego typu krzywizn jak między roz. 24 a roz. 25.
- Zastosowanie rozjazdów R500 razem z R190 na torach głównych zasadniczych??? Najlepiej podmień je na rozjazdy jednego typu, poza tym R190 raczej stosujemy tylko na torach bocznych po których prowadzone są wyłącznie manewry.
- Za dużo krzywizna łuku między roz. 22 a roz. 23.
- Za dużo krzywizna łuku między roz. 19 a roz. 22.
- Drzewa BLB zbyt blisko toru... Polecam ich w ogóle nie stosować, skoro te same drzewa są dostępne w wersji 3D.
- Za roz. 22 fragment bramki jest w skrajni toru bocznego.
- Brak wymaganej drogi ochronnej od semafora BZ oraz OH (po 30m zamiast 50).
- Brak wymaganej drogi ochronnej od semafora ZH (80m zamiast 100).
- Semafory wyjazdowe BZ, OH i ZH pięciokomorowe?
- Kompletny brak W17 na głowicy od strony szlaku Ra.
- Za duża krzywizna łuku za roz. 11.
- Brak wymaganej drogi ochronnej od semafora R8 (60m zamiast 100).
- Brak wymaganej drogi ochronnej od semafora BZ (40m zamiast 50).
- Zbędne W27 przed i za posterunkiem, gdyż wskazują tę samą prędkość co na szlaku.
- Na przeciwległej głowicy numeracja rozjazdów do poprawienia.
-
Dzięki Ares za spr co do semaforów wyj 5 komorowych takie są na schemacie i na stacji.
Na szlakach wj i wyj będą semafory sbl .Wiem że dużo rzeczy brakuje ,ale widzę że trzeba zaczynać wszystko od nowa.
Zła szerokość międzytorza na szlakach (ponad 5m zamiast 4).W magicznym lasku jest 5 jak ustawie 4 to mi się nie pokrywa.
-
Nie rodzielamy szlaków na wj i wyj. jest poprostu szlak.
-
Poprawione w nowym temacie.