Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Jawor - (LK137 Katowice - Legnica)  (Przeczytany 1322 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline _Marcin

  • Weteran
  • Wiadomości: 119
  • Siła reputacji: 49
  • _Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor
  • Elektryk/Ustawiacz Koleje Dolnośląskie S.A.
Jawor - (LK137 Katowice - Legnica)
« dnia: 08 Lipca 2018, 14:21:16 »
Witam! Prezentuje wam dzisiaj stacje Jawor. Zbierałem się kilka dni na jej zrobienie i jakoś udało mi się ruszyć tego mojego lenia :D Stan prac prezentuje się tak, że układ torowy, wraz ze semaforami mam skończony zostało tylko teraz zrobić otoczenie.

Co do samej stacji to jest ona robiona na rok 2018, czyli po różnego rodzaju modernizacjach, które miały miejsce w ubiegłych latach m.in. przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe. Do tego aktualnie na stacji przebiega remont dworca, oraz na szlaku od strony Legnicy powstaje mijanka Przybyłowice i ma być ona sterowana zdalnie właśnie ze stacji Jawor co również zostanie uwzględnione w przyszłości na scenerii. W rzeczywistości ruch na stacji jest umiarkowany przeważnie od rana do popołudnia kursują szynobusy KD, natomiast od wieczora do wczesnego ranka trwa ruch towarowy spotyka się głównie składy spółek PKP Cargo, Pol-Miedź Trans, FPL, Rail Polska, oraz Orion Kolej. Mam nadzieję, że sceneria przypadnie wam do gustu i spaliny ruszą do akcji.

Tutaj macie info z Semaforka:

Spoiler: pokaż
Jawor jest dawną czterokierunkową stacją węzłową, na której dominuje obecnie lokalny ruch pasażerski oraz dosyć intensywny ruch towarowy. Oprócz ruchu po głównej linii z kierunku Jaworzyny do Legnicy, odbywa się stąd obsługa ładowni w Borowie, co jest pozostałością po linii do Roztoki. Jedynie linia w kierunku Malczyc jest obecnie nieprzejezdna (ruch pasażerski zakończył się na niej już w latach 70.). Jej początek zaadaptowany został na bocznicę żwirowni. Stacja w Jaworze posiada obecnie 5 torów głównych, oprócz tego istnieje również sporo torów bocznych, m.in. do rampy i placu ładunkowego. O dawnym dużym ruchu pasażerskim świadczą dwa perony wyspowe, zadaszone drewnianymi wiatami. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "Jw", która posiada urządzenia przekaźnikowo-komputerowe typu OSA-H. Z nastawni obsługuje się także rogatki na dwóch przejazdach kolejowych. Przejazd kolejowy od strony Rogoźnicy wyposażony jest w urządzenia TVU, po likwidacji strażnicy przejazdowej. Ruch pociągów na bocznicę żwirowni oraz do Borowa odbywa się tylko na sygnały manewrowe.


Szlaki: LW - 60 km/h
           RG - 60 km/h
           BR - 40 km/h (Tylko towarowe)

Postęp prac oceniam na jakieś: 40%
________________________________________________________________
Dobra to koniec tych moich wypocin, pora na jakieś screeny:
Prądy błądzące, wirowe, zwarciowe....