Ankieta

Drogi użytkowniku i gościu! Chciałbym cię serdecznie zapytać o twoją opinię na temat prac podjętych w bliskiej przyszłości.

Kontynuować budowę scenerii świerkowiec
6 (50%)
Zawiesić budowę scenerii świerkowiec i zacząć budowę stacji towarowej
0 (0%)
Zawiesić budowę scenerii świerkowiec i zacząć budowę stacji pasażerskiej
1 (8.3%)
Zacząć budowę stacji pasażersko - towarowej
3 (25%)
Zacząć budowę posterunku odgałęźnego
2 (16.7%)

Głosów w sumie: 11

Głosowanie skończone: 09 Października 2018, 11:04:59

Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Świerkowiec  (Przeczytany 2622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest9253

  • Gość
Świerkowiec
« dnia: 04 Września 2018, 22:38:42 »
Dzień dobry. Przedstawiam wam fikcyjną scenerię Świerkowiec, nad którą niedawno zacząłem pracować. Tym razem nie będzie to jak z Korytkami.  ;D Są dwa szlaki wejściowe: jedno i dwutorowy: jednotorowy SwOs/p1 oraz dwutorowy SwOs/p2 z prędkością maksymalną 100 km/h. Na scenerii znajdują się dwie stacje: Świerkowiec, i Świerkowiec Górny. Na stacji znajduje się posterunek odgałęźny oraz sześciotorowa bocznica o długości około 1 kilometra. Cztery z sześciu torów Będą przeznaczone na spawny, a dwa pozostałe zostaną przeznaczone dla pociągów kończących Rozkłady. Stacja Świerkowiec Górny jest wyposażony w dwa tory odstawcze o długości 220 m, przystosowane do "oblotów" dla krótkich pociągów pasażerskich. W przypadku tzw. "korku" na stacji tory obok również można przeznaczyć na tory odstawcze. Z myślą o pociągach towarowych bocznica stacji Świerkowiec Górny została przedłużona, co widać na screenach. Nad stacją Świerkowiec trwają jeszcze prace. Otoczenie, trakcję, semafory i tp. postaram się zrobić sam. Kiedy będę potrzebował pomocy to poprszę. Ze względu na rozpoczynający się rok szkolny, czas będę miał tylko w weekendy, ale o każdym postępie będę starał się was powiadamiać. Czekajcie na efekt końcowy. 8) :)

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 937
  • Siła reputacji: 739
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Świerkowiec
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Września 2018, 23:06:22 »
Widzę że skrajnia zachowana na wzór brytyjski - ciekawe takiej koncepcji jeszcze nie było - z międzytorzem 3m :D

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Świerkowiec
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Września 2018, 23:09:01 »
Polecam skorzystac z https://nitro.td2.info.pl/pomocnik/10/
masz tam m. in. wypisane jakie mają być odstępy między torami, narzędzia do liczenia przejść międzytorowych, międzyrozjazdowych itd.
Następnie jak zapoznasz się z tym narzędziem to go użyj i zgodnie z nim buduj w edytorze, bo to co zbudowałeś to hmmm... no sory ziom, ale nie nadaje się, próbuj dalej :p

guest9253

  • Gość
Odp: Świerkowiec
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Września 2018, 23:12:27 »
Dzięki za wszelkie rady.  8) Dopiero rozpocząłem przygodę z edytorem, ale mam nadzieję, że udam i się zrobić to jak najlepiej. Z pewnością zkożystam z tego linku. Dzięki jeszcze raz za wszelkie rady.

Proponuję także niezwłocznie SKORZYSTAĆ ze słownika języka polskiego.

Dodano: 22 Września 2018, 15:18:45


guest9253

  • Gość
Odp: Świerkowiec
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Września 2018, 10:14:30 »
Moją kolejną decyzją było podjęcie zmiany układu torowego. Oczywiście, bocznica o skrajni 3m zostaje ;D

Dodano: 23 Września 2018, 17:34:14


witam po raz kolejny. Jeżeli chodzi o Świerkowiec, to obecnie sceneria rozpoczęta jest od nowa. Układ torowy poprostu nie nadawał się do jakiejkolwiek eksploatacji. A więc jest znowu w budowie :). Tym razem zaplanowałem:

Dwa dwutorowe szlaki zelektryfikowane o nieco mniej pogiętej nazwie oraz jeden szlak jednotorowy.

Dwutory:

OSTE Vmax = 120km/h zelektryfikowany długość lasku wynosi 1500m
OSTE2 Vmax = 120km/h zelektryfikowany długośc lasku wynosi 1500m

Jednotor:
OSTS Vmax = 90 (narazie więcej nie potrzeba ;) ) niezelektryfikowany długość lasku wynosi 1500m

Na scenerii Świerkowiec będą znajdować się 2 stacje pasażersko - towarowe: Świerkowec Dolny i Górny.

Na stację Świerkowiec Górny będą prowadzić szlaki OSTE i OSTS. Stacja będzie obejmować dwa perony dwukrawędziowe dalekobieżne wysokie (4 tory), dwa tory odstawcze oraz trzy towarowe. Stacja będzie przystosowana do wykonywania tzw "oblotów". Prawdopodobnie dołączona będzie bocznica, na której będzie znajdował się spawn EZT. planowana prędkość stacyjana: 60km/h.

Logicznie, na stację Świerkowiec Dolny będzie wjazd ze szlaku OSTE2. Stacja ta będzie wyposażona, tak jak Świerkowiec Górny w cztery tory pasażerskie z dwoma peronami dwukrawędziowymi wysokimi (dalekobieżne). Tym razem będzie jeden tor odstawczy, za to trzy spawny na trzech bocznicach (jeżeli tor odstawczy to to samo, co bocznica to poproszę o powiadomienie mnie o tym fakcie  :P ): Jeden spawn Ex jeden Os/Posp a trzeci Tow. Stacja będzie wyposażona w dwa tory towarowe. wszystkie (oprócz spawnów) przystosowane do "oblotów"

Czekam na wasze sugestie i opinie.

Malk  :)

Dodano: 23 Września 2018, 17:39:21


Co ciekawe, Świerkowiec (w relau) jest zaraz obok Mogilna  8) Może uda mi się podjąć jakąś współpracę/stałe połączenie tych dwóch scenerii.