Przez ostatnie kilka dni prowadziłem rozbudowę Glutkowa. Muszę przyznać, że poniosła mnie fantazja, dlatego sceneria została powiększona o kilka nowych rzeczy.
Szlaki:
Dawny szlak Sn został przedłużony. Zbudowano posterunek odgałęźny Sosnowo. Zbiegają się tu szlaki z Glutkowa i szlak z grupy towarowej z Suchego Lasku (o tym szlaku później). Na szlaku z Glutkowa przed posterunkiem odgałęźnym znajduje sie przystanek osobowy. Z Sosnowa odchodzą 2 nowe szlaki osobowo - towarowe. Dwutorowy do Klerykowa oraz jednotorowy do Strzyżowa.
Zbudowano nowy szlak dwutorowy z grupy towarowej w Suchym Lasku do Sosnowa. Na szlaku znajduje sie kilka wiaduktów oraz mijanka o długości ok. 600 metrów. Szlakiem tum można kierować pociągi towarowe z pominięciem Glutkowa, a także wyjątkowo inne pociągi nie wymagające postoju w Glutkowie. Szlak nie posiada przystanków osobowych.
Samoczynna Blokada Liniowa na szlaku z Suchego Lasku do Glutkowa została zmieniona. Odstępy ponownie wynoszą 1000 metrów. Blokada pozostała czterostawna.
Posterunki:
Jak już wspomniałem powstał nowy posterunek odgałęźny Sosnowo.
Glutkowo bez zmian. Planuje dobudować tu nowe żeberko i spawn. Rozważam też nowy peron. Zmianie ulegnie prędkość w obrębie stacji oraz wiadukt przy wyjeździe na szlak do Suchego Lasku.
Suchy Lasek - peron i tory 1 oraz 2 bez większych zmian. Zmianie uległa głowica od strony szlaku GS. Posiada teraz 2 rozjazdy krzyżowe i przejście krzyżowe między grupą towarową a bocznicami w lasku. Największą nową atrakcją (podejrzewam że wzbudzi też ona najwięcej kontrowersji) jest całkowita przebudowa grupy towarowej. Posiada ona teraz 8 torów stacyjnych o długości około 600 metrów. Będzie można tu przyjmować pociągi towarowe i zestawiać tu długie składy. Układ głowic jest dość skomplikowany, dlatego trzeba uważać na który tor przyjmujemy lub zestawiamy. Tory 3-9 obsługują składy do i z Glutkowa, a 11-17 do i z Sosnowa. Wjazd i wyjazd na szlaki GS, RB oraz na bocznice i z bocznicy w lasku odbywać sie może dowolnym torem grupy towarowej. Szlak GS jest szlakiem towarowym i obsługiwany jest tylko przez grupę towarową.
Dalsze etapy prac:
Wstawienie sygnalizacji i oznakowania na nowych szlakach, ponowne nazwanie odcinków izolowanych i zwrotnic. Stworzenie nowych pulpitów SCS. Usunięcie błędów w otoczenie powstałych w wyniku zmian w układzie torowym (np. latające drzewa lub trawy). Poprawa lub tymczasowa likwidacja sieci trakcyjnej w zmodernizowanych głowicach i torach. Budowa sieci trakcyjnej na nowych odcinkach. Poprawa lub budowa nowej sieci trakcyjnej na istniejących odcinkach. Uzupełnienie otoczenia.
Równocześnie do czasu zakończenia modernizacji i testów wydam poprawioną wersję sprzed modernizacji.
Poniżej zamieszczam schemat roboczy.