Specyfikacja:
Prędkość w obrębie stacji - 50 km/h
Prędkości szlakowe:
Kierunek Szczejkowice, Rybnik (LK148) - 50km/h
Kierunek Suszec Rudziczka, Pszczyna (LK148) oraz Orzesze (LK159) - 60km/h
Bocznica ERG - 40km/h
Łącznica 874 Kleszczów-Ciepłownia - 40km/h
Szlak Żory-Warszowice(-Pawłowice) - 50km/h
Szlak Suszec Rudziczka-Suszec Kopalnia - 40km/h
Spawny:
Semafory P15, P13, O w kierunku Warszowic i Suszca oraz D15, D13 i D11 w kierunku Orzesza i Rybnika - trakcja elektryczna, 800m
Semafory N w Kierunku Warszowic i Suszca oraz E w kierunku Orzesza i Rybnika - trakcja elektryczna, 360m (pociągi pasażerskie)
Tm4 dla wszystkich kierunków - EZT, 580m
Tm10 dla wszystkich kierunków - trakcja spalinowa, 85m (lokomotywy luzem)
Prowadzenie ruchu w obrębie stacji:
Wjazdy z torów szlakowych lewych do stacji Żory odbywają się zawsze z zatrzymaniem w obrębie stacji.
Brak przelotów przez tory postojowe nr 13 i 15 z obu stron oraz tor 11 od strony Kleszczowa i Ciepłowni.
Szczegółowe wytyczne dot. prowadzenia prac manewrowych w obrębie stacji zamieszczone zostały na pulpicie SCS w opisach rejonów nastawczych (Bocznica ERG, bocznica FAMUR, bocznica w rozwidleniu szlaków 148 i 159 oraz tory stacyjne 2, 2a, 4, 6, 6b)
Wykaz Ostrzeżeń Stałych:
LK159 - Zły stan techniczny mostu - 20km/h po torze nr 2 od km 14,170 do 14,230
LK159 - Zły stan toru - 30km/h po torze nr 1 od km 15,100 do końca scenerii (km 17,900)
LK148 - Zły stan toru - 30km/h od km 15,200 do 17,600
Nierówność pionowa na czynnych szkodach górniczych - 30km/h od km 17,600 do 18,350
Nierówność pionowa na czynnych szkodach górniczych - 30km/h od km 18,350 do 19,000
Zły stan toru - 30km/h od km 19,000 do 21,600