LCS Grodzisk Mazowiecki
LCS Grodzisk Mazowiecki [Gr] to realna sceneria obejmująca całe lokalne centrum sterowania, czyli posterunek odgałęźny Józefinów oraz stacje Pruszków, Grodzisk Mazowiecki i Żyrardów. Poza nimi na scenerii znajduje się siedem przystanków osobowych - Warszawa Ursus-Niedźwiadek, Piastów, Parzniew, Brwinów, Milanówek, Jaktorów i Międzyborów. Odwzorowany został stan sprzed uruchomienia SBL na linii nr 19. Wszystkie posterunki wyposażone są w urządzenia komputerowe typu Ebilock 950 R4 z sygnalizacją świetlną. Sterowanie odbywa się za pomocą pulpitu SCS z nastawni LCS, jednak istnieje możliwość sterowania miejscowego z nastawni w Pruszkowie i Żyrardowie. Na scenerii znajdują się ok. 72 km realnych linii kolejowych.
Józefinów [Jz] to posterunek odgałęźny, umożliwiający zjazd pociągów towarowych w kierunku stacji Warszawa Główna Towarowa, dając początek północnej obwodnicy Warszawy. Posterunek posiada jedynie dwa rozjazdy odgałęziające linię, bez przejścia zwrotnicowego pomiędzy torami głównej linii. Odgałęzienie to wykonane jest bezkolizyjnie, tory obwodnicy przechodzą pod wiaduktem, na którym usytuowany jest tor z Włoch. Zjazd na obwodnicę odbywa się z prędkością 60 km/h. Obok posterunku przebiegają też tory podmiejskie linii 447, razem z przystankiem Piastów, po której nie prowadzi on ruchu. Posterunek w roku 2014 został gruntownie zmodernizowany.

Wjazd od strony Warszawy

Wiadukt nad szlakiem z Warszawy Głównej Towarowej

Rozjazd nr 2, przystanek osobowy Piastów

Wjazd od strony Pruszkowa
Pruszków [Pr] to stacja położona na czterotorowym odcinku Warszawa - Grodzisk Mazowiecki, po którym odbywa się ruch pociągów pasażerskich i towarowych - składy podmiejskie kursują wydzieloną parą torów od składów dalekobieżnych. Pruszków dla pociągów podmiejskich jest stacją strefową - kończą tu bieg pociągi aglomeracyjne (SKM Warszawa). Została zmodernizowana w latach 2014-2015 i 2017-2018. Jazdy pomiędzy torami głównymi mogą odbywać się w większości z prędkością do 60 km/h. W cieniu peronu znajdują się także 2 tory odstawcze, wykorzystywane do zmiany kierunku jazdy przez pociągi SKM. Na stacji zatrzymują się pociągi osobowe i osobowe przyspieszone, jadące po trasie podmiejskiej.

Wjazd od strony Warszawy

Peron i dworzec

Nastawnia Pr

Tory stacyjne, odgałęzienie łącznicy do WKD

Grupa towarowa, terminal kontenerowy

Głowica zachodnia, ładownia kruszywa

Wjazd od strony Grodziska
Grodzisk Mazowiecki [Gr] to stacja węzłowa, na której rozpoczyna się Centralna Magistrala Kolejowa. Jednocześnie kończy się tutaj czterotorowy odcinek linii, wychodzących z Warszawy - dalej pociągi dalekobieżne i podmiejskie korzystają już z jednego, dwutorowego szlaku w kierunku Żyrardowa. W latach 2014-2015 wykonano kompleksową modernizację stacji, po której posiada ona 6 torów głównych. Za peronami znajdują się 2 tory odstawcze, służące do zawracania pociągów kończących bieg. W głowicy rozjazdowej od strony Żyrardowa wbudowane są natomiast pierwsze w Polsce rozjazdy, umożliwiające jazdę w kierunku zwrotnym z prędkością do 130 km/h. Ze względu na ograniczenia SWDR, na stacji postój mają jedynie pociągi osobowe.

Głowica wschodnia

Tory stacyjne, bocznice i wiadukt w ciągu DW579

Perony, dworzec

Wyjazd w kierunku zachodnim

Głowica zachodnia, tory odstawcze

Dalszy ciąg głowicy zachodniej

Wyjazd na CMK (po prawej)

Wjazd od strony Żyrardowa i Korytowa
Żyrardów [Żr] to stacja pośrednia, położona na 44. kilometrze linii, pomiędzy Grodziskiem, a Skierniewicami. W latach 2013-2014 stacja została przebudowana w ramach prowadzonej modernizacji linii Warszawa – Łódź. Tory główne zasadnicze poprowadzone zostały obok siebie, natomiast tor główny dodatkowy zlokalizowano po stronie nieparzystej. Dotychczasowy tor odstawczy dla EZT został zamieniony na dwa, zlokalizowane po stronie parzystej. Na stacji zatrzymują się wszystkie kategorie pociągów pasażerskich.

Wjazd od strony Grodziska

Nastawnia Żr

Perony, dworzec

Głowica rozjazdowa od strony Skierniewic, tory odstawcze
Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
001 Warszawa Zachodnia - Katowice, od 9,720 do 47,750
004 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie, od początku do 9,200
019 Warszawa Główna Towarowa - Józefinów, od 3,950 do końca (6,255)
447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki, od 9,720 do końca (31,196)
512 Pruszków - Komorów, od początku do 1,500
Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Następny posterunek | Numer linii | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
WOA | Warszawa Główna Towarowa | 19 | dwutorowy | zelektryfikowany | 80/100 km/h | półsamoczynna | 2000 m | brak |
Wł1 | Warszawa Włochy | 1 | dwutorowy | zelektryfikowany | 160 km/h | samoczynna typu SHL-12 | 2000 m | brak |
Wł2 | Warszawa Włochy | 447 | dwutorowy | zelektryfikowany | 120 km/h | samoczynna typu SHL-12 | 5200 m | brak |
Rd | Radziwiłłów Mazowiecki | 1 | dwutorowy | zelektryfikowany | 160 km/h | samoczynna typu SHL-12 | 3900 m | brak |
Kr | Korytów | 4 | dwutorowy | zelektryfikowany | 200 km/h | samoczynna typu Eac | 7400 m | L1 |
Km | Komorów | 512 | jednotorowy | niezelektryfikowany | 20 km/h | brak | 1500 m | brak |
Wszystkie szlaki wewnętrzne są dwutorowe, zelektryfikowane oraz wyposażone w czterostawną samoczynną blokadę liniową typu SHL-12.
Szlak Km, ze względu na swoją specyfikę, jest wyłączony z rozkładowego ruchu.
Spawny:Pruszków:
TOW1 - H11, zelektryfikowany, 820 m
TOW2 - L13, zelektryfikowany, 730 m
TOW3 - Tm44, niezelektryfikowany, 650 m
LUZ1 - Tm32, niezelektryfikowany, 30 m
EZT1 - Tm26, zelektryfikowany, 240 m
Grodzisk Mazowiecki:
LUZ2 - Tor 19, niezelektryfikowany, 40 m
EZT2 - Tm22, zelektryfikowany, 180 m
Żyrardów:
EZT3 - Tm24, zelektryfikowany, 190 m
Ograniczenia:Autorzy:Krzys292Wielkie podziękowania za pomoc dla (w kolejności alfabetycznej):
cebula83deathplanet99deemixxemikkacperek754Kvardek_l0stfake7Marcin_StrichlorWiedenkaxoorbesDodatkowe uwagi dla mechaników:- Przed przystankiem osobowym Warszawa Ursus-Niedźwiadek od strony szlaku Wł2 nie ma zachowanej drogi hamowania dla prędkości 120 km/h - jest tylko dla prędkości 100 km/h
- Przed przystankiem osobowym Jaktorów od strony stacji Żyrardów nie ma zachowanej drogi hamowania dla prędkości 160 km/h - jest tylko dla prędkości 100 km/h
- Na wszystkich stacjach, dla pociągu pasażerskiego mającego zgodnie z rozkładem jazdy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym może być podany przed zatrzymaniem się pociągu
- Dotyczy pociągów pasażerskich kończących bieg w stacji Pruszków z kierunku wschodniego i zjeżdżających w tory postojowe - sygnał zezwalający nadawany przez semafory wjazdowe A-D ważny jest do semaforów zaporowych Z101 i Z102. Maszynista pociągu kończącego bieg, po zatrzymaniu przy peronie i zgłoszeniu przez kierownika pociągu gotowości do odjazdu, uruchamia pociąg w kierunku torów postojowych bez oddzielnego zezwolenia dyżurnego ruchu; w przypadku wjazdu na sygnał zastępczy lub na rozkaz pisemny maszynista pociągu kończącego bieg, po zatrzymaniu przy peronie i zgłoszeniu przez kierownika pociągu gotowości do odjazdu, dalszą jazdę w tory postojowe kontynuuje po uzgodnieniu z dyżurnym ruchu st. Pruszków
Eksploatacja scenerii zostanie rozpoczęta po wydaniu nowej wersji symulatora. Przez początkowy okres sceneria będzie
prywatna.
Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony
semaforek.kolej.org.pl.