Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Hyde Park / Odp: Nasze memy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Siemenswand dnia Wczoraj o 23:36:48 »
2
Hyde Park / Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kyu2304 dnia Wczoraj o 22:56:39 »
"Struś pędziwiatr"? A na co to komu... Tak się sprawdza czy skład zjechał z rozjazdów:
https://youtu.be/yejjtqKkjGw?t=3m20s :D
Jasne ale ta metoda nie zawsze się sprawdza, przykład: Jak wjeżdżasz do Arkadii Zdrój od strony szlaku ES i kierujesz się na jednotor, to przy składzie 600 + metrów, jak spojrzysz w tył przez okno, to nie zobaczysz czy skład już zjechał z ostatniego rozjazdu. Raz, że jak wiesz jest tam łuk, dwa - lasek z obu stron toru.

A teraz z innej beczki, podróż daleko wstecz:
https://www.youtube.com/watch?v=ZjBKQlr9fSs
https://www.youtube.com/watch?v=RikSdJOuSNg

Kilka prawdziwych cytatów z książki „The Encyclopedia of Trains and Locomotives” (autorzy: Ross, Boocock, Brown, Lawford, Solomon), w przekładzie z j. angielskiego - „Lokomotywy Encyklopedia”, którą dziś przeglądałem w Bibliotece, opisującej m. in. ten widoczny na filmie „parowóz jednoszynowy” Lartigue’a (nazwisko konstruktora):
„Z technicznego punktu widzenia nie była to kolej jednoszynowa, ze względu na zastosowanie A – kształtnych, stalowych podpór utrzymujących na szczycie szynę oraz szyn prowadzących z każdej strony podpory w ¼ wysokości od ziemi. Po nieudanych próbach w Belgii i Francji, konstruktor przeniósł się do Irlandii. Miasto Ballybunion zainteresowane było stworzeniem połączenia z Listowel, oddalonego o 14,9 km.” (...) „Pierwszy pociąg ruszył 29 lutego 1888.”.„Podwójne lokomotywy, z kotłem oraz skrzynią ogniową, z każdej strony szyny nośnej, zdolne były prowadzić pociągi o ciężarze 142,2 t w terenie płaskim oraz 71,1 t przy nachyleniu 10 ‰. Szyna nośna ściskana była z obydwu stron przez trzy koła wiązane.”.„Sekcje torowiska mogły być przesuwane na boki, umożliwiając przecinanie się linii - w podobny sposób przeprowadzano łączenie toru.
A teraz najlepsze, autentyk: „Głównym problemem było zachowanie równowagi: w przypadku przewożenia fortepianu, wykorzystywano krowę do zrównoważenia ciężaru" :)
„(...) linia użytkowana była przez 36 lat - do uszkodzenia podczas wojny domowej”.„Ostatni pociąg udał się do Listowel 14 października 1924; linię zdemontowano i przekazano na złom.”

Nie wspomniano nic o rozwijanej prędkości ale z pewnością do magleva mu daleko :)
3
W trakcie prac / Odp: Bargowice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojtas dnia Wczoraj o 22:08:18 »
To sobie taka stacje wybuduj. Uwielbiam jak ktos sobie cos wymyslil i  jest gotowe  (w sensie uklad torowy,siec trakcyjna)a ktos przychodzi i mowi autorowi  lepiej byloby tak lub owak,wchodzac butami w czyjas robote . Pozatym  mapa jest prywatna wiec na pewno jej nie dostanie ktos nieznajacy wlasnego posterunku co prowadzi na ogolnodostepnych stacji do wlasnie "korkow".
Co do Zakopianki krotki kawalek ma 30 promili jak pamietam - w dokumentacji na remont toru tamtejszej linii  w jednym ze zalacznikow mozna ujrzec szczegolowy profil linni ;)

Po pierwszych screenach wnioskowałem że sceneria będzie tak wyglądać czyli "wąskie gardło" w postaci jednotoru. Nigdzie nie sugerowałem czy krytykowałem że powinno być tak czy owak. IC_MajorWcislo wyprowadził mnie z błedu. Na przyszłość sugeruję czytać wcześniejsze posty a nie tylko ostatni  ;) Sceneria wygląda zacnie i mi się podoba. Bo w końcu jakieś górki i doliny.
4
W trakcie prac / Odp: Bargowice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ryszard dnia Wczoraj o 20:46:42 »
Też fajnie ale ciekawym rozwiązaniem byłoby też to o czym wspomniałem wyżej czyli:

=======Bargowice -----------Horz Zdrój=======

Jak ktoś za dużo przyjmie czy źle wypuści to można się zakorkować wtedy.

Wtedy linia jednotorowa stacji swój urok i przy okazji łącznika ze szlakami jednotorowymi nie będzie. Kiedyś miałem okazję przejechać się po scenerii i na prawdę, zapowiada się bardzo obiecująco. Jak tak dalej pójdzie to efekt końcowy będzie jeszcze lepszy.
5
Hyde Park / Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mentorious dnia Wczoraj o 18:42:38 »
Inny uklad Osi, inny typ silnika, inna konstrukcja. Moze reflektory maja wspolne, woltomierze czy uniwersalne oslony lampek w kabinie i pochodne.

6
Multimedia z rozgrywki / Odp: Galeria screenów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Blondyna dnia Wczoraj o 18:30:51 »
Czegóż Blondyna tu dotknął się, cóż za zasłoną znów kryje się?
7
W trakcie prac / Odp: Bargowice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ares28 dnia Wczoraj o 18:07:41 »
deletet, no offense ale na tych screenach nic nie ma  :-\ to tylko same tory, kilka wskaźników i pare terrapointów. Zrób w jednym miejscu otoczenie gotowe na 100%, ofotografuj ten odcinek i wtedy się pochwal ;)
8
Hyde Park / Odp: Luźna rozmowa o wszystkim
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Neodokuran dnia Wczoraj o 17:58:54 »
9
W trakcie prac / Odp: Bargowice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Matz32 dnia Wczoraj o 17:35:22 »
To sobie taka stacje wybuduj. Uwielbiam jak ktos sobie cos wymyslil i  jest gotowe  (w sensie uklad torowy,siec trakcyjna)a ktos przychodzi i mowi autorowi  lepiej byloby tak lub owak,wchodzac butami w czyjas robote . Pozatym  mapa jest prywatna wiec na pewno jej nie dostanie ktos nieznajacy wlasnego posterunku co prowadzi na ogolnodostepnych stacji do wlasnie "korkow".
Co do Zakopianki krotki kawalek ma 30 promili jak pamietam - w dokumentacji na remont toru tamtejszej linii  w jednym ze zalacznikow mozna ujrzec szczegolowy profil linni ;)
10
W trakcie prac / Odp: Bargowice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojtas dnia Wczoraj o 17:23:33 »
Ładnie i ciekawie to wygląda. Takie Tłoki tylko ze stacją :) No i boczne tory dla towarów. Życzę powodzenia w dalszej pracy.

=======Bargowice=========
                              \ ---- Horz ----

Też fajnie ale ciekawym rozwiązaniem byłoby też to o czym wspomniałem wyżej czyli:

=======Bargowice -----------Horz Zdrój=======

Jak ktoś za dużo przyjmie czy źle wypuści to można się zakorkować wtedy.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10