Sam pomysł nie jest zły a nawet popieram, ale kupowanie specjalnie telefonu żeby skorzystać z takiej funkcji może mieć małe zainteresowanie dlatego ja zaproponował bym możliwość używanie zwykłego mikrofonu komputerowego. Co do samego pomysłu telefonu to widzę 3 propozycję które chciał bym przedstawić:
I. Model telefonu w nastawni pełno funkcjonalny (jedyny problem jaki widzę to użytkowanie go podczas ruchu żeby było wygodnie dla dyżurnych)
II. Umieścić funkcje telefonu w SWDR coś jak w ISDR (łatwiejszy w użytkowaniu dla użytkowników)
III. Częściowo wykorzystanie pomysłu autora wątku oraz jedna z moich propozycji - oczywiście o ile technicznie idzie to jakoś pogodzić
oczywiście w obu przypadkach dyżurny powinien mieć wybór czy chce komunikować się głosowo z innymi dyżurnymi.
Wiesz, no takie telefony na prawdę nie są drogie, a na pewno nie jeden zapaleniec kolei by sobie taki sprawił jeśli pomysł doszedł by do skutku, poza tym można je normalnie traktować jako stacjonarne, one zazwyczaj obsługują kilka lini na raz, sam mam taki w domu i jestem bardzo zadowolony, a ideą tego pomysłu jest właśnie to ze jest to fizyczne urządzenie, a nie kolejne przeklikiwanie sie pomiędzy kartami żeby połączyć sie z innym DR. Masz ruch na stacji, podnosisz telefon wciskasz guzik i informujesz innego DR co odjechało. Nie jest to łatwiejsze i ciekawsze? Wracając do tematu że nie każdy by chciał sobie taki kupić, tak jak napisałem w pierwszym poście, końcowy użytkownik miał by 3 rozwiązania takiej komunikacji, Właśnie taki telefon stacjonarny lub smartfon z zainstalowaną apką która łączy się z tym systemem lub aplikacja na komputerze. Z wszystkich tych 3 urządzeń można się połączyć a dwie ostatnie możliwości są całkowicie darmowe (z resztą to może być i nawet jakiś stary telefon z androidem z dostępem do wifi) . Mi właśnie chodziło o to żeby to było fizyczne urządzenie, ale twój drugi punkt też jest ciekawy.