Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 ... 10
11
English Boards / Week 17/2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wewek dnia 29 Kwietnia 2024, 00:00:44 »
Week 17/2024
April 22nd-28th, 2024

Simulator
  • Krzys292, Marcin_S - progress on the ET22 locomotive: Presentation of cabin variants for the first release. The cabins differ in the color scheme of the control panel, switchboards, speedometers, brake valves, and the configuration of elements on the dashboard - control of wipers, pantographs, headlights, dimming of lighting, current range, type of lamps and dead man's handles, and in the future also with radios.

Full resolution available by clicking on the image.




Sceneries
  • emik - Złocieniec - real scenery submitted to the SSS
  • scanistar - Zbydniów - real scenery passed stage I check in the  SSS
  • Newmikus2k - LCS Malbork - real scenery passed track circuits check as part of stage III in the SSS
  • Matejko820 - Rojowiec - scenery passed SCS check as part of stage III in the SSS

TTSK Association
  • Audit Comitee conducted a financial audit of the Association for the year 2023. No irregularities were noted in the financial report or in the stored documentation (invoices, transfer confirmations, etc.).
12
Stowarzyszenie / Tydzień 17/2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wewek dnia 29 Kwietnia 2024, 00:00:01 »
Tydzień 17/2024
22-28 kwietnia 2024

Symulator
  • Krzys292, Marcin_S - postęp prac nad ET22: prezentacja wariantów kabin do malowań dla pierwszego wydania. Kabiny różnią się od siebie kolorystyką pulpitu, tablic TPA i TPW, prędkościomierzy oraz kranów hamulców, a także konfiguracją elementów na pulpicie - sterowaniem wycieraczek, pantografów, reflektorów, przyciemnienia oświetlenia, zakresem prądu, typem lampek i czuwaków, a w przyszłości także radiotelefonami.

Pełna rozdzielczość dostępna po kliknięciu w grafikę.




Scenerie
  • emik - Złocieniec - scneneria realna zgłoszona do SSS
  • scanistar - Zbydniów - sceneria realna przeszła I etap sprawdzania w SSS
  • Newmikus2k - LCS Malbork - sceneria realna przeszła sprawdzenie izolacji w ramach etapu III w SSS
  • Matejko820 - Rojowiec - sceneria przeszła sprawdzenie SCS w ramach etapu III w SSS

TTSK
  • Komisja Rewizyjna przeprowadziła kontrolę finansów Stowarzyszenia za rok 2023. Nie odnotowała przy tym żadnych nieprawidłowości w sprawozdaniu finansowym ani w przechowywanej dokumentacji (faktury, potwierdzenia przelewu itp.).
13
Dyskusje / Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ponury_Grzybiarz dnia 28 Kwietnia 2024, 20:11:04 »
Dokąd przemieszcza się maszynista? Na tył składu, założyć końcówki i w zasadzie nie mam dalszych pomysłów. Zmiana pojazdu wymaga relogu, nie ma więc konieczności pokonania jakiejś odległości w tym celu. Jedynie dyżur może mieć jakieś poprawki, bo nie tylko nastawnie są odpowiedzialne za układanie drogi, czasem zwrotnicowy kica między rozjazdami.
14
Dyskusje / Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rendzi20 dnia 28 Kwietnia 2024, 18:08:09 »
latanie w symulatorze kolejowym no oczadział do końca  >:( >:( najsensowniej było  by dokonać zmian w teleportacji bo zwiększenie jeszcze bardziej prędkości biegu jest sprzeczne z realiami 
15
Dyskusje / Odp: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez robsonista dnia 28 Kwietnia 2024, 17:20:13 »
Uważam, że wprowadzenie proponowanej przez Ciebie zmiany byłoby bardzo sensowne. Ewentualnie można by umożliwić graczowi latanie, choć to jest jeszcze mniej realistyczne niż takie teleportowanie się kursorem. Podpinam się pod pomysł Stefaneczqa i mam nadzieję, że taka możliwość będzie kiedyś w naszym symulatorze.
16
Dyskusje / Talk/Rozmowa: Nowe możliwości poruszania się w symulatorze.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Stefaneczeq dnia 28 Kwietnia 2024, 17:00:37 »
Ostatnimi czasy na forum poruszony został temat wprowadzenia nowych sposobów na poruszanie się w symulatorze tak, aby można było szybciej pokonywać większe odległości. Z tego co pamiętam autor posta został wyśmiany, a samego wątku znaleźć nie mogę, a, że na forum od trzech dni wieje nudą, postanowiłem rozpocząć nowy.

Aktualnie mamy opcje biegu z zawrotną prędkością około 35km/h, która jednak przy konieczności pokonania większych dystansów nadal wydaje się zbyt mała. W trybie dyżurnego istnieje też opcja teleportacji, wiadomo jednak, że "teleportów" nie można ustawić jak się chce i ogólna zmiana ich lokacji niezbyt zależy od dyżurnego. Moim zdaniem problem ten został ciekawie rozwiązany w grze "derail valley", gdzie gracz ma możliwość teleportowania się w miejsce, które wskazuje myszką.

Można by było wprowadzić jeszcze większą prędkość poruszania, przy założeniu, że wtedy postać gracza nie jest widoczna. Co do realizmu, wiadomo, idealnie nie będzie, chociaż w symulatorze już teraz zdarza się zobaczyć przelatującego dyżurnego, czasami więc trzeba znaleźć złoty środek.

Ciekawy jestem opinii innych użytkowników, czy Waszym zdaniem jest sens wprowadzać jakieś zmiany, a jeśli tak, to jakie macie propozycje?
17
Pomoc techniczna / Odp: Mocny spadek wydajności przy wczytanych podrozjazdnicach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KMSzczecin dnia 25 Kwietnia 2024, 22:17:55 »
Z obserwacji wynikało bardziej na podrozjazdnice - jak one znikały z pola widzenia całkowicie, to wtedy był najwyraźniejszy skok. Nie było już żadnych eorów czy innych przytorowych puszków.
18
Pomoc techniczna / Odp: Mocny spadek wydajności przy wczytanych podrozjazdnicach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trainfun09 dnia 25 Kwietnia 2024, 21:49:52 »
Jesteś pewien, że podrozjazdnice, a nie na przykład ogólne nagromadzenie obiektów na głowicach? Puszki, eory, osprzęt rozjazdów, dużo odcinków torów, sieć, semafory, tego wszystkiego największe zagęszczenie jest właśnie na głowicach.
19
Pomoc techniczna / Bug/Błąd: Mocny spadek wydajności przy wczytanych podrozjazdnicach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KMSzczecin dnia 25 Kwietnia 2024, 21:37:00 »
Hejka, przychodzę z małym problemem, który jest dla mnie dość sporawym i irytującym zaskoczeniem. Grając sobie ostatnio w tedeka na laptopie, zauważyłem znaczne spadki wydajności podczas przejazdu przez stacje - dziś udało mi się w końcu dojść, że gdy renderują mi się podrozjazdnice z kabiny (tuż przed wjazdem na głowicę), symulator zaczyna strasznie klatkować, szczególnie przy ich większej ilości. Kiedy zacząłem opuszczać rejon z rozjazdami (tzn. przestałem je widzieć na kamerze) lagi ustały momentalnie i fpsy wróciły do wartości wysokich. Problem taki miałem na obu głowicach m.in. w Tomysłowie czy Ligocie Trzeszczach. Przybliżanie kamery (a więc wymuszenie wczytania większej ilości podrozjazdnic przy tym) tylko potęgowało ten efekt. Jakieś rady, ktoś się z tym spotkał? Takiego problemu nie mam na PC lub nie dojrzałem go aż tak mocno ;)

Specyfikacja laptopa: i5-11320H, RTX 3050 laptopowy, 16GB RAM, Ideapad Gaming 3 15IHU6, ustawienia TDka domyślne ultra, ustawienia z panelu nvidia w galerii niżej (myślę, że szkopuł może być gdzieś tutaj). Sterowniki aktualizowane.







~KMS
20
Pomoc techniczna / Odp: Wszystko co potrzebne do uruchomienia symulatora
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PracownikPKP dnia 24 Kwietnia 2024, 12:27:25 »
Nie mogę uwierzyć. Wszystko działa. Jestem Ci niezmiernie wdzięczny za pomoc z moim problemem, za poświęcony czas. Dziękuję Ci bardzo  :D ;) :)
Teraz tylko muszę sobie przypomnieć klawiszologię itp. itd. bo grubo chyba ponad rok nie jeździłem  :P
Strony: 1 [2] 3 4 ... 10