Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
English Boards / Week 16/2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wewek dnia 22 Kwietnia 2024, 08:51:40 »
Week 16/2024
April 15-21, 2024

Simulator
  • Krzys292, Marcin_S - progress on the ET22 locomotive: Completed liveries for the upcoming release include:

    • ET22-468 - dark gray CTL Logistics, 2019
    • ET22-478 - green with yellow front, 2000
    • ET22-629 - blue PKP Cargo, 2024
    • ET22-647 - green, 2011
    • ET22-677 - green with white-red additions, 2010
    • ET22-838 - blue PKP Cargo, 2024
    • ET22-938 - blue PKP Cargo, 2019
    • ET22-939 - green with yellow stripe, 2002
    • 201E-955 - bright green with yellow front, 2002
    • ET22-976 - green with white-black scraper, 2014
    • ET22-1008 - green with headlight grilles, 2011
    • ET22-1014 - dirty green, 2015
    • ET22-1027 - green, 2008
    • ET22-1084 - blue PKP Cargo, 2022
    • ET22-1117 - faded green with yellow front, 1996
    • ET22-1118 - faded green with yellow stripe, 2004

    The graphic below presents all of the above mentioned liveries. Click to view in full resolution.



    Next week, work will be carried out on various interior painting schemes for these vehicles.

Models
  • matseb - Model of a 15/0.4 kV transformer station


Sceneries
  • EU07A-002 - Nowiny Wielkie - real scenery has passed Stage I in the SSS
  • Popio19 - Wólka Okopska - real scenery has passed Stage I in the SSS

Wikipedia
  • EUgenio07 - Translation of the article "Train numbering rules" into German

TTSK Association
  • Announcement from the Moderation Team regarding the consequences of artificial increasing of the "routed trains" counter along with public condemnation of such behavior using a specific example, both the methodology and the consequences arising from it. More details can be found here.

Selection of information from the Forum
22
Stowarzyszenie / Tydzień 16/2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wewek dnia 22 Kwietnia 2024, 08:49:10 »
Tydzień 16/2024
15-21 kwietnia 2024

Symulator
  • Krzys292, Marcin_S - postęp prac nad ET22: gotowe malowania, które znajdą się w nadchodzącym wydaniu to:

    • ET22-468 - ciemnoszare CTL Logistics, 2019
    • ET22-478 - zielone z żółtym czołem, 2000
    • ET22-629 - niebieskie PKP Cargo, 2024
    • ET22-647 - zielone, 2011
    • ET22-677 - zielone z biało-czerwonymi dodatkami, 2010
    • ET22-838 - niebieskie PKP Cargo, 2024
    • ET22-938 - niebieskie PKP Cargo, 2019
    • ET22-939 - zielone z żółtym pasem, 2002
    • 201E-955 - jaskrawe zielone z żółtym czołem, 2002
    • ET22-976 - zielone z biało-czarnym zgarniaczem, 2014
    • ET22-1008 - zielone z kratami na reflektory, 2011
    • ET22-1014 - brudne zielone, 2015
    • ET22-1027 - zielone, 2008
    • ET22-1084 - niebieskie PKP Cargo, 2022
    • ET22-1117 - wypłowiałe zielone z żółtym czołem, 1996
    • ET22-1118 - wypłowiałe zielone z żółtym pasem, 2004

    Na poniższej grafice umieszczone są wszystkie w/w malowania. Pełna rozdzielczość dostępna po kliknięciu.



    W przyszłym tygodniu będą toczone prace nad różnymi malowaniami kabin dla tych numerów.


Modele
  • matseb - Model stacji transformatorowej 15/0,4 kV


Scenerie
  • EU07A-002 - Nowiny Wielkie - sceneria realna przeszła I etap sprawdzania w SSS
  • Popio19 - Wólka Okopska - sceneria realna przeszła I etap sprawdzania w SSS

Wikipedia
  • EUgenio07 - Wykonanie tłumaczenia artykułu “Zasady numeracji pociągów” na język niemiecki

TTSK
  • Komunikat Zespołu Moderacji w przedmiocie wyciągania konsekwencji za tzw. "nabijanie pociągów" wraz z publicznym napiętnowaniem takiego zachowania na konkretnym przykładzie, zarówno metodologii działania jak i wynikających z niej następstw. Więcej można przeczytać tutaj.

Wybrane informacje z forum
23
Multimedia z rozgrywki / Odp: Galeria screenów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trainfun09 dnia 22 Kwietnia 2024, 01:50:53 »
10.09.2005 - bocznica Przewozów Regionalnych w Suchej Beskidzkiej wypełniona taborem przewoźnika, oczekującym zatrudnienia

24
W trakcie prac / Odp: Projekt: Zakopianka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trainfun09 dnia 21 Kwietnia 2024, 23:58:23 »
Kronika post #9 - Kibloland


Prace nad scenerią Maków Podhalański z poprzedniego posta zakończyły się. Natomiast w chwili obecnej ku końcowi chylą się pracę nad scenerią Sucha Beskidzka. Do końca prac pozostało około ~3km otoczenia. Po zakończeniu prac, siły zostaną skierowane na pozostałe scenerie z projektu będące już w SSS - Radziszów i Stryszów. Do SSS zawitają również w najbliższym czasie Skawina oraz Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, przez co "oficjalnie" prowadzone będą już pracę na prawie 100km odcinku.

Co do samej scenerii będącej przedmiotem dzisiejszego posta. Sucha Beskidzka jest stacją leżącą na km46.2 linii 97 oraz km0.0 linii 98. To jedna z większych stacji na "Zakopiance". Odbywała się tutaj jedna z trzech zmian czoła pociągu, jakie dokonywały one podczas jazdy z Krakowa do Zakopanego. Stacja posiada w sumie 7 torów głównych, z których jeden to krótki tor przy peronie pierwszym, zakończony kozłem oporowym - z wjazdem tylko od strony Żywca. Od czasu elektryfikacji linii w Suchej Beskidzkiej stacjonują Elektryczne Zespoły Trakcyjne, a właścicielem lokomotywowni jest Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Przez pewien okres czasu stacjonowały tutaj także lokomotywy elektryczne. Na stacji rozpoczynała się także bocznica tartaku. W środkowej części znajduje się budynek dworca z kasą biletową. Ruchem steruje się tutaj z dwóch nastawni: "Su" i "Su1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane.




Spoiler: pokaż
























Przypominamy również, iż mamy discorda
25
Dyskusje / Odp: Akcja aktualizacji scenariuszy i składów w paczce symulatora
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kryszakos dnia 21 Kwietnia 2024, 18:14:28 »
No to podsyłam swoje zestawienie z SM42  8)

1. [PAS-R] SM42 POLREG 55254 287t 147m vmax 80 *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


2.[PAS-R] SM42 POLREG 55256 448t 213m vmax 70 *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


3.[PAS-R] SM42 329 POLREG 90307 291ton 145metra vmax 80 *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


4.[PAS-TLK] SM42 28500 Posejdon 279t 139m vmax 80 *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


5.[PAS-TLK] SM42 45108  Pojezierze Masa 394t Dlugosc 214m Vmax 70  *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


6. [PAS-TLK] SM42 45500 Pogoria 364.0t 189m vmax 70  *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


7. [PAS-TLK] SM42 50260 Astra 239t 114m vmax 80 *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


8.[PAS-TLK] SM42 55207 Gardno 404t  214m vmax 70  *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


9.[PAS-TLK] SM42 55255 Wydmy 2014 rok 364t 189m vmax 70   *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


10.[PAS-TLK] SM42 55271 Ustronie   2014 rok 364t  189m  vmax 70   *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


11.[PAS-TLK] SM42   364t 189m vmax 70 65250 Łebsko  *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


12.[PAS-TLK]  SM42  88260 Szczecinianin  274.0t 139m vmax 80  *Pobieranie*
Spoiler: pokaż


13.[PAS-TLK] SM42 TLK 58110  Bory Tucholskie 154.0t 64m vmax 90  *Pobieranie*
Spoiler: pokaż
26
Do pobrania / Odp: Włoszczowa Północ - Projekt CMK
« Ostatnia wiadomość wysłana przez XxProGamer2000xX dnia 21 Kwietnia 2024, 17:19:54 »
Włoszczowa Północ awansowała na 7 poziom wtajemniczenia.

Obecnie jest to ostatni poziom dla zwykłych zjadaczy chleba.
Czemu tak wysoko? Jakaś fala skarg się wylała na Włoszczowej przez osoby z Niskim Lvl?
27
Do pobrania / Odp: Włoszczowa Północ - Projekt CMK
« Ostatnia wiadomość wysłana przez emik dnia 20 Kwietnia 2024, 14:56:52 »
Włoszczowa Północ awansowała na 7 poziom wtajemniczenia.

Obecnie jest to ostatni poziom dla zwykłych zjadaczy chleba.
28
W trakcie prac / WiP/Prace w toku: Brzeźno
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Matejko820 dnia 19 Kwietnia 2024, 16:33:47 »
Brzeźno




Brzeźno [Bo/Bo1] to niewielka stacja pośrednia, przez którą przechodzą dwutorowa linia nr 7 do Dorohuska i jednotorowa o szerokości 1520mm. W części normalnotorowej znajdują się 4 tory główne, z których dwa biegną przy dwukrawędziowym peronie wyspowym. W części szerokotorowej stacji znajduje się natomiast tylko jeden tor - Brzeźno na linii nr 63 pełni funkcję posterunku osłonnego, gdyż we wschodniej części stacji odgałęzia się bocznica do rejonu przeładunkowego "Tezet", przecinająca tor szeroki. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnie "Bo" i "Bo1", posiadające urządzenia mechaniczne kluczowe z sygnalizacją świetlną. Obie nastawnie obsługują również rogatki na przejazdach kolejowych.


Tezet jest rejonem przeładunkowym, do którego doprowadzony jest tor normalny ze stacji Brzeźno oraz szeroki, odgałęziający się w kilometrze 12,409 szlaku Brzeźno - Wólka Okopska. Obsługa bocznicy odbywa się pociągiem zdawczym, kursującym zasadniczo z kierunku Wólki Okopskiej i wracającym do Wólki po jej obsłużeniu. Wszystkie rozjazdy na bocznicy posiadają napęd ręczny i obsługiwane są przez drużynę manewrową.


Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:

7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk, od 254.000 do 260.200
63 Dorohusk - Zawadówka Naftobaza, od 11.100 do 17,600

Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
CW
Chełm Wschodni
7
dwutorowy
zelektryfikowany
80/90
półsamoczynna typu Eap
2200
brak
WO
Wólka Okopska
7
dwutorowy
zelektryfikowany
80/90
półsamoczynna typu Eap
2100
brak
CW(SZ) ("Tor szeroki")
Chełm Wschodni
63
jednotorowy
niezelektryfikowany
80
półsamoczynna typu Eap
2200
brak
WO(SZ) ("Tor szeroki")
Wólka Okopska
63
jednotorowy
niezelektryfikowany
80
półsamoczynna typu Eap
2100
brak

Spawny:
TOW - sem D3, zelektryfikowany, 650 m

Ograniczenia:


Autorzy:
Matejko820
Janusz1321
Uazownik

Screeny
Spoiler: pokaż









Informacje z Regulaminu Technicznego Stacji
Spoiler: pokaż

Sposób obsługi bocznicy stacyjnej
1. Nazwa bocznicy / zarządzającego bocznicą TEZET- Terminal Brzeźno / TEZET Sp. z.o.o. Terminal Brzeźno
2. Położenie bocznicy:
a) bocznica odgałęzia się na km 257,816 od toru stacyjnego nr 3 rozjazdem nr 14,
b) profil toru dojazdowego do bocznicy wynosi 1‰ z największym spadkiem w kierunku bocznicy wynoszącym 1,7 ‰, tory zdawczo - odbiorcze leżą na pochyleniu 1 ‰,
c) odległość punktu zdawczo – odbiorczego od rozjazdu odgałęziającego bocznicę wynosi 1100 m,
d) klucz od zwrotnicy odgałęziającej znajduje się u nastawniczego nastawni wykonawczej „Bo1”,
e) obsługa bocznicy dokonywana jest bez ograniczeń w okresie doby,
3. Warunki techniczne obsługi bocznicy:
a) do obsługi bocznicy nie można używać pojazdów kolejowych serii trakcji elektrycznej, lokomotywy spalinowe – bez ograniczeń.
b) wagony podstawiane na bocznicę są pchane, a wagony zabierane z bocznicy są ciągnione.
c) postępowanie przy zwrocie kluczy
Nastawniczy nastawni wykonawczej „Bo1” na polecenie dyżurnego ruchu wydaje kierownikowi manewrów przewoźnika i odbiera za pokwitowaniem klucz od Wk 1.
Utrzymanie bocznicy kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczny ruch kolejowy należy do właściciela bocznicy.
Całkowita pojemność bocznicy wynosi 84 wagony (przyjmując średnią długość wagonu 17m).

Sposób obsługi szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicy szlakowej)
1. Nazwa szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicy szlakowej) TEZET – tor o prześwicie 1520 mm.
2. Położenie szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicy szlakowej):
  a) szlakowa infrastruktura prywatna (dawniej: bocznica szlakowa) odgałęzia się w km 12,581 od toru głównego nr 1s
      szlaku jednotorowego między stacjami Wólka Okopska – Chełm Wschodni linii pierwszorzędnej Dorohusk –
      Zawadówka NAFTOBAZA (SZ),

  b) profil podłużny toru na szlaku w miejscu odgałęzienia szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznica szlakowa) na
      długości postoju pociągów obsługujących szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznica szlakowa) wynosi 0,9 ‰ od strony stacji Wólka Okopska,
  c) odległość szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicy szlakowej) od stacji obsługującej Dorohusk wynosi 10,681 km,
3. Klucz od zwrotnicy odgałęziającej znajduje się na stacji Wólka Okopska.
4. W miejscu odgałęzienia szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicyszlakowej) znajduje się posterunek ruchu: bocznicowy/pomocniczy*), spełniający następujące czynności: nie dotyczy
5. Sposób prowadzenia ruchu na szlaku: jednotorowo dwukierunkowo na podstawie blokady liniowej półsamoczynnej dwukierunkowej.
6. Pociągi do obsługi szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicy szlakowej) wyprawiane są po torze nr 1s od strony stacji Wólka Okopska.
7. Po dokonaniu obsługi pociągi wracają/jadą* dalej torem nr 1s do stacji Wólka Okopska.
8. Warunki techniczne obsługi szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicy szlakowej):
  a) do obsługi szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznicy szlakowej): nie można używać pojazdów kolejowym z
      napędem serii trakcji elektrycznej – lokomotywy spalinowe bez ograniczeń,
  b) jednorazowo podstawić można wagony o całkowitej długości 425m,
  c) wagony ze stacji Wólka Okopska podstawiane na szlakową infrastrukturę prywatną (dawniej: bocznicę szlakową) są
 ciągnione lub pchane,
9. Wagony zabierane ze szlakowej infrastruktury prywatnej (dawniej: bocznica szlakowa) do stacji Wólka Okopskaciągnione lub pchane,
10. Odrzucanie wagonów na tor nr 201s, nr 202s i nr 201as jest zabronione


Sceneria w Systemie Sprawdzania Scenerii
29
Multimedia z rozgrywki / Odp: Galeria screenów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marcin_S dnia 18 Kwietnia 2024, 19:35:20 »
Poranek na Wielichowie.
Wyjeżdżający z szopy przesył ET22-939+1014 na Odolany.

30
Ogłoszenia / Info: Zorganizowane "nabijanie" pociągów.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Coyotek dnia 18 Kwietnia 2024, 19:06:24 »
Szanowni gracze

Na początku chciałbym w imieniu Zespołu Moderatorów podziękować każdemu, kto zwraca uwagę i zgłasza nam graczy, którzy próbują w mniej lub bardziej wyrafinowany (a może nieudolny) sposób osiągnąć korzyści w Symulatorze. Dzięki waszej czujności, jesteśmy w stanie wyeliminować oszustów, dla których nie liczy się uczciwa rozgrywka. Dzisiaj do krótkiego wyjaśnienia - zjawisko "nabijania" pociągów, w celu odblokowania dostępu do scenerii, które można obsłużyć od wyższych poziomów.

16.04.2024 otrzymaliśmy anonimowe zgłoszenie od osoby, która przeglądając Stacjownik, dostrzegła w statystykach jednego z maszynistów kilka identycznych rozkładów. Korzystając z narzędzi oferowanych przez naszych developerów podjęliśmy się żmudnej analizy, z której końcowy wniosek był następujący: mieliśmy do czynienia z zorganizowaną grupą osób, którzy w tych samych dniach i porach logowali się na scenerie bądź maszynistę, generowali wzajemnie po kilkadziesiąt rozkładów i je akceptowali.

Tyle suchych faktów. Do analizy wytypowaliśmy logi na przełomie 2 ostatnich tygodni (8,9,10,11,15,16.04) + 2 losowe daty (21.03 i 04.04) - dla potwierdzenia występującego zjawiska.
Przedstawmy więc dzisiejszych "aktorów":

- MassDemon (ID:42649)
- SStefan (ID:46155)
- Macieslewy4500 (ID:39842)
- DanielR (ID:44164)

tych czterech graczy wytypowaliśmy jako główną szajkę.

MassDemon:
  • 16.04 Łapanów + maszynista. Wygenerował 16 tych samych rozkładów, a zapisał: 7, 7, 6 (dla siebie). Razem 20 nabitych pociągów.
  • 15.04 Aleksandrów Kujawski + maszynista. Wygenerował 9 tych samych rozkładów, a zapisał: 7, 4 (dla siebie). Razem 11 nabitych pociągów.
  • 11.04 Łapanów. Zapisał 7, 5 rozkładów. Razem 12 nabitych pociągów.
  • 10.04 Łapanów. 43 pociągi do kolekcji.
  • 09.04 Łapanów + maszynista. 15 pociągów ekstra
  • 08.04 Łapanów + maszynista. Tylko 4 pociągi, chyba dzień nie poszedł.
  • 21.03 Aleksandrów Kujawski + Psary. 29 pociągów nabite.
Razem: 134 nielegalnie zapisane rozkłady.

SStefan:
  • 16.04 Wielichowo. Wygenerowanie 11 tych samych składów, zapisanie: 7,8,7 (dla MassDemon). Suma: 22 pociągi.
  • 15.04 Czermin. Wygenerowanie 11 tych samych rozkładów, zapisanie: 4,8. Tylko 12.
  • 11.04 Wielichowo. 5 i 8 pociągów. Razem 13.
  • 10.04 Czermin. Tutaj miał żniwa razem z MassDemon. 45 pociągów.
  • 09.04 Czermin, Parów, Aleksandrów Kujawski. Nie próżnował: 18 i 8. 26 nabitych rozkładów.
  • 08.04 Aleksandrów Kujawski. W przeciwieństwie do MassDemon, zrobił trochę więcej: 4 i 10. Razem 14.
  • 04.04 Aleksandrów Kujawski. Posiedział sam, ale 11 pociągów dorzucił.
  • 21.03 Łapanów, Płyćwia. 10 i 22. Suma: 32 składy.
Razem: 175 nielegalnie zapisane rozkłady.

Macieslewy4500:
  • 16.04 Węglowce. 7 rozkładów
  • 10.04 Węglowce. Wspomagał chłopaków: 13 pociągów.
Razem: 20 nielegalnie zapisane składy. Ten gracz chętniej brał udział jako maszynista do nabijania pociągów.

DanielR:
  • 15.04 Parów. 5 i 3. Razem 8.
  • 10.04 Parów. 11 rozkładów.
  • 09.04 Parów. 7 ekstra dla MassDemon.
Razem: 26 nielegalnie zapisane składy. Tu nie było preferencji, zarówno dyżurowanie jak i bycie maszynistą.

Zapewne ktoś zauważy i zapyta: czymże jest 20-kilka pociągów przy 200 i dlaczego ich też włożyliśmy do jednego worka? Jak wyżej można przeczytać, cała czwórka działała wspólnie, choć tylko MassDemon i SStefan przodowali w procederze. Nie zmienia to faktu, iż brali w tym udział w proporcjach identycznych: wchodzili na dyżurkę razem z nimi i dorzucali się do puli.

Dodatkowo: znalazło się kilka osób, które może świadomie, może nie - brali jednak udział w działaniach tej grupki. Wobec nich zostaną wyciągnięte osobne konsekwencje po dokładniejszej analizie behawioralnej - sprawdzimy ich rozkłady, zachowanie wobec tych graczy, itp.
Skupiając się jednak na przedstawionej czwórce - decyzją Naczelnika Moderatorów otrzymują oni bana permanentnego na podstawie punktu 2.17 Regulaminu Symulatora - wykorzystywanie błędów/działanie na szkodę projektu. Nikt z nas nie wierzy, iż mieliśmy do czynienia z jednorazowym incydentem - działania te były prowadzone od tygodni, a możliwe iż nawet od samego początku. Do tego w zmowie. Celowo. Ich "kariera" z dniem dzisiejszym się kończy.

Słowo na koniec...

Zdajemy sobie sprawę, że nasze systemy nie są doskonałe, my nie jesteśmy w stanie osobiście kontrolować wszystko i wszystkich przez każdą sekundę, ale liczymy iż dzięki waszej czujności, a naszym działaniom sukcesywnie będziemy eliminować nieuczciwych graczy...

...a tych którym przyjdzie do głowy kontynuować dzieło w/w "nieszczęśników" - przeczytajcie powyższe i się porządnie zastanówcie czy chcecie skończyć jak oni.

Społeczności życzymy miłego wieczora i do zobaczenia na szlaku  8)
Moderatorzy
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10