Kronika post #9 - Kibloland
Prace nad scenerią Maków Podhalański z poprzedniego posta zakończyły się. Natomiast w chwili obecnej ku końcowi chylą się pracę nad scenerią Sucha Beskidzka. Do końca prac pozostało około ~3km otoczenia. Po zakończeniu prac, siły zostaną skierowane na pozostałe scenerie z projektu będące już w SSS - Radziszów i Stryszów. Do SSS zawitają również w najbliższym czasie Skawina oraz Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, przez co "oficjalnie" prowadzone będą już pracę na prawie 100km odcinku.
Co do samej scenerii będącej przedmiotem dzisiejszego posta. Sucha Beskidzka jest stacją leżącą na km46.2 linii 97 oraz km0.0 linii 98. To jedna z większych stacji na "Zakopiance". Odbywała się tutaj jedna z trzech zmian czoła pociągu, jakie dokonywały one podczas jazdy z Krakowa do Zakopanego. Stacja posiada w sumie 7 torów głównych, z których jeden to krótki tor przy peronie pierwszym, zakończony kozłem oporowym - z wjazdem tylko od strony Żywca. Od czasu elektryfikacji linii w Suchej Beskidzkiej stacjonują Elektryczne Zespoły Trakcyjne, a właścicielem lokomotywowni jest Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Przez pewien okres czasu stacjonowały tutaj także lokomotywy elektryczne. Na stacji rozpoczynała się także bocznica tartaku. W środkowej części znajduje się budynek dworca z kasą biletową. Ruchem steruje się tutaj z dwóch nastawni: "Su" i "Su1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane.
Przypominamy również, iż mamy
discorda