Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Do pobrania / Odp: Czermin
« Ostatnia wiadomość wysłana przez GOLDISX dnia 01 Kwietnia 2024, 22:21:56 »
"Sceneria dostępna od poziomu 8."
72
Do pobrania / Odp: Czermin
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sprytnyjanekcreepeeer1234 dnia 01 Kwietnia 2024, 22:18:57 »
Wie ktoś moze od jakiego lvl pojawia się czermin?
73
Do pobrania / Odp: Ligota Grabowska - Projekt 1001
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MaciejakS dnia 01 Kwietnia 2024, 21:17:36 »
https://www.youtube.com/watch?v=EDXHYtviU6M

Z powodu naruszenia szarych komórek odpowiedzialnych za racjonalne decyzje przez pierwsze dwa zdania tekstu tej piosenki, ogłaszam że sceneria staje się dostępna od poziomu 7!!!!! Pozdrawiam!
74
Stowarzyszenie / Ostatnie wydanie Tygodnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wewek dnia 01 Kwietnia 2024, 20:45:24 »
Tydzień 13/2024
25-31 marca 2024

Drodzy Użytkownicy.

Z głębokim żalem i bólem serca zawiadamiam, iż w związku z tym że członkowie Zespołu TD2, którzy do tej pory byli współautorami Tygodnika, odmawiają dalszego brania udziału w tworzeniu tego wspaniałego środka komunikacji pomiędzy Zespołem a Użytkownikami, na przeprowadzonym w dniu 31 marca 2024 roku spotkaniu złożyłem rezygnację z pełnienia funkcji Redaktora Naczelnego Tygodnika oraz ze stanowiska Naczelnika Redaktorów w projekcie TD2, która aktualnie jest w trakcie procesowania przez Zarząd. W związku z powyższym i brakiem chętnych wewnątrz Zespołu do dalszego prowadzenia Tygodnika, dzisiejsze wydanie numer 84 jest wydaniem ostatnim.

Pomimo moich wielokrotnych próśb, członkowie Zespołu, którzy do tej pory stanowili wraz ze mną pion redakcyjny Tygodnika, usilnie unikają publikowania swoich dokonań w mijającym tygodniu w dedykowanym do tego celu dokumencie. Czara goryczy się przelała i w związku z tym, że Zespół to gumonie i lenie śmierdzące, podjąłem (mimo zapewnień dotyczących poprawy sytuacji) decyzję o całkowitym odejściu z Zespołu (o czym Zarząd dowiaduje się czytając ten tygodnik). W związku z powyższym, nie interesują mnie za bardzo konsekwencje związane ze złamaniem umowy NDA, czy to w postaci zabrania uprawnień, czy w postaci bana, więc po raz pierwszy i ostatni udostępniam poniżej zawartość dokumentu przeznaczonego do publikacji w bieżącym wydaniu Tygodnika:



Jak widzicie, mimo mojego zapału do pracy i chęci tworzenia dla Was najlepszych możliwych treści, nie mam z czego tego robić. Cały sens tworzenia został zniweczony przez lenistwo członków Zespołu. Znacie zapewne powiedzenie, którego bardziej cenzuralna wersja brzmi: "z pustego to i Salomon nie naleje", a mi do Salomona to bardzo daleko. To przykre, że rozstajemy się w takich okolicznościach, ale pewne rzeczy są poza moją kontrolą.

Wszystkim osobom, które przez ostatnie 1.5 roku śledziły Tygodnik, bardzo dziękuję. Dziękuję każdej osobie, która wypowiedziała się w ankiecie w wydaniu rocznicowym w sierpniu ub. r., bo to dzięki Wam Tygodnik był lepszym miejscem. Dziękuję za każde polubienie postów, których uzbieraliśmy w tym czasie ponad 1700. To dziesiątki osób, które co tydzień poświęcały swój czas na to, żeby czytać to, co miałem Wam do przekazania.

Dziękuję za wszystko. Jesteście cudowni. Bądźcie dalej tak wspaniałą społecznością. A ja wkrótce do Was wrócę, ale już nie w roli kolorowego, a poszukam na naszych wirtualnych szlakach ukojenia duszy za nastawnikiem albo za pulpitem.

No chyba, że wcześniej zbanują mnie za mówienie prawdy.

Z kolejowymi pozdrowieniami,
Patryk
Redaktor Naczelny Tygodnika w okresie grudzień 2022 - marzec 2024.
75
Na autoryzację / Odp: LCS Byki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dyzurny_Kowalewski dnia 01 Kwietnia 2024, 10:30:43 »
To na pewno będą tłumy w kolejce do autoryzacji z takimi wymaganiami. Wyjdzie na to, że będzie odpalana raz na rok przez "autora".
76
Ogłoszenia / Info: Problemy związane z wykrywaniem sieci trakcyjnej przez odbierak prądu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marcin_S dnia 01 Kwietnia 2024, 09:35:26 »
Do zapoznania się i stosowania.

Szanowni,

z uwagi na to, iż pojawiły się nowe modele odbieraków prądu z funkcją wykrywania przewodów jezdnych sieci trakcyjnej. Obecnie możemy je spotkać na EP09, niebawem będą również na ET22, jak i z czasem systematycznie będą wymieniane na pozostałych pojazdach trakcyjnych. Dodatkowo trwają dalsze prace nad kolejnymi udoskonaleniami  odwzorowań warunków pogodowych, w tym wiatru, który prócz wpływu na planowane nowe modele roślinności, będzie oddziaływał również na sieć trakcyjną.
Koniecznością staje się prawidłowe wykonywanie sieci trakcyjnej na sceneriach tak, aby praca odbieraków prądu była prawidłowa w każdym punkcie styku ślizgacza z przewodem jezdnym.

Od kiedy została udostępniona lokomotywa EP09 z nowymi pantografami, zwróciliśmy uwagę na duże problemy z prawidłowym stykiem ślizgacza z przewodem jezdnym występują przede wszystkim na łukach.

W związku z powyższym drugi etap sprawdzania scenerii (tj. sieć trakcyjna) będzie jeszcze bardziej dokładniej analizowany, aby nie dochodziło do spadnięcia ślizgacza z przewodów jezdnych, tym samym powodujących zanik napięcia, wyłączenie WS, itd.

Zaś od autorów scenerii będzie wymagane podczas budowania sieci trakcyjnej na scenerii korzystanie z kilku prostych i praktycznych wzorów, aby móc prawidłowo obliczyć rozpiętość przęsła uwzględniając wiatry, odsuw bądź dosuw do/od osi toru.

Zatem troszkę teorii.

Największą obliczeniową rozpiętość przęsła określa się z warunku dopuszczalnego wychylenia wiatrowego przewodu jezdnego, pamiętając że nie powinna ona pogarszać parametrów dynamicznych sieci jezdnej bez względu na prędkość jazdy.
W sieciach łańcuchowych stosowanych przez różne zarządy kolejowe rozpiętość przęsła na prostej - w zależności od sposobu zawieszenia - wynosi 65-100m. W zawieszeniach półpochyłych i pochyłych, o większej odporności sieci na działanie wiatru niż zawieszenie pionowe, dopuszczalna rozpiętość przęsła jest większa.
Maksymalną dopuszczalną rozpiętość przęsła sieci łańcuchowej “lmax” można obliczyć ze wzoru (wzór nie uwzględnia odchylenia konstrukcji wsporczych na wysokości poziomu zawieszenia przewodów jezdnych).

Sieć na torze prostym:


Wzór odpowiada przypadkowi, gdy odsuwy są po dwóch stronach osi toru. We wzorze górny znak - minus - odpowiada parciu wiatru od strony odsuwu Z2, dolny zaś - plus - od strony odsuwu Z1.


Sieć na łuku:


We wzorze górny znak - minus - odpowiada kierunkowi wiatru od środka łuku, dolny zaś - plus - przeciwnemu.

Jeżeli rozpiętość przęsła obliczona z wywiania przewodów jezdnych jest mniejsza niż obliczona dla parcia wiatru na przewody jezdne i linę nośną z wieszakami, to za rozpiętość maksymalną należy przyjmować wartość średnią obliczonych wielkości. Jeżeli natomiast rozpiętość przęsła obliczona z wywiania przewodów jezdnych jest większa, to należy przyjmować wartość obliczoną dla wywiania całej sieci.

Wielkość “lmax” powinna być obliczona dla następujących odsuwów (na torze prostym):
Z1 = +/- 0,3m,      Z2 = +/- 0,3m;
Z1 = +/- 0,15m,    Z2 = +/- 0,3m;
Z1 = 0,                  Z2 = + 0,15m;

Dla sieci z dwoma przewodami jezdnymi należy mierzyć odsuwy i odchylenia od osi skrajnego przewodu.
Rozpiętość przęsła na łukach należy dobierać tak, aby przy dopuszczalnych odsuwach w punktach  podwieszania przewód jezdny przy stanie bezwietrznym przebiegał po stycznej do osi toru zakreślonej środkiem ślizgacza.

Powodzenia!
77
Pozostała twórczość / Warsztaty / Odp: Sterownik tarcz rozrządowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kulomomo dnia 01 Kwietnia 2024, 05:47:36 »
Dziękuję za twoje oprogramowanie! W końcu mogę manewrów przez górkę.  ;) ;) ;)
78
Ogłoszenia / Odp: Zgłoszenia do kooperacji w projekcie TrainDriver2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kulomomo dnia 01 Kwietnia 2024, 05:20:01 »
Dear Train Driver 2 Community:

I am applying to be an editor for your train simulation recreating parts from the PKP network.
Here are my qualifications:
Chinese (Native) and English spoken and written; some Polish words learned (mainly on railway).
A staff of Chinese Railway.
Have fully access to Ir- and Ie- regulations. Passion for the game and desire to help more chinese players know about TD2.
It's my pleasure to do translator works!

Sincerely
Kulomomo
79
Pomoc techniczna / Odp: Problem z zalogowaniem na Launcher
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sprytnyjanekcreepeeer1234 dnia 01 Kwietnia 2024, 01:22:24 »
Zadziałało dziękuje. Okazało sie ze nick pomyliłem.
80
Pomoc techniczna / Odp: Problem z zalogowaniem na Launcher
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pepsi2026 dnia 01 Kwietnia 2024, 01:13:36 »
1. Zrestartuj komputer.
2. Uruchom Launcher z uprawnieniami administratora.
3. Zaloguj się używając: nicku (nie adresu e-mail) - w górnym polu, hasła - w dolnym polu. Przy wprowadzaniu danych zwróć uwagę na duże/małe litery.
4. W przypadku dalszych problemów zapraszam do kontaktu przez platformę Mattermost - opcja logowania: GitLab.
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10