Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
English Boards / Week 10/2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wewek dnia 11 Marca 2024, 09:05:53 »
Week 10/2024
March 4th-10th, 2024

Simulator
  • Krzys292, xoorbes, trichlor - The physics of electric motors is currently being improved - a formula for evaluating current and tractive force values has been developed, along with new methods of controlling contactors for ET22. Next week, more work will be carried out on adapting the remaining vehicles to the new physics, simulating starting resistance temperatures, new logic for "traction balls". Ultimately, long-awaited screenshots of the first ET22 cabin painting will be presented.
  • Every week, dispatchers, with the help of drivers, provide us with entertainment by trying to extract the absolute maximum from traffic conditions - yet another improvement of the record for the length of a completed timetable has been broken. TrBleMaker created a timetable covering 389.55 km, which was completed by matiz686. This result is over 40 km higher than the record set by the same dispatcher just over a month ago (it is currently in 7th place in the ranking).

Models
  • Lokol, chudya - Self-unloading carriages type 418Vb in six different liveries and with two types of cargo (stone, sand)

 

 

 

Sceneries
  • Groszak07 - Witowo - the scenery passed the first stage of checking in the SSS
  • Information from the Forum or GitLab about adapting sceneries to the FPS version: Płyćwia, Rogów, LCS Byki.

Apps & Tools

Forum Tools
  • Rivio - Update of tools used to activate the dark theme on the Forum and the SWDR4 system

TTSK Association
  • Change in the Team on March 9th - Saix95 joined the Team in a dual role: Trainee Trainer for English- and German-speaking users (announcement from the Head of Trainers) and Editor, specialist in German translations. As the Head of Editors, I would like to extend my warmest congratulations and wish all the best in the new role.

Selection of information from the Forum
92
Stowarzyszenie / Tydzień 10/2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wewek dnia 11 Marca 2024, 08:55:06 »
Tydzień 10/2024
4-10 marca 2024

Symulator
  • Krzys292, xoorbes, trichlor - prace nad usprawnioną fizyką działania silników elektrycznych. Opracowana została formuła do liczenia prądu i siły trakcyjnej, a także nowe metody sterowania stycznikami do ET22. W przyszłym tygodniu będą prowadzone prace nad dostosowaniem pozostałych pojazdów do nowej fizyki, symulacją temperatury oporów rozruchowych, nową logiką działania “kulek trakcyjnych”, a także pojawią się długo wyczekiwane screeny pierwszego malowania kabiny ET22.
  • Dyżurni ruchu przy pomocy maszynistów co tydzień dostarczają nam rozrywkę i próbują wyciągnąć absolutne maksimum z warunków ruchowych - tym przydługim wstępem informujemy o poprawieniu rekordu długości wypełnionego rozkładu jazdy. TrBleMaker ułożył rozkład na 389,55 km, który w całości wypełnił matiz686. Wynik ten jest o ponad 40 km wyższy niż rekord ustanowiony przez tego samego dyżurnego nieco ponad miesiąc temu (obecnie znajduje się on na 7. miejscu w rankingu).

Modele
  • Lokol, chudya - wagony samowyładowcze typu 418Vb w sześciu różnych malowaniach oraz z dwoma rodzajami ładunków (kamień, piasek)

 

 

 

Scenerie
  • Groszak07 - Witowo - sceneria przeszła I etap sprawdzania w SSS
  • Informacje z forum lub GitLaba o dostosowaniu scenerii do wersji FPS: Płyćwia, Rogów, LCS Byki.

Aplikacje i narzędzia

Narzędzia z forum
  • Rivio - aktualizacja narzędzi do uruchamiania ciemnego motywu forum oraz systemu SWDR4

TTSK
  • Zmiana w Zespole w dniu 9 marca br. - Saix95 dołączył do Zespołu w podwójnej roli: Trener Stażysta dla użytkowników angielsko- i niemieckojęzycznych (komunikat Naczelnika Trenerów w tej sprawie) oraz Redaktor, specjalista ds. tłumaczeń na język niemiecki. Jako Naczelnik Redaktorów pragnę w tym miejscu złożyć najserdeczniejsze gratulacje oraz życzyć wszystkiego co najlepsze w nowej roli.

Wybrane informacje z forum
93
English Boards / Odp: Bahnübergänge / Railroad-Crossing
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Saix95 dnia 11 Marca 2024, 03:57:19 »
Ich kann deinen Ärger durchaus nachvollziehen und kann dich schon mal beruhigen, generell gilt wie es auch in Deutschland der Fall ist das BÜs Zeitnah geschlossen werden müssen. Wenn Spieler deine Szene betreten und dich bereits 4km vor dem Hauptsignal bereits mit ZEW den Kaffee verschütten lassen zeigt das der Spieler mittels Geschwindigkeits HUD fährt, aber das ist immer noch kein guter Grund für solch eine Ungeduld. Das ZEW Signal ist vom Tf zu tätigen wenn es Abweichungen gibt zum Beispiel fahren auf S1 obwohl man als Tf weiß man hat in der Station oder Abzweigstelle keinen planmäßigen Halt. Am Ende bleibt folgendes zu sagen, du machst es wirklich vorbildlich wie es sich gehört und nutzt auch die manuellen BÜs. Lass dich nicht von Spielern aus der Ruhe bringen wenn diese bereits schon nach betreten der Szene das ZEW Signal tätigen, es gilt immer der Grundsatz "Sicherheit vor Pünktlichkeit!" dennoch kann man dem Tf bescheid geben das seine Einfahrt bereits in Arbeit ist und er deswegen nicht direkt einen Herzkasper erleiden muss weil Er am Vorsignal Os1 sieht :D
Mein persönlicher Tipp für die Frage "Wann schließt man den BÜ?" ich beginne den Schließvorgang einzuleiten wenn der Streckenblock vom blinkenden Pfeil ins Ruhelicht gegangen ist weil da weiß ich immer der Zug kommt, am besten macht es sich wenn der Nachbar den Zug mit Uhrzeit abmeldet dann kann man sich immer sagen ab Abmeldung 3 Minuten und dann beginnt man mit dem Schließvorgang. Ich hoffe die Antwort ist für dich soweit in Ordnung :)

Grüße Saix95 [Azubi Trainer]
94
English Boards / Odp: Bahnübergänge / Railroad-Crossing
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Spanky dnia 11 Marca 2024, 00:56:12 »
Dass manuell bediente Bahnübergänge in Polen gerne mal 5 Minuten zu sind, bevor ein Zug drüber fährt, kann ich (zumindest aus YouTube Videos) bestätigen.
Das scheint auch im realen Polen oft die Menschen zurecht zu ärgern.
Das ganze scheint sich aber aus der verwendeten Technik zu ergeben. Ich meine in Polen gibt es ja auch scheinbar keinerlei Relaisstellwerke, welche mit Zugnummernmeldeanzeigen ausgestattet sind.
95
English Boards / Talk/Rozmowa: Bahnübergänge / Railroad-Crossing
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Larynx dnia 10 Marca 2024, 22:52:59 »
Hallo liebe TD2-Community,

ich muss mal Frust ablassen :P
Bevorzugt bin ich aktuell im LCS Sandomierz unterwegs. Heute Ausnahmsweise mal in Żory. Es gibt in der TD2 eine Unart, welche mich zunehmend nervt.
Alle möchten den maximalen Realismus haben - ärgern sich dann aber genau über diesen. Um meinen Handeln mehr Realismus zu verleiten, bediene ich seit einiger Zeit brav alle Bahnübergänge. Werde dafür aber fleißig böse angemacht und mit ZEW regelrecht bombardiert. Rekord liegt bei Sage und Schreibe 8 Sekunden nach dem Connecten. Warum? Weil das Signal nicht sofort auf S2 geht. Logisch - der Bahnübergang in Żory braucht halt etwas. Manche brettern dann auch einfach über halt - denn wir wissen, Haltzeigende Signale gibt es in Polen anscheinend nicht.
Wieso diese Ungeduld? Verspätung ist es oftmals nicht, manche sind erheblich zu früh unterwegs und drängeln dennoch.
Jetzt könnten einige Meinen: Mimimi stell halt früher. Naja, wie früh denn? Sofort nach der Blockade? Beim legen der Fahrstraße der vorherigen Scenery? Bei der Abfahrtmeldung? Da können gut und gerne noch 5-10 Minuten mitunter vergehen. Ich denke, in Polen wird der Bahnübergang auch erst geschlossen, wenn der Zug auf dem eigenen Stelltisch gelandet ist.
Es wird ja mittlerweile mit dem Hilfefenster schon gemeckert, wenn in 4 Kilometern voraus das Signal noch S1 ist. Normalerweise könnte das kein Lokführer sehen. Beschwert wird sich dann trotzdem im Chat.

-------------------------

Witaj droga społeczności TD2,

Muszę wyładować trochę frustracji :P
Aktualnie skupiam się na LCS Sandomierz. Dziś, choć raz, w Żorach. Jest pewien zły nawyk w TD2, który coraz bardziej mnie irytuje.
Wszyscy chcą maksymalnego realizmu - ale potem się tym irytują. Aby moje działania były bardziej realistyczne, od jakiegoś czasu obsługuję wszystkie skrzyżowania poziomów. Ale w zamian otrzymuję wiele złośliwości i jestem wręcz bombardowany ZEW-em. Rekord to aż 8 sekund po podłączeniu. Dlaczego? Bo sygnał nie przechodzi od razu na S2. Logiczne - przejazd kolejowy w Żorach po prostu chwilę trwa. Niektórzy wtedy po prostu przejeżdżają na przystanku - bo wiadomo, że w Polsce podobno nie ma sygnalizacji przystankowej.
Skąd ta niecierpliwość? To często nie opóźnienia, niektórzy jadą zdecydowanie za wcześnie i jeszcze się pchają.
Teraz niektórzy mogą powiedzieć: "Mimimi, wystarczy wsiąść wcześniej". No właśnie, jak wcześnie? Od razu po blokadzie? Przy układaniu trasy poprzedniej scenerii? Przy komunikacie o odlocie? To może spokojnie zająć kolejne 5-10 minut. Wydaje mi się, że w Polsce przejazd kolejowy jest zamykany dopiero po wylądowaniu pociągu na własnym stole kontrolerskim.
W międzyczasie są już narzekania na okienko pomocy, czy sygnał jest jeszcze S1 4 kilometry przed przejazdem. Normalnie żaden maszynista nie byłby w stanie tego zobaczyć. Ale ludzie wciąż narzekają na czacie.


Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)
96
Do pobrania / Odp: Włoszczowa Północ - Projekt CMK
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pepsi2026 dnia 10 Marca 2024, 11:08:42 »
Poniżej przesyłam poprawnie działający plik autoexec.cm dla scenerii Włoszczowa Północ. Do czasu umieszczenia go w paczce plików należy go ręcznie pobrać spod mojego komentarza i podmienić w folderze docelowym scenerii.

KLIK
97
Do pobrania / Odp: Góra Włodowska - Projekt CMK
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pepsi2026 dnia 10 Marca 2024, 11:04:19 »
Poniżej przesyłam poprawnie działający plik autoexec.cm dla scenerii Góra Włodowska. Do czasu umieszczenia go w paczce plików należy go ręcznie pobrać spod mojego komentarza i podmienić w folderze docelowym scenerii.

KLIK
98
Dział trenerski / Odp: Powołania Trenerów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez radocha26 dnia 09 Marca 2024, 12:12:29 »
Szanowni użytkownicy!

Mam przyjemność ogłosić dobrą nowinę, w dniu dzisiejszym do zespołu Trenerów dołączył użytkownik Saix95.
Saix95 będzie prowadził szkolenia w języku angielskim oraz niemieckim, dzięki czemu od tej pory szkolenia będą dostępne także dla osób nieposługujących się językiem polskim.
Początkowo na okres próbny będzie w randze Trenera stażysty, podczas którego pod naszym okiem zdobędzie niezbędną wiedzę oraz doświadczenie.


W imieniu całego zespołu Trenerów chciałbym serdecznie pogratulować sukcesu oraz życzyć samych udanych szkoleń!
radocha26
99
Pozostała twórczość / Warsztaty / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury - W tym wątku nie komentujemy!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Minesis123 dnia 09 Marca 2024, 10:34:21 »
Wziąłem drona na Zachodnią i coś takiego zrobiłem. ED160 z góry. Może komuś się przyda. ;)

https://up.td2.info.pl/d/d2a7a3c141094840b06d/
100
Pomoc techniczna / Odp: Wykolejenia przy zmianie scenerii Ver. 2.0
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Draniu dnia 09 Marca 2024, 10:07:12 »
Teraz wszystko jasne :) Dziękuję za szybką odpowiedź.

Poniekąd trzeba jeszcze bardziej uważać i gdzie to potrzebne - zapamiętywać poszczególne miejsca w których są "niespodzianki". Czyli prawie jak w prawdziwym życiu :D

Pozdrawiam
Strony: 1 ... 8 9 [10]