Autor Wątek: Issue/Problem: Godziny zakończenia dyżuru  (Przeczytany 1389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline NieAktywny

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Siła reputacji: 11
  • NieAktywny dróżnik obchodowyNieAktywny dróżnik obchodowy
  • "That awkward moment between birth and death."
  • Distance Travelled: 1521 km
  • Trains Routed: 174
Godziny zakończenia dyżuru
« dnia: 20 Lutego 2020, 19:00:45 »
Witam,

Po ostatnich zmianach, czyli ustawianie dostępności tylko w przedziałach godzinnych napotkałem się na problem. Mianowicie, kiedy odświeżam lub ponownie muszę odpalić SWDR, bo wywaliło mi internet, restartowałem stację lub kliknąłem przypadkowo w zapisaną zakładkę itp. Po ponownym wejściu ustawia nam się status "Niedostępny", przez co nie możemy ustawić tej samej godziny zakończenia. Przykładowo ustawiam sobie dyżur na 10:00-12:00 i wywala mnie coś koło 11:30. Najbliższą możliwą opcją będzie wtedy 12:30, dlatego zamiast ustawić z powrotem 12 (jak to się często zdarza), muszę dać status "Niedługo kończę", ponieważ mam pociągi, a najpóźniejszy przed tą 12. Przez te 30min mogło wygenerować się więcej rozkładów, a tak nie dość, że będę miał tylko 3 pociągi w ciągu 30 minut na 2-torze to jeszcze nic się nie wygeneruje, co będzie stratą dla przepływności (tak miałem dzisiaj na scenerii Imielin, godziny przykładowe oczywiście).
Może wprowadzić jakiś system w stylu zapamiętywania ustawionej godziny przez najbliższe 10min po wyjściu dyżurnego?

Jak dla mnie jest to dosyć wnerwiający i stratny problem, który miałem kilka już razy po wprowadzeniu tego systemu, dlatego piszę ten wątek. Mam nadzieję, że uda się go jakoś rozwiązać :)
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2020, 08:26:53 wysłana przez NieAktywny »
Scenerie:
Wronowice - Etap 1 | Tomaszowice Południowe - 0,1% | Grudawka - prace nierozpoczęte | Kamienna Górna - prace nierozpoczęte | [Realna] Sokołów Podlaski - prace wstrzymane

Offline Igoreq

  • User
  • Wiadomości: 74
  • Siła reputacji: 69
  • Igoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezesIgoreq prezes
  • Życie życie życie życie
  • Distance Travelled: 1746 km
  • Trains Routed: 990
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lutego 2020, 18:14:02 »
Tak... Ja szczerze proponuje wprowadzenie systemu, który był dawniej. Nawet uważam, że np. Po 90 min mogłyby być przedziały 15 minutowe:P

Online moko1234

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 96
  • moko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezes
  • Distance Travelled: 2168 km
  • Trains Routed: 948
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lutego 2020, 19:31:38 »
Tak samo jest z zaraz wracam. Nie można sobie powrócić do stałej godziny tylko trzeba od nowa dawać o 1godzine później.

Offline NieAktywny

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Siła reputacji: 11
  • NieAktywny dróżnik obchodowyNieAktywny dróżnik obchodowy
  • "That awkward moment between birth and death."
  • Distance Travelled: 1521 km
  • Trains Routed: 174
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lutego 2020, 19:38:51 »
Tak... Ja szczerze proponuje wprowadzenie systemu, który był dawniej. Nawet uważam, że np. Po 90 min mogłyby być przedziały 15 minutowe:P

Wprowadzanie systemu 15-minutowego jest bez sensu, lepiej już te 30 minutowe. Poza tym nie kieruję się wprowadzeniem z powrotem przedziałów 30-minutowych tylko naprawieniem błędu, który opisany jest w wątku.

Dodano: 21 Lutego 2020, 19:42:04


Tak samo jest z zaraz wracam. Nie można sobie powrócić do stałej godziny tylko trzeba od nowa dawać o 1godzine później.

Też się tego mogłem domyślić, że to samo się dzieje. Ale nie trzeba ustawiać 1 godzinę później tylko jak już godzinę wcześniej lub niedługo kończę i mieć stracone XX minut jeżeli nie możemy dać godzinę wcześniej. Widzę, że problem jest dosyć poważny...
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2020, 19:42:04 wysłana przez NieAktywny »
Scenerie:
Wronowice - Etap 1 | Tomaszowice Południowe - 0,1% | Grudawka - prace nierozpoczęte | Kamienna Górna - prace nierozpoczęte | [Realna] Sokołów Podlaski - prace wstrzymane

Online moko1234

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 96
  • moko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezesmoko1234 prezes
  • Distance Travelled: 2168 km
  • Trains Routed: 948
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lutego 2020, 20:15:21 »
Dokładnie.


//Czy to jest czat?
//wiedenka


« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2020, 20:36:50 wysłana przez wiedenka »

Offline badcookie66

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Siła reputacji: 101
  • badcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezes
  • Zły, niedobry, zgryźliwy ciastek.
  • Distance Travelled: 7559 km
  • Trains Routed: 920
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lutego 2020, 20:35:48 »
Tak... Ja szczerze proponuje wprowadzenie systemu, który był dawniej. Nawet uważam, że np. Po 90 min mogłyby być przedziały 15 minutowe:P

Wprowadzanie systemu 15-minutowego jest bez sensu, lepiej już te 30 minutowe. Poza tym nie kieruję się wprowadzeniem z powrotem przedziałów 30-minutowych tylko naprawieniem błędu, który opisany jest w wątku.

Wydaje mi się jednak że problemem nie jest system który działa i ma się dobrze. Problem tkwi w Twoim internecie, gdyby działał ok, problemu by nie było. Z mojej perspektywy wygląda to tak że chcesz naprawić coś co działa dobrze nie doszukując się problemu po swojej stronie... Coś tu jest nie tak. Proponuję najpierw zweryfikować problemy swojego łącza, dopiero jak będzie działało w 100% sprawnie wtedy szukać błędów w SWDR.

Dodatkowo jeśli klikasz jakieś inne zakładki to albo je schowaj, albo skorzystaj z gotowej przeglądarki Chromium pod SWDR, wtedy ryzyko kliknięcia w coś jest chyba minimalne.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2020, 20:39:20 wysłana przez badcookie66 »

Działam w projekcie ŁKA. Pracuję nad liniami 1,3,11,14,15,16,17,25,131 na podkładach z profilem pionowym.

Offline NieAktywny

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Siła reputacji: 11
  • NieAktywny dróżnik obchodowyNieAktywny dróżnik obchodowy
  • "That awkward moment between birth and death."
  • Distance Travelled: 1521 km
  • Trains Routed: 174
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Lutego 2020, 08:16:25 »

Wydaje mi się jednak że problemem nie jest system który działa i ma się dobrze. Problem tkwi w Twoim internecie, gdyby działał ok, problemu by nie było. Z mojej perspektywy wygląda to tak że chcesz naprawić coś co działa dobrze nie doszukując się problemu po swojej stronie... Coś tu jest nie tak. Proponuję najpierw zweryfikować problemy swojego łącza, dopiero jak będzie działało w 100% sprawnie wtedy szukać błędów w SWDR.

Dodatkowo jeśli klikasz jakieś inne zakładki to albo je schowaj, albo skorzystaj z gotowej przeglądarki Chromium pod SWDR, wtedy ryzyko kliknięcia w coś jest chyba minimalne.

Internet to ja mam dobry. Problemy występują czasami przez dostawcę. Mam 2 pasma i 300Mb/s. Jak mnie czasem wywali to muszę wejść i wyjść ze scenerii, a wtedy też SWDR wyrzuca, bo nie mam odpalonej scenerii. Każdy chyba kiedyś miał jakiś problem z internetem. Albo sam czasami restart SWDR jest po prostu konieczny.

Poza tym sam widziałeś wyższe odpowiedzi. Nie działa przy zmianie statusu na zaraz wracam, brak miejsca itd. "Nie chcę naprawiać czegoś co działa dobrze", sam to zauważ, że to jest jakiś błąd. Nie rozumiem tutaj Twojej perspektywy. Może po prostu chcesz uniknąć naprawiania błędu? Nie wiem, nie oceniam. I jeszcze raz - z łączem jest wszystko w porządku. Jak mam jakieś problemy to przez dostawcę internetu, na co nic nie poradzę, a tak owe problemy są rzadkie.
Scenerie:
Wronowice - Etap 1 | Tomaszowice Południowe - 0,1% | Grudawka - prace nierozpoczęte | Kamienna Górna - prace nierozpoczęte | [Realna] Sokołów Podlaski - prace wstrzymane

Offline badcookie66

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Siła reputacji: 101
  • badcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezes
  • Zły, niedobry, zgryźliwy ciastek.
  • Distance Travelled: 7559 km
  • Trains Routed: 920
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Lutego 2020, 10:39:53 »
Internet masz dobry ok, ustaliliśmy że Cię wywala, czyli nie do końca dobry jednak. Przepustowość to jedno, stabilność to drugie. Owszem pewnie każdy miał kiedyś problem z internetem/dostawcą. Wygląda to tak że płacisz za usługę którą nie do końca masz w umowie, no chyba że masz napisane że internet działa 23h w ciągu doby, możliwe są losowe utraty połączenia etc. Wydaje mi się że jednak nie, dlatego proponuję kontakt z dostawcą ;)

Nie jestem też pewny w 100% ale jeśli odświeżysz stronę przypadkowo/celowo to rj.td2.info.pl trzyma w cache Twój ostatni status i powinien sam go automatycznie ustawić, no chyba że mówimy o pełnym timeoucie, no to tutaj wracamy do etapu gdzie problemem jest dostawca a nie rj.td2.info.pl

Nie unikam mój drogi naprawiania błędu, z tego powodu że nie mam nawet dostępu do kodu SWDR. Są od tego specjalne osoby i tylko oni się tym zajmują. Ja widzę SWDR dokładnie tak samo jak i Ty. Widziałem odpowiedzi powyżej, zdaje sobie sprawę z problemu ale patrząc przez to jak często ktoś ustawia Z/W, oraz brak miejsca wydaje mi że to trochę strata zasobów ludzkich na to aby robić taką funkcjonalność. Dodatkowo jeśli ktoś ma na prawdę bardzo słaby internet i ciągle zrywa mu połączenie to po proponuję jednak nie "utrudniać" rozgrywki innym. Żyjemy w XXIw. internet jest praktycznie wszędzie, jeśli komuś zrywa połączenie i nie jest to wina urządzenia po stronie użytkownika a dostawcy to właśnie z nim musicie sobie pogadać, a nie denerwujecie się z grymasem na twarzy, bo to dziś 3 raz.. A faktura opiewa na dokładnie taką samą kwotę gdy internet działał idealnie...
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2020, 10:44:25 wysłana przez badcookie66 »

Działam w projekcie ŁKA. Pracuję nad liniami 1,3,11,14,15,16,17,25,131 na podkładach z profilem pionowym.

Offline NieAktywny

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Siła reputacji: 11
  • NieAktywny dróżnik obchodowyNieAktywny dróżnik obchodowy
  • "That awkward moment between birth and death."
  • Distance Travelled: 1521 km
  • Trains Routed: 174
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lutego 2020, 11:22:19 »
Internet masz dobry ok, ustaliliśmy że Cię wywala, czyli nie do końca dobry jednak. Przepustowość to jedno, stabilność to drugie. Owszem pewnie każdy miał kiedyś problem z internetem/dostawcą. Wygląda to tak że płacisz za usługę którą nie do końca masz w umowie, no chyba że masz napisane że internet działa 23h w ciągu doby, możliwe są losowe utraty połączenia etc. Wydaje mi się że jednak nie, dlatego proponuję kontakt z dostawcą ;)

Nie jestem też pewny w 100% ale jeśli odświeżysz stronę przypadkowo/celowo to rj.td2.info.pl trzyma w cache Twój ostatni status i powinien sam go automatycznie ustawić, no chyba że mówimy o pełnym timeoucie, no to tutaj wracamy do etapu gdzie problemem jest dostawca a nie rj.td2.info.pl

Nie unikam mój drogi naprawiania błędu, z tego powodu że nie mam nawet dostępu do kodu SWDR. Są od tego specjalne osoby i tylko oni się tym zajmują. Ja widzę SWDR dokładnie tak samo jak i Ty. Widziałem odpowiedzi powyżej, zdaje sobie sprawę z problemu ale patrząc przez to jak często ktoś ustawia Z/W, oraz brak miejsca wydaje mi że to trochę strata zasobów ludzkich na to aby robić taką funkcjonalność. Dodatkowo jeśli ktoś ma na prawdę bardzo słaby internet i ciągle zrywa mu połączenie to po proponuję jednak nie "utrudniać" rozgrywki innym. Żyjemy w XXIw. internet jest praktycznie wszędzie, jeśli komuś zrywa połączenie i nie jest to wina urządzenia po stronie użytkownika a dostawcy to właśnie z nim musicie sobie pogadać, a nie denerwujecie się z grymasem na twarzy, bo to dziś 3 raz.. A faktura opiewa na dokładnie taką samą kwotę gdy internet działał idealnie...

Pomijając problemy z internetem:
Odświeżanie strony nie działa i nie ustawia mi się z powrotem dostępność. Timeouty dostaję nawet przy w pełni działającym internecie - nie wiem w czym problem, jednak łączy mnie po kilku sekundach z powrotem. Mówisz, że mało osób używa z/w, ale jednak ktoś używa. Poza tym nie tylko status z/w resetuje dostęność, więc problem tyczy się wszystkich statusów.

Jak będzie działał mi internet poprawnie, to nadal będę zgłaszał ten błąd z dostępnością (co ma w ogóle mój internet do przymusowego odświeżenia SWDR lub zmiany statusu co powoduje resetowanie dostępności?). Zaproponowałem system zapamiętywania statusu 10 minut po wyjściu z SWDR (jeżeli takie dałoby się zrobić), ale jak problem jest również w zmienianiu statusu też to trzeba naprawić. Skoro mówimy o błędzie to może zgłoszę to na GitLabie jak już wszystko zostanie omówione?
Scenerie:
Wronowice - Etap 1 | Tomaszowice Południowe - 0,1% | Grudawka - prace nierozpoczęte | Kamienna Górna - prace nierozpoczęte | [Realna] Sokołów Podlaski - prace wstrzymane

Offline Sarrus

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Siła reputacji: 17
  • Sarrus zwrotniczySarrus zwrotniczySarrus zwrotniczy
  • Distance Travelled: 862 km
  • Trains Routed: 211
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Marca 2020, 16:36:09 »
Wydaje mi się jednak że problemem nie jest system który działa i ma się dobrze. (...)

Nie zgodzę się. Moim zdaniem system ustawiania statusu ma błąd na poziomie projektowym. Pomijając kwestie problemów z łącznością (powiedzenie "to jest twój problem" nie jest rozwiązaniem), nie możemy ustawić statusów "zaraz wracam" lub "stacja pełna" w ostatniej godzinie dyżuru. Zobowiązana godzina dyżuru winna być zapisana niezależnie od aktualnego statusu.

Odrębną sprawą są godzinne przedziały w jakich mogę ustawić dyżur. Rozumiem dlaczego nie mogę ustawić, lub przedłużyć o czas krótszy niż 1h, ale zupełnie nie rozumiem dlaczego nie mogę ustawić na 1,5h. A w ogóle najlepiej jakby można było ustawić dowolny czas ograniczony jakimś przedziałem.

Offline PanKleks

  • User
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 28
  • PanKleks nastawniczyPanKleks nastawniczyPanKleks nastawniczyPanKleks nastawniczyPanKleks nastawniczy
  • Distance Travelled: 427 km
  • Trains Routed: 408
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Marca 2020, 20:45:19 »
System jednak nie działa za dobrze. Już kilka razy udało mi się być świadkiem sytuacji, że np miałem dyżur do 19:30 a  w RJ nagle wyskakuje planowany pociąg, który będzie u mnie na stacji o 19:38 planowo

Offline Coyotek

  • Naczelnik moderatorów
  • Global Moderator
  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 459
  • Siła reputacji: 174
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • NACZELNIK ZESPOŁU MODERATORÓW
  • Distance Travelled: 3442 km
  • Trains Routed: 1879
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Marca 2020, 23:11:06 »
Takie sytuacje się zdarzają, ale to chyba nie jest większym problemem prawda? Zawsze można porozumieć się z dyżurnym poprzedzającej stacji o zakończeniu wcześniej biegu pociągu.
Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Banturday i Spamday
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił.

Offline Dulson

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 194
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • ISEDR/N
    • Train Driver 2
  • Distance Travelled: 11253 km
  • Trains Routed: 2445
Odp: Godziny zakończenia dyżuru
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Marca 2020, 08:01:51 »
Racja nie jest to problem, ale czasem zdarza się dyżurny, który wyśle Cię na offa i potem głupa udaje :) W sumie pozostaje wtedy możliwość jak ma się możliwość, wejść na stację daną i się wysłać dalej ;)