Autor Wątek: Info: Szablony rozkazów pisemnych  (Przeczytany 30758 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Szablony rozkazów pisemnych
« dnia: 03 Lipca 2018, 09:02:11 »
Zrobiłem kiedyś sobie rozkazy pisemne daje wam może się przydadzą skoro nie ma w SWDR.

"N" Tekst plik https://up.td2.info.pl/f/165d43dd5c134aafa206/?dl=1 https://up.td2.info.pl/f/afafc1dba7e546c8a748/?dl=1 Bloczek.
Spoiler: pokaż
Rozkaz pisemny "N" nr _____ dla pociagu nr _____ dnia _____ 20__r.
==============================================
1. Od _____ do _____ tor nr _____ jest zajety, ruch jednotorowy dwukierunkowy wprowadzono po torze _____.
==============================================
2. ZEZWALAM po otrzymaniu tylko tego rozkazdu pisemnego: sygnału "Nakaz Jazdy".

- przejechać obok wskazującego sygnał "Stój" semafora wyjazdowego _____ drogowskazowego _____ (odnoszącego się do wyjazdu pociągu) wyjazdowego _____ na posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego i wyjechać w kierunku _____ na tor szlakowy lewy - prawy nr _____.

- wyjechać z tory nr ____ nie posiadającego semafora wyjazdowego w kierunku _____ na tor szlakowy lewy - prawy nr _____.
==============================================
3. Jazda - popychanie pociagu odbedzie sie w kierunku _____ do km _____ skąd pociąg - popychacz ma wrocić po torze lewym nr _____ najpóźniej o godzi _____ min _____.
==============================================
4. WJAZD z toru szlakowego nr _____ na stację - posterunek odgałęźny _____ odbedzie się po otrzymaniu:
- sygnału zastępczego "Sz" na osobnym urządzeniu ustawionym z lewej - prawej strony toru.

- rozkazu pisemnego "N" (doręczonego lub przekazanego przez urządzenia łączności).
==============================================
5. ZEZWALAM wjechać z toru szlakowego nr _____ z kierunku _____ na stację - posterunek odgałęźny _____ i przejechać obok sygnału "Stój" na semaforze _____.


"S" Tekst plik https://up.td2.info.pl/f/a200815aa1684830a04e/?dl=1 https://up.td2.info.pl/f/38c0c0085c7847528cf7/?dl=1 Bloczek.
Spoiler: pokaż
Rozkaz pisemny "S" nr _____ dla pociągu - manewru nr _____ dnia _____ 20__r.
==============================================
1. ZEZWALAM po otrzymaniu tylko tego rozkazdu pisemnego: sygnału "Nakaz Jazdy".

- przejechać obok wskazującego sygnał "Stój" semafora wyjazdowego _____ drogowskazowego _____ (odnoszącego się do wyjazdu pociągu).
----------------------------------------------
- wyjechać z tory nr ____ nie posiadającego semafora wyjazdowego.
==============================================
2. przejechać obok wskazującego sygnał "Stój" semafora:
- wyjazdowego _____.
- drogowskazowego _____ (odnoszącego się do wyjazdu pociągu).
- ostępowego _____.
- wyjechać z zamkniętego toru nr _____ nie posiadającego semafora wyjazdowego.
==============================================
3. Od _____ do _____ po torze nr_____ ruch pociągów prowadzony jest w odstępie posterunków następczych.
Wskazania semaforów sbl są niewżne. Zachować ostrożność od ostatniego semafora ze wskaźnikiem "W 18". Szlak wolny,ostatni pocia nr _____ przybył do _____ o godzinie _____ minut _____.


"O" Tekst plik https://up.td2.info.pl/f/7b28d5cc159a45379950/?dl=1 https://up.td2.info.pl/f/a2b729d246984ce5867d/?dl=1 Bloczek.
Spoiler: pokaż
Rozkaz pisemny "O" Nr _____ dla pociagu nr _____ dnia _____ 20__r.
==============================================
1. 1) zmiejszyć prędkość jazdy i zachować ostrożność.
2) jechać ostrożnie (sktót j.o.)

Na posterunku, na szlaku _____ od_____ do _____ Kilometra:
1) prędkość najwyżej _____ km/h
2) jechać ostrożnie
z powodu _____.


Zapraszam do korzystania.
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2020, 18:43:00 wysłana przez Drozda32 »
Pozdrawiam

Offline Siemenswand

  • Weteran
  • Wiadomości: 23
  • Siła reputacji: 279
  • Siemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezes
Odp: Rozkazy pisemne.
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Sierpnia 2018, 12:07:10 »
Although I am more than 1 year into Polish Railways, I still do not know how the Rozkazy work. Can some explain it to me, because the German ones are really different.

Offline Ares28

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Rozkazy pisemne.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Września 2018, 22:40:21 »
Rozkaz is much more powerful than Sz. Of course you can also use Rozkaz when there is no possibility to display the signal, but the Sz is the much more common way to do it. Rozkaz can be used for a much wider range of irregular activities, among them:

-allowing to pass the STOP signal (use it when Sz cannot be used);
-allowing for departure from the track without any semaphore;
-allowing for departure on the left track with non-suited line block system (use it when there is no W24 sign on the semaphore, or if there is but the Sz with W24 cannot be used);
-releasing the train from obeying automatic block signals indications (use it on Parzęczewo if there are multiple automatic block signal failures on the line, but make sure that the whole line is CLEAR. Driver is released from obeying the signals and any train standing on the line won't be protected);
-allowing to push the consist from active line (use it if you by any mistake depart the incorrect train and need it to push back to the station, so it enter tail first loco last);
-allowing to enter the closed portion of the track (if for any reason you need the train to enter the track closed by the D1 sign);
-allowing to pass the W5 sign by the shunter, and thus enter the mainline (use when the shunting consist is too long to clear the switches, but make sure that the line is CLEAR and there are no trains incoming, so you don't send the shunter for a head-on meeting with any other incoming train);
-and any other irregularities, which can be manually written into the fourth "INNE" (other) category. You can write there anything just to make drivers life harder for example: to order the driver to stop the train on the line at kilometer 12.345 and pickup some pizza and some crates of ZEW10, to be delivered to your signal box. 8)



And also be extremely cautious when using Rozkaz. Improper use of these may result in you becoming a new meme on forum, or even receiving some Skarga in the system. It's best to practise them with more experienced dispatchers before you start using them, and then look how they write Rozkaz and copy cat  ;)
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2018, 22:56:58 wysłana przez Ares28 »

Offline Siemenswand

  • Weteran
  • Wiadomości: 23
  • Siła reputacji: 279
  • Siemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezesSiemenswand prezes
Odp: Rozkazy pisemne.
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Września 2018, 22:20:14 »
Thanks a lot, I guess I should better stick to that stuff here :D