Train Driver 2

Aplikacje => SWDR4 => Wątek zaczęty przez: inomushis w 27 Lipca 2018, 10:25:32

Tytuł: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 27 Lipca 2018, 10:25:32
Drodzy dyżurni ruchu!
Jako że SWDR jest Waszym głównym narzędziem pracy, a nie każdy śledzi postępy pracy nad zgłoszeniami w systemie GitLab - należy Wam się garść oficjalnych informacji tutaj - na forum.
Poniższy wątek będzie opisywał ważniejsze zmiany, które zachodzą w SWDR4. Prosimy nie zadawać pytań typu "kiedy dynamiczne blokady", "kiedy multi-dyżurowanie", "kiedy SBL" - na wszystko przyjdzie czas. Jeśli zgłaszacie propozycje na GitLabie to po pewnym czasie uzyskacie w niej ikonę "W trakcie" lub  "Wstrzymane" - to jedyne terminy jakie możemy Wam gwarantować :)
Wątek opisuje zmiany, które są już przygotowane i testowane - i na nich skupmy się w wspólnej dyskusji :)

Wersja 4.1, planowane wydanie: sierpień 2018


Nowe okno logowania
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/07/27/image7d0e30db76ca9e2c.png)
Od teraz po zalogowaniu, ale przed wejściem do systemu uzyskacie informację o tym, czy spełniacie wszystkie warunki konieczne do uruchomienia wybranej scenerii, jak biała i czarna lista, wpis do SWDR oraz wymagany poziom dyżurnego ruchu. Pozwoli to uniknąć tematów na forum "dlaczego SWDR wyrzuca pomimo uruchomionej scenerii", gdzie w 99.99% przypadków powodem było uruchomienie scenerii z niewłaściwym numerem. Dodatkowo zmieniliśmy status BŁĄD na NIEZALOGOWANY lub NIEWPISANA DO SWDR, tak by nazwa była bardziej jednoznaczna.



Trasy kończące i rozpoczynające się w dowolnym punkcie
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/07/27/image3c8044905a3dc511.png)
Dotychczas tworząc wpis scenerii należało zdefiniować wszystkie trasy jako połączenie dwóch szlaków zewnętrznych. Takie rozwiązanie pozwalało rozpoczynać i kończyć bieg na stacji położonej na tej trasie oraz pokonywać trasę "przelotem". Dzięki zmianom w edytorze, dozwolone będzie tworzenie tras, które zawierają tylko jeden szlak zewnętrzny - dzięki temu można wyjeżdżać z lokomotywowni lub kończyć rozkład jazdy "na szopie". Idealnym przykładem jest stacja Bargowice Zachód, która tylko rozpoczyna i kończy bieg pociągów.



Blokady liniowe typu EAP
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/07/27/image9ff7c6ef58af6c3b.png)
To chyba najbardziej wyczekiwana nowość - system blokad liniowych wzorowany na typie EAP. Dzięki temu rozwiązaniu wracamy do czasów świetności pierwszej wersji SWDR, w której dźwięk dzwonka był ulubionym momentem dla każdego dyżurnego :) Blokada EAP obsługiwać będzie dynamiczne połączenia szlaków, tj. będzie wymagała każdorazowego wskazania, z którym torem/szlakiem innej scenerii chcemy się połączyć. Blokada typu EAP automatycznie stwierdza stan podania semafora wyjazdowego oraz zajęcia szlaku przez tabor oraz moment wjazdu pociągu za semafor wjazdowy na kolejnej scenerii. W sytuacji wyjazdu na rozkaz pisemny, lub Sz, należy ręcznie "zająć" szlak używając przycisku dPo. Szczegółowa instrukcja obsługi pojawi się na Wikipedii w momencie wydania.



Zwiększmy przepustowość!
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/07/27/imagede6bdf9ff005f646.png)
W aktualnej wersji rezerwacje szlaków dla pociągów były zwalniane dopiero w momencie zrealizowania rozkładu jazdy, tj. gdy pociąg dotarł do ostatniej scenerii lub gdy dyżurny ruchu ręcznie skasował jego rozkład. Rozwiązanie to sprawdzało się perfekcyjnie, o ile pociąg jechał o czasie lub był opóźniony. Jeśli zaś poruszał się przed czasem, jego rezerwacja szlaku wyprzedzała stan faktyczny i niepotrzebnie blokowała szlak dla innych pociągów. Przykładowo, gdy pociąg posiadał planowy wjazd na godzinę 10:00, ale przyjechał 09:30 - szlak wjazdowy nadal był oznaczony jako "zajęty" na godzinę 10:00. Od tej wersji wprowadzenie czasu przyjazdu będzie powodowało zwolnienie rezerwacji szlaku przyjazdowego danego pociągu do danego posterunku ruchu. Mamy nadzieję, że takie działanie systemu obsługi godzin zmotywuje więcej osób do wprowadzania rzeczywistego czasu przyjazdu.



Dynamiczny manualny generator rozkładów
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/07/27/imagef317b0022022dbfc.png)
Dotychczas wielokrotnie zwracaliście uwagę, że ręczny generator RJ jest niewygodny w obsłudze, ponieważ wymaga ręcznego zatwierdzania ułożonych tras po każdorazowej zmianie. Racja. Wzorem generatora z SWDR1, w nadchodzącej wersji ręczne układanie RJ będzie odbywało się "w locie". Każdorazowe dodanie lub zmiana trasy spowoduje wyświetlenie obliczonych czasów przejazdu, tak samo jak zmiana parametrów pociągu - tak aby układający na żywo mógł śledzić efekty zmian, które wprowadza.
Dodatkowo, ukryliśmy pola dotyczące fizycznych parametrów pociągu, takie jak masa, siła pociągowa lokomotywy i długość składu. Nadal mają one wypływ na czas jazdy, ale nie zajmują miejsca na ekranie.

Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 27 Lipca 2018, 10:56:15
Brace yourselves! Blokady is coming.

(https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/146/nedstark.jpg)



Jak będą wyglądały wtedy zapisy w regulaminie? Czy konieczne będzie zgłaszanie odjazdów i orzyjazdow pociągów? Oby, bo nie wiemy jeszcze jak system będzie się zachował w różnych dziwnych sytuacjach. Co jeśli DR zarezerwuje drogę dla jednego pociągu ale wyślę inny na inny szlak? Czy blokada wykaże jakoby ten pociąg jechał do mojej stacji, a potem zniknie bo połączy się zupełnie indziej bez zapowiedzi?
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: _Marcin w 27 Lipca 2018, 12:15:42
Dlatego ja proponuje rozwiązanie takie jakie jest w rzeczywistości, czyli zaglądamy do instrukcji Ir1 i patrzymy co ona o tym mówi, a nie tworzymy własne przepisy, które co raz częściej niestety tutaj w TDku się pojawiają bo to z lenistwa, bo to z nieznajomości instrukcji. Tylko to trzeba uwzględnić w regulaminie, o konkretne zapisy co i jak, a nie jak teraz co trzeba się domyślać i panuje wolna amerykanka bo regulamin jest niejasny.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Cienki w 27 Lipca 2018, 13:12:45
Z sceneriami kształtowymi też będzie się łączyć blokada EAP?
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 27 Lipca 2018, 13:37:24
Facewall! Cienki to nawet nie będzie połączone z SPK/SCS i będzie symboliczne dalej będzie można wysłać skład bez zgody. Więc tu ja klikam przycisk: NIE reszta niech będzie ;P.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: m4ssur w 27 Lipca 2018, 15:46:06
Cytuj
Od teraz po zalogowaniu, ale przed wejściem do systemu uzyskacie informację o tym, czy spełniacie wszystkie warunki konieczne do uruchomienia wybranej scenerii, jak biała i czarna lista, wpis do SWDR oraz wymagany poziom dyżurnego ruchu.
Uważam że jest to dosyć niesprawiedliwe, bo pociągi dla dyżurnych nie naliczają się od praktycznie końcówki czerwca, przez co jeżeli ktoś dyżuruje od miesiąca przez X czasu, poświęcając dziennie X czasu, to nie ma z tego nic, a jeżeli wyjdą kolejne scenerie które w wymaganiach mają X pociągów wyprawionych, to większa część graczy będzie czuła się niezadowolona. W związku z powyższym pytanie do administracji - Czy liczba pociągów wyprawionych zostanie w jakiś sposób zrekompensowana, czy też zostajemy z taką samą liczbą jak przy wejściu 'Feniksa'?
Reszta zmian bardzo fajna, na duży plus ;)
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 27 Lipca 2018, 17:17:50
Fajni by było jakby można było "edytować" automatycznie ułożony RJ tj. Generator coś układa, a my np tu, czy tam wstawiamy postój na manewry.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: danio w 27 Lipca 2018, 21:35:53
Nigdy nie ustawiałem automatycznie RJ. Najlepiej jest robić samemu.
1. Ustawiasz kierunek tak jak stoi lok
2. Szukasz kierunku gdzie masz najszybszy wyjazd i krótkie postoje.

Jak wejdzie SWDR4 w opisanym zakresie to myślę że pojawiał się będę częściej jako dyżurny. Szkoda że przez moją nieobecność nie jestem w stanie otrzymać autoryzacji na ciekawsze stacje.
Szkoda że nie liczy się doświadczenie tylko wymogi, których osoby - rzadziej wchodzące - nie mogą spełnić.


Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 04 Sierpnia 2018, 15:42:50
Jak będą wyglądały wtedy zapisy w regulaminie? Czy konieczne będzie zgłaszanie odjazdów i orzyjazdow pociągów? Oby, bo nie wiemy jeszcze jak system będzie się zachował w różnych dziwnych sytuacjach. Co jeśli DR zarezerwuje drogę dla jednego pociągu ale wyślę inny na inny szlak? Czy blokada wykaże jakoby ten pociąg jechał do mojej stacji, a potem zniknie bo połączy się zupełnie indziej bez zapowiedzi?

Jednotor

Dwutor (tor właściwy)

Dwutor (tor niewłaściwy)

Poprzez pytanie o zgodę rozumie się użycie chatu. Poprzez wywołanie blokady rozumie się wybór szlaku z listy i obsługę przycisku Wbl, poprzez zgodę rozumiemy obsłużenie przycisku Poz na posterunku docelowym.
Wyprawienie pociągu może odbyć się na sygnał zezwalający na semaforze, na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny. W dwóch ostatnich przypadkach należy użyć wtedy połączonego z licznikiem przycisku dPo.
Wpuszczenie pociągu na posterunek docelowy - tak jak powyżej - może odbyć się na sygnał zezwalający, na rozkaz pisemny albo na sygnał zastępczy. W przypadku wjazdu np. na S2 - blokada sama wykaże wjazd i pozwoli wcisnąć Ko, w pozostałych przypadkach należy użyć przycisku dKo, który jest powiązany z licznikiem.

Jeśli DR założy blokadę na szlak A, a wyśle pociąg na szlak B - blokada linowa nie wykaże podania semafora ani zajętości szlaku. Rzecz jasna nieroztropny dyżurny może wtedy wcisnąć przycisk dPo, ale to już jego sprawa, że zawalił na całej linii i posłał pociąg w kosmos.

Z sceneriami kształtowymi też będzie się łączyć blokada EAP?
Tak, w rzeczywistości występuje blokada EAP do scenerii kształtowych, jednakże początkowo najprawdopodobniej nie będzie ona brana pod uwagę jeśli chodzi o podawanie wyjazdu na szlak na sceneriach kształtowych.

Facewall! Cienki to nawet nie będzie połączone z SPK/SCS i będzie symboliczne dalej będzie można wysłać skład bez zgody. Więc tu ja klikam przycisk: NIE reszta niech będzie ;P.
Dziękujemy za wiarę w nas :)

Uważam że jest to dosyć niesprawiedliwe, bo pociągi dla dyżurnych nie naliczają się od praktycznie końcówki czerwca [...] Czy liczba pociągów wyprawionych zostanie w jakiś sposób zrekompensowana, czy też zostajemy z taką samą liczbą jak przy wejściu 'Feniksa'?
Naliczanie wyprawionych pociągów również będzie naprawione w nadchodzącej wersji - jeśli ktoś śledzi czasem statystyki Grafana to mógł zauważyć, że było już testowane.
Najprawdopodobniej po opublikowaniu nowej wersji możliwość zablokowania scenerii dla danego poziomu nie będzie dostępna od razu - aby dyżurni mieli szansę nadrobić stracony czas.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 04 Sierpnia 2018, 16:06:01
Stwierdziłem tak na podstawie doniesień medialnych, a właściwie ich braku, ale chyba czuje pozytywne zaskoczenie po Twoim poście :).
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: _Marcin w 04 Sierpnia 2018, 16:23:23
Ja bym do tego dodał, że blokada zwolniona powinna być dopiero po minięciu przez skład semafora wjazdowego, a nie zrywana po wjechaniu składu na scenerie :D
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 04 Sierpnia 2018, 16:40:32
Ja bym do tego dodał, że blokada zwolniona powinna być dopiero po minięciu przez skład semafora wjazdowego, a nie zrywana po wjechaniu składu na scenerie :D

Przy swdr1 byla podobna propozycja i po paru minutach wyszlo, ze nie ma kompletnie sensu. Zmniejsza to przepustowosc stacji wysylajacej, nie dajac w zamian wymiernych korzysci.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 04 Sierpnia 2018, 16:48:35
Nie propozycja, a tak to było zaimplementowane! I BYŁO TO JAK NAJBARDZIEJ DOBRE!
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Mistrzu w 04 Sierpnia 2018, 17:17:22
Było ale każdy po za kilkoma nadgorliwcami zrywał blokadę jak tylko pociąg wyjechał scenerii, czekanie aż pociąg dojedzie generowało opóźnienia i było bez sensu bez stałej blokady.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 04 Sierpnia 2018, 17:20:52
No ja mysle ze to bedzie tak zrobione ze albo bedzie wiecej okienek do wyboru albo blokada  bedzie trzymac na stacji co bierze pociag a ta co wysyla juz sie zwolni jej wyjazdowy po wyjechaniu skladu  ze sceneri.


Inaczej te blokady to mozna o kant rozbic bo bedzie zrywanie przedwczesne przez PANOW NIECIERPLIWCOW ,co bedzie powodowac zakladanie  przeze innych DR jej na ten sam szlak i  dobijanie sie czemu nie akcpetuje - a mam szlak zajety tylko pan X mi ja zerwal   co bylo powaznym problemem w tamtym SWDR i przynioslo niejedna spine ze mna Do tego  co z pociagami przed czasem czy ktos tak poprostu a zaloze sobie blokade i wysle jak mi zatwierdzi czy ma obowiazek zapytac lub ja zrywajac odmowic przyyjecia czy musze podac powod ? Ostrzegam ze kazde przedwczesne zerwanie blokady ze moja stacja  bedzie skutkowac psotepowaniem zgodnym z  IR1  w razie usterki blokady liniowej. (hm cos te ostatnie zdanie zniklo wiec wypisalem jeszcze raz)
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: alekt w 04 Sierpnia 2018, 19:49:41
Skoro nie jest możliwe naliczanie pociągów odbytych od wprowadzenia SWDR4, to czy może dałoby radę chociaż ręcznie wpisać ilość wyprawionych pociągów zgodnie z tym co podają ilości łapek(w górę i w dół jako dr) w SWDR? Bo i tak te łapki każdy dr ma przypisane do konkretnej scenerii przez co łatwiej by było to nawet ręcznie dopisać.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 05 Sierpnia 2018, 09:46:49
Szlak to odcinek toru kolejowego miedzy dwoma posterunkami zapowiadaczymi. Odstęp to odcinek miedzy dwoma posterunkami następczymi.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: gravition w 05 Sierpnia 2018, 10:18:38
To jest symulator, czy co? Na prawdziwej kolei czeka sie na zwolnienie szlaku, to i tu powinno sie czekac, az skład zwolni szlak. A czym jest szlka? No dla mnie jest to jedno - lub wielotorowa droga pociagu ze stacji A do stacji B.
Ja bym był przy okazji za tym, by wprowadzić możliwość stałych blokad między sceneriami, by dyżurny nie musiał ogarniać szlaków na kilku stacjach, co jest męczące i czasochłonne, a tak jak mamy 2 szlaki, to mamy tylko 2 stacje do których może pociąg pojechać, szybkie pytanie o wolną drogę i voilla, nie tak jak teraz, gdzie jak jest 10 stacji i kilka pociągów jadących na różne szlaki to muszę tych kilku szlaków pilnować
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: alekt w 05 Sierpnia 2018, 11:37:41
To jest symulator, czy co? Na prawdziwej kolei czeka sie na zwolnienie szlaku, to i tu powinno sie czekac, az skład zwolni szlak. A czym jest szlka? No dla mnie jest to jedno - lub wielotorowa droga pociagu ze stacji A do stacji B.
Ja bym był przy okazji za tym, by wprowadzić możliwość stałych blokad między sceneriami, by dyżurny nie musiał ogarniać szlaków na kilku stacjach, co jest męczące i czasochłonne, a tak jak mamy 2 szlaki, to mamy tylko 2 stacje do których może pociąg pojechać, szybkie pytanie o wolną drogę i voilla, nie tak jak teraz, gdzie jak jest 10 stacji i kilka pociągów jadących na różne szlaki to muszę tych kilku szlaków pilnować

Taka blokada w sytuacji gdy jeden pociąg ma się ze szlaku A połączyć ze scenerią X na szlak B, a następny ze scenerią Y na szlak C to jest tylko bezsensowne znaczne zmniejszanie przepustowości symulatora. I po 1 nie ma nic wspólnego z realnym prowadzeniem ruchu a po 2 oczywiście miałoby to jedynie największy sens w przypadku stałego powiązania 2 szlaków w obrębie 2 posterunków - no ale wiadomo, póki nie ma określonych godzin dyżurów przez dr to to też by nie było zbyt dobre łatwe do uzgodnienia...

Przykład:
Pociąg osobowy 44444 wyjeżdża planowo o 19:42 z Helu do Głębiec.
Pociąg osobowy 13200 wyjeżdża planowo o 19:50 z Helu do Aleksandrowa.

I na prawdę, czy ten drugi pociąg wtedy musi opóźniać ruch o 10 minut tylko po to aby ten w Głębcach toczył się 30km/h przez jakieś 10 minut w sytuacji gdy ten drugi nie ma rj powiązanego z tą stacją a szlak na Aleksandrów ma wolny i czeka na niego jakiś Służbowy?
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 05 Sierpnia 2018, 12:12:26
Dlatego godziny powinny uwzględniać (i chyba uwzględniają) czas przejazdu łączny po obu sceneriach/szlakach.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 05 Sierpnia 2018, 13:22:49
Dlatego godziny powinny uwzględniać (i chyba uwzględniają) czas przejazdu łączny po obu sceneriach/szlakach.

I uwzględniają geniuszu. Potwierdzam z całą stanowczością aby nie było wątpliwości.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 05 Sierpnia 2018, 13:42:53
W takim razie: Problemem jest poprawność wprowadzonych danych ;D.  Sugeruje ostre kary (np. +50%) za CELOWE błędne wprowadzenie danych.

PS. Można by wydzielić dyskusje o nowościach do osobnego wątku, a tu zostawić tylko "changelog" ;).
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 05 Sierpnia 2018, 15:44:49
W takim razie: Problemem jest poprawność wprowadzonych danych ;D.  Sugeruje ostre kary (np. +50%) za CELOWE błędne wprowadzenie danych.
Hmm, wydaje mi się, że do SWDR4 wpisuje administracja i to ona robi ostatni krok wprowadzając dane. Czyżby miała sama siebie karać z powodu niepoprawności wprowadzonych danych?
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 05 Sierpnia 2018, 15:57:46
Administracja jedynie werfikuje dane, ale coś im się przy Głębcach  i Skrzynkach popsuło :D.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 05 Sierpnia 2018, 16:08:52
Administracja jedynie werfikuje dane,
Czyli "jedynie" po weryfikacji wprowadza je do "systemu".
 
Sugeruje ostre kary (np. +50%) za CELOWE błędne wprowadzenie danych.
Nadal to ona robi ostatni krok. To czy ma sama siebie ukarać?
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 06 Sierpnia 2018, 00:16:49
Administracja jedynie werfikuje dane, ale coś im się przy Głębcach  i Skrzynkach popsuło :D.

Co się znowu popsuło? Ja nie znam sprawy i nie jest ona głośna w gronie ADM.

Chlorek
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: pietras25 w 08 Sierpnia 2018, 17:01:04
Czyli jak ktoś dyżuruję od wyjścia nowej wersji do tej pory czy to codziennie czy nawet po raz lub dwa razy w tygodniu to do tej pory powinno mu ie nabić ze 200-300 pociągów.... I jesteśmy pod tym względem trochę stratni bo połowa być już pewnie miała o lvl wyżej. No ale cóż bardzo fajna propozycja podoba mi się powrót do starych czasów :) i bym pomyślał w administracji czy poprostu starszym graczom nie dodać trochę pociągów więcej do statystyk a młodszym trochę mniej.... bo tak to zaczynamy znowu od zera z nabijaniem pociągów
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 08 Sierpnia 2018, 17:05:10
i bym pomyślał w administracji czy poprostu starszym graczom nie dodać trochę pociągów więcej do statystyk a młodszym trochę mniej.... bo tak to zaczynamy znowu od zera z nabijaniem pociągów
I za chwilę Józio powie, że on powinien dostać więcej, niż Czesio. Albo wszystkim tyle ile w rzeczywistości powinno mieć, albo nikomu. Tak więc naliczanie zacznie się od aktualnego poziomu danego dyżurnego.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Mystineczek w 08 Sierpnia 2018, 17:14:34
Ja to bym po prostu zresetował te wszystkie rankingi, żeby każdy zaczął od nowa, nie byłoby żadnego marudzenia, że temu się należy, a temu nie
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Glinek w 08 Sierpnia 2018, 17:22:58
Ja to bym po prostu zresetował te wszystkie rankingi, żeby każdy zaczął od nowa, nie byłoby żadnego marudzenia, że temu się należy, a temu nie

I nikt nie usiądzie na dyżurkę, bo nie będzie miał 400 km przejechanych   8)
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Mystineczek w 08 Sierpnia 2018, 17:30:21
I nikt nie usiądzie na dyżurkę, bo nie będzie miał 400 km przejechanych   8)

No to przecież logiczne, że na ten czas się zniesie te limity  ???
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 08 Sierpnia 2018, 17:32:38
Po prostu liczyć dalej od tego co jest, co każdy ma i tyle.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: zaopatrzony w 08 Sierpnia 2018, 17:35:33
Po prostu liczyć dalej od tego co jest, co każdy ma i tyle.
Dokładnie, nie ma co resetować. Moje wyprawione składy i przejechane kilometry w sekundę się nie zrobiły i raczej nie mam zamiaru tego stracić.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: alekt w 08 Sierpnia 2018, 17:36:07
Reset wszystkiego niby by był najuczciwszy ze wszystkich możliwości.
Chociaż przypomnę o tym że jak ktoś poprawnie dyżurował to otrzymywał łapki w górę, które zaczęły się naliczać od wprowadzenia SWDR4. Dlatego sądzę, że dałoby radę tak jak już wcześniej wspomniałem dodać tyle odprawionych pociągów ile dany dyżurny dostał łapek. Nie wszyscy mechanicy dają łapki - ale i tak jeśli nie resetować statystyk to to było by miarodajne.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: hulek w 08 Sierpnia 2018, 19:50:08
Ja się pytam. Po co się tak kłócicie o te statystyki. Czy jedyną ważna rzeczą są jakieś pieprzone cyferki, które napewno fejmu w mieście wam nie dadzą. Liczy sie satysfakcja i to ze można sobie po calym dniu usiąść i poprowadzić ruch jako DR albo zasiąść za sterami ciężkiego towaru, to sie liczy a nie jakieś numerki. I tak te rangi nie mówią jak dobrze jeździcie czy dyżurujecie  ::)
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: alekt w 30 Sierpnia 2018, 14:07:27
Nie wiem co za okropne zmiany zostały wprowadzone w SWDR ale raczej żaden DR ani żaden mechanik nie przyjmie ich z entuzjazmem.
1) system generuje rozkłądy co minutę na ten sam szlak mimo że wjazd na niego trwa kilka minut
2) mój dyżur w AK dzisiaj, godziny 8:00-12:00:
Zapowiedziałem, że proszę o rozkłady do godziny 12:00 i że o 11:00 zmieniam status na NK(aby nie dostać dalszych rj po godzinie 12).
11:00 mam do obsługi 4 pociągi ze spawnów i wszystkie po jakichś 20 minutach muszę odesłać z kwitkiem bo system nie wiadomo dlaczego(komu to przeszkadzało?) nie generuje rj niezależnie od parametrów. A tak to do tej dwunastej spokojnie bym obsłużył te pociągi i jeszcze pewnie kilka innych. Ponadto zablokowana jest możliwość generowania rj przyjeżdżającym pociągom - skutek: albo stajesz się dostępny i dostajesz rj za kolejną godzinę przez co potem nadejdzie skarga za wyjście z aktywnym rj, albo odsyłasz mechaników z kwitkiem. tracą na tym:
- mechanicy, bo mimo dostępnych spawnów w oczekiwaniu na ostatni pociąg nie da się ich wyprawić do innej stacji
- dyżurni, bo oczekiwanie na cały 1 pociąg - ze świadomością że ustawienie statusu "dostępny" spowoduje nowe rj po godzinie, kiedy chcesz wyjść - przyprawia o palpitacje. Szczerze, czekając na zamkniętych spawnach na jakieś 4-5 pociągów do obsłużenia przez godzinę to już chyba wolałbym opuścić posterunek to chociaż by się podmianka znalazła jakaś.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 30 Sierpnia 2018, 15:11:30
Godziny są pożądane, ale teraz jeszcze ta funkcja nie działa. Mam prośbę o generowanie rj tak jak w SWDR3, czyli patrzeć na połączenia szlaków, stałe blokady i godziny w ogóle usunąć tymczasowo z SWDR4. Zbierzcie dane, ile czasu faktycznie mija gdy zostaje potwierdzony odjazd, zanim skład zwolni szlak, jak się wyreguluje sytuacja ruchowa gdy będzie nastawiona na maksymalną płynność, a nie punktualność i wtedy mając liczby i doświadczenie wracamy do godzin. Obecnie czasem wystarczy jedna sceneria z czkawką i całość ogarnia bałagan. Skrzynki, które zawsze brałem z Tomaszowem, bo same za małe przysporzyły mi na SWDR4 masę trudności, Szymanek się boję, nawet nie dotykam.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 30 Sierpnia 2018, 17:30:26
Ja wolałbym aby SWDR4 powrócił jako osobny program tak jak był SWDR3. Bo wersja w przeglądarce zżera dużo pamięci i spowalnia cały komputer.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Meril w 30 Sierpnia 2018, 17:39:53
Nie narzekajcie aż tak, przecież było dobrze. Jakiś paskudny bug musiał wpaść w aktualizacji. Poczekajcie cierpliwie na bugfixy :)
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Korin w 30 Sierpnia 2018, 21:54:13
Jak zżera wam dużo, RAM to zachęcam do korzystania z innych przeglądarek. Wiadomo, że Google Chrome jest RAM'o żerny.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Siemenswand w 19 Września 2018, 16:35:09
I have a suggestion for the SWDR: If you have bigger sceneries with different stations or station parts is it going to get hard to have an overview, because the SWDR is sorted by the stations or station parts, so you need to scroll a lot to get the overview for one train and gather the information. I would wish, that there was a possibility to sort the SWDR by trains, so that it shows you the entries for one train right below each other, so that you have the times and other information for one trains, just on one view.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: badcookie66 w 19 Września 2018, 17:20:15
I have a suggestion for the SWDR: If you have bigger sceneries with different stations or station parts is it going to get hard to have an overview, because the SWDR is sorted by the stations or station parts, so you need to scroll a lot to get the overview for one train and gather the information. I would wish, that there was a possibility to sort the SWDR by trains, so that it shows you the entries for one train right below each other, so that you have the times and other information for one trains, just on one view.

Siemens the best way to send suggestion for autor (@inomushis) is create ticket on https://git.td2.info.pl/td2/swdr-web/issues (right upper corner - new ticket, you must log in).
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 26 Września 2018, 15:14:52
Ja wolałbym aby SWDR4 powrócił jako osobny program tak jak był SWDR3. Bo wersja w przeglądarce zżera dużo pamięci i spowalnia cały komputer.

W wątku "SWDR4 - informacje główne" dostępna jest do pobrania paczka oparta na przeglądarce Chromium - https://td2.info.pl/rj/swdr4-informacje-ogolne/
Całość po uruchomieniu zamyka się w ~150 MB pamięci RAM.
Tytuł: Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 27 Września 2018, 14:58:52
Wczoraj pierwszy raz zasiadłem na nastawni po powrocie ze swojego wakacyjnego wyjazdu.
Zdumiał mnie ogrom zmian jakie zaszły w SWDR4. Cieszę się że projekt się rozwija i dodano tak przydatne funkcję jak "kończę o danej godzinie".
Świetna robota inomushis! ;)

(https://img.ttsk.ngo/images/2018/09/27/someone-give-that-0b1uuq.jpg)