Autor Wątek: Talk/Rozmowa: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu  (Przeczytany 7912 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online inomushis

  • Administrator
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Kontroler scenerii
  • Administrator SWDR
  • Wiadomości: 202
  • Siła reputacji: 106
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
  • Distance Travelled: 2299 km
  • Trains Routed: 577
SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« dnia: 27 Lipiec 2018, 10:25:32 »
Drodzy dyżurni ruchu!
Jako że SWDR jest Waszym głównym narzędziem pracy, a nie każdy śledzi postępy pracy nad zgłoszeniami w systemie GitLab - należy Wam się garść oficjalnych informacji tutaj - na forum.
Poniższy wątek będzie opisywał ważniejsze zmiany, które zachodzą w SWDR4. Prosimy nie zadawać pytań typu "kiedy dynamiczne blokady", "kiedy multi-dyżurowanie", "kiedy SBL" - na wszystko przyjdzie czas. Jeśli zgłaszacie propozycje na GitLabie to po pewnym czasie uzyskacie w niej ikonę "W trakcie" lub  "Wstrzymane" - to jedyne terminy jakie możemy Wam gwarantować :)
Wątek opisuje zmiany, które są już przygotowane i testowane - i na nich skupmy się w wspólnej dyskusji :)

Wersja 4.1, planowane wydanie: sierpień 2018


Nowe okno logowania

Od teraz po zalogowaniu, ale przed wejściem do systemu uzyskacie informację o tym, czy spełniacie wszystkie warunki konieczne do uruchomienia wybranej scenerii, jak biała i czarna lista, wpis do SWDR oraz wymagany poziom dyżurnego ruchu. Pozwoli to uniknąć tematów na forum "dlaczego SWDR wyrzuca pomimo uruchomionej scenerii", gdzie w 99.99% przypadków powodem było uruchomienie scenerii z niewłaściwym numerem. Dodatkowo zmieniliśmy status BŁĄD na NIEZALOGOWANY lub NIEWPISANA DO SWDR, tak by nazwa była bardziej jednoznaczna.



Trasy kończące i rozpoczynające się w dowolnym punkcie

Dotychczas tworząc wpis scenerii należało zdefiniować wszystkie trasy jako połączenie dwóch szlaków zewnętrznych. Takie rozwiązanie pozwalało rozpoczynać i kończyć bieg na stacji położonej na tej trasie oraz pokonywać trasę "przelotem". Dzięki zmianom w edytorze, dozwolone będzie tworzenie tras, które zawierają tylko jeden szlak zewnętrzny - dzięki temu można wyjeżdżać z lokomotywowni lub kończyć rozkład jazdy "na szopie". Idealnym przykładem jest stacja Bargowice Zachód, która tylko rozpoczyna i kończy bieg pociągów.



Blokady liniowe typu EAP

To chyba najbardziej wyczekiwana nowość - system blokad liniowych wzorowany na typie EAP. Dzięki temu rozwiązaniu wracamy do czasów świetności pierwszej wersji SWDR, w której dźwięk dzwonka był ulubionym momentem dla każdego dyżurnego :) Blokada EAP obsługiwać będzie dynamiczne połączenia szlaków, tj. będzie wymagała każdorazowego wskazania, z którym torem/szlakiem innej scenerii chcemy się połączyć. Blokada typu EAP automatycznie stwierdza stan podania semafora wyjazdowego oraz zajęcia szlaku przez tabor oraz moment wjazdu pociągu za semafor wjazdowy na kolejnej scenerii. W sytuacji wyjazdu na rozkaz pisemny, lub Sz, należy ręcznie "zająć" szlak używając przycisku dPo. Szczegółowa instrukcja obsługi pojawi się na Wikipedii w momencie wydania.



Zwiększmy przepustowość!

W aktualnej wersji rezerwacje szlaków dla pociągów były zwalniane dopiero w momencie zrealizowania rozkładu jazdy, tj. gdy pociąg dotarł do ostatniej scenerii lub gdy dyżurny ruchu ręcznie skasował jego rozkład. Rozwiązanie to sprawdzało się perfekcyjnie, o ile pociąg jechał o czasie lub był opóźniony. Jeśli zaś poruszał się przed czasem, jego rezerwacja szlaku wyprzedzała stan faktyczny i niepotrzebnie blokowała szlak dla innych pociągów. Przykładowo, gdy pociąg posiadał planowy wjazd na godzinę 10:00, ale przyjechał 09:30 - szlak wjazdowy nadal był oznaczony jako "zajęty" na godzinę 10:00. Od tej wersji wprowadzenie czasu przyjazdu będzie powodowało zwolnienie rezerwacji szlaku przyjazdowego danego pociągu do danego posterunku ruchu. Mamy nadzieję, że takie działanie systemu obsługi godzin zmotywuje więcej osób do wprowadzania rzeczywistego czasu przyjazdu.



Dynamiczny manualny generator rozkładów

Dotychczas wielokrotnie zwracaliście uwagę, że ręczny generator RJ jest niewygodny w obsłudze, ponieważ wymaga ręcznego zatwierdzania ułożonych tras po każdorazowej zmianie. Racja. Wzorem generatora z SWDR1, w nadchodzącej wersji ręczne układanie RJ będzie odbywało się "w locie". Każdorazowe dodanie lub zmiana trasy spowoduje wyświetlenie obliczonych czasów przejazdu, tak samo jak zmiana parametrów pociągu - tak aby układający na żywo mógł śledzić efekty zmian, które wprowadza.
Dodatkowo, ukryliśmy pola dotyczące fizycznych parametrów pociągu, takie jak masa, siła pociągowa lokomotywy i długość składu. Nadal mają one wypływ na czas jazdy, ale nie zajmują miejsca na ekranie.

« Ostatnia zmiana: 27 Lipiec 2018, 19:48:39 wysłana przez inomushis »

Offline Ares28

  • Zasłużony
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 578
  • Siła reputacji: 473
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 7966 km
  • Trains Routed: 4354
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipiec 2018, 10:56:15 »
Brace yourselves! Blokady is coming.




Jak będą wyglądały wtedy zapisy w regulaminie? Czy konieczne będzie zgłaszanie odjazdów i orzyjazdow pociągów? Oby, bo nie wiemy jeszcze jak system będzie się zachował w różnych dziwnych sytuacjach. Co jeśli DR zarezerwuje drogę dla jednego pociągu ale wyślę inny na inny szlak? Czy blokada wykaże jakoby ten pociąg jechał do mojej stacji, a potem zniknie bo połączy się zupełnie indziej bez zapowiedzi?

Offline _Marcin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 48
  • _Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor
  • Uczący się elektryk, z zainteresowania automatyk
  • Distance Travelled: 2336 km
  • Trains Routed: 503
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipiec 2018, 12:15:42 »
Dlatego ja proponuje rozwiązanie takie jakie jest w rzeczywistości, czyli zaglądamy do instrukcji Ir1 i patrzymy co ona o tym mówi, a nie tworzymy własne przepisy, które co raz częściej niestety tutaj w TDku się pojawiają bo to z lenistwa, bo to z nieznajomości instrukcji. Tylko to trzeba uwzględnić w regulaminie, o konkretne zapisy co i jak, a nie jak teraz co trzeba się domyślać i panuje wolna amerykanka bo regulamin jest niejasny.
Prądy błądzące, wirowe, zwarciowe....

Offline Cienki

  • User
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 22
  • Cienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowyCienki dróżnik przejazdowy
  • Amator w blenderze
  • Distance Travelled: 746 km
  • Trains Routed: 64
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipiec 2018, 13:12:45 »
Z sceneriami kształtowymi też będzie się łączyć blokada EAP?

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1062
  • Siła reputacji: 384
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 14653 km
  • Trains Routed: 4097
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lipiec 2018, 13:37:24 »
Facewall! Cienki to nawet nie będzie połączone z SPK/SCS i będzie symboliczne dalej będzie można wysłać skład bez zgody. Więc tu ja klikam przycisk: NIE reszta niech będzie ;P.
Wypadkowa TD2.

Offline m4ssur

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 208
  • m4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezes
  • Distance Travelled: 5712 km
  • Trains Routed: 2294
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lipiec 2018, 15:46:06 »
Cytuj
Od teraz po zalogowaniu, ale przed wejściem do systemu uzyskacie informację o tym, czy spełniacie wszystkie warunki konieczne do uruchomienia wybranej scenerii, jak biała i czarna lista, wpis do SWDR oraz wymagany poziom dyżurnego ruchu.
Uważam że jest to dosyć niesprawiedliwe, bo pociągi dla dyżurnych nie naliczają się od praktycznie końcówki czerwca, przez co jeżeli ktoś dyżuruje od miesiąca przez X czasu, poświęcając dziennie X czasu, to nie ma z tego nic, a jeżeli wyjdą kolejne scenerie które w wymaganiach mają X pociągów wyprawionych, to większa część graczy będzie czuła się niezadowolona. W związku z powyższym pytanie do administracji - Czy liczba pociągów wyprawionych zostanie w jakiś sposób zrekompensowana, czy też zostajemy z taką samą liczbą jak przy wejściu 'Feniksa'?
Reszta zmian bardzo fajna, na duży plus ;)

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1062
  • Siła reputacji: 384
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 14653 km
  • Trains Routed: 4097
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Lipiec 2018, 17:17:50 »
Fajni by było jakby można było "edytować" automatycznie ułożony RJ tj. Generator coś układa, a my np tu, czy tam wstawiamy postój na manewry.
Wypadkowa TD2.

Offline danio

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Siła reputacji: 1
  • danio pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1407 km
  • Trains Routed: 358
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lipiec 2018, 21:35:53 »
Nigdy nie ustawiałem automatycznie RJ. Najlepiej jest robić samemu.
1. Ustawiasz kierunek tak jak stoi lok
2. Szukasz kierunku gdzie masz najszybszy wyjazd i krótkie postoje.

Jak wejdzie SWDR4 w opisanym zakresie to myślę że pojawiał się będę częściej jako dyżurny. Szkoda że przez moją nieobecność nie jestem w stanie otrzymać autoryzacji na ciekawsze stacje.
Szkoda że nie liczy się doświadczenie tylko wymogi, których osoby - rzadziej wchodzące - nie mogą spełnić.



Online inomushis

  • Administrator
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Kontroler scenerii
  • Administrator SWDR
  • Wiadomości: 202
  • Siła reputacji: 106
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
  • Distance Travelled: 2299 km
  • Trains Routed: 577
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Sierpień 2018, 15:42:50 »
Jak będą wyglądały wtedy zapisy w regulaminie? Czy konieczne będzie zgłaszanie odjazdów i orzyjazdow pociągów? Oby, bo nie wiemy jeszcze jak system będzie się zachował w różnych dziwnych sytuacjach. Co jeśli DR zarezerwuje drogę dla jednego pociągu ale wyślę inny na inny szlak? Czy blokada wykaże jakoby ten pociąg jechał do mojej stacji, a potem zniknie bo połączy się zupełnie indziej bez zapowiedzi?

Jednotor
  • Pytanie o zgodę
  • Wywołanie blokady
  • Oczekiwanie na zgodę
  • Wyprawienie pociągu
  • Wprowadzenie czasów przyjazdu/odjazdu
  • Wpuszczenie pociągu na stację
  • Zwolnienie blokady

Dwutor (tor właściwy)
  • Wywołanie blokady
  • Oczekiwanie na zgodę
  • Wyprawienie pociągu
  • Zgłoszenie odjazdu pociągu
  • Wprowadzenie czasów przyjazdu/odjazdu
  • Wpuszczenie pociągu na stację
  • Zwolnienie blokady

Dwutor (tor niewłaściwy)
  • Pytanie o zgodę (tor niewłaściwy)
  • Wywołanie blokady
  • Oczekiwanie na zgodę
  • Wyprawienie pociągu
  • Wprowadzenie czasów przyjazdu/odjazdu
  • Wpuszczenie pociągu na stację
  • Zwolnienie blokady

Poprzez pytanie o zgodę rozumie się użycie chatu. Poprzez wywołanie blokady rozumie się wybór szlaku z listy i obsługę przycisku Wbl, poprzez zgodę rozumiemy obsłużenie przycisku Poz na posterunku docelowym.
Wyprawienie pociągu może odbyć się na sygnał zezwalający na semaforze, na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny. W dwóch ostatnich przypadkach należy użyć wtedy połączonego z licznikiem przycisku dPo.
Wpuszczenie pociągu na posterunek docelowy - tak jak powyżej - może odbyć się na sygnał zezwalający, na rozkaz pisemny albo na sygnał zastępczy. W przypadku wjazdu np. na S2 - blokada sama wykaże wjazd i pozwoli wcisnąć Ko, w pozostałych przypadkach należy użyć przycisku dKo, który jest powiązany z licznikiem.

Jeśli DR założy blokadę na szlak A, a wyśle pociąg na szlak B - blokada linowa nie wykaże podania semafora ani zajętości szlaku. Rzecz jasna nieroztropny dyżurny może wtedy wcisnąć przycisk dPo, ale to już jego sprawa, że zawalił na całej linii i posłał pociąg w kosmos.

Z sceneriami kształtowymi też będzie się łączyć blokada EAP?
Tak, w rzeczywistości występuje blokada EAP do scenerii kształtowych, jednakże początkowo najprawdopodobniej nie będzie ona brana pod uwagę jeśli chodzi o podawanie wyjazdu na szlak na sceneriach kształtowych.

Facewall! Cienki to nawet nie będzie połączone z SPK/SCS i będzie symboliczne dalej będzie można wysłać skład bez zgody. Więc tu ja klikam przycisk: NIE reszta niech będzie ;P.
Dziękujemy za wiarę w nas :)

Uważam że jest to dosyć niesprawiedliwe, bo pociągi dla dyżurnych nie naliczają się od praktycznie końcówki czerwca [...] Czy liczba pociągów wyprawionych zostanie w jakiś sposób zrekompensowana, czy też zostajemy z taką samą liczbą jak przy wejściu 'Feniksa'?
Naliczanie wyprawionych pociągów również będzie naprawione w nadchodzącej wersji - jeśli ktoś śledzi czasem statystyki Grafana to mógł zauważyć, że było już testowane.
Najprawdopodobniej po opublikowaniu nowej wersji możliwość zablokowania scenerii dla danego poziomu nie będzie dostępna od razu - aby dyżurni mieli szansę nadrobić stracony czas.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1062
  • Siła reputacji: 384
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 14653 km
  • Trains Routed: 4097
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Sierpień 2018, 16:06:01 »
Stwierdziłem tak na podstawie doniesień medialnych, a właściwie ich braku, ale chyba czuje pozytywne zaskoczenie po Twoim poście :).
Wypadkowa TD2.

Offline _Marcin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 48
  • _Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor
  • Uczący się elektryk, z zainteresowania automatyk
  • Distance Travelled: 2336 km
  • Trains Routed: 503
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Sierpień 2018, 16:23:23 »
Ja bym do tego dodał, że blokada zwolniona powinna być dopiero po minięciu przez skład semafora wjazdowego, a nie zrywana po wjechaniu składu na scenerie :D
Prądy błądzące, wirowe, zwarciowe....

Offline mentorious

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Siła reputacji: 244
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 3124 km
  • Trains Routed: 2061
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Sierpień 2018, 16:40:32 »
Ja bym do tego dodał, że blokada zwolniona powinna być dopiero po minięciu przez skład semafora wjazdowego, a nie zrywana po wjechaniu składu na scenerie :D

Przy swdr1 byla podobna propozycja i po paru minutach wyszlo, ze nie ma kompletnie sensu. Zmniejsza to przepustowosc stacji wysylajacej, nie dajac w zamian wymiernych korzysci.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1062
  • Siła reputacji: 384
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 14653 km
  • Trains Routed: 4097
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Sierpień 2018, 16:48:35 »
Nie propozycja, a tak to było zaimplementowane! I BYŁO TO JAK NAJBARDZIEJ DOBRE!
Wypadkowa TD2.

Offline Mistrzu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Siła reputacji: 199
  • Mistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezes
  • Distance Travelled: 6208 km
  • Trains Routed: 1287
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Sierpień 2018, 17:17:22 »
Było ale każdy po za kilkoma nadgorliwcami zrywał blokadę jak tylko pociąg wyjechał scenerii, czekanie aż pociąg dojedzie generowało opóźnienia i było bez sensu bez stałej blokady.
Wirtualna Grupa PKP
Spółka PKP CARGO
Mistrz BZW Mistrzu PC/2

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Supporter
  • *
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 449
  • Siła reputacji: 929
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 6575 km
  • Trains Routed: 9228
Odp: SWDR4 - aktualne prace i dalszy kierunek rozwoju projektu
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Sierpień 2018, 17:20:52 »
No ja mysle ze to bedzie tak zrobione ze albo bedzie wiecej okienek do wyboru albo blokada  bedzie trzymac na stacji co bierze pociag a ta co wysyla juz sie zwolni jej wyjazdowy po wyjechaniu skladu  ze sceneri.


Inaczej te blokady to mozna o kant rozbic bo bedzie zrywanie przedwczesne przez PANOW NIECIERPLIWCOW ,co bedzie powodowac zakladanie  przeze innych DR jej na ten sam szlak i  dobijanie sie czemu nie akcpetuje - a mam szlak zajety tylko pan X mi ja zerwal   co bylo powaznym problemem w tamtym SWDR i przynioslo niejedna spine ze mna Do tego  co z pociagami przed czasem czy ktos tak poprostu a zaloze sobie blokade i wysle jak mi zatwierdzi czy ma obowiazek zapytac lub ja zrywajac odmowic przyyjecia czy musze podac powod ? Ostrzegam ze kazde przedwczesne zerwanie blokady ze moja stacja  bedzie skutkowac psotepowaniem zgodnym z  IR1  w razie usterki blokady liniowej. (hm cos te ostatnie zdanie zniklo wiec wypisalem jeszcze raz)
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpień 2018, 09:53:57 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW