Autor Wątek: Info: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94  (Przeczytany 9913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1064
  • Siła reputacji: 390
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 15063 km
  • Trains Routed: 4153
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Listopad 2018, 15:21:49 »
No to macie gotowy algorytm dla VirtualDispatcher :D.
Wypadkowa TD2.

Offline m4ssur

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 211
  • m4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezesm4ssur prezes
  • Distance Travelled: 5857 km
  • Trains Routed: 2335
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Listopad 2018, 16:01:07 »
Co w przypadku łączenia SBL z PBL, które nie działa poprawnie? Po prostu zapytać się dyżurnego z sąsiedniej scenerii o wolną drogę i wysłać bez blokady czy jak?

Offline wrocseba87

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 1096
  • wrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezeswrocseba87 prezes
  • Distance Travelled: 9194 km
  • Trains Routed: 10192
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Listopad 2018, 16:21:05 »
wszystko ladnie pieknie ale i tak Elki wysyłaja bez blokowania szlakow na pale i tak pociagi dojezdzaja wiec pytanie moje brzmi te blokady to tylko dodatek ?

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 650
  • Siła reputacji: 571
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 15577 km
  • Trains Routed: 5400
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Listopad 2018, 16:33:46 »
Zgłaszać, pisać na SWDR i robić swoje. Innego rozwiązania nie widzę.

Offline CebulaBula

  • User
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 3
  • CebulaBula pracownik torowy
  • Distance Travelled: 544 km
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Listopad 2018, 21:26:54 »
Rozumiem, że ten system już obowiązuje na stałe i, że to wszystko robi się w SWDR?

Offline inomushis

  • Moderator
  • Supporter
  • *
  • Administrator SWDR
  • Wiadomości: 217
  • Siła reputacji: 111
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
  • Distance Travelled: 2592 km
  • Trains Routed: 597
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Listopad 2018, 01:14:48 »
Rozumiem, że ten system już obowiązuje na stałe
Oczywiście :)
Drodzy użytkownicy, w nocy z 26 na 27 listopada wdrożyliśmy dwie zmiany do blokad liniowych:



Po pierwsze - powiadomienie o zwolnieniu się szlaku.
Dotychczas, gdy próbowaliście się połączyć ze szlakiem X, a był on zajęty, kończyło się to prostym powiadomieniem, że szlak ten bierze udział w innej blokadzie liniowej. Od teraz w chwili zwolnienia się tego szlaku otrzymacie prywatną wiadomość z informacją. Jest ona wysyłana do wszystkich, którzy próbowali dokonać takiego połączenia, nie obsługuje mechanizmu kolejkowania - uznaliśmy, że aktualnie nie jest on niezbędny.



Po drugie - co mnie interesuje pociąg, który znikł z mojej scenerii? :)
Dokładnie - dotychczas, gdy pociąg opuścił już Waszą scenerię, ale nie minął jeszcze semafora wjazdowego na scenerii docelowej - mogliście dość długo oczekiwać na zwolnienie się szlaku, który de facto był już wolny - z punktu widzenia Waszej scenerii.
Wychodząc na przeciw użytkownikom, którzy w takiej sytuacji nagminnie używali awaryjnego przycisku "ROZŁĄCZ" - wprowadzamy poprawkę, która w chwili wyjazdu pociągu ze scenerii niejako "jednostronnie rozłączy" blokadę liniową.

Strona wysyłająca informowana jest krótkim dzwonkiem i po kilku sekundach blokada szlaku wraca do stanu zerowego.
Strona przyjmująca pociąg nadal ma do obsłużenia przycisk Ko - tutaj nie ma żadnych zmian.

Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie pozwoli podnieść przepustowość szlaków. Aktualnie rozkłady jazdy pozostają ze starą rezerwą - nie będziemy "upychać" pociągów jeden za drugim - wszak dyżurny musi mieć też czas na obsługę stacji, ale - takie jednostronne zwolnienie blokady pozwoli na lepszą obsługę pociągów opóźnionych.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopad 2018, 01:23:45 wysłana przez inomushis »

Offline pietras25

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Siła reputacji: 566
  • pietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezes
  • Distance Travelled: 9725 km
  • Trains Routed: 5556
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Listopad 2018, 13:40:02 »
No i brawo miejmy nadzieje że usprawi to ruch chociaż troche i niektórzy nie beda na pałe wysyłac

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Siła reputacji: 142
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 5151 km
  • Trains Routed: 859
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Listopad 2018, 15:25:55 »
Dobra robota! Pytanie kiedy doczekamy się jakiś rewelacji dotyczących SBL? Gdyż ona chyba najbardziej podniosą przepustowość szlaków.
Węzeł Łazowski - Prace wznowione

Offline Eryk901

  • User
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 25
  • Eryk901 nastawniczyEryk901 nastawniczyEryk901 nastawniczyEryk901 nastawniczyEryk901 nastawniczy
  • Pociąg To nie tylko Wagony.
  • Distance Travelled: 873 km
  • Trains Routed: 517
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Listopad 2018, 22:18:37 »
Dobra robota Ciekawy pomysł z Dyspozytorem :P :)
Widzisz S2 To jedz ile Fabryka dała

Offline macnow30

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 18
  • macnow30 zwrotniczymacnow30 zwrotniczymacnow30 zwrotniczy
  • Distance Travelled: 618 km
  • Trains Routed: 387
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Listopad 2018, 11:25:09 »
wprowadzamy poprawkę, która w chwili wyjazdu pociągu ze scenerii niejako "jednostronnie rozłączy" blokadę liniową.


Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 590
  • Siła reputacji: 424
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Tedekowy Ornitolog
  • Distance Travelled: 8643 km
  • Trains Routed: 3481
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Listopad 2018, 11:33:37 »
Dobra robota! Pytanie kiedy doczekamy się jakiś rewelacji dotyczących SBL? Gdyż ona chyba najbardziej podniosą przepustowość szlaków.

Juz nie wspominajac, ze na sbl nie ma blokady liniowej stricte i zapowiadanie inaczej sie odbywa...
Szanuj swego autora scenerii, bo możesz stracic autoryzację...

Offline zaopatrzony

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Siła reputacji: 129
  • zaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezes
  • Szanuj mnie a też będziesz szanowany.
  • Distance Travelled: 3436 km
  • Trains Routed: 1526
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Listopad 2018, 12:14:10 »
No właśnie się odbywa... A nie powinno...
Jestem demonem i twoim koszmarem, którego potrafi ukoić tylko dobra dziewczyna. Wystarczy, że spojrzę a widzę czy jesteś zły czy dobry. Miej się na baczności.


Offline Ares28

  • Zasłużony
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 591
  • Siła reputacji: 479
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 8166 km
  • Trains Routed: 4449
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Listopad 2018, 12:38:13 »
No właśnie się odbywa... A nie powinno...

Problem polega na tym, że w momencie gdy szlak wyjazdowy posiada SBL to blokada zwalnia sie dopiero po zjechaniu pociągu ze scenerii, a nie po wjechaniu na pierwszy odstęp. Tymczasem SWDR nadal trasuje pociągi na SBL z 5 minutowymi odstepami w czasie. W momencie gdy wyprawiam pociągi z założoną blokada to momentalnie zakorkuje swoją stację, gdyż według rozkładu jeszcze zanim pierwszy wyjedzie z mojej scenerii powinienem wyprawić następny zmierzający do innej scenerii.

Problem ten zauważyłem od razu po wejściu wersji Żaba a po przedyskutowaniu go z Uetamem, doszliśmy do wniosku żeby stosować blokadę liniową jedynie na połączeniach szlaków PBL-PBL oraz PBL-SBL. Inomushis zapewne prężnie pracuje nad rozwiązaniem tego problemu na stałe, być może szlaki z SBL dostaną inny typ blokady liniowej.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2018, 12:40:56 wysłana przez Ares28 »

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Supporter
  • *
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 449
  • Siła reputacji: 929
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 6575 km
  • Trains Routed: 9228
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Listopad 2018, 12:53:17 »
 A kiedy zrozumiecie  ze to nie rzeczywistość ze stałym połączeniem tylko symulator z DYNAMICZNYMI połączeniami szlaków ?
Dlatego uważam ze Ir1 to jedno a umiejętność myślenia co do niej pod katem naszego symulatora to drugie.
Właśnie  już przez taki ekspertów jak wy by mi jeden  użytkownik wjechał pospiechem w  tył osobowego jak ruszałem z przystanku na Testowie,  bo po co blokada.To samo wczoraj na Parzęczewie co 2 bez blokady a ty się mecz bo musisz do każdej stacji niby założyć ...
 A potem płacze a panie a czemu przed nosem S1 ,panie a czemu jedzie pociąg 200m przedemna ,albo co gorsze a czemu wjechałem komuś  w tyłek...? Długo to bylo tolerowane ,bo niby lepsza przepustowość ale ileż można.
Wogole na dobra sprawę mając  3 odstepy i stosujac przepisy PLK i tak wychodzi na ta sama przepustowość co PBL - wiec do cholery pytać  o szlak  to minimum a na dobra chwile poki można łączyć SBL PBL zakładać blokadę.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2018, 15:34:13 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline zaopatrzony

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Siła reputacji: 129
  • zaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezes
  • Szanuj mnie a też będziesz szanowany.
  • Distance Travelled: 3436 km
  • Trains Routed: 1526
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Listopad 2018, 13:11:14 »
no to w takim razie po co się buduje stacje z sbl skoro nie ma żadnej różnicy...  ???
Jestem demonem i twoim koszmarem, którego potrafi ukoić tylko dobra dziewczyna. Wystarczy, że spojrzę a widzę czy jesteś zły czy dobry. Miej się na baczności.