Autor Wątek: Info: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94  (Przeczytany 32899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Listopada 2018, 01:14:48 »
Rozumiem, że ten system już obowiązuje na stałe
Oczywiście :)
Drodzy użytkownicy, w nocy z 26 na 27 listopada wdrożyliśmy dwie zmiany do blokad liniowych:



Po pierwsze - powiadomienie o zwolnieniu się szlaku.
Dotychczas, gdy próbowaliście się połączyć ze szlakiem X, a był on zajęty, kończyło się to prostym powiadomieniem, że szlak ten bierze udział w innej blokadzie liniowej. Od teraz w chwili zwolnienia się tego szlaku otrzymacie prywatną wiadomość z informacją. Jest ona wysyłana do wszystkich, którzy próbowali dokonać takiego połączenia, nie obsługuje mechanizmu kolejkowania - uznaliśmy, że aktualnie nie jest on niezbędny.



Po drugie - co mnie interesuje pociąg, który znikł z mojej scenerii? :)
Dokładnie - dotychczas, gdy pociąg opuścił już Waszą scenerię, ale nie minął jeszcze semafora wjazdowego na scenerii docelowej - mogliście dość długo oczekiwać na zwolnienie się szlaku, który de facto był już wolny - z punktu widzenia Waszej scenerii.
Wychodząc na przeciw użytkownikom, którzy w takiej sytuacji nagminnie używali awaryjnego przycisku "ROZŁĄCZ" - wprowadzamy poprawkę, która w chwili wyjazdu pociągu ze scenerii niejako "jednostronnie rozłączy" blokadę liniową.

Strona wysyłająca informowana jest krótkim dzwonkiem i po kilku sekundach blokada szlaku wraca do stanu zerowego.
Strona przyjmująca pociąg nadal ma do obsłużenia przycisk Ko - tutaj nie ma żadnych zmian.

Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie pozwoli podnieść przepustowość szlaków. Aktualnie rozkłady jazdy pozostają ze starą rezerwą - nie będziemy "upychać" pociągów jeden za drugim - wszak dyżurny musi mieć też czas na obsługę stacji, ale - takie jednostronne zwolnienie blokady pozwoli na lepszą obsługę pociągów opóźnionych.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2018, 01:23:45 wysłana przez inomushis »

Offline pietras25

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 833
  • pietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezespietras25 prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Listopada 2018, 13:40:02 »
No i brawo miejmy nadzieje że usprawi to ruch chociaż troche i niektórzy nie beda na pałe wysyłac

Offline Zdebu

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Siła reputacji: 155
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Listopada 2018, 15:25:55 »
Dobra robota! Pytanie kiedy doczekamy się jakiś rewelacji dotyczących SBL? Gdyż ona chyba najbardziej podniosą przepustowość szlaków.

Offline Eryk901

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Siła reputacji: 178
  • Eryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezesEryk901 prezes
    • YouTube
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Listopada 2018, 22:18:37 »
Dobra robota Ciekawy pomysł z Dyspozytorem :P :)
Zwrotniczy ciągłe w rozjazdach

Offline macnow30

  • Weteran
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 41
  • macnow30 starszy dyżurny ruchumacnow30 starszy dyżurny ruchumacnow30 starszy dyżurny ruchumacnow30 starszy dyżurny ruchumacnow30 starszy dyżurny ruchumacnow30 starszy dyżurny ruchumacnow30 starszy dyżurny ruchumacnow30 starszy dyżurny ruchu
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Listopada 2018, 11:25:09 »
wprowadzamy poprawkę, która w chwili wyjazdu pociągu ze scenerii niejako "jednostronnie rozłączy" blokadę liniową.


Offline zaopatrzony

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Siła reputacji: 243
  • zaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezes
  • Szanuj mnie a też będziesz szanowany.
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Listopada 2018, 12:14:10 »
No właśnie się odbywa... A nie powinno...
I'm a master of this disaster.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Listopada 2018, 12:38:13 »
No właśnie się odbywa... A nie powinno...

Problem polega na tym, że w momencie gdy szlak wyjazdowy posiada SBL to blokada zwalnia sie dopiero po zjechaniu pociągu ze scenerii, a nie po wjechaniu na pierwszy odstęp. Tymczasem SWDR nadal trasuje pociągi na SBL z 5 minutowymi odstepami w czasie. W momencie gdy wyprawiam pociągi z założoną blokada to momentalnie zakorkuje swoją stację, gdyż według rozkładu jeszcze zanim pierwszy wyjedzie z mojej scenerii powinienem wyprawić następny zmierzający do innej scenerii.

Problem ten zauważyłem od razu po wejściu wersji Żaba a po przedyskutowaniu go z Uetamem, doszliśmy do wniosku żeby stosować blokadę liniową jedynie na połączeniach szlaków PBL-PBL oraz PBL-SBL. Inomushis zapewne prężnie pracuje nad rozwiązaniem tego problemu na stałe, być może szlaki z SBL dostaną inny typ blokady liniowej.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2018, 12:40:56 wysłana przez Ares28 »

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Listopada 2018, 12:53:17 »
 A kiedy zrozumiecie  ze to nie rzeczywistość ze stałym połączeniem tylko symulator z DYNAMICZNYMI połączeniami szlaków ?
Dlatego uważam ze Ir1 to jedno a umiejętność myślenia co do niej pod katem naszego symulatora to drugie.
Właśnie  już przez taki ekspertów jak wy by mi jeden  użytkownik wjechał pospiechem w  tył osobowego jak ruszałem z przystanku na Testowie,  bo po co blokada.To samo wczoraj na Parzęczewie co 2 bez blokady a ty się mecz bo musisz do każdej stacji niby założyć ...
 A potem płacze a panie a czemu przed nosem S1 ,panie a czemu jedzie pociąg 200m przedemna ,albo co gorsze a czemu wjechałem komuś  w tyłek...? Długo to bylo tolerowane ,bo niby lepsza przepustowość ale ileż można.
Wogole na dobra sprawę mając  3 odstepy i stosujac przepisy PLK i tak wychodzi na ta sama przepustowość co PBL - wiec do cholery pytać  o szlak  to minimum a na dobra chwile poki można łączyć SBL PBL zakładać blokadę.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2018, 15:34:13 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline zaopatrzony

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Siła reputacji: 243
  • zaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezes
  • Szanuj mnie a też będziesz szanowany.
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Listopada 2018, 13:11:14 »
no to w takim razie po co się buduje stacje z sbl skoro nie ma żadnej różnicy...  ???
I'm a master of this disaster.

Offline Zdebu

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Siła reputacji: 155
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Listopada 2018, 19:05:59 »
Jesteśmy świadomi tego, że blokada Eap nie współpracuje z SBL i zaproponowane powyższe rozwiązanie jest tymczasowe. W przyszłości pociągi w Train Driver 2 nie będą jeździły ze szlaku SBL na PBL i odwrotnie, gdyż takie sytuacje nie występują w rzeczywistości - SBL nie urywa się w połowie szlaku :)
I tyle w temacie.
Ale co w temacie? Nic nie jest jasno powiedziane, czy td daruje sobie sbl i ono odchodzi do lamusa bo przecież z tego co słyszę to nie możliwe jest w td wprowadzenie sbl bo dynamiczne blokady albo jeszcze co innego i nie da sie No nie da, czy tez moze jednak developerzy cos planują w tym kierunku i jednak sbl będzie działało normalnie, dlatego tez zadałem moje pytanie wczesniej, co najlepsze napisałem je normalnie spokojnie bez żadnej pretensji a tu widzę ze nie którym juz cisnienie skacze. Panowie nie wiem o co wy sie tak denerwujecie z tym sbl naprawdę... 
Przestańmy sie wykłucać nawzajem i stańmy sie bardziej uprzejmi dla siebie nawzajem w wypowiedziach, dziękuje (nawiązuje tu do spiny miedzy Matzem a Zao). Zadałem normalne pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi. Wracając do tych dynamicznych blokad, powiedzcie mi jedno skoro w swdr jest algorytm który pozwala łączyć szlaki spalinowe tylko z spalinowymi to czemu nie mozna by zrobic algorytmu łączącego sbl z sbl? Oczywiscie powiecie a co wtedy gdy jest tylko jedna stacja z sbl? Prosta sprawa - stara szopka sbl staje sie pbl i jest tak jak teraz, wchodzi druga sbl sa łączone ze sobą i sbl funkcjonuje normalnie - tak widzę to ja, teraz pytanie jak widza to developerzy?
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2018, 19:15:29 wysłana przez Zdebu »

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Listopada 2018, 21:25:13 »
To znaczy, ze SBL będzie dynamicznie, ale tylko z inną SBL ;).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 193
  • Siła reputacji: 607
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Listopada 2018, 10:23:09 »
Prosta sprawa - stara szopka sbl staje sie pbl i jest tak jak teraz, wchodzi druga sbl sa łączone ze sobą i sbl funkcjonuje normalnie - tak widzę to ja, teraz pytanie jak widza to developerzy?
To też tak działać nie będzie, bowiem np. Zdziś otworzy Parzęczewo o 13:00 z dyżurem do 16;00. Nie ma drugiego SBL, więc program traktuje go jak PBL. Układa RJ do tej godziny i np. hipotetycznie ułożył ostatni o 15:50 na wejście na SBL/PBL. O 15:00 otwiera Zosia Olpuch Wdzydze z dyżurem do 19:00, które ma SBL. Jak program ma to połaczyć, jeżeli jeszcze o 15:50 ma traktować Parzęczewo jako PBL, a tu już Olpuch Wdzydze chce się połączyć SBL o 15:00. Przy rozłączaniu sytuacja może być jeszcze gorsza, bo po Parzęczewie OW dostanie RJ od Parzęczewa np. o 17:30, dyżurny dogada się z mech, że ten wyjedzie na offie i wyjdzie. Mech zostanie w grze, więc program go widzi i wie, że wjedzie na OW o 17:45. Czy rozłączy SBL, by inne PBL mogły układać RJ? Otworzy się Testowo o 15:30 z jednostronnym SBL, do czego się podłączy do Parzeczewa z drugiej strony, które za chwile wychodzi, a samo Parzęczewo z drugiej strony na SBL, będzie miało co podłaczone? Jakieś PBL. Wariantowość jest tu b. duża i nawet w tym krótkim opisie nie wszystkie możliwości ująłem, i nie sądzę, że to się szybko rozwiąże. Pisałem to już w innych miejscach. Na dziś (i nie na "dzień dzisiejszy", to dla tych co poprawiają innych) SBL w TD2 jest gadżetem i tyle.

Offline alekt

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 75
  • Siła reputacji: 461
  • alekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezesalekt prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Listopada 2018, 10:50:53 »
Na tą chwilę, wprowadzenie SBL-SBL by spowodowało rozgałęzienie serwera na dwie części. Z wąskim gardłem w postaci jednotoru Pt na Parzęczewie czy Zp w Gdańsku. Nie mamy chyba żadnej scenerii, na której są szlaki dwutorowe z SBL i bez SBL jednocześnie.

Offline Silenthunter

  • Weteran
  • Wiadomości: 23
  • Siła reputacji: 60
  • Silenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezes
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Listopada 2018, 14:19:25 »
Ja mam natomiast inne pytanie tyczące się EAP. Czy jest w planach wprowadzenie posterunków SKP (chociażby automatycznych, bądź półautomatycznych)? Każdy wie jak to się kończy kiedy komuś scrashuje TDka na środku szlaku i jakimś cudem zostają wagony.

Offline Dik

  • Weteran
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 51
  • Dik naczelnikDik naczelnikDik naczelnikDik naczelnikDik naczelnikDik naczelnikDik naczelnikDik naczelnikDik naczelnikDik naczelnik
Odp: SWDR4 - instrukcja obsługi blokad liniowych typu Eap-94
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Grudnia 2018, 15:43:50 »
Witam mam pytanie czy jest możliwość wysyłania pociągów z SBL na szlak SBL z pominięciem blokady liniowej w przypadku zajętości szlaku przez inny pociąg?
Nic nie stoi na stacji bo do końca wakacji jest remont trakcji.