-
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/10/02/Modernizacja-Arkadia.png) (https://img.ttsk.ngo/image/bAi4t)
Arkadia Zdrój 2019 to przerobiona wersja scenerii Arkadia Zdrój (https://td2.info.pl/scenerie/arkadia-zdroj/) przedstawiająca stację po modernizacji. Kompletnie przebudowany został układ torowy, a nastawnię wyposażono w zupełnie nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem typu MOR-3 ze zobrazowaniem systemu MOR-1. Sceneria posłuży za poligon doświadczalny przy rozwoju symulatora SPE, który właśnie te urządzenia symuluje.
Największe zmiany zauważalne są na szlaku ES. W kilometrze 34,050 podzielono szlak na pół i wybudowano zdalnie sterowany posterunek bocznicowy Nawia, z którego obsługiwany jest terminal kontenerowy ACT - Arkadia Container Terminal, w którym mogą zaczynać i kończyć bieg pociągi towarowe o długości nie przekraczającej 350m. Ze względu na wzmożony ruch pociągów towarowych na odcinku Arkadia - Nawia zainstalowano komputerową samoczynną blokadę liniową SHL-12.
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/10/02/Arkadia-2019.jpg) (https://img.ttsk.ngo/image/bAeh3)
Sceneria jest udostępniana w ramach projektu Dla kreatywnych twórców - scenerie którym tak mało brakuje (https://td2.info.pl/scenerie/dla-kreatywnych-tworcow-scenerie-ktorym-tak-malo-brakuje/).
Szlaki:
W kierunku | Skrót | Liczba Torów | Vmax | Uwagi |
Madelin | MA | 2 | 120 km/h | - |
Redli Sudecki | RS | 1 | 100 km/h | - |
Arkadia - Nawia | - | 2 | 100 km/h | wewnętrzny, SBL |
Elestynów | ES | 2 | 100 km/h | |
Arkadia Zdrój:
UWAGI:
- Urządzenia srk komputerowe typu MOR-3.
- Kontrola niezajętości torów i rozjazdów za pomocą systemu licznika osi SKZR.
- Typy blokad liniowych:
Madelin – Arkadia Zdrój – półsamoczynna dwukierunkowa blokada liniowa Eap94;
Redlin Sudecki – Arkadia Zdrój – półsamoczynna dwukierunkowa blokada liniowa Eap94;
Arkadia Zdrój – Nawia – sbl czterostawna typu SHL-12 z licznikową kontrolą niezajętości torów (ELS-93). - Przebiegi bez zatrzymania po wszystkich torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych.
- Żeberko ochronne za rozjazdem 21 bez prawa pozostawiania taboru.
- Maksymalna prędkość jazdy pociągów w kierunku zwrotnym
po zwrotnicach: 21, 23 – 100 km/h,
po zwrotnicach: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 22, 24, 25, 26, 27, 28 – 60 km/h. - Brak drogi hamowania pomiędzy semaforami G4 – H4.
- Brak drogi hamowania pomiędzy semaforem H1 a pierwszym semaforem odstępowym sbl na torze 1 szlaku Arkadia – Nawia.
- Wskaźniki W19 i W20 w wersji wyświetlanej.
- Rozjazd 11 leży w drodze ochronnej przebiegu do semafora F1. Przebiegi wjazdowe z przeciwnych kierunków na tory 1 i 3 są wzajemnie sprzeczne.
Nawia:
UWAGI:
- Urządzenia srk komputerowe typu MOR-3, sterowanie zdalne ze stacji Arkadia Zdrój.
- Kontrola niezajętości torów i rozjazdów za pomocą systemu licznika osi SKZR.
- Typy blokad liniowych:
Arkadia Zdrój – Nawia – sbl czterostawna typu SHL-12 z licznikową kontrolą niezajętości torów (ELS-93);
Nawia – Elestynów – półsamoczynna dwukierunkowa blokada liniowa Eap94. - Żeberko ochronne za rozjazdem 5 bez prawa pozostawiania taboru.
- Maksymalna prędkość jazdy pociągów w kierunku zwrotnym
po zwrotnicach: 1, 2, 4, 6 – 60 km/h.
-
Może i propozycja słaba, ale swój pomysł czasami warto dorzucić. Możeby dodać stacje stację końcową lub przystanek osobowy tam, gdzie na wersji "Feniks" były bocznice do zakładów jakiś tam Arkadia "Arkadia Metalowo" (myślałem nad "Arkadia Zakładowo", ale jest już "Zakładowo" na Wejherowie :D Mogłyby jeździć tam SN81 oraz ewentualnie SM42 z przykładowo określoną długością, by można było zrobić oblot. Oprócz tego oczywiście trzebaby postawic ta Semafor (może świetlny?) na wjeździe w perony "Arkadia Zdrój"..
-
Skoro rozjazdy 20/23 są na 100, to może dobrym pomysłem byłoby zrobienie rozjazdów 24/26 na 100, aby pociąg mógł z toru 4 (dalej ze szlaku RS ) zjechać nie 60, a 100 :)
-
Takie tam, ale robotnicy po prawej na 3 screenie są trochę zanurzeni w ziemię... ;)
-
Takie tam, ale robotnicy po prawej na 3 screenie są trochę zanurzeni w ziemię... ;)
Przecież oni się tylko schylają, zeby pomajstrować coś przy nowo montowanych urzadzeniach ;)
-
A nie zobaczyłem nóg z tyłu. Pomyłka. Sorry! ;)
-
Nareszcie Kontenery będą miały sensowne połączenie. Aleksandrów Kujawski -> Arkadia [ACT]
-
Nareszcie Kontenery będą miały sensowne połączenie. Aleksandrów Kujawski -> Arkadia [ACT]
Najpierw to przydałoby się wprowadzić kategorię dla ekspresów towarowych do SWDR. Ale tak czy tak sceneria super
-
Po zakończeniu testów udostepniam scenerię do dyżurowania. ;)
Ze względu na trudność w obsłudze posterunku, limit od którego można dyżurować zostaje podniesiony do poziomu 10.
Uwagi dla dyżurnych:
- Tory 4 i 6 stacji Arkadia Zdrój, oraz tor szlakowy 2 na szlaku do posterunku bocznicowego Nawia są zamknięte i rozebrane.
- Wyjazd na szlak do Arkadii od strony posterunku bocznicowego Nawia możliwy jest tylko na sygnał zastępczy ze wskaźnikiem W24, bądź rozkaz pisemny.
- Wjazd do Arkadii ze strony Nawii tylko na sygnał zastępczy, bądź rozkaz pisemny.
- Ze względu na przedłużenie głowicy rozjazdowej konieczne było usunięcie sygnalizatora sygnału zastępczego Sz2N od strony szlaku MA. Wjazd z toru lewego odbywać się moze jedynie na rozkaz pisemny.
- Pociągi towarowe trasowane do terminala kontenerowego ACT nie mogą przekraczać długości 350m! Dłuższe składy należy skrócić w Arkadii, pozostawiając wagony, lub kasując je (Tory stacyjne sa poizolowane)
Paczka dostepna jest do pobrania w pierwszym poście.
-
Możeby zablokować możliwość jazdy EZT (zapewne SZT też) na ACT? #ScreenPoniżej
A jak się nie da zablokować dla EZT...no to trudno ;v
-
Możeby zablokować możliwość jazdy EZT (zapewne SZT też) na ACT? #ScreenPoniżej
A jak się nie da zablokować dla EZT...no to trudno ;v
No niby to był służbowy.
-
Pociągi służbowe są trasowane jak towarowe.
W aktualnej wersji SWDR raczej się to już nie zmieni.
-
Wiec tak. Wciąż nie wszystkie semafory kształtowe w Arkadii są "ustawione" tak, że podczas manewrów (do mnie/ode mnie) czy też wyjazdu na Sz pokazuje się komunikat (jakoś tak) "Mechanik LubiePlackiYT przejechał sygnał STÓJ z prędkością 198 km/h." ..a miałoby tak pięknie..
-
Nie cytujemy posta pod postem.
//deemixx
No i prawidłowo. Ile ty zapierdzielasz podczas jazdy na Sz? Jakie 198km/h? Komunikaty o przejechaniu S1 nie wyswietlaja sie do 30km/h, aby podczas manewrow mozna bylo je ominąć.
-
Ten komunikat był tylko przykładem...jak widać nie załapałeś tego ;v
-
Przechyłka z dziurą na jednotorze przy rozjeździe buja.
-
Arkadię zna chyba każdy. Uwielbiam, jak autorzy jakichś scenerii, modyfikują je po pewnym czasie. Szczególnie, gdy mówimy tutaj o jakimś postępie zmierzającym ku polepszeniu przepustowości, wprowadzeniu nowszego systemu sterowania ruchem kolejowym. Jak pierwszy raz jechałem przez nową Arkadię, to był szok, zupełnie nietypowy widok.
Bardzo dobra robota!
-
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/01/10/ar2.png)
-
Ponowne cytowanie posta pod postem. Proszę zapoznać się z regulaminem.
//deemixx
I co w związku z tym screenem? Próbowałem odtworzyć sytuację na screenie i przy normalnym użytkowaniu pulpitu problem nie występuje. Polecałbym przede wszystkim zapytać DR, o to co namieszał i czy na pewno używa najnowszej wersji pulpitu SCS. Z tego co wiem, jakis czas temu zmieniły się polecenia wysyłane przez pulpit do symulatora i zamiast polecenia "Sz On" i "Sz Off" do wyswietlenia sygnału zastępczego przyjmowane sa polecenia "Sz" a do jego wygaszenia "Off". Jeśli DR korzystał z nieaktualnego programu to nic dziwnego, że sygnał się nie wyświetlił.
-
Nie cytujemy posta pod postem.
//deemixx
Wstawiłem screen na prośbę dyżurnego, uznał on to za błąd po stronie scenerii, więc wrzuciłem zgodnie z zaleceniami. Jak jest i czego jest to wina to nie mi oceniać.
-
Wszystko najnowsze Ares, pobierane wczoraj :)
U mnie wyglądało wszystko całkowicie naturalnie. Włączyłem NSZ, żeby sprawdzić czy po prostu działa, od razu po włączeniu scenerii. Po kilku minutach, mechanik zgłosił, że W24 się świeci i nie chce zgasnąć.
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/01/10/1.png)
-
Ponowne cytowanie posta pod postem.
//deemixx
Dyżurny widzi jedno, mechanik drugie... Błąd scenerii jak nic. ::) A zamiast stworzyć zgłoszenie na gitlabie to mi wątek scenerii zaśmiecają. Prosze o wydzielenie całej dyskusji.
-
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/02/24/Screenshot_2019-02-24_21-47-54_driverArkadia-Zdroj-2012.md.png)
To zdjęcie pierwszego pociągu, który przywiózł materiały na roboty torowe do Arkadii. Tak oto zaczęła się modernizacja stacji.
-
Coming soon! :)
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/03/13/Arkadia.jpg) (https://img.ttsk.ngo/image/ZdGiM)
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/03/13/Nawia.jpg) (https://img.ttsk.ngo/image/ZdVcd)
-
Nie cytujemy posta pod postem.
//deemixx
No ładnie :D Widzę, że pulpit powstał na wzór Ebilocka 8)
-
Będzie mi brakowało tego kozła, który zabezpieczał wjazd od strony szlaku RS - kilka razy uratował mi tyłek.
Odcinek miedzy Tm4 a rozjazdem 1 ma ponad 400m, więc jest tam wystarczająca odległość aby zatrzymać skład radiostopem. Rozważałem nawet czy nie wstawić tam semaforów ale stwierdziłem, że byłoby a dużo zabawy w skrócone drogi hamowania.
-
To może i ja sie wypowiem. O ile pomysł fajny, to nie wiem co robisz Ares. Póki nie zostanie rownorzędnie weraja 2012 to kasujesz co po niektórym najlepszą stację na wajchy... więc nie wiem czy warto, o ile wersja 2012 tym samym zostanie usunięta... no nic, twoja decyzja, ja wersji SCS osobiście nie pochwalam.
-
I znów to samo.
//deemixx
A kto powiedział że wersja 2012 zostanie usunięta?
-
Ares - mam nadzieje ze tego nie powiesz... szkoda by było, ale nie wiem jakie masz podejście do dwóch podobnych stacji czynnych równolegle. SCS i fajny, i nie, ale mam nadzieje ze zostawisz wersje 2012. Napewno ja oraz kilka osób byłoby szczęśliwych :) Oczywiscie powodzenia zapewne wiele osób co wajch nie lubią/ nie potrafią bedzie zadowolonych.
-
A co przeszkadza aby były dwie scenerie równolegle? Patrz Buk i Cis
-
nie wsadzajmy kija w mrowisko. Absolutnie w niczym to nie przeszkadza. Jedynie wazna tutaj jest wola Autora,czy chce mieć dwie arkadie, czy idąc za "duchem czasu" tylko wersje SCS.
-
zapowiada sie ciekawie z wew. sblka :>
-
Może jakieś screeny albo info co do postępu prac? :D
Szczerze? Nie mogę się już doczekać kolejnej wersji nowej Arkadii.
-
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/10/02/Modernizacja-Arkadia.png) (https://img.ttsk.ngo/image/bAi4t)
W systemie dostępna jest nowa wersja Arkadii Zdrój. Część parzysta przeszła już modernizacje i została otwarta. Razem z nią oddano do użytku nową nastawnię wyposażoną w komputerowe urządzenia sterowania ruchem.
Ta wersja scenerii ze względu na poziom trudności w dyżurowaniu będzie dostępna wyłącznie dla wybranych użytkowników.
-
Można dostać autoryzację?
-
Ładnie to wygląda, gratulacje. ;)
-
Mam taki pomysł, by każdemu udostępnić scenerię, ponieważ jest piaskownica, a na głównym serwerze ustawić próg lvl lub zrobić białą listę.
-
Cytat usunięto. Nie cytujemy posta pod postem.
//deemixx
Biała lista jak widzisz jest. Skoro autor scenerii zadecydował, że wprowadzi białą listę, nie dodając, że w przyszłości zostanie ona udostępniona z pewnymi wymaganiami dla szerszego grona użytkowników, to o udostępnieniu jej na serwerze PL2 dla "zabawy" można jedynie pomarzyć. Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam!
-
To niech nie pisze o trudności, bo to jest nieprawda. Tylko chce ograniczonemu gronu. Bo pewnie mając nawet 20 lvl mógłbym nie dostać tej scenerii.
-
Jak jest fajna sceneria to tylko elita może korzystać chyba że im się znudzi i wejdzie nowsza, wtedy udostępnią wszystkim. Nie wiem po co jest to konto suppotera skoro ono do niczego nie uprawnia tylko do kilku skinów na pojazdy...
-
Przypominam, że autor ma prawo zrobić cokolwiek by chciał z tą scenerią. Jeśli nie udostępnia, to nie udostępnia. Taka nagonka nie ma żadnego sensu, tylko pogarszacie swój wizerunek w oczach administracji. Na początku nie byłem pewien, co Ares ma na myśli przez ograniczone grono, więc do niego napisałem. Spokojnie mi odpowiedział, że sceneria prywatna. Nie ma żadnego powodu, dla którego należałoby obrzucać go błotem tylko za realizowanie własnej woli. Będzie podobnie jak z innymi sceneriami na autoryzację, im częściej pytacie, tym mniejsza jest szansa, że kiedyś ją uzyskacie.
-
Szanuję prawo własności dla autora scenerii, jak najbardziej to jest jego dzieło i własność więc ma prawo decydować, ale skoro jest prywatna to czemu są posty publiczne? Po co się chwalić czym czego przeciętny "ziemniak" nie będzie mógł użytkować?
-
Ja się tylko czepiam tego, że poziom trudności nie jest powodem, by udostępniać wybranym osobom.
-
Po co się chwalić czym czego przeciętny "ziemniak" nie będzie mógł użytkować?
Będzie mógł: W trybie maszynisty. I na tym proponuję zakończyć dyskusję.
-
Mam taki pomysł, by każdemu udostępnić scenerię, ponieważ jest piaskownica, a na głównym serwerze ustawić próg lvl lub zrobić białą listę.
Mam taki pomysł, żebyś to nie ty decydował o mojej scenerii.
To niech nie pisze o trudności, bo to jest nieprawda. Tylko chce ograniczonemu gronu. Bo pewnie mając nawet 20 lvl mógłbym nie dostać tej scenerii.
Sceneria składa się z 2 posterunków: posterunku bocznicowego Nawia na którym zaczynają i kończą bieg pociągi towarowe. Ze względu na krótkie długości torów trzeba pilnować aby dłuższe składy były skracane na poprzedniej scenerii. Do tego trzeba cały czas monitorować SWDR w obawie przed horrendalnie długimi postojami technicznymi na posterunku bocznicowym bez możliwości wyprzedzania. Drugi posterunek to stacja węzłowa Arkadia Zdrój która ma do dyspozycji tylko 2 tory, gdyż pozostałe są zamknięte. Między obydwoma posterunkami jest SBL, którą na bieżąco trzeba obracać. Przy tym wszystkim czasem nawet ja się gubię i zdarzy mi się zapchać, a co dopiero osoba nie znająca projektu od podszewki. Dlatego sceneria jest prywatna.
Jak jest fajna sceneria to tylko elita może korzystać chyba że im się znudzi i wejdzie nowsza, wtedy udostępnią wszystkim. Nie wiem po co jest to konto suppotera skoro ono do niczego nie uprawnia tylko do kilku skinów na pojazdy...
Pięniądze z supportera to pięniądze na utrzymanie i rozwój projektu. Jak zrobisz przelew na moje konto na utrzymanie i rozwój scenerii to dostaniesz Arkadie razem z Gdańskiem w gratisie.
Szanuję prawo własności dla autora scenerii, jak najbardziej to jest jego dzieło i własność więc ma prawo decydować, ale skoro jest prywatna to czemu są posty publiczne? Po co się chwalić czym czego przeciętny "ziemniak" nie będzie mógł użytkować?
A chociażby dlatego, że tego wymaga regulamin. Każda sceneria dopuszczona do ruchu powinna posiadać swój wątek na forum, w którym użytkownicy mogą dowiedzieć się o jej specyfikacji, prędkościach maksymalnych, zwolnieniach, czy innych obostrzeniach dot. ruchu. To że nie posiadasz autoryzacji na daną scenerie, nie oznacza że masz jechać na nią w ciemno i wykrzaczyć się na pierwszym ostrzeżeniu stałym.
Wolnoć Tomku w swoim domku. Jak ktoś z was poświęci miesiące na wykonanie swojej scenerii zgodnie ze wszystkimi wytycznymi to będzie mógł o niej decydować. Osobiście uważam że na forum znajdują się scenerie ze znacznie bardziej kontrowersyjnymi regułami dostępności. I nie jest to w żadnym razie zarzut do innych autorów, bo sam wiem ile trudu to kosztuje, i jak bardzo boli gdy po powrocie z pracy chcesz sobie podyżurować i wszystkie twoje scenerie są zajęte. Ale cały czas tworze nowe scenerie do symulatora, a te które mi się znudzą wydaje jako publiczne do paczki całościowej. Tak było z Arkadią, potem Imielin. Tak było z Testowem, a w przyszłości do paczuchy dojdzie Gdańsk i Herby. Więc zanim znowu obrazisz się i zaczniesz tupać nogami na któregokolwiek z autorów, że zachował jakąś najnowsza perełkę tylko dla siebie, to zastanów się ile już dał do tego symulatora. Bo gdyby nie takie osoby jak Aseru, Erbii, Uazownik, Ryszard, Trichlor i Badcoockie (nie sposób wymienić wszystkich twórców scenerii z paczki) to do dziś jeździłbyś na 4 drewnianych sceneriach, których zapewne nigdy nie widziałeś. A nazywały się: Buk, Cis, Dąb i Grab. Więc nie mów mi proszę o tym jakim jestem zwyrodniałym bucem i chamem dlatego, że nie udostępniam swojego najnowszego dzieła wszystkim użytkownikom, bo jak na razie ty nie dałeś od siebie do symulatora absolutnie nic.
-
Ja szanuję prawa autorskie, tylko jeśli chcesz udostępnić wybranym osobom, to nie pisz, że powodem jest poziom trudności, bo to można ustawić w SWDR.
-
Cytat usunięto.
//deemixx
Nie da się. Poziom maszynisty czy DR nie jest miarodajnym wskaźnikiem wiedzy czy doświadczenia.
-
Szanuję prawo własności dla autora scenerii, jak najbardziej to jest jego dzieło i własność więc ma prawo decydować, ale skoro jest prywatna to czemu są posty publiczne? Po co się chwalić czym czego przeciętny "ziemniak" nie będzie mógł użytkować?
A co masz maszynista wielki nie wie? Po to abyś mógł zobaczyć WOS i schemat stacji. A po 2 taki warunek dopuszczenia stacji.
-
Witam,
zapytanie jako mechanik pociągu kontenerowego ponad 350 metrów.
Jak to jest z dzieleniem tak długiego składu?
Czy dopominać się dzielenia w Arkadii:
- Pociągi towarowe trasowane do terminala kontenerowego ACT nie mogą przekraczać długości 350m! Dłuższe składy należy skrócić w Arkadii, pozostawiając wagony, lub kasując je (Tory stacyjne sa poizolowane)
czy na stacji poprzedzającej wjazd na Arkadię i terminal?
Sceneria składa się z 2 posterunków: posterunku bocznicowego Nawia na którym zaczynają i kończą bieg pociągi towarowe. Ze względu na krótkie długości torów trzeba pilnować aby dłuższe składy były skracane na poprzedniej scenerii.
Bo ostatnio miałem z tym kłopot i suma sumarum, wjezdzałem prawie 400 metrowym składem na ACT.
-
W najbardziej optymistycznym wypadku DR wystawiając rozkład powinien zorientować się że skład jest za długi i zrezygnować z tej opcji i wybrać inną. Tak samo jak powinna się zapalić czerwona lampka w głowie gdy 300m pośpiech zostaje wytrasowany na Głębce.
Jeśli jednak zdarzy się że za długi skład faktycznie ma rozkład do ACT to powinien być skrócony na ostatniej większej stacji. Czyli nie na jakims Cisie ani podg, tylko na większej stacji np AK, Parzeczewo, Piaskowo, Testowo.
Jak zostanie ukończona modernizacja i przywrócony zostanie ruch po torach 1, 3 oraz 5 to składy te będą mogły być skracane w Arkadii.
Oczywiście DR z Arkadii musi na bieżąco monitorować sytuację i uzupełniać informacje o skróceniu składu w uwagach eksploatacyjnych i nie przyjmować za długich pociągów, bo niestety mało kto się sam zorientuje że skład jest za długi.
-
Szanuję prawo własności dla autora scenerii, jak najbardziej to jest jego dzieło i własność więc ma prawo decydować, ale skoro jest prywatna to czemu są posty publiczne? Po co się chwalić czym czego przeciętny "ziemniak" nie będzie mógł użytkować?
A co masz maszynista wielki nie wie? Po to abyś mógł zobaczyć WOS i schemat stacji. A po 2 taki warunek dopuszczenia stacji.
JanekYT a co ty jakaś ciotka pomywaczka ? Umiem czytać i jak byś się młody człowieku zorientował dostałem wyżej odpowiedz i teraz wiem w jakim to celu a zadać pytanie może każdy a Ty nie rób za ciocię do opróżniania kaczuszek. Ale ty zapewne nawet nie wiesz co to jest nasz wielki, najlepszy, graczu! ;D ;D ;D
Dzięki Ares28 za odpowiedz , wszystko jasne :)
-
W najbardziej optymistycznym wypadku DR wystawiając rozkład powinien zorientować się że skład jest za długi i zrezygnować z tej opcji i wybrać inną. Tak samo jak powinna się zapalić czerwona lampka w głowie gdy 300m pośpiech zostaje wytrasowany na Głębce.
Jeśli jednak zdarzy się że za długi skład faktycznie ma rozkład do ACT to powinien być skrócony na ostatniej większej stacji. Czyli nie na jakims Cisie ani podg, tylko na większej stacji np AK, Parzeczewo, Piaskowo, Testowo.
Jak zostanie ukończona modernizacja i przywrócony zostanie ruch po torach 1, 3 oraz 5 to składy te będą mogły być skracane w Arkadii.
Oczywiście DR z Arkadii musi na bieżąco monitorować sytuację i uzupełniać informacje o skróceniu składu w uwagach eksploatacyjnych i nie przyjmować za długich pociągów, bo niestety mało kto się sam zorientuje że skład jest za długi.
no właśnie, DR powinien sie zorientować..... ;D, ale niestety, jakoś mi się to nie zdażyło....a podaję w analizie jak byk: -długość składu: (np.)430m.
-
Zaaktualizowano informacje w pierwszym poście.
Jednocześnie pragnę poinformować iż sceneria posłuży za poligon doświadczalny nowych urządzeń sterowania ruchem. Program od dłuższego czasu działa stabilnie i nie powinny zdarzać się w nim błędy, jednak gdyby mimo to ktoś przejeżdżając stwierdził podanie błędnego sygnału lub nieprawidłowe działanie USRK to proszę to każdorazowo wyjaśnić z DR.
-
Czy sceneria jest dostępna do pobrania bo widzę ze osoby na niej siedzą ?
-
Siedzą na niej autoryzowani z projektu "Dla kreatywnych twórców - scenerie którym tak mało brakuje". Więc jak się z projektem zapoznasz i weźmiesz w nim udział to dostaniesz ;)
-
W najbardziej optymistycznym wypadku DR wystawiając rozkład powinien zorientować się że skład jest za długi i zrezygnować z tej opcji i wybrać inną. Tak samo jak powinna się zapalić czerwona lampka w głowie gdy 300m pośpiech zostaje wytrasowany na Głębce.
Jeśli jednak zdarzy się że za długi skład faktycznie ma rozkład do ACT to powinien być skrócony na ostatniej większej stacji. Czyli nie na jakims Cisie ani podg, tylko na większej stacji np AK, Parzeczewo, Piaskowo, Testowo.
Jak zostanie ukończona modernizacja i przywrócony zostanie ruch po torach 1, 3 oraz 5 to składy te będą mogły być skracane w Arkadii.
Oczywiście DR z Arkadii musi na bieżąco monitorować sytuację i uzupełniać informacje o skróceniu składu w uwagach eksploatacyjnych i nie przyjmować za długich pociągów, bo niestety mało kto się sam zorientuje że skład jest za długi.
Witam,
pozwolę sobie zapytac, jako mechanik oczywiście, czy Arkadia jest juz po modernizacji?
Czy można juz wjeżdżać na Arkadię składem powyżej 400 m?
-
Tak, Arkadia już jest po modernizacji. Ograniczenie do 350m dalej obowiązuje, ale tak jak pisałem wcześniej dotyczy bocznicy terminalu ACT, a nie samej stacji. Przez stację mogą przejeżdżać wszystkie składy możliwe do skonfigurowania w TD2.
-
Tak, Arkadia już jest po modernizacji. Ograniczenie do 350m dalej obowiązuje, ale tak jak pisałem wcześniej dotyczy bocznicy terminalu ACT, a nie samej stacji. Przez stację mogą przejeżdżać wszystkie składy możliwe do skonfigurowania w TD2.
Nie mniej jednak, dalej występuje problem opracowania rozkładu jazdy dla pociągu ,np.TDS 460m do Arkadii.
Ostatnio miałem taki przypadek, Dyżurny (nie pamiętam kto) próbował ustawić RJ do Arkadii dla 460 metrowego kontenerowego i ponoć miał info, że nie da się wystawić rozkładu dla takiego składu.....
-
Dyżurny pewnie układał rozkład z końcem na ACT ( do 350 m ) a nie na Arkadii, która jest bez ograniczeń.
-
Nie, @jakubson 12. Układałem po przelocie - ze szalku ES na MA.
-
Hmm ciekawe. powinno tam pozwolić skończyć rozkład skoro nie ma limitu metrów tam na Ar.
-
To dlatego, że na Arkadii mogą kończyć tylko pociągi pasażerskie. Zostało to ustawione celowo, ponieważ w przeciwnym wypadku SWDR generował za dużo rozkładów towarowych kończących w Ar ignorując zupełnie fakt, że można to trasę przedłużyć do ACT i tam skończyć. Niestety na ten moment tego nie obejdziemy.
-
Jeśli jednak zdarzy się że za długi skład faktycznie ma rozkład do ACT to powinien być skrócony na ostatniej większej stacji. Czyli nie na jakims Cisie ani podg, tylko na większej stacji np AK, Parzeczewo, Piaskowo, Testowo.
Jak zostanie ukończona modernizacja i przywrócony zostanie ruch po torach 1, 3 oraz 5 to składy te będą mogły być skracane w Arkadii.
Czyli tak, Ar jest po modernizacji, tory 1,3,5 są drożne, ale mimo to, nie da rady wystawić RJ do Ar., a tym samym skrócić składu, celem wjazdu na ACT. Dyżurni na większych stacjach średnio podchodzą do opcji zostawienia cześci składu. To jak podejść do tematu/problemu?
-
Zacytowany przez Ciebie komentarz jest nieaktualny i dotyczył jeszcze wersji scenerii w trakcie remontu, i to w momencie gdy SWDR nie był jeszcze w stanie uwzględniac długości pociągów. Teraz jednak nie ma już tego problemu i pociągi dłuższe od wymaganej długości nie są trasowane na bocznicę terminalu.
-
Lewitująca tabliczka kilometrażowa i kabel: https://img.ttsk.ngo/image/FsAvn
-
Będzie kiedy ta sceneria? Nie mogę się doczekać a tu tyle czasu czeka na autoryzację
-
Eeh... sceneria jest w symulatorze od dawna. Mało tego, dopuszczona jest na serwerze PL1. Dostęp do niej (jako dyżurni) mają osoby pomagające przy jej budowie w ramach projektu "Scenerie, którym tak mało brakuje" oraz po "znajomości".
-
Nie cytujemy posta pod postem
Pepsi2026 nipisał jasno w ramach jakiego programu jest udostępniana sceneria. Jeżeli autor zdecyduje się udostępnić scenerię to będziemy tam dyżurować.
//deemixx
-
Po dłuższej przerwie do symulatora została dopisana na powrót zmodernizowana wersja Arkadii Zdrój. Tym razem w odsłonie z roku 2022. Poniżej zamieszczam listę zmian:
- Odświeżenie scenerii tak jakby odzwierciedlała stan na rok 2022, parę lat po zakończonej modernizacji. Zmiany kosmetyczne np. kolorystyka podsypki.
- Zmiana sterowania przejazdem kat. B na szlaku MA na RASP-4f - pulpit SUP wykonany przez Stasia.
- Dodanie doraźnego zwolnienia do 70 na wiadukcie w obrębie posterunku z powodu złego stanu konstrukcji nośnej. (dokładne umiejscowienie widoczne na screenie)
- Przeniesienie semaforów wyjazdowych serii F w Arkadii na wspólną konstrukcję bramową.
- Ujednolicenie dróg hamowania na linii składającej się ze szlaków MA-ES.
- Poprawka dróg ochronnych za semaforami wjazdowymi na posterunku Nawia.
- Wymiana rezonatorów SHP na nowe modele.
- Wymiana wskaźników W8 i W27 na nowe modele.
- Wymiana lasków i usunięcie poszerzeń.
- Dodanie nowych modeli dodatkowych napędów, kontrolerów i EORów.
- Złączenie na posterunku Nawia odcinków rozjazdów 2, 3 i 4 w jedną sekcję niezajętości.
- Dodanie sub indeksu "m" na semaforach z możliwością wyświetlenia sygnału manewrowego.
- Wymiana podkładów i podsypek na nowe odpowiedniki wprowadzone w wersji 2023.1.1
- Wymiana i dodanie nowych latarni i wież oświetleniowych zapewniających przejezdność scenerii także w nocy.
Sceneria na ten moment w rękach autora. Po krótkim czasie zostanie udostępniona osobom do tego uprawnionym.
-
Witam.
Zauważyłem, że w ostatnim czasie wszystkie rzeczy związane z tą scenerią ucichły. Nikt nie prowadzi na niej dyżuru, a sceneria stoi pusta już od ponad pół roku. Dlatego zwracam się z pytaniem do autora, czy sceneria jest na autoryzacje? Jeśli tak to czy jest możliwość zdobycia takiej autoryzacji i jakie wiążą się z tym wymagania? Nie będę ukrywał, że mi na tym zależy, ponieważ nie chciałbym aby taka piękna sceneria stała pusta i się marnowała.
// Polecam przeczytać ostatnie 2 zdania z posta autora scenerii, który znajduje się bezpośrednio nad twoim postem. ~Stasiu
-
1. Sceneria na początku lipca została wpisana do SWDR.
2. Jeśli będzie autoryzacja, to napewno będzie informacja.
3. Ares 2 razy uruchomił tą scenerię, a to że na nią nie trawiłeś. Przykro mi. Więc nie stoi pusta. Zachęcam do dokładniejszego czytania wypowiedzi, a nie na szybko i później pretensje Sceneria na ten moment w rękach autora. Po krótkim czasie zostanie udostępniona osobom do tego uprawnionym.
-
Do kogo mozna napisac o autoryzacje
-
Sceneria jest udostępniana w ramach projektu Dla kreatywnych twórców - scenerie którym tak mało brakuje.
Jeśli zrobiłeś coś z tego wątku zgłoś się do Aresa.