Autor Wątek: [NA AUTORYZACJĘ] Włoszczowa Północ- Projekt CMK  (Przeczytany 1723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Siła reputacji: 75
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Włoszczowa Północ- Projekt CMK
« dnia: 27 Kwietnia 2022, 20:46:46 »
Włoszczowa Północ
+ podg. Knapówka, podg. Czarnca, Żelisławice



Sceneria Włoszczowa Północ obejmuje swoim obszarem tytułową stację węzłową Włoszczowa Północ oraz sąsiadujęce posterunki odgałęźne Knapówka, Czarnca wraz ze stacją węzłową Żelisławice. Z racji ciągłych zmian na poszczególnych posterunkach w ramach projektów: dostosowanie CMKi do Vmax 250 oraz budową łącznicy Włoszczowa Północ - podg. Czarnca, cała sceneria jest odwzorowana na lata 2020-2021.

Włoszczowa Północ [WP] - stacja węzłowa znajdująca się na 155 kilometrze Centralnej Magistrali Kolejowej. Odwzorowanie scenerii obejmuje wymienione już torowisko wraz z wybudowanym drugim peronem oraz dostosowaniem układu torowego do podłączenia przyszłej łącznicy "Włoszczowa Północ - Czarnca".
W rzeczywistości sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych (EbiLock 950 R4 ze zobrazowaniem EbiScreen 300).
Z racji braku możliwiści wykluczenia ruchu osobowego, na stacji zatrzymywać się będą pociągi osobowe oraz pośpieszne.


Schemat Włoszczowy Północ - źr. semaforek.kolej.org.pl

podg. Knapówka [Kn] - posterunek odgałęźny umożliwiający zjazd pociągów z CMK od strony Zawiercia w stronę Kielc.
Sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych (EbiLock 950 R2). Zarówno Knapówka jak i Włoszczowa Północ docelowo sterowana będzie z jednego ze zdalnych stanowisk umieszczonych w LCS Idzikowice.


Schemat podg. Knapówka - źr. semaforek.kolej.org.pl

Żelisławice [Żł] - stacja węzłowa na linii nr 61 łączącej Kielce z Fosowskimi. Stanowi łącznik pomiędzy tą linią, a Centralną Magistralą Kolejową umożliwiając trasowanie głównie pocągów pasażerskich na linii Warszawa - Częstochowa. Głowica rozjazdowa od strony Kielc dostosowana jest do wjazdów i zjazdów z łącznicy z prędkością 100km/h.
W rzeczywistości sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń przekaźnikowych z sygnalizacją świetlną. Na potrzeby symulatora sterowanie odbywa się za pomocą SCS'a.
Postój mają tutaj jedynie pociągi osobowe.


Schemat Żelisławic - źr. semaforek.kolej.org.pl

podg. Czarnca [Cz] - posterunek odgałęźny umożliwiający wjazd i zjazd pociągów z Kielc na Centralną Magistralę Kolejową. Odwzrowowany stan ukazuje posterunek po zakończonej modernizacji, ale przed rozpoczęciem prac nad łącznicą Włoszczowa Północ - Czarnca. Nowo budowana łącznica będzie miała na celu możliwość trasowania pociągów nową nitką w stronę Kielc oraz wykorzystania Włoszczowy Północ jako węzła przesiadkowego. Bezpośrednio za posterunkiem znajduje się przystanek osobowy oraz przejazd kolejowy, który przed modernizacją obsługiwany był ze strażnicy przejazdowej.
W rzeczywistości sterowanie odbywa się za pomocą urządzeń przekaźnikowych z sygnalizacją świetlną. Na potrzeby symulatora sterowanie odbywa się za pomocą SCS'a.


Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
LK 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie, od km 137.4 do km 164.8
LK 61 Kielce - Fosowskie, od 50.6 do km 64.4

Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
Ol
Olszamowice
LK 4
2
zelektryfikowany
160km/h
4-stawna SBL
14 950m
brak
Ps
Psary
LK 4
2
zelektryfikowany
200km/h
4-stawna SBL
3 650
L1
Kc
Koniecpol
LK 61
2
zelektryfikowany
140km/h
Półsamoczynna
4 250m
brak
Wl
Włoszczowa
LK 61
2
zelektryfikowany
110km/h
Półsamoczynna
2 350m
brak

Spawny:
POS - Tm6 WP - zelektryfikowany - 130m
ALL - P WP - zelektryfikowany - 650m
TOW - J Zł, zelektryfikowany, 650m

Autorzy:
EmiK
DoZymus

Ponadto specjalne podziękowania dla osób, które w inny mniejszy bądź większy sposób przyczyniły się do tego, że sceneria wygląda tak jak powinna (kolejność alfabetyczna):
Ares, KPD, Krzyś292, trichlor oraz osoba, która chciała zostać anonimowa, a udostępniła ważniejsze załączniki z RTS'ów CMKi.

Sceneria obecnie nie jest ani publiczna, ani na autoryzację. Możliwość dyżurowania posiadać będzie wąskie grono osób.
W bliżej nieokreślonej przyszłości trafi ona do paczki całościowej, tak jak pozostałe scenerie z CMK'i - od poziomu L.

//Zmniejszono trochę miniaturkę scenerii, aby post wyglądał bardziej przejrzyście na mniejszych rozdzielczościach monitorów. ~KMS
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2022, 09:59:30 wysłana przez KMSzczecin »

Offline Cyber_Circuit

  • Weteran
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 442
  • Cyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezesCyber_Circuit prezes
  • Wysoka prędkość = Wysokie Ryzyko
    • Mrrrrau
Odp: Włoszczowa Północ- Projekt CMK
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Kwietnia 2022, 18:29:35 »
widać jeszcze trochę i cała CMK-a będzie w TD2 :)
Tak Trzymać!!!!
**Boop** /)
(Jedyny Poniacz w TD2)

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Siła reputacji: 75
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Włoszczowa Północ- Projekt CMK
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Kwietnia 2022, 00:01:15 »
Sceneria pozytywnie przeszła pierwsze testy i może zostać udostępniona trochę szerszemu gronu osób.

Obecnie dyżurować na niej mogą:
Ares28, DoZymus, eeRBii, EUgenio07, KPD, Krzys292, krzysiek9825, marbas83, NasWille, peter0133, Trichlor.

Myślę, że w okolicach początku wakacji zostanie ona udostępniona większej ilości osób.