Autor Wątek: [PACZKA CAŁOŚCIOWA] LCS Głowno (projekt ŁKA)  (Przeczytany 15652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline badcookie66

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Siła reputacji: 116
  • badcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezes
  • Zły, niedobry, zgryźliwy ciastek.
LCS Głowno (projekt ŁKA)
« dnia: 05 Sierpnia 2018, 18:09:49 »
LCS Głowno



Głowno [Gn] to druga stacja pośrednia, położona na jednotorowym odcinku Łowicz Przedmieście - Zgierz. Posiada ona obecnie 4 tory główne oraz dwa tory boczne, prowadzące do placu ładunkowego. Od strony Zgierza do dziś istnieje pozostałość odgałęzienia bocznicy WZM, która na odcinku od przejazdu kolejowego została już rozebrana. Stacja posiada dwa perony: jednokrawędziowy wyspowy oraz jednokrawędziowy, przy budynku dworca. W przeszłości tor nr 2 posiadał dwie krawędzie peronowe, jednak po przebudowie krawędź na peronie nr 2 została odgrodzona. Za peronem wyspowym znajdował się niegdyś tor odstawczy, posiadający połączenie z torami nr 1 i 2. Również po stronie nieparzystej znajdował się jeden tor boczny.
W 2012 roku na stacji dokonano przebudowy peronów, dokonując ich podwyższenia oraz całkowitej wymiany nawierzchni. Tor nr 2 uzyskał również nową nawierzchnię - przy tej okazji zlikwidowano wjazd na nieużywaną bocznicę. Dokonano również odnowienia budynku dworca, który przez szereg lat był sukcesywnie dewastowany. Cała inwestycja, wraz z rewitalizacją linii zrealizowaną w 2011 roku, miała na celu umożliwienie kursowania oraz poprawę warunków obsługi pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.



Domaniewice [Dm] to pierwsza stacja pośrednia, położona na jednotorowym odcinku Łowicz Przedmieście - Zgierz. Obecnie posiada ona dwa tory główne, przy których znajdują się niskie, jednokrawędziowe perony. Oprócz torów głównych funkcjonuje tu także jeden tor boczny, prowadzący do placu ładunkowego. Drugi tor boczny oraz trzeci tor dodatkowy zostały rozebrane. W 2011 roku linia i stacja przeszły rewitalizację, w ramach której wykonano wymianę nawierzchni toru głównego nr 1 oraz rozjazdów. Do 2016 roku ruch pociągów prowadzony był przez nastawnie "Dm" oraz "Dm1", które posiadały urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Z nastawni wykonawczej obsługiwane były rogatki na przejeździe kolejowym.
9 czerwca 2013 roku oddany do użytku został nowy przystanek kolejowy - Domaniewice Centrum, położony około 2 km na południe od tej stacji.

W 2016 roku dokonano zabudowy i uruchomienia nowych, komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym typu ACC-M/PL, produkcji włoskiej firmy Sirti. Stacja od tego czasu sterowana jest zdalnie z Głowna, z możliwością sterowania miejscowego - stanowisko ulokowane w dawnej nastawni "Dm". Nastawnia "Dm1" została zamknięta, ale budynek istnieje do dziś. Ciekawostką jest, iż oprócz nowego typu urządzeń komputerowych, testowane są nowe typy sygnalizatorów, cechujące się m.in. opuszczaną głowicą.

9 czerwca 2013 roku oddany do użytku został nowy przystanek kolejowy - Domaniewice Centrum, położony około 2 km na południe od tej stacji.



Sceneria sterowana przez pulpit SCS.

Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
15 Bednary - Łódź Kaliska, od km 13.800 do km 34.900

Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
LP
Łowicz Przedmieście
15
jednotorowy
zelektryfikowany
100km/h
półsamoczynna typu Eap
7200m
brak
St
Stryków
15
jednotorowy
zelektryfikowany
100km/h
półsamoczynna typu Eap
2100m
brak

Spawny:
SM42/SN81 - Tm2 (Domaniewice), niezelektryfikowany, 50m
EZT - semafor E, zelektryfikowany, 90m
ALL - semafor B, zelektryfikowany, 700m
ALL - semafor J, zelektryfikowany, 700m

Ograniczenia:
Ograniczenie doraźne od km 32.600 do km 32.800, vmax 90km/h, zbyt mały promień łuku.

Autorzy:
badcookie66
trichlor
JanekYT

Sceneria dostępna w paczce całościowej symulatora od poziomu 4.

Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem 64049dfb

Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony semaforek.kolej.org.pl.

//Dostosowano do szablonu. ~KMS
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2022, 18:57:24 wysłana przez KMSzczecin »

Offline trichlor

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 327
  • Siła reputacji: 507
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: LCS Głowno (projekt ŁKA)
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Sierpnia 2022, 10:18:58 »
Szanowni DR prowadzący ruch na scenerii LCS Głowno,

w nowej wersji symulatora znajdziecie odświeżoną scenerię a dokładnie:
- uporządkowanie wskaźników ogólnoeksploatacyjnych,
- korekta terenu tak, aby nie lewitowały tory,
- dobudowane przejścia na perony 1 i 2 w Głownie,
- uporządkowanie zgodnie z rzeczywistością izolacji na stacji Głowno,
- dodanie EORów,
- zmiana sterowania przejazdami na scenerii oraz ich odświeżenie "na gruncie"
- wpisy na tabliczkach semaforów, tarcz manewrowych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych,
- drobne poprawki w sieci trakcyjnej,
- wymienione SHP na nowe modele.

Lista przejazdów zgodnie z rosnącym kilometrażem:

- 16.838 kat. B z ToP sterowanie RASP 4F 2.0,
- 20.206 kat. B bez ToP Bombardier, sterowanie ERP-6 (realnie ERP-7),
- 22.141 kat. A (stacyjny w Domaniewicach) sterowany z oddali, manipulator na nastawni Gn (z braku odpowiednich modeli zastosowano tymczasowo rogatki RHR),
- 23.592 kat. B z ToP Bombardier, sterowanie z ERP-6 (realnie ERP-7),
- 24.986 kat. C z ToP Scheidt & Bachmann, sterowanie z ERP-6 (realnie własne oprogramowanie),
- 27.725 kat. C z ToP Bombardier, sterowanie z ERP-6 (realnie ERP-7),
- 29.909 kat. C z ToP Bombardier, sterowanie z ERP-^ (realnie ERP-7),
- 30.516 kat. B, RASP 4F 2.0, ToP od strony Domaniewic, od strony Głowna bez ToP uzależnienie z SRK (na ten moment sterowanie z ERP-6),
- 32.592 kat. A (stacyjny w Głownie), sterowny z miejsca, manipulator na nastawni Gn.

Dziękuję Kacperek754 i Eugenio za wkład w odświeżenie scenerii.

3Cl

"znafaca" od SPK wg Matz32