Przedstawiam wam realną scenerię
Imielin.
Imielin to niewielka stacja przelotowa, położona na linii nr 138 z Oświęcimia do Katowic. Posiada ona 4 tory główne, dwa zasadnicze i dwa dodatkowe. Ruch pociągów prowadzą dwie nastawnie: "Im" oraz "Im1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Z nastawni dysponującej obsługuje się też rogatki na przejeździe.
Na stacji znajduje się nieczynna od 2010 roku bocznica składu metali nieżelaznych. W 1990 roku wybudowano także kolejną bocznicę prowadzącą do Centrum Uzdatniania Wody w Dziećkowicach, jednak nigdy nie była ona eksploatowana, a w 2005 roku podjęto decyzje o jej fizycznym demontażu. O jej egzystencji przypomina jedynie zarośnięty nasyp kolejowy odchodzący od linii na szlaku w kierunku Chełmu Śląskiego.
Przez stację w ruchu pasażerskim przejeżdżają obecnie jedynie pociągi osobowe. Oprócz nich dziennie przejeżdża nawet kilkadziesiąt pociągów towarowych.
Imielin zasłynął ze swojego zdegradowanego szkodami górniczymi podtorza, oraz związanym z tym ograniczeniem do 30 km/h. Ze względu na znaczną różnicę w dopuszczalnej prędkości drogowej na szlaku do Mysłowic (90 na torze 1, a 30 na torze 2) od 2012 roku wszystkie pociągi osobowe poruszały się po torze nr 1.
Stan scenerii odwzorowano na rok 2015. W planach jest także zrobienie drugiej wersji ukazującej stan po rewitalizacji, stąd w nazwie scenerii pojawia się data, aby potem można było je odróżnić.
Szlaki:CSl - 2 tor zelektryfikowany (40 km/h na zasadniczym, 30 na przeciwnym)
MKs - 2 tor zelektryfikowany (30 km/h na zasadniczym, 90 na przeciwnym)
Uwagi:- Sceneria zawiera realny układ semaforów oraz wskaźników, które zrekonstruowano na podstawie podkładów satelitarnych, nagrań i zdjęć. Nie jest on w 100% zgodny z instrukcjami!
Do niektórych ostrzeżeń brakuje wskaźników W8, niektóre W9 leżą niewidoczne w krzakach, brakuje jednego W4 w peronie oraz nie ma wskaźników We. Nie zachowano także wymaganych dróg ochronnych od semaforów z torów głównych dodatkowych.
Proszę nie wymieniać tych braków jako błędy. Sceneria została zaakceptowana do użytku przez administrację.
Regulamin Scenerii:- Spawny na scenerii sa jedynie dla pociągów towarowych.
- W miarę mozliwości i sytuacji ruchowej DR zasiadający na scenerii, oraz DR wyprawiający do Imielina na szlak MKs pociąg o priorytecie ROJ i wyższym powinni wyprawić go na tor szlakowy nr 1 - tak jak w rzeczywistości.
Wykaz Ostrzeżeń Stałych:Sceneria polecana jest początkującym DR, którzy chcą nauczyć się prowadzenia ruchu na urządzeniach mechanicznych. Z uwagi na niskie prędkości pociągów DR ma sporo czasu na obsługę tychże urządzeń.
Z perspektywy mechanika sceneria jest znacznie trudniejsza i naszpikowana licznymi zwolnieniami. W dodatku stan wskaźników odwzorowano według realiów, a więc brakuje kilku W8 i W9. Aby zmniejszyć liczbę gamoni pochowanych w zbiorowej mogile ofiar Imielina publikuję poniższy schemacik prezentujący prędkości i ograniczenia obowiązujące w torach głównych zasadniczych.
I na koniec prezentujemy screen przedstawiający wnętrze nastawni dysponującej.
Autorzy:Ares28 - Układ torowy, sygnalizacja, otoczenie.
Matz32 - podkłady satelitarne, słupki i tabliczki hektometrażowe.
jabol438 - pomoc przy sieci trakcyjnej.
Trichlor - pomoc w przystosowaniu scenerii do nowej wersji.