Autor Wątek: [PACZKA CAŁOŚCIOWA] Imielin 2015  (Przeczytany 54695 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Imielin 2015
« dnia: 19 Listopada 2017, 16:22:11 »
Przedstawiam wam realną scenerię Imielin.

Imielin to niewielka stacja przelotowa, położona na linii nr 138 z Oświęcimia do Katowic. Posiada ona 4 tory główne, dwa zasadnicze i dwa dodatkowe. Ruch pociągów prowadzą dwie nastawnie: "Im" oraz "Im1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Z nastawni dysponującej obsługuje się też rogatki na przejeździe.
Na stacji znajduje się nieczynna od 2010 roku bocznica składu metali nieżelaznych. W 1990 roku wybudowano także kolejną bocznicę prowadzącą do Centrum Uzdatniania Wody w Dziećkowicach, jednak nigdy nie była ona eksploatowana, a w 2005 roku podjęto decyzje o jej fizycznym demontażu. O jej egzystencji przypomina jedynie zarośnięty nasyp kolejowy odchodzący od linii na szlaku w kierunku Chełmu Śląskiego.

Przez stację w ruchu pasażerskim przejeżdżają obecnie jedynie pociągi osobowe. Oprócz nich dziennie przejeżdża nawet kilkadziesiąt pociągów towarowych.

Imielin zasłynął ze swojego zdegradowanego szkodami górniczymi podtorza, oraz związanym z tym ograniczeniem do 30 km/h. Ze względu na znaczną różnicę w dopuszczalnej prędkości drogowej na szlaku do Mysłowic (90 na torze 1, a 30 na torze 2) od 2012 roku wszystkie pociągi osobowe poruszały się po torze nr 1.

Stan scenerii odwzorowano na rok 2015. W planach jest także zrobienie drugiej wersji ukazującej stan po rewitalizacji, stąd w nazwie scenerii pojawia się data, aby potem można było je odróżnić.

Szlaki:
CSl - 2 tor zelektryfikowany (40 km/h na zasadniczym, 30 na przeciwnym)
MKs - 2 tor zelektryfikowany (30 km/h na zasadniczym, 90 na przeciwnym)

Uwagi:
  • Sceneria zawiera realny układ semaforów oraz wskaźników, które zrekonstruowano na podstawie podkładów satelitarnych, nagrań i zdjęć. Nie jest on w 100% zgodny z instrukcjami!
    Do niektórych ostrzeżeń brakuje wskaźników W8, niektóre W9 leżą niewidoczne w krzakach, brakuje jednego W4 w peronie oraz nie ma wskaźników We. Nie zachowano także wymaganych dróg ochronnych od semaforów z torów głównych dodatkowych.
    Proszę nie wymieniać tych braków jako błędy. Sceneria została zaakceptowana do użytku przez administrację.

Regulamin Scenerii:
  • Spawny na scenerii sa jedynie dla pociągów towarowych.
  • W miarę mozliwości i sytuacji ruchowej DR zasiadający na scenerii, oraz DR wyprawiający do Imielina na szlak MKs pociąg o priorytecie ROJ i wyższym powinni wyprawić go na tor szlakowy nr 1 - tak jak w rzeczywistości.

Wykaz Ostrzeżeń Stałych:



Sceneria polecana jest początkującym DR, którzy chcą nauczyć się prowadzenia ruchu na urządzeniach mechanicznych. Z uwagi na niskie prędkości pociągów DR ma sporo czasu na obsługę tychże urządzeń.

Z perspektywy mechanika sceneria jest znacznie trudniejsza i naszpikowana licznymi zwolnieniami. W dodatku stan wskaźników odwzorowano według realiów, a więc brakuje kilku W8 i W9. Aby zmniejszyć liczbę gamoni pochowanych w zbiorowej mogile ofiar Imielina publikuję poniższy schemacik prezentujący prędkości i ograniczenia obowiązujące w torach głównych zasadniczych.


I na koniec prezentujemy screen przedstawiający wnętrze nastawni dysponującej.


Autorzy:
Ares28 - Układ torowy, sygnalizacja, otoczenie.
Matz32 - podkłady satelitarne, słupki i tabliczki hektometrażowe.
jabol438 - pomoc przy sieci trakcyjnej.
Trichlor - pomoc w przystosowaniu scenerii do nowej wersji.
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2019, 12:58:31 wysłana przez uetam »

Offline hulek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 92
  • hulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezes
  • jak bydzie to bydzie, nie bydzie to bydzie później
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Listopada 2017, 22:37:48 »
Padam na twarz, i oddaje czesc Aresowi28 za tak wybitnie, realnie zrobione otoczenie. SZACUN   ;)
W gębie Ferrero w kieszeni ZERO

Panie to się robi samo: Nic juz nie buduję. Bo po co :*

🚑 Rafałek pił ? ... No trochę pił... To za karę PAWULONIK 💉

Offline Husarz

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 131
  • Siła reputacji: 1128
  • Husarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezes
  • Alea iacta est...
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Listopada 2017, 22:45:44 »
Zacnie Aresu.  8)

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Listopada 2017, 22:54:28 »
Eleganckie... nowy Mercedes wśród scenerii...
Z tym "pod prąd" będzie ciekawie...

Offline ED161

  • Weteran
  • Wiadomości: 101
  • Siła reputacji: 100
  • ED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezes
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Listopada 2017, 23:35:09 »
Cytuj
W planach jest także zrobienie drugiej wersji ukazującej stan po rewitalizacji, stąd w nazwie scenerii pojawia się data, aby potem można było je odróżnić.

Przecież jest już Imielin po rewitalizacji by @trichlor.

Sceneria ślicznie wygląda,ale nie chciałbym jechać po niej expressem albo pośpiechem :p
Projekt "Siódemka" - 15%
Mińsk Mazowiecki - 55%

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Listopada 2017, 23:58:49 »
Przecież jest już Imielin po rewitalizacji by @trichlor.

Sceneria ślicznie wygląda,ale nie chciałbym jechać po niej expressem albo pośpiechem :p

Uwagi:
  • W miarę możliwości proszę nie robić przez Imielin Rj dla pociągów o priorytecie MPE i wyższym.

A "Imielin po remoncie" zawiera liczne błędy, a przede wszystkim ma błędny układ torowy, bo był robiony "na oko" ze schematu z semaforka. Stwierdziłem że nie ma tam nawet co poprawiać, więc zrobiłem swoją wersję od zera, na podkładach.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopada 2017, 04:13:06 »
Sceneria wykonana bardzo szczegółowo i dokładnie. Wreszcie doczekaliśmy się czegoś na tak wysokim poziomie. Magiczny lasek mógłby być nieco dłuższy. No i największy plus-scenerie realne powinny mieć datę, na którą odzwierciedlają stan.

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Listopada 2017, 07:09:37 »
Magiczny lasek powinien być tak krótki, jak to możliwe, wydłużanie go to nienajlepszy pomysł :P
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Listopada 2017, 10:27:27 »
I tak szlaki zostały nierealnie wydłużone tym magicznym laskiem. W rzeczywistości w stronę Chełmu jest 100m za wjazdowym To. W stronę Mysłowic, wcale nie lepiej - 200m. Tam nawet nie ma gdzie się rozpędzić, wyjeżdżasz na Imielin z takich Mysłowic i od razu To na "Stój", a do tego ta 30tka 😂

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Listopada 2017, 10:43:31 »
Owszem, ale realia programu są nieco inne niż rzeczywisty szlak. Gdyby była permanentna stała blokada to magiczny lasek jest wcale nie potrzebny, ale nie ma jej, więc jadąc ciężkim składem przez LOL na Szymankowszczyźnicach musiałbym włączyć hamowanie gdzieś za Hecznarowszczyźnicami żeby nie przekroczyć. Ani od strony Mysłowic, ani Chełma śląskiego nie ma takiej opcji, żeby się tak rozbujać, więc lasek jest kiepską protezą połączenia między stacjami. Inna sprawa, że lepszej nie mamy.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Listopada 2017, 11:03:38 »
jadąc ciężkim składem przez LOL na Szymankowszczyźnicach musiałbym włączyć hamowanie gdzieś za Hecznarowszczyźnicami żeby nie przekroczyć.

Już Ci wczoraj tłumaczyłem że od tego w rozkładzie masz prędkość drogową na następnej scenerii podaną. Trzeba ją zmniejszyć najlepiej jeszcze przed magicznym laskiem na poprzedniej scenerii. I tak magiczny lasek ma 700m, a więc wynosi tyle co droga hamowania z prędkości 100km/h. Jadąc towarkiem 80km/h powinieneś spokojnie wyhamować.

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Listopada 2017, 11:36:35 »
Ares28 Wiedziałem ze jak dostarczę ci tyle przeróżnego materialu (filmy, przeróżne dokumentacje z danymi ) to będzie wypasiona sceneria :D ale  efekt finalny przerósł moje oczekiwania.  :o ::) :P Szkoda tylko, ze limit obiektów  i optymalizacja  TDeka nie pozwala zbyt na zrobienie sąsiednich posteurnkow ktore sa rzut beretem :/.  Trepan skończ siać zamęt i zwalać -ze nie umiesz jadzic i się wywaliłeś - na scenerie bo takich jak ty tu jest od liku , ino rura do przodu a wskaźników  nie widza  ani rozkładowej  w rj. ED161 tamten Imielin to tylko popudrowany trup starej wersj  Imielina robionej  na oko wiec  ma zsadnosc poprawy.

Posprzątane, sprzeczać to się na PW albo przy herbatce możecie.
//UAZownik
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2017, 14:48:22 wysłana przez UAZownik »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Zdebu

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Siła reputacji: 155
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Listopada 2017, 15:57:26 »
Wreszcie! - stary, dobry Imielin, aż chce się po nim jechać :P

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Listopada 2017, 16:37:07 »
jadąc ciężkim składem przez LOL na Szymankowszczyźnicach musiałbym włączyć hamowanie gdzieś za Hecznarowszczyźnicami żeby nie przekroczyć.

Jadąc ciężkim jak ci się pojawi "Ładowanie scenerii" i zaczniesz hamować 2-gim stopniem spokojnie wyhamujesz (masz łącznie ok 1,5km na to). Sprawdzałem da się bez najmniejszego problemu.
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Imielin 2015
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Listopada 2017, 18:34:27 »
Chyba jednak lasku zbyt mało... towarka 650m łączy 150m przed wjazdowym...

Na MKs jest problem... przy 20km/h koniec torów, zapewne odcinek zbyt długi
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2017, 18:51:27 wysłana przez stasiu29011 »