Autor Wątek: Info: LCS Grodzisk Mazowiecki  (Przeczytany 12279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzys292

  • Konstruktor
  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 190
  • Krzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezes
LCS Grodzisk Mazowiecki
« dnia: 03 Sierpnia 2022, 10:53:33 »
LCS Grodzisk Mazowiecki



LCS Grodzisk Mazowiecki [Gr] to realna sceneria obejmująca całe lokalne centrum sterowania, czyli posterunek odgałęźny Józefinów oraz stacje Pruszków, Grodzisk Mazowiecki i Żyrardów. Poza nimi na scenerii znajduje się siedem przystanków osobowych - Warszawa Ursus-Niedźwiadek, Piastów, Parzniew, Brwinów, Milanówek, Jaktorów i Międzyborów. Odwzorowany został stan sprzed uruchomienia SBL na linii nr 19. Wszystkie posterunki wyposażone są w urządzenia komputerowe typu Ebilock 950 R4 z sygnalizacją świetlną. Sterowanie odbywa się za pomocą pulpitu SCS z nastawni LCS, jednak istnieje możliwość sterowania miejscowego z nastawni w Pruszkowie i Żyrardowie. Na scenerii znajdują się ok. 72 km realnych linii kolejowych.

Józefinów [Jz] to posterunek odgałęźny, umożliwiający zjazd pociągów towarowych w kierunku stacji Warszawa Główna Towarowa, dając początek północnej obwodnicy Warszawy. Posterunek posiada jedynie dwa rozjazdy odgałęziające linię, bez przejścia zwrotnicowego pomiędzy torami głównej linii. Odgałęzienie to wykonane jest bezkolizyjnie, tory obwodnicy przechodzą pod wiaduktem, na którym usytuowany jest tor z Włoch. Zjazd na obwodnicę odbywa się z prędkością 60 km/h. Obok posterunku przebiegają też tory podmiejskie linii 447, razem z przystankiem Piastów, po której nie prowadzi on ruchu. Posterunek w roku 2014 został gruntownie zmodernizowany.
Spoiler: pokaż



Wjazd od strony Warszawy



Wiadukt nad szlakiem z Warszawy Głównej Towarowej



Rozjazd nr 2, przystanek osobowy Piastów



Wjazd od strony Pruszkowa

Pruszków [Pr] to stacja położona na czterotorowym odcinku Warszawa - Grodzisk Mazowiecki, po którym odbywa się ruch pociągów pasażerskich i towarowych - składy podmiejskie kursują wydzieloną parą torów od składów dalekobieżnych. Pruszków dla pociągów podmiejskich jest stacją strefową - kończą tu bieg pociągi aglomeracyjne (SKM Warszawa). Została zmodernizowana w latach 2014-2015 i 2017-2018. Jazdy pomiędzy torami głównymi mogą odbywać się w większości z prędkością do 60 km/h. W cieniu peronu znajdują się także 2 tory odstawcze, wykorzystywane do zmiany kierunku jazdy przez pociągi SKM. Na stacji zatrzymują się pociągi osobowe i osobowe przyspieszone, jadące po trasie podmiejskiej.
Spoiler: pokaż



Wjazd od strony Warszawy



Peron i dworzec



Nastawnia Pr



Tory stacyjne, odgałęzienie łącznicy do WKD



Grupa towarowa, terminal kontenerowy



Głowica zachodnia, ładownia kruszywa



Wjazd od strony Grodziska

Grodzisk Mazowiecki [Gr] to stacja węzłowa, na której rozpoczyna się Centralna Magistrala Kolejowa. Jednocześnie kończy się tutaj czterotorowy odcinek linii, wychodzących z Warszawy - dalej pociągi dalekobieżne i podmiejskie korzystają już z jednego, dwutorowego szlaku w kierunku Żyrardowa. W latach 2014-2015 wykonano kompleksową modernizację stacji, po której posiada ona 6 torów głównych. Za peronami znajdują się 2 tory odstawcze, służące do zawracania pociągów kończących bieg. W głowicy rozjazdowej od strony Żyrardowa wbudowane są natomiast pierwsze w Polsce rozjazdy, umożliwiające jazdę w kierunku zwrotnym z prędkością do 130 km/h. Ze względu na ograniczenia SWDR, na stacji postój mają jedynie pociągi osobowe.
Spoiler: pokaż



Głowica wschodnia



Tory stacyjne, bocznice i wiadukt w ciągu DW579



Perony, dworzec



Wyjazd w kierunku zachodnim



Głowica zachodnia, tory odstawcze



Dalszy ciąg głowicy zachodniej



Wyjazd na CMK (po prawej)



Wjazd od strony Żyrardowa i Korytowa

Żyrardów [Żr] to stacja pośrednia, położona na 44. kilometrze linii, pomiędzy Grodziskiem, a Skierniewicami. W latach 2013-2014 stacja została przebudowana w ramach prowadzonej modernizacji linii Warszawa – Łódź. Tory główne zasadnicze poprowadzone zostały obok siebie, natomiast tor główny dodatkowy zlokalizowano po stronie nieparzystej. Dotychczasowy tor odstawczy dla EZT został zamieniony na dwa, zlokalizowane po stronie parzystej. Na stacji zatrzymują się wszystkie kategorie pociągów pasażerskich.
Spoiler: pokaż



Wjazd od strony Grodziska



Nastawnia Żr



Perony, dworzec



Głowica rozjazdowa od strony Skierniewic, tory odstawcze


Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:

001 Warszawa Zachodnia - Katowice, od 9,720 do 47,750
004 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie, od początku do 9,200
019 Warszawa Główna Towarowa - Józefinów, od 3,950 do końca (6,255)
447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki, od 9,720 do końca (31,196)
512 Pruszków - Komorów, od początku do 1,500

Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
WOA
Warszawa Główna Towarowa
19
dwutorowy
zelektryfikowany
80/100 km/h
półsamoczynna
2000 m
brak
Wł1
Warszawa Włochy
1
dwutorowy
zelektryfikowany
160 km/h
samoczynna typu SHL-12
2000 m
brak
Wł2
Warszawa Włochy
447
dwutorowy
zelektryfikowany
120 km/h
samoczynna typu SHL-12
5200 m
brak
Rd
Radziwiłłów Mazowiecki
1
dwutorowy
zelektryfikowany
160 km/h
samoczynna typu SHL-12
3900 m
brak
Kr
Korytów
4
dwutorowy
zelektryfikowany
200 km/h
samoczynna typu Eac
7400 m
L1
Km
Komorów
512
jednotorowy
niezelektryfikowany
20 km/h
brak
1500 m
brak

Wszystkie szlaki wewnętrzne są dwutorowe, zelektryfikowane oraz wyposażone w czterostawną samoczynną blokadę liniową typu SHL-12.

Szlak Km, ze względu na swoją specyfikę, jest wyłączony z rozkładowego ruchu.

Spawny:
Pruszków:
TOW1 - H11, zelektryfikowany, 820 m
TOW2 - L13, zelektryfikowany, 730 m
TOW3 - Tm44, niezelektryfikowany, 650 m
LUZ1 - Tm32, niezelektryfikowany, 30 m
EZT1 - Tm26, zelektryfikowany, 240 m
Grodzisk Mazowiecki:
LUZ2 - Tor 19, niezelektryfikowany, 40 m
EZT2 - Tm22, zelektryfikowany, 180 m
Żyrardów:
EZT3 - Tm24, zelektryfikowany, 190 m

Ograniczenia:
Spoiler: pokaż




Autorzy:
Krzys292

Wielkie podziękowania za pomoc dla (w kolejności alfabetycznej):
cebula83
deathplanet99
deemixx
emik
kacperek754
Kvardek
_l0stfake7
Marcin_S
trichlor
Wiedenka
xoorbes

Dodatkowe uwagi dla mechaników:
  • Przed przystankiem osobowym Warszawa Ursus-Niedźwiadek od strony szlaku Wł2 nie ma zachowanej drogi hamowania dla prędkości 120 km/h - jest tylko dla prędkości 100 km/h
  • Przed przystankiem osobowym Jaktorów od strony stacji Żyrardów nie ma zachowanej drogi hamowania dla prędkości 160 km/h - jest tylko dla prędkości 100 km/h
  • Na wszystkich stacjach, dla pociągu pasażerskiego mającego zgodnie z rozkładem jazdy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym może być podany przed zatrzymaniem się pociągu
  • Dotyczy pociągów pasażerskich kończących bieg w stacji Pruszków z kierunku wschodniego i zjeżdżających w tory postojowe - sygnał zezwalający nadawany przez semafory wjazdowe A-D ważny jest do semaforów zaporowych Z101 i Z102. Maszynista pociągu kończącego bieg, po zatrzymaniu przy peronie i zgłoszeniu przez kierownika pociągu gotowości do odjazdu, uruchamia pociąg w kierunku torów postojowych bez oddzielnego zezwolenia dyżurnego ruchu; w przypadku wjazdu na sygnał zastępczy lub na rozkaz pisemny maszynista pociągu kończącego bieg, po zatrzymaniu przy peronie i zgłoszeniu przez kierownika pociągu gotowości do odjazdu, dalszą jazdę w tory postojowe kontynuuje po uzgodnieniu z dyżurnym ruchu st. Pruszków

Aktualny hash scenerii: c7816241

Sceneria do odwołania jest prywatna. Osoby upoważnione do dyżurowania:
  • Krzys292
  • trichlor
  • Pepsi2026
  • Kb1
  • Krzysiek_Polish_Driver

Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony semaforek.kolej.org.pl.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2024, 16:14:52 wysłana przez Pepsi2026 »
Rz 8

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1577
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: LCS Grodzisk Mazowiecki
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Stycznia 2023, 17:43:43 »
Dodano do TDkowego WOSu - scenerie spoza paczki. Gratuluję wydania!
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2023, 17:55:03 wysłana przez babisz_fajny »
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline Krzys292

  • Konstruktor
  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 190
  • Krzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezes
Odp: LCS Grodzisk Mazowiecki
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Stycznia 2023, 22:58:45 »
Dodatkowe uwagi dla mechaników:
  • Przed przystankiem osobowym Warszawa Ursus-Niedźwiadek od strony szlaku Wł2 nie ma zachowanej drogi hamowania dla prędkości 120 km/h - jest tylko dla prędkości 100 km/h
  • Przed przystankiem osobowym Jaktorów od strony stacji Żyrardów nie ma zachowanej drogi hamowania dla prędkości 160 km/h - jest tylko dla prędkości 100 km/h
  • Na wszystkich stacjach, dla pociągu pasażerskiego mającego zgodnie z rozkładem jazdy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym/drogowskazowym może być podany przed zatrzymaniem się pociągu
  • Dotyczy pociągów pasażerskich kończących bieg w stacji Pruszków z kierunku wschodniego i zjeżdżających w tory postojowe - sygnał zezwalający nadawany przez semafory wjazdowe A-D ważny jest do semaforów zaporowych Z101 i Z102. Maszynista pociągu kończącego bieg, po zatrzymaniu przy peronie i zgłoszeniu przez kierownika pociągu gotowości do odjazdu, uruchamia pociąg w kierunku torów postojowych bez oddzielnego zezwolenia dyżurnego ruchu; w przypadku wjazdu na sygnał zastępczy lub na rozkaz pisemny maszynista pociągu kończącego bieg, po zatrzymaniu przy peronie i zgłoszeniu przez kierownika pociągu gotowości do odjazdu, dalszą jazdę w tory postojowe kontynuuje po uzgodnieniu z dyżurnym ruchu st. Pruszków