LCS Ozorków Całość ma mniej więcej 13.5 km z profilem pionowym. Prędkość na scenerii to 70 km/h. Sceneria jest aktualnie skończona i przeszła wszystkie etapy w SSS. Jest to część linii nr. 16 z Łodzi Widzewa do Kutna. Sterowanie za pomocą pulpitu SPE. Obecnie ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "Oz", która posiada urządzenia komputerowe typu MOR-3 i obsługuje również stację w Chociszewie.
Ozorków [Oz] to kolejna stacja pośrednia, będąca jednak styczną do stacji wąskotorowej (Ozorków Wąskotorowy), leżącej na dawnej Krośniewickiej Kolei Dojazdowej. Po stronie północno-wschodniej znajduje się do dziś skrzyżowanie toru normalnego z szerokim - niegdyś funkcjonował tutaj posterunek osłonny, obsługiwany ze stacji normalnotorowej. Stacja w Ozorkowie posiada 3 tory główne, z których wszystkie znajdują się przy peronach: dwukrawędziowym wyspowym oraz jednokrawędziowym przy budynku dworca. Za peronami w kierunku północnym znajduje się część towarowa, obejmująca dwa tory boczne ładunkowe oraz tor wyciągowy od strony Łęczycy.
Obecnie ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "Oz", która posiada urządzenia komputerowe typu MOR-3 i obsługuje również stację w Chociszewie. Z nastawni obsługuje się rogatki na przejeździe kolejowym i stwierdza koniec pociągu od strony Łęczycy (przy pomocy TVU). Kilka lat temu, przed przebudową stacji ruch pociągów prowadzony był przez trzy nastawnie kluczowe: dysponującą w budynku dworca oraz dwie wykonawcze, zlokalizowane na głowicach rozjazdowych.
Chociszew [Ch] to niewielka stacja pośrednia, położona na jednotorowym odcinku Zgierz - Kutno. Posiada zaledwie tor główny zasadniczy i dwa tory główne dodatkowe - nie ma tutaj żadnych torów bocznych. Na stacji znajdują się dwa jednokrawędziowe perony, zlokalizowane przy torach nr 1 i 2. Niegdyś istniał także trzeci peron, przy torze nr 3 - zlokalizowany na zewnątrz toru. Jeszcze kilka lat temu ruch pociągów prowadzony był przez trzy nastawnie: dysponującą w budynku dworca oraz dwie wykonawcze, zlokalizowane na głowicach rozjazdowych. Wszystkie posiadały urządzenia kluczowe, dodatkowo nastawnie wykonawcze obsługiwały przejazdy kolejowe.
Urządzenia SRK zostały jednak poddane całkowitej przebudowie - od 2008 roku ruch pociągów prowadzony jest z nastawni "Oz" w Ozorkowie, która posiada urządzenia komputerowe typu MOR-3, natomiast w Chociszewie zabudowano urządzenia przekaźnikowe z komputerową nakładką MOR-1. Zlikwidowano obie nastawnie wykonawcze, natomiast w budynku dworca urządzono stanowisko obsługi awaryjnej. Modernizacji poddano również urządzenia rogatkowe, które doposażono w urządzenia TVU - kamery służą również stwierdzaniu SKP od strony Jedlicz.
W ramach przygotowań do uruchomienia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przebudowie uległy oba perony - obecnie znajdują się przy torach dodatkowych nr 2 i 3. Inwestycja realizowana była w latach 2012-2013.
Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
16 Łódź Widzew - Kutno, od km 27.800 do km 41.300
Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Następny posterunek | Numer linii | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
JL | Zgierz Kontrewers | 16 | jednotorowy | zelektryfikowany | 70km/h | półsamoczynna typu Eap | 2500m | brak |
Lc | Łęczyca | 16 | jednotorowy | zelektryfikowany | 70km/h | półsamoczynna typu Eap | 3700m | brak |
Spawny:ALL - semafor F, zelektryfikowany, 700m
EZT - semafor P, zelektryfikowany, 180m
LOK - Tm2, zelektryfikowany, 40m
SM42 - Tm13, zelektryfikowany, 20m
Ograniczenia:brak
Autorzy:badcookie66trichlorkacperek754Sceneria dostępna w
paczce całościowej symulatora od poziomu
4.
Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem
e4eae5fbSchematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony
semaforek.kolej.org.pl.
//Dostosowano do szablonu. ~KMS