LCS PerzówLCS Perzów [LCS Pz] Lokalne centrum sterowania zlokalizowane na dwutorowej pierwszorzędnej linii kolejowej, z którego za pomocą komputerowych USRK prowadzi się ruch na 3 niżej wymienionych posterunkach zapowiadawczych:Rogalin[Rg] Stacja pośrednia, posiadająca 4 tory główne; w tym 2 tory główne dodatkowe. Krawędzie peronowe znajdują się tylko przy torach głównych zasadniczych. Postój na stacji mają tylko pociągi osobowe natomiast rozpoczynać i kończyć bieg mogą tylko pociągi towarowe. Wszystkie rozjazdy zabudowane na stacji umożliwiają jazdę z prędkością do 50km/h na kierunek zwrotny.Perzów [Pz] "Przelotówka" o nieco bardziej rozbudowanym układzie torowym od Rogalina. Oprócz 4 torów głównych posiada również 7 torów bocznych, które prowadzą m.in do placu ładunkowego oraz ramp. Rozpoczynać i kończyć bieg mogą wszystkie kategorie pociągów natomiast postój na stacji mają pociągi pospieszne oraz osobowe. Od strony Osowa znajduje się tor wyciągowy. Na posterunku w ramach modernizacji w torach głównych zasadniczych zabudowano rozjazdy R300 1:9 umożliwiające jazdę na kierunek zwrotny z vmax do 50km/h natomiast jazda na i z torów głównych dodatkowych odbywa się z prędkością do 40km/h.Osowo [Ow] Posterunek odgałęźny, na którym rozpoczyna się drugorzędna jednotorowa linia kolejowa. Rozjazdy zabudowane na posterunku umożliwiają jazdę na kierunek zwrotny z prędkością nie większą niż 50km/h - włącznie z wjazdem na linię jednotorową.]Screen pulpitu SCS:Screen pulpitu SUP:Szlaki: Nazwa | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
Ba | dwutorowy | zelektryfikowany | 120km/h | SHL-12 | 3895m | - |
Sr | dwutorowy | zelektryfikowany | 120km/h | SHL-12 | 3565m | - |
Łk | jednotorowy | zelektryfikowany | 80km/h | Eap94 | 2571m | - |
Spawny:ALL - st. Perzów - sem. N - 650m - zelektryfikowany
TOW - st. Rogalin - sem. F - 650m - zelektryfikowany
LUZs - st. Perzów - Tm3 - 25m - niezelektryfikowanyWOS:Autorzy:Kb1 - Układ torowy, wskaźniki, semafory, kilometraż, otoczenieRybson - sieć trakcyjna, SSP, pulpity SCS oraz SUPniescioreq- izolacjeW tym miejscu pragnę również podziękować EUgeniowi07 za drobne korekty otoczenia oraz Rybsonowi za niezliczoną ilość drobnych poprawek na różnych etapach prac i wsparcie merytoryczne.Dostępność scenerii:Sceneria wpisana do SWDR - aktualnie dostępna dla każdego z minimum 12 poziomem DR. Hash scenerii: e89d4108.Link do pobrania plików:
https://up.td2.info.pl/d/dca8c6378acd49f1a009/Wszelkie uwagi/znalezione ewentualne błędy/sugestie/itp. proszę kierować w wiadomościach prywatnych
tutaj na forum bądź na mattermoście.Pozostałe uwagi:1. Z racji braku wyposażenia SSP w km 52.503 w tarcze ostrzegawcze przejazdowe
w razie usterki tegoż SSP maszynistów należy zawiadamiać o tym fakcie rozkazem pisemnym "O" (R307).
2. W przebiegach do semaforów C i L zastosowano skrócone drogi ochronne - utwierdzane są izolacje odpowiednio Jz7 dla sem.C oraz Jz24 dla sem.L
3. Poprawnym skrótem posterunku jest "LCS Pz". Samo Pz oznacza stację Perzów (odpowiednio: Rg - stacja Rogalin, Ow - podg. Osowo),
natomiast wszelkie kombinacje typu PzOwRg czy Pz/Rg itp. są niepoprawne i niedopuszczalne.4. Blokady zakładane z innych scenerii "akceptowane" są automatycznie (tak działa SHL-12), to znaczy nie jest wymagana obsługa bloku pozwolenia. Warto również kontrolować kto/gdzie/co łączy, aby uniknąć sytuacji gdzie jakiś dyżurny połączy blokadę celem wyprawienia pociągu dużo przed planem/mocno opóźnionego czego skutkiem będzie opóźnienie pociągu o wyższym priorytecie.
5. Na scenerii zostały zabudowane SSP uzależnione w przebiegu, w związku z tym zniknęły manipulatory do obsługi przejazdów z nastawni. W odróżnieniu do prowadzenia ruchu ze "zwykłymi" przejazdami tzn. kategorii A,
tutaj występują pewne opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego; w zależności od tego czy sygnał zezwalający podajemy przed zajęciem izolacji toru, przy którym stoi semafor czy też po jej zajęciu to ALBO od razu zostanie nastawiony sygnał zezwalający a przejazd zamknie się dopiero gdy pociąg zajmie wybraną izolacje ALBO najpierw droga przebiegu utwierdzi się na zielono natomiast na semaforze pozostanie nastawiony sygnał S1 dopóki dany przejazd się nie zamknie.
Opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego wynoszą od 20 sekund dla wyjazdów z Perzowa do Rogalina do nawet 29 sekund dla przebiegów spod semafora A w Perzowie. Bardzo proszę mieć to na uwadze organizując ruch pociągów.
Bardzo ważną sprawą jest również odpowiednie prowadzenie manewrów, procedura w tym przypadku jest następująca:
a) Manewry w Perzowie w kierunku semaforów A i B (kier. Rogalin) oraz S i T (kier. Osowo) do wskaźnika W5 nie wymagają obsługi -odpowiednio- przejazdu 49,884 i 52,503.
b) Manewry dla powyższych kierunków poza wskaźnik W5 wymagają awaryjnego zamknięcia danego SSP (polecenie AwSSP). Jeśli skład nie przejedzie w całości danego przejazdu to wówczas wymagane będzie jego zerowanie, jeśli przejedzie w całości przez dany przejazd - zerowanie nie jest wymagane.
c) Wszystkie manewry w Rogalinie wymagają awaryjnego zamykania danego SSP (46.147 lub 44.808) - procedura jak wyżej.
I na koniec garść screenów: