Autor Wątek: [DO POBRANIA] LCS Perzów  (Przeczytany 10000 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kb1

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 1164
  • Kb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezes
  • Pracuj mądrze, a nie ciężko.
LCS Perzów
« dnia: 12 Sierpnia 2022, 20:33:05 »




LCS Perzów


LCS Perzów [LCS Pz] Lokalne centrum sterowania zlokalizowane na dwutorowej pierwszorzędnej linii kolejowej, z którego za pomocą komputerowych USRK prowadzi się ruch na 3 niżej wymienionych posterunkach zapowiadawczych:

Rogalin[Rg] Stacja pośrednia, posiadająca 4 tory główne; w tym 2 tory główne dodatkowe. Krawędzie peronowe znajdują się tylko przy torach głównych zasadniczych. Postój na stacji mają tylko pociągi osobowe natomiast rozpoczynać i kończyć bieg mogą tylko pociągi towarowe. Wszystkie rozjazdy zabudowane na stacji umożliwiają jazdę z prędkością do 50km/h na kierunek zwrotny.

Perzów [Pz] "Przelotówka" o nieco bardziej rozbudowanym układzie torowym od Rogalina. Oprócz 4 torów głównych posiada również 7 torów bocznych, które prowadzą m.in do placu ładunkowego oraz ramp. Rozpoczynać i kończyć bieg mogą wszystkie kategorie pociągów natomiast postój na stacji mają pociągi pospieszne oraz osobowe. Od strony Osowa znajduje się tor wyciągowy. Na posterunku w ramach modernizacji w torach głównych zasadniczych zabudowano rozjazdy R300 1:9 umożliwiające jazdę na kierunek zwrotny z vmax do 50km/h natomiast jazda na i z torów głównych dodatkowych odbywa się z prędkością do 40km/h.

Osowo [Ow] Posterunek odgałęźny, na którym rozpoczyna się drugorzędna jednotorowa linia kolejowa. Rozjazdy zabudowane na posterunku umożliwiają jazdę na kierunek zwrotny z prędkością nie większą niż 50km/h - włącznie z wjazdem na linię jednotorową.]

Screen pulpitu SCS:

Spoiler: pokaż




Screen pulpitu SUP:

Spoiler: pokaż




Szlaki:



   Nazwa      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
Ba
dwutorowy
zelektryfikowany
120km/h
SHL-12
3895m
-
Sr
dwutorowy
zelektryfikowany
120km/h
SHL-12
3565m
-
Łk
jednotorowy
zelektryfikowany
80km/h
Eap94
2571m
-

Spawny:

ALL - st. Perzów - sem. N - 650m - zelektryfikowany
TOW - st. Rogalin - sem. F - 650m - zelektryfikowany
LUZs - st. Perzów - Tm3 - 25m - niezelektryfikowany


WOS:

Spoiler: pokaż



Autorzy:

Kb1 - Układ torowy, wskaźniki, semafory, kilometraż, otoczenie
Rybson - sieć trakcyjna, SSP, pulpity SCS oraz SUP
niescioreq- izolacje

W tym miejscu pragnę również podziękować EUgeniowi07 za drobne korekty otoczenia oraz Rybsonowi za niezliczoną ilość drobnych poprawek na różnych etapach prac i wsparcie merytoryczne.

Dostępność scenerii:

Sceneria wpisana do SWDR - aktualnie dostępna dla każdego z minimum 12 poziomem DR. Hash scenerii: e89d4108.
Link do pobrania plików: https://up.td2.info.pl/d/dca8c6378acd49f1a009/

Wszelkie uwagi/znalezione ewentualne błędy/sugestie/itp. proszę kierować w wiadomościach prywatnych tutaj na forum bądź na mattermoście.

Pozostałe uwagi:


1. Z racji braku wyposażenia SSP w km 52.503 w tarcze ostrzegawcze przejazdowe w razie usterki tegoż SSP maszynistów należy zawiadamiać o tym fakcie rozkazem pisemnym "O" (R307).

2. W przebiegach do semaforów C i L zastosowano skrócone drogi ochronne - utwierdzane są izolacje odpowiednio Jz7 dla sem.C oraz Jz24 dla sem.L

3. Poprawnym skrótem posterunku jest "LCS Pz". Samo Pz oznacza stację Perzów (odpowiednio: Rg - stacja Rogalin, Ow - podg. Osowo), natomiast wszelkie kombinacje typu PzOwRg czy Pz/Rg itp. są niepoprawne i niedopuszczalne.

4. Blokady zakładane z innych scenerii "akceptowane" są automatycznie (tak działa SHL-12), to znaczy nie jest wymagana obsługa bloku pozwolenia. Warto również kontrolować kto/gdzie/co łączy, aby uniknąć sytuacji gdzie jakiś dyżurny połączy blokadę celem wyprawienia pociągu dużo przed planem/mocno opóźnionego czego skutkiem będzie opóźnienie pociągu o wyższym priorytecie.


5. Na scenerii zostały zabudowane SSP uzależnione w przebiegu, w związku z tym zniknęły manipulatory do obsługi przejazdów z nastawni. W odróżnieniu do prowadzenia ruchu ze "zwykłymi" przejazdami tzn. kategorii A, tutaj występują pewne opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego; w zależności od tego czy sygnał zezwalający podajemy przed zajęciem izolacji toru, przy którym stoi semafor czy też po jej zajęciu to ALBO od razu zostanie nastawiony sygnał zezwalający a przejazd zamknie się dopiero gdy pociąg zajmie wybraną izolacje ALBO najpierw droga przebiegu utwierdzi się na zielono natomiast na semaforze pozostanie nastawiony sygnał S1 dopóki dany przejazd się nie zamknie. Opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego wynoszą od 20 sekund dla wyjazdów z Perzowa do Rogalina do nawet 29 sekund dla przebiegów spod semafora A w Perzowie. Bardzo proszę mieć to na uwadze organizując ruch pociągów.


Bardzo ważną sprawą jest również odpowiednie prowadzenie manewrów, procedura w tym przypadku jest następująca:


a) Manewry w Perzowie w kierunku semaforów A i B (kier. Rogalin) oraz S i T (kier. Osowo) do wskaźnika W5 nie wymagają obsługi -odpowiednio- przejazdu 49,884 i 52,503.
b) Manewry dla powyższych kierunków poza wskaźnik W5 wymagają awaryjnego zamknięcia danego SSP (polecenie AwSSP). Jeśli skład nie przejedzie w całości danego przejazdu to wówczas wymagane będzie jego zerowanie, jeśli przejedzie w całości przez dany przejazd - zerowanie nie jest wymagane.
c) Wszystkie manewry w Rogalinie wymagają awaryjnego zamykania danego SSP (46.147 lub 44.808) - procedura jak wyżej.


I na koniec garść screenów:
Spoiler: pokaż






« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2024, 18:34:24 wysłana przez Kb1 »
Projekty: Borki, Radzikowo, LCS Perzów, Łęka.

Otoczenia: Kochanowiec, Nakło, LCS Kleszczów, Tarkowice, Zimnice, Łopiennik, Węglowce.

Offline Kb1

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 1164
  • Kb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezes
  • Pracuj mądrze, a nie ciężko.
Odp: LCS Perzów
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Października 2023, 22:06:29 »


W dniu dzisiejszym po pomyślnym przejściu testów ruchowych sceneria zostaje ponownie udostępniona (o wymaganiach na koniec). W związku m.in ze zmianą typu blokad na szlakach zewnętrznych z Eap94 na SHL-12 (z wyjątkiem szlaku Łk) oraz innymi nowościami chciałbym zaznaczyć kilka faktów z którymi gorąco zalecam się zapoznać przed rozpoczęciem dyżuru:

1) Blokady zakładane z innych scenerii "akceptowane" są automatycznie, to znaczy nie jest wymagana obsługa bloku pozwolenia. Warto również kontrolować kto/gdzie/co łączy, aby uniknąć sytuacji gdzie jakiś dyżurny połączy blokadę celem wyprawienia pociągu dużo przed planem/mocno opóźnionego czego skutkiem będzie opóźnienie pociągu o wyższym priorytecie.

2) Niezmiennie przypominam, że uruchomienie i połączenie pulpitu SUP jest obowiązkowe (dyżurowanie bez SUPa grozi blacklistą).

3) Pragnę nadmienić również o konieczności ustawienia poprawnego skrótu posterunku (automatycznie jest ustawiany niepoprawny, należy to ręcznie zmienić).


Na koniec najważniejsze, szczególnie dla użytkowników niemających doświadczenia z podobnym rozwiązaniem, czyli:


4) Na scenerii zostały zabudowane SSP uzależnione w przebiegu, w związku z tym zniknęły manipulatory do obsługi przejazdów z nastawni. W odróżnieniu do prowadzenia ruchu ze "zwykłymi" przejazdami tzn. kategorii A, tutaj występują pewne opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego; w zależności od tego czy sygnał zezwalający podajemy przed zajęciem izolacji toru, przy którym stoi semafor czy też po jej zajęciu to ALBO od razu zostanie nastawiony sygnał zezwalający a przejazd zamknie się dopiero gdy pociąg zajmie wybraną izolacje ALBO najpierw droga przebiegu utwierdzi się na zielono natomiast na semaforze pozostanie nastawiony sygnał S1 dopóki dany przejazd się nie zamknie. Opóźnienia w nastawieniu się sygnału zezwalającego wynoszą od 20 sekund dla wyjazdów z Perzowa do Rogalina do nawet 29 sekund dla przebiegów spod semafora A w Perzowie. Bardzo proszę mieć to na uwadze organizując ruch pociągów.


Bardzo ważną sprawą jest również odpowiednie prowadzenie manewrów, procedura w tym przypadku jest następująca:
a) Manewry w Perzowie w kierunku semaforów A i B (kier. Rogalin) oraz S i T (kier. Osowo) do wskaźnika W5 nie wymagają obsługi -odpowiednio- przejazdu 49,884 i 52,503.
b) Manewry dla powyższych kierunków poza wskaźnik W5 wymagają awaryjnego zamknięcia danego SSP (polecenie AwSSP). Jeśli skład nie przejedzie w całości danego przejazdu to wówczas wymagane będzie jego zerowanie, jeśli przejedzie w całości przez dany przejazd - zerowanie nie jest wymagane.
c) Wszystkie manewry w Rogalinie wymagają awaryjnego zamykania danego SSP (46.147 lub 44.808) - procedura jak wyżej.

W związku z powyższymi zmianami ulega podniesieniu wymagany poziom scenerii - od teraz jest to 12 poziom DR.

Zestaw plików tak jak zawsze dostępny jest do pobrania z pierwszego postu.
Projekty: Borki, Radzikowo, LCS Perzów, Łęka.

Otoczenia: Kochanowiec, Nakło, LCS Kleszczów, Tarkowice, Zimnice, Łopiennik, Węglowce.

Offline Kb1

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Siła reputacji: 1164
  • Kb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezesKb1 prezes
  • Pracuj mądrze, a nie ciężko.
Odp: LCS Perzów
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lutego 2024, 18:37:18 »
Aktualizacja scenerii do wersji FPS. Zabudowano nowe modele wykolejnic oraz dodano odcinki zbliżania do SSP w pulpicie SCS. Nowy zestaw plików dostępny do pobrania niezmiennie na górze wątku.


W związku z powtarzającymi się problemami dotyczącymi niepodających się od razu sygnałów zezwalających przypominam wszystkim dyżurującym o występowaniu na scenerii SSP uzależnionych w przebiegu - co to zmienia opisałem w pierwszym poście, zalecam się z tym zapoznać przed rozpoczęciem dyżuru.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2024, 18:43:34 wysłana przez Kb1 »
Projekty: Borki, Radzikowo, LCS Perzów, Łęka.

Otoczenia: Kochanowiec, Nakło, LCS Kleszczów, Tarkowice, Zimnice, Łopiennik, Węglowce.