Autor Wątek: [PACZKA CAŁOŚCIOWA] Lisków  (Przeczytany 28503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 936
  • Siła reputacji: 736
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Lisków
« dnia: 21 Kwietnia 2020, 19:08:14 »



Lisków to pięciokierunkowa stacja węzłowa inspirowana Liskowem z symulatora ISDR. Ruch prowadzony jest przez nastawnię "Ls" wyposażoną w urządzenia przekaźnikowe. Na scenerii znajduje się także posterunek bocznicowy obsługujący przesypownię cementu TEFAMA. Sceneria odbiega nieco realiami od tych znanych z ISDRa. Wydłużono tory stacyjne, a szlak w kierunku Borka zelektryfikowano.


Szlaki:
W kierunku
Skrót
Liczba Torów
Vmax
Uwagi
Borek
Bk
2
80 km/h
-
Testowo
Tw
1
80 km/h
-
Wilamowice
Wi
2
120 km/h
na torze 2 - 90 km/h
Lisków Miasto
LM
1
40 km/h
niezelektryfikowany
TEFAMA
TF
1
20 km/h
niezelektryfikowany


Wykaz Ostrzeżeń Stałych:

Nazwa szlaku
lub posterunku
od km
do km
Przyczyna ograniczenia
  Nr toru 
  Vmax w kierunku
nieparzystym 
  Vmax w kierunku
parzystym 
  Uwagi 
Lisków
   66,190   
   66,976   
Zły stan toru
       6
20
20
*)
Lisków
   66,248   
   67,002   
Zły stan toru
       8
20
20
*)

Pozostałe informacje:
  • Postój handlowy na stacji mają tylko pociągi osobowe i pośpieszne.
  • Maksymalna długość pociągu: 650m.

Autorzy:
Ares28
deletet
janusz1321
NasWille
Trichlor
Ugulele



Sceneria Lisków jest dostępna w paczce symulatora, dla wszystkich użytkowników z poziomem 8+.

W trosce o poziom wiedzy dyżurnych zasiadających na scenerii zachęcam do zapoznania się z poniższym filmem instruktażowym, który udało mi się odnaleźć w czeluściach archiwum TKF - Tedekowej Kroniki Filmowej.


Galeria:
Spoiler: pokaż

Przystanek Lisków Przedmieście


Szlak Bk widok w kierunku stacji.


Rozwidlenie torów od strony Testowa i Borka. w prawo odbiega linia znaczenia miejscowego do Tefamy.


Wjazd od strony Tefamy.


Nastawnia dysponująca Ls.


Widok z nastawni w kierunku dworca.


Widok z nastawni w kierunku Testowa i Borka.


Głowica przy nastawni widok w kierunku Borka


Głowica przy nastawni widok w kierunku stacji


Semafory wyjazdowe z torów 6 i 8 w kierunku Borka.


Tory stacyjne z lotu ptaka.


Semafory drogowskazowe z torów 3 i 5.


Semafory drogowskazowe z torów 6 i 8.


Głowica rozjazdowa w centrum stacji. Po lewej widoczna dawna nastawnia wykonawcza.


Centralna głowica rozjazdowa, widok w kierunku peronów.


Widok z dawnej nastawni wykonawczej w kierunku dysponującej.


Widok z dawnej nastawni wykonawczej w kierunku dworca. Po lewej widoczna jest stara wieża ciśnień.


Widok ze starej wieży ciśnień na tory stacyjne.


Widok ze starej wieży ciśnień na budynek dworca.


Semafory drogowskazowe z części pasażerskiej.


Tablice peronowe.


Kładka i perony z lotu ptaka.


Posterunek SKP.


Widok na perony z posterunku SKP.


Widok na przejazd stacyjny z posterunku SKP.


Szlak z Liskowa Miasta.


Semafory wyjazdowe w kierunku Wilamowic.


Tarcze przejazdowe na szlaku do Wilamowic.


Posterunek bocznicowy przy Tefamie, głowica od strony Liskowa.


Semafory wyjazdowe z Tefamy w kierunku Liskowa.


Nieczynna nastawnia wykonawcza na posterunku Tefama.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2022, 14:32:44 wysłana przez KMSzczecin »

Offline Superbarman

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 468
  • Superbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezes
  • Kto pyta nie błądzi...
Odp: Lisków
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Października 2021, 20:11:35 »
Mam dwie wątpliwości:
1) Zauważyłem, że zarówno w ISDR jak i na pulpicie położenie zasadnicze rozjazdu 20 kieruje na tor 24 zakończony kozłem. Natomiast na gruncie położenie zasadniczego tego rozjazdu kieruje na tor 74. Czy to nie jest przypadkiem błąd?
2) W jaki sposób można wyświetlić sygnał zezwalający na semaforze K (z toru 4b na tor 2b)? W ISDR się da, ale w SPK mi się nie udaje. To samo dotyczy przebiegu w drugą stronę spod semafora P na tor 4b. Mowa oczywiście o przebiegu przez rozjazd 28, bo przez rozjazd 22 się da.
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.
Podstawa dobrej zabawy to plik autoexec!

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 936
  • Siła reputacji: 736
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Lisków
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Października 2021, 01:13:17 »
1) Zauważyłem, że zarówno w ISDR jak i na pulpicie położenie zasadnicze rozjazdu 20 kieruje na tor 24 zakończony kozłem. Natomiast na gruncie położenie zasadniczego tego rozjazdu kieruje na tor 74. Czy to nie jest przypadkiem błąd?

W tym wypadku położenie zasadnicze zwrotnicy powinno umożliwiać jazdę po torze. Nie jest bowiem wymagane stosowanie ochrony bocznej dla przebiegów manewrowych przez rozjazd 72.

Mam dwie wątpliwości:
2) W jaki sposób można wyświetlić sygnał zezwalający na semaforze K (z toru 4b na tor 2b)? W ISDR się da, ale w SPK mi się nie udaje. To samo dotyczy przebiegu w drugą stronę spod semafora P na tor 4b. Mowa oczywiście o przebiegu przez rozjazd 28, bo przez rozjazd 22 się da.

Jedyny prawidłowy sposób podania tego przebiegu przedstawiono na poniższym rysunku:



Nie istnieje wariant przez rozjazd 28. Zwróć także uwagę na to, że zwrotnica 28cd jest uzależniona w ochronie bocznej.

Offline Rinke

  • Sponsor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 173
  • Rinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezesRinke prezes
  • Powstałem jak feniks z Popiołu ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Odp: Lisków
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lutego 2024, 17:01:18 »
Witam. Pulpit ma jakiś problem i po podaniu przebiegu i przejechaniu składy wygląda tak. Trzeba zrywać plombę co uniemożliwia dyżur. Po podaniu przebiegu, Semafor podaje się. Przebieg się utwierdza (czasami). Po przejechaniu semafora. Ten Wygasza sie do S1. Ale przebieg pozostaje utwierdzony.
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2024, 17:42:56 wysłana przez Rinke »
Powróciłem jak feniks z popiołu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jestem Rinke32. Dowódca 6 floty WAR Space Enginers

Offline EUgenio07

  • Moderator
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Redaktor
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 379
  • EUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezes
Odp: Lisków
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lutego 2024, 18:51:50 »
W pulpicie była pewna nieścisłość w nazwach izolacji w przebiegach w stosunku do tych z gruntu. Błąd powinien zostać naprawiony, zaktualizowany plik już trafił do paczki całościowej.
Autor kilku scenerii, ale nie chce mi się wymieniać jakich. Zainteresowani wiedzą ;)