Dział ogólny > Scenerie

Mapa zobrazowania realnych scenerii w TD2

(1/4) > >>

trichlor:
Szanowni Użytkownicy,

Na wiki znajduje się link do mapy z realnymi sceneriami odwzorowanymi w naszym symulatorze.

Kolory zastosowane na tym zobrazowaniu niosą ze sobą następujące informacje:

- kolor żółty; sceneria wydana
- kolor czerwony: sceneria w budowie, znany jest co najmniej jeden wykonawca tej scenerii
- kolor fioletowy: sceneria nieaktywna/porzucona
- kolor niebieski: sceneria zarezerwowana do budowy
- kolor biały: sceneria oczekująca na wykonawców

Chcielibyśmy Was zachęcić do tworzenia mniejszych lub większych grupek osób, które podejmą się budowy scenerii realnych.

Zaletą budowania scenerii realnych jest:
- mniejsza lub większa dostępność filmów z cabview
- profil terenu wzięty z geoportalu (nie trzeba wymyślać)
- gotowy układ torowy (nie trzeba wymyślać, wiele scenerii fikcyjnych obecnie budowanych niestety nie nadaje się ze względu na zupełnie nietrafiony UT)
- gotowa sieć trakcyjna (trzeba tylko na "małpę" przenieść z filmu na scenerię)
- gotowe otoczenie (nie trzeba się silić na wymyślanie rozsądnego otoczenia, matka Natura już to za nas zrobiła)

Wadą budowania scenerii fikcyjnych jest konieczność wymyślania wszystkiego od A do Z i z tego powodu jeździmy głównie po sceneriach zawierających dużo lasu (to najłatwiej zrobić) i nie jest to mocno atrakcyjne a staje się wręcz nudne.

Na dobry początek zespół Konstruktorów podzielił fragment linii nr 18 (od Kutna do Aleksandrowa Kujawskiego). Jest też dostępny, u mnie między innymi, dokument z profilem i wszystkimi danymi dotyczącymi linii 18 od km 0,000 do km 143,000.

Planujemy sukcesywnie dodawać kolejne linie do mapy tak, abyście mieli z czego wybierać. Oczywiście można samemu także wybrać sobie fragment linii do odwzorowania.

Dla scenerii oznaczonych kolorami fioletowym, czerwonym i niebieskim po kliknięciu na mapie będzie można uzyskać informacje który użytkownik jest zaangażowany w jej tworzenie.

Zachęcamy Was do tworzenia scenerii realnych.

Wszelkie informacje dotyczące rozpiętości kilometrażowej scenerii którą chcecie zbudować należy przekazywać na bieżąco do Krzysiek Polish Driver.

O dodatkowe szczegóły można się zwracać do mnie.

Na ten moment nie wszystkie dane są jeszcze zawarte na mapie. Informacje te będą uzupełniane w ciągu najbliższych dni.

trichlor:
Podział fragmentu linii nr 354 z Piły do Poznania (bez Piły i bez Poznania)

Podział wykonany na podstawie filmu

Scenerie w kolejności malejącego kilometraża, tak jak jedzie pociąg na filmie.

1. Dziembówko od km 87.100 do km 76.400 co daje 10.700 m
Dodatkowo na scenerii znajdują się dwa przystanki osobowe Piła Kalina oraz Milcz. Początek na filmie 0:4:33 (między czujnikami do SSP a W16 do przystanku Piła Kalina) koniec na filmie 0:10:35 (pomiędzy dwiema ToPkami w przeciwnych kierunkach).

2. Chodzież od km 76.400 do km 61.100 co daje 15.300 m
Dodatkowo na scenerii znajduje się przystanek Ostrówki koło Chodzieży. Początek na filmie 0:10:35, koniec na filmie 0:20:54 (za przejazdem kat. D a przed sekcjonowaniem). Odgałęzienie do Gołańczy obecnie jest nieużywane i nieprzejezdne.

3. Budzyń od km 61.100 do km 50.600 co daje 10.500 m
Na scenerii znajduje się jeszcze przystanek Sokołowo Budzyńskie. Początek na filmie 0:20:54 a koniec na filmie 0:26:14 (pomiędzy W11p)

4. Rogoźno Wielkopolskie od km 50.600 do km 34.100 co daje 16.500 m
Na scenerii znajdują się dwa przystanki: Tarnowo Rogozińskie oraz Parkowo. Początek na filmie 0:26:14 a koniec 0:38:02 (tutaj trudna sytuacja do podziału bo dużo przejazdów z ToPkami).

5. Oborniki Wielkopolskie od km 34.100 do km 22.600 co daje 11.500 m
Na scenerii znajduje się także posterunek Oborniki Wielkopolskie Most (podg z jednotoru na dwutor) oraz przystanek osobowy Bogdanowo. Początek na filmie 0:38:02 a koniec 0:46:09 (jesteśmy między sekcjonowaniem a ToPkami w stronę kolejnej scenerii).

6. Wargowo od km 22.600 do km 15.200 co daje 7.400 m
Na scenerii mamy dodatkowo przystanek osobowy Chludowo. Początek na filmie 0:46:09 a koniec 0:49:57 (słup z km 15.2 po prawej stronie)

7. Złotniki od km 15.200 do km 3.200 co daje 12.000 m
Na scenerii znajduje się także posterunek odgałęźny Suchy Las oraz przystanek osobowy Poznań Strzeszyn. Początek na filmie 0:49:57 a koniec 0:55:41 (do tej scenerii wejdą W16 do Poznań Strzeszyn i ToPki.

Uwaga: ostatnia sceneria wymaga uzgodnienia z autorem scenerii Poznań (Emik) i może się to wiązać ze zmianami zarówno scenerii Poznań jak też dwóch scenerii z powyższego podziału o numerach 6 i 7.

Zgłoszenia przyjmuje jak zawsze KPD (zobrazowanie na mapie wkrótce).

emik:
Sceneria nr 7 znajduje w obrzeżach scenerii Poznań tak więc pierwszą scenerią od strony Poznania, na którą można się "zapisać" jest stacja Wargowo. Chętnego proszę o kontakt w celu ustalenia podziału (ok. 2,5km od tarcz ostrzegawczych st. Złotniki).

trichlor:
Podział fragmentu linii nr 18 na odcinku od Torunia do Piły (bez Torunia i bez Piły oraz z wątpliwościami dotyczącymi Bydgoszczy)

Podział wykonany na podstawie filmu

Scenerie w kolejności rosnącego kilometrażu, tak jak jedzie pociąg na filmie.

1. Cierpice od km 115.800 do km 129.000 czyli 13.200 m
Na scenerii będzie znajdował się jeszcze Wodek jako APO. Początek na filmie 0:06:18 a koniec 0:12:41

2. Solec Kujawskiod km 129.000 do km 146.600 czyli 17.600 m
Na scenerii dodatkowo mamy przystanek osobowy Przyłubie oraz Automatyczny Posterunek Odstępowy. Początek na filmie 0:12:41 a koniec 0:23:11

3. Bydgoszcz Wschód od km 146.600 do km ... (tutaj jest wstępna propozycja aby się jakoś oddzielić od Bydgoszczy Głównej - to do dyskusji).
Na scenerii musi być jeszcze Bydgoszcz Łęgnowo (nasze obecne Bydgowo). Propozycja na teraz to koniec w km 157.700 za podg Bydgoszcz Leśna. Początek na filmie 0:23:11 a koniec 0:31:42 (pomiędzy To do sąsiadujących posterunków, gdzie zachodzą na siebie wskaźniki W11). Odcięcie od posterunku Maksymilianowo na linii nr 201 do ustalenia.

4. Bydgoszcz Główna od km 157.700 do km 167.400 czyli 9.700 m
Na scenerii mamy dodatkowo podg Czyżówko oraz przystanek Bydgoszcz Zachód, Bydgoszcz Osowa Góra i stację techniczną Prądy. Początek na filmie 0:31:42 a koniec 0:40:26.

5. Zielonczyn od km 167.400 do km 181.700 czyli 14.300 m
Na scenerii mamy przystanek osobowy Pawłówek i Ślesin. Początek na filmie 0:40:26 a koniec 0:52:07

6. Nakło nad Notecią od km 181.700 do km 192.500 czyli 10.800 m
Na scenerii mamy do wydzielenia samodzielnie fragment niezelektryfikowanej linii nr 281 (Oleśnica-Chojnice) przechodzącej przez stację Nakło. Początek na filmie 0:52:07 a koniec 1:04:05

7. Wyrzysk Osiek od km 192.500 do km 215.100 czyli 22.600 m
Na scenerii mamy dodatkowo Anieliny, Samostrzel (podg), Jadwiżyn, Krostkowo. Początek na filmie 1:04:05 a koniec 1:19:31 (między kotwieniem środkowym a W16 do przystanku Krostkowo).

8. Białośliwie od km 215.100 do km 228.600 (kilometraż na filmie słabo czytelny) czyli 13.500 m
Na scenerii znajduje się także przystanek osobowy Miasteczko Krajeńskie. Początek na filmie 1:19:31 a koniec 1:28:18

9. Kaczory od km 228.600 do km 241.000 czyli 12.400 m

Zobrazowanie na mapie niebawem.

trichlor:
Podział fragmentu linii nr 131 (tzw. węglówka)

Podział wykonany na podstawie filmu

1. Szadek od km 176.700 do km 185.400 całość 8.700 m
Na filmie początek  0:15:03 a koniec 0:24:39 (w trakcie otoczeniowania)

2. Otok od km 185.400 do km 197.200 całość 11.800 m
Na filmie początek 0:24:39 a koniec 0:35:46 (skończony etap I i II)

3. Poddębice od km 197.200 do km 206.700 całość 9.500 m
Na filmie początek 0:35:46 a koniec 0:43:05 (skończony UT)

4. Kłudna od km 206.700 do km 217.000 całość 10.300 m
Na filmie początek 0:43:05 a koniec 0:50:57

5. Kraski od km 217.000 do km 225.500 całość 8.500 m
Na filmie początek 0:50:57 a koniec 0:57:28

6. Dąbie nad Nerem od km 225.500 do km 237.700 całość 12.200 m
Na filmie początek 0:57:28 a koniec 1:06:49

7. Ponętów od km 237.700 do km 249.100 całość po tej linii 11.400 m
Na tej scenerii budujemy także podg. Borysławice, podg. Zamków, stacja Barłogi
Na filmie początek 1:06:49 a koniec 1:15:32

8. Lipie Góry od km 249.100 do km 257.800
Na filmie początek 1:15:32 a koniec 1:22:12

Podział linii 131 na południe od Zduńskiej Woli Karsznic

Podział wykonany na podstawie filmu. Kilometraż na tym filmie jest nieczytelny.

9. Kozuby
Na filmie początek 0:14:28 a koniec 0:26:22 (6 słup za przejazdem po prawej stronie)

10. Chociw Łaski
Na filmie początek 0:26:22 a koniec 0:44:57 (za 8 słupem, chyba km 142.000)

11. Rusiec Łódzki
Na filmie początek 0:44:57 a koniec 1:02:36 (4 słup za mostkiem)

12. Chorzew Siemkowice
Na filmie początek 1:02:36 a koniec 1:14:27 (4 słup za wiaduktem, za kotwieniem środkowym)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod