Autor Wątek: Wypuszczenie pociągu poniżej prędkości dozwolonej  (Przeczytany 1447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline the_janeczek

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 73
  • the_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezes
Wypuszczenie pociągu poniżej prędkości dozwolonej
« dnia: 21 Listopada 2021, 02:13:56 »
Pytanko, z tego co wiem na wpuszczając pociąg na główne dodatkowe z racji ograniczenia do 20 doraźnego(czyli "poniżej prędkości dozwolonej zgodnie z sygnałem na semaforze osłaniającym tory główne dodatkowe lub rozjazdy nieleżące w torach głównych zasadniczych ")  powinno się zatrzymać pociąg przed semaforem i poinformować go za pomocą rozkazu pisemnego  o potrzebie ograniczenia prędkości jazdy na określonym odcinku jazdy. W związku z tym pytanko, bo nie zauważyłem aby żaden dyżurny stosował się do tego przepisu, jak to ma się do warunków arkadiowych 2012?

W załączniku przepis ww. 
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2021, 16:13:53 wysłana przez Coyotek »
"Nie lvl zdobi człowieka, lecz człowiek lvl" Piekielny 2020

Offline Ares28

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Odp: Arkadia Zdrój
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Listopada 2021, 02:34:43 »
Nie trzeba niczego dyktować o ile drużyna pociągowa została już wcześniej powiadomiona o tym ograniczeniu. Przed rozpoczęciem jazdy mechanik otrzymuje rozkaz pisemny O na wszystkie ostrzeżenia doraźne na danej trasie. Podyktowanie więc takiego rozkazu może być konieczne w przypadku ograniczenia nie uwzględnionego tym rozkazem. Takie sytuacje są jednak bardzo rzadkie i najczęściej dotyczą sytuacji awaryjnych.

Przenosząc to na warunki Tedeka - wszystkie ograniczenia, niezależnie czy doraźne czy stałe są wpisywane do Tedekowego WOSu. Należy więc traktować to tak jakby mechanik został już o nich poinformowany wcześniejszym rozkazem O, wydanym na stacji początkowej. Podyktowanie O nadal jednak będzie konieczne w przypadku np. wjazdy na tor zajęty albo gdy DR bawi się w dodatkowe wprowadzanie zwolnień nieprzewidzianych przez autora scenerii i nie uwzględnionych w Tedekowym WOSie.

Offline the_janeczek

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 73
  • the_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezesthe_janeczek prezes
Odp: Odp: Arkadia Zdrój
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Listopada 2021, 14:30:37 »
Nie zgodzę się z tym rozkazem otrzymanym na wszystkie ostrzeżenia na danej trasie bo w td2 nie istnieje SERWO wiec ciężko taki rozkaz dostać, ale jak tak mówi Developer to niech tak będzie w tym przypadku.
"Nie lvl zdobi człowieka, lecz człowiek lvl" Piekielny 2020

Offline pasymek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Siła reputacji: 136
  • pasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezespasymek prezes
Odp: Odp: Arkadia Zdrój
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Listopada 2021, 14:37:59 »
Chodzi o to, że nie ma wydawania rozkazu na trasę, ale wszystkie ograniczenia (stałe i doraźne wpisane w scenerie) są podane w WOSie do którego każdy ma dostęp i może sobie sprawdzić. Jeżeli natomiast dyżurny postanowi wprowadzić ograniczenia dodatkowo które nie występują w WOSie to powinien zastosować procedurę opisaną w przytoczonym przepisie.