LSC Ziębice to wycinek linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie. Obejmuje cztery stacje: Biały Kościół, Henryków, Ziębice i Starczów. W zamyśle ma to być sceneria spinająca duże stacje. W rzeczywistości odcinek ma około 23 km.
Szlaki:
St - 100 km/h - zelektryfikowany
Kz - 100 km/h - zelektryfikowany
Cp - 40 km/h - niezelektryfikowany
Wewnątrz scenerii będzie obowiązywać prędkość max 100 km/h.
Krótka charakterystyka stacji zawartych w scenerię:Biały KościółStacja krańcowa scenerii. Tutaj odchodzi szlak
St prowadzący do stacji Strzelin a dalej do Wrocławia Głównego. Na stacji znajdują się dwa tory zelektryfikowane z krawędzią peronową oraz bocznice niezelektryfikowane. W rzeczywistości są one rozebrane bądź nieczynne, aczkolwiek na scenerii zapewnią zabawę dla fanów prac manewrowych oraz dodatkowe spawny dla pojazdów trakcji spalinowej. Na stacji będzie sygnalizacja kształtowa.
HenrykówStacja troszkę większa od Białego Kościoła. Oprócz tego co można zobaczyć na schemacie stacji zamierzam odrestaurować szlak spalinowy
Cp w stronę Ciepłowód. Jest to odnoga do małego dworca. Stacja będzie posiadać jeden spawn elektryczny i dwa spalinowe.
ZiębiceStacja na której będzie urzędować dyżurny ruchu tego LCS. Największa stacja na scenerii. Podsiadać będzie jeden spawn elektryczny, dwa spalinowe dla składów oraz dwa spalinowe dla luzaków. Dodatkowo dwie bocznice i trzy tory do placów ładunkowych.
StarczówMijanka, która zamyka scenerię od strony Kamieńca Ząbkowickiego (
Kz). Zero spawnów.
Aktualizacja 12.08.2017
Dzisiaj pokażę Wam kilka screenów i słów dotyczących prac. Początki tworzenia scenerii sięgają mniej więcej kwietnia tego roku, gdzie po pewnym czasie prace zostały zawieszone. Ostatnio jednak udało mi się dokończyć (przynajmniej z grubsza) układ torowy. Niestety nie udało mi się pozyskać podkładów w rozsądnej rozdzielczości(to co udało mi się osiągnąć było za bardzo rozmazane), dlatego wszystko było konstruowane dzięki Google Maps, miarce odległości, kartce i ołówkowi
Pod wpływem komentarzy wprowadziłem kilka poprawek koncepcyjnych. Dyżurny zostanie przeniesiony do Białego Kościoła, gdzie cała stacja będzie opierać się na wajchach itd.
Reszta scenerii będzie obsługiwana przez SCS.
Udało mi się również w miarę dobrze zrekonstruować rozebraną już linię niezelektryfikowaną w Henrykowie.
Z ciekawszych rzeczy mogę jeszcze pokazać obiekty inżynieryjne. Otóż większość szlaku objętego scenerią przebiega po dosyć wysokim nasypie kolejowym pośród pól co sprawia, że dosyć często są rozmieszczone niewielkie wiadukty pozwalające rolnikom dosyć swobodnie przemieszczać się pomiędzy polami po obu stronach torowiska.