Autor Wątek: [DO POBRANIA] Psary - Projekt CMK  (Przeczytany 7327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek_Polish_Driver

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 186
  • Krzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezes
Psary - Projekt CMK
« dnia: 25 Grudnia 2021, 07:11:52 »
Mamy święta, a święta to między innymi czas życzeń i prezentów. Typowe życzenia dla TD-kowicza mogą wyglądać tak:

"Z okazji świąt życzę Ci bla bla bla i żeby udało Ci się wydać jak najwięcej scenerii"

A skoro życzenia są to i prezent by się przydał, więc taki też się znajdzie (a przynajmniej jego zapowiedź)

Szybka lekcja historii i geografii


Na scenerię Psary składają się posterunki Psary oraz Starzyny, które znajdują się na granicy województw śląskiego i świętokrzyskiego. W miejscu tym przecinają się linie numer 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie czyli popularna CMK oraz linia numer 64 Kozłów - Koniecpol.

Psary

Jest to stacja położona w kilometrze 169.8 LK4. Możemy z niej wyjechać w kierunku Knapówki oraz Góry Włodowskiej. Na obu szlakach kierujących do wspomnianych stacji możemy poruszać się z prędkością do 200km/h. Dodatkowo od stacji odchodzi łącznica nr 570 kierująca na podg Starzyny który znajduje się w sąsiedztwie Psar. Na łącznicy można poruszać się z prędkością do 100km/h. Stacja w Psarach po modernizacji została pierwszą stacją w Polsce na której zamontowano rozjazdy wielonapędowe z ruchomymi dziobami krzyżownic dzięki którym w 2014 roku możliwe było wprowadzenie obecnie obowiązującej prędkości maksymalnej 200km/h. Cechą charakterystyczną Psar jest to że zastosowano tam rozjazdy różnych producentów które posiadają różne konfiguracje napędów oraz kontrolerów. Zabieg ten sprawił że stacja zyskała status poligonu doświadczalnego dla rozjazdów. W zakres modernizacji wchodziła również wymiana urządzeń SRK która odbyła się 2003 roku i wprowadziła komputerowy system sterowania typu Ebilock 850.

Starzyny

Jest to posterunek odgałęźny znajdujący się w kilometrze 32.5 linii 64. W tym miejscu LK64 przechodzi z dwutoru w jednotor oraz jednocześnie odchodzi od niej łącznica nr 570 łącząca Starzyny z Psarami. Nie licząc wcześniej wspomnianej łącznicy, z posterunku możemy wyjechać w kierunku Sprowy oraz Koniecpola. Na szlaku do Sprowy można poruszać się z prędkością do 160km/h z kolei na szlaku do Koniecpola maksymalnie z prędkością do 120km/h. Sam posterunek przeszedł niewielką modernizację w 2011 roku kiedy to zostały wymienione wszystkie rozjazdy oraz został dodany rozjazd numer 6. Obecnie na posterunek składa się 5 rozjazdów z czego po 4 można poruszać się z prędkością do 100km/h w kierunku zwrotnym. W ramach modernizacji w semaforach zostały dodane obecnie niespotykane w nowo budowanych posterunkach odgałęźnych komory światła białego umożliwiające wyświetlenie sygnału zastępczego. Sam posterunek niczym się nie wyróżnia lecz stał się rozpoznawalny przez wypadki które wydarzyły się 25.02.1994 roku oraz tragiczniejszy w skutkach z 03.03.2012 roku.

Psary w liczbach

Na scenerię składa się ponad 40km szlaków co znacząco wpływa na stan tego tutaj ---> KLIKNIJ
Szlak pomiędzy Psarami, a Górą Włodowską jest szlakiem o długości 36km co stanowi go obecnie najdłuższym szlakiem na CMK. Na wspomnianym szlaku w okolicach 186 kilometra znajduje się prawdopodobnie najdłuższy łuk kolejowy w Polsce którego długość wynosi prawie 6km (dokładnie 5960m). W jednym z torów znajdujących się na wspomnianym łuku, zastosowano eksperymentalną przechyłkę 7o która umożliwiła podniesienie prędkości konstrukcyjnej na tym odcinku do 300km/h. Dzięki temu 24.11.2013 roku przy pomocy zespołu trakcyjnego ED250 potocznie znanego jako Pendolino, udało się rozpędzić do granic możliwości jeśli chodzi o silniki trakcyjne i elementy biegowe pociągu tym samym uzyskując rekordowy wynik 293km/h. Wynik ten pobił aż 3 rekordy prędkości - Rekord Polski, Rekord dla danego typu pociągu oraz Rekord Europy Wschodniej.

Autorzy

Układ torowy - KPD
Wskaźniki - KPD
Semafory - KPD
Sieć trakcyjna - KPD
Izolacje - KPD
Pulpet - emik
Otoczenie - 99% DoZymus i 1% niebieski kundel czyli tf09 (a dokładnie wykopanie jednego rowa)

Info - wersja smart

Szlaki zewnętrzne

GWł (Góra Włodowska) - v max 200km/h, brak ograniczeń, 12 odstępów 4-stawnej SBL
Kn (Knapówka) - v max 200km/h, brak ograniczeń , 3 odstępy 4-stawnej SBL
Sp (Sprowa) - v max 160km/h, ograniczenie do 150km/h na jednym łuku
Kc (Koniecpol) - v max 120km/h, brak ograniczeń

Szlaki wewnętrzne

Ps - St (Psary - Starzyny) - v max 100km/h, brak ograniczeń, 2 odstępy 3-stawnej SBL

Część która przez większość osób jest czytana jako pierwsza

Sceneria wpisana pod hashem 5cb51168 i ogólnodostępna dla wszystkich od poziomu L
Link zawiera pulpet SCS, pulpet SUP-a, scenerię i grafikę
https://up.td2.info.pl/d/78747834d7f84cd38faa/

Screeny
Spoiler: pokaż


Widok na stację Psary z wiaduktu znajdującego się na wojewódzkiej 795


Widok z łącznicy pomiędzy Psarami, a Starzynami


Semafory C i D w Starzynach


Widok ze Starzyn w kierunku Psar i Koniecpola


Losowy przejazd w lesie na LK64 z widokiem w kierunku Sprowy


Okolice przystanku osobowego w Woli Kuczkowskiej z widokiem na znajdującą się w oddali CMK


Most pozwalający na przecięcie CMK z rzeką Pilicą za którym jest "wjazd w leśny korytarz"


Widok na prawdopodobnie najdłuższy łuk w Polsce z wiaduktu znajdującego się niedaleko krajowej 78
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2022, 15:11:41 wysłana przez krzysiek9825 »

Offline Superbarman

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Siła reputacji: 468
  • Superbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezesSuperbarman prezes
  • Kto pyta nie błądzi...
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Grudnia 2021, 09:52:45 »
Kolejna przepiękna sceneria z CMKi  ;)
Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, jakie będą spawny na scenerii? Gdybym miał strzelać to pewnie J:TOW i Tm11: LUZ  :)
Szanuj dyżurnego swego i cierpliwość jego, bo możesz mieć gorszego.
Podstawa dobrej zabawy to plik autoexec!

Offline Krzysiek_Polish_Driver

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 186
  • Krzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Grudnia 2021, 19:08:05 »
Jeśli chodzi o spawny to prawdopodobnie będą 2 i wśród nich znajdzie się TOW ale prędzej pod sem K. Drugi zapewne będzie przeznaczony dla stonki ale w tym wypadku bardziej funkcjonalny może być spawn pod Tm12 bo oprócz luzaka będzie możliwość wejścia z jakimś składem.

Offline Krzysiek_Polish_Driver

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 186
  • Krzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lutego 2022, 23:42:30 »
No i stało się. Psary oficjalnie zostały wpisane do SWDR-a. Od tego momentu zaczynają się zamknięte testy scenerii, które mają na celu wyeliminowanie wszystkich niedociągnięć, które nie został wyłapane na etapie sprawdzania. Jedyne co pozostaje teraz to tylko
testy
Spoiler: pokaż

testy
Spoiler: pokaż

i jeszcze raz testy
Spoiler: pokaż

Offline Krzysiek_Polish_Driver

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 186
  • Krzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lutego 2022, 22:30:00 »
Miło mi poinformować, że po pomyślnym przejściu testów USRK sceneria może zostać udostępniona. Żeby zaraz nie było miliona pytań typu "A gdzie ASDEK???" - ASDEK jest aktualnie w fazie rozwojowej, a Psary były okazją, żeby sprawdzić jak będzie działał w rzeczywistych warunkach. Dzięki tym testom wyszły pewne niedociągnięcia, które mają wpływ na jakość działania samej aplikacji. Nie trudno się domyślić, że niedociągnięcia te powinny zostać poprawione, dlatego odpowiadając na pytanie - w tej wersji scenerii ASDEK jeszcze nie będzie dostępny. Wracając do tematu dostępności samej scenerii - w grudniu słowo się rzekło, dlatego muszę go dotrzymać i sceneria jest dostępna od poziomu L. Domyślam się jak to się zapewne skończy ale kto nie ryzykuje ten nie pije szampana. Na początek na ten eksperyment społeczny dam tydzień czasu i jeżeli jakieś większe tragedie się nie wydarzą to poziom pozostanie. Jeśli jednak coś się będzie działo to tak jak wspominałem w pierwszym poście "najwyżej się go podniesie". Niezależnie od wyników tego doświadczenia przynajmniej pozostanie ślad, że dla dr z poziomem L kiedyś była dostępna większa sceneria niż tylko mijanka (chyba że zostanę pozytywnie zaskoczony to wówczas będzie dostępna dłużej niż tylko tydzień).
No to na koniec nie zostaje mi nic innego do powiedzenia jak życzyć udanych dyżurów, samych przelotów no i tradycyjnie dla tego typu wątków "update w pierwszym poście" ;).

Offline motorak

  • User
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 127
  • motorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lutego 2022, 13:17:04 »
Interesująca sceneria, brakowało podobnego układu szlaków. Jak wygląda temat rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy w TD2? Będzie to w przyszłości możliwe do zabudowania i urealnienia?

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 219
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Lutego 2022, 16:28:46 »
Bardzo dobrze że sceneria jest dostępna od L. Gratuluje super mapki, dzisiaj chyba odpalę TD2 po dłuższej przerwie ;)

Offline mkwitowski

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 329
  • mkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezesmkwitowski prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lutego 2022, 14:49:39 »
Bardzo fajna sceneria dla pociągów pasażerskich vmax min.100 km/h. Biorąc pod uwagę długość szlaków oraz posiadanie tylko jednej stacji - Psary sceneria ta ma ograniczoną przepustowość. Wystarczy opóźniony pociąg Vmax 60 na tej linii i mamy korek na jakieś 10-20 minut. Zauważyłem to wczoraj jako mechanik gdy musiałem jechać za składem z prędkością vmax 30 przez co na jednym szlaku znalazły się 3 składy. Oczywiście można zwalić na dr że wypuścił pociąg opóźniony przed planowym( dogoniłem go w połowie szlaku) ale tu nasuwa się pytanie kiedy miałby go wypuścić, przecież to nie real gdzie może skład stać kilka dni na stacji. Może się czepiam ale przepustowość tej scenerii jest mocno ograniczona z winy prędkości szlakowej i pociągów o niskiej prędkości rozkładowej.

Offline motorak

  • User
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 127
  • motorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Lutego 2022, 16:44:16 »
Obecnie dyżurny nie ma wpływu na to w jakiej kolejności przyjadą pociągi, ponieważ na "nowej" SBL blokada z innej stacji akceptuje się samoczynnie. Zostaje czat w SWDR4 do innych dyżurnych. Aczkolwiek to i tak jest duże usprawnienie, że na jednym szlaku z SBL może być kilka pociągów wyjeżdżających ze scenerii i wszystkie z założonymi blokadami do następnych stacji.

Offline Felipe089

  • User
  • Wiadomości: 12
  • Siła reputacji: 52
  • Felipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnikFelipe089 naczelnik
  • Ten co umie na AK dyżurować w miarę dobrze
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Marca 2022, 12:50:15 »
Oby tylko nie trafił się dr co zechce odegrać Szczekociny. Sceneria piękna, miałem okazję jechać ICkiem i EN57 po Starzynach, jednak w trybie dr nie wyświetla mi się na liście. Może coś kiedyś zaskoczy  :)
Take up our quarrel with the foe, to you from failing hands we throw, the torch be yours' to hold it high, if ye' break faith with us who die, we shall not sleep, though poppies blow. In Flanders Fields...

Lest we forget

guest33109

  • Gość
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Marca 2022, 14:02:40 »
Nie wyświetla się, ponieważ trzeba ją pobrać i umieścić w lokalizacji C:\Users\xxx\Documents\TTSK\TrainDriver2\SavedStations\Psary .

Offline motorak

  • User
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 127
  • motorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezesmotorak prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Maja 2022, 21:53:36 »
Na pulpicie podg Starzyny, powtarzacz semafora wjazdowego do stacji Psary jest oznaczony jako T i również wskazania tego semafora pokazuje. Właściwy semafor wjazdowy do st. Psary to W.

Offline Wewek

  • Redaktor
  • Sponsor
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 193
  • Wewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezesWewek prezes
  • ZEW10 mechaniku!
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Sierpnia 2022, 21:04:19 »
Sceneria świetna do jazdy, ale jest mały problem, nie wiem czy dotyczy on innych kategorii pociągów, czy tylko PWE, którym zwykle jeżdżę, ale jadąc z rozkładową prędkością 140 km/h, nadrabia się około 12-13 minut. Z moich obserwacji wynika, SWDR generuje RJy przewidując około 2 minuty na każdy odstęp SBL. Odcinek o długości 18.5 km, między stacją Psary a ostatnim odcinkiem SBL na szlaku na Górę Włodowską, który przy tej prędkości pokonuje się w niecałe 8 minut, SWDR przewiduje na 21 minut. Odrobina matematyki w zamieszczonym screenie.

Czy da się w jakiś sposób rozwiązać tę sytuację? Nie uśmiecha mi się stać zawsze te +/- 15 minut na kolejnej scenerii, a dla dyżurnych następnych posterunków też z pewnością jest to irytujące, że wyprawiony planowo z poprzedniej scenerii pociąg, nagle wjeżdża prawie kwadrans przed czasem.

EDIT: Podmieniłem screena na taki z widoczną prędkością rozkładową.

Projekty: Pogórz (etap 3 w SSS), Stynice (faza projektowa)

Offline Pepsi2026

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 650
  • Siła reputacji: 1131
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Sierpnia 2022, 21:45:39 »
Bodajże na gitlabie wisi już ticket odnośnie tego, by wpis SBL nie dodawał minut do czasu przejazdu.
ZEW10a.