Train Driver 2
Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Do pobrania => Wątek zaczęty przez: kacperek754 w 26 Stycznia 2022, 20:40:50
-
Pszczyna
(https://img.ttsk.ngo/images/2022/08/07/Pszczyna-2.png)
Pszczyna [Psz] Pszczyna jest realną stacją węzłową położoną na linii kolejowej 139. Rozpoczyna się również tutaj linia kolejowa 148. Stacja posiada 7 torów głównych, z których 3 zlokalizowane są przy krawędzi peronowej. Oprócz tego znajduje się tutaj kilka torów bocznych wraz z magazynem oraz placem ładunkowym. Na stacji zatrzymują się wszystkie kategorie pociągów pasażerskich. Stacja obsługiwana jest z dwóch nastawni dysponującej Psz, oraz wykonawczej Psz1, które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Jedynie kilka rozjazdów posiada napęd ręczny. Przejazd w kilometrze 32.493 wyposażony w dwie półzapory bez tarcz ostrzegawczych przejazdowych i sterowany jest za pomocą RASP-UZK. Na scenerii prowadzenie ruchu może być trochę kłopotliwe, ponieważ urządzenia sterowania nie pozwalają na realizację przebiegów zorganizowanych na każdy tor. Pomiędzy Pszczyną a Kobiórem znajduje się przystanek osobowy Piasek, na którym postój mają wyłącznie pociągi osobowe.
(https://img.ttsk.ngo/images/2022/01/26/3600px-Pszczyna1d1ec07642919bf4.png) (https://img.ttsk.ngo/images/2022/01/26/3600px-Pszczyna1d1ec07642919bf4.png)
Kobiór[Kob] Kobiór jest realnym posterunkiem odgałęźnym położonym na linii 139. W pobliżu znajduje się również przystanek osobowy o tej samej nazwie, na którym zatrzymują się wyłącznie pociągi osobowe. Istnieje tutaj także nieużywana obecnie bocznica Lasów Państwowych, która służyła do załadunku drewna. Posterunek ten posiada urządzenia komputerowe (SCS) z sygnalizacją świetlną.
(https://img.ttsk.ngo/images/2022/01/26/Kobior.gif) (https://img.ttsk.ngo/images/2022/01/26/Kobior.gif)
Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
139 Katowice - Zwardoń, od 22.300 do 38.700
148 Pszczyna - Rybnik, od 0.000 do 3.900
Szlaki zewnętrzne:
Nazwa | Następny posterunek | Numer linii | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
Ty | Tychy | 139 | dwutorowy | zelektryfikowany | 140 | samoczynna | 3300 m | brak |
MWa | Most Wisła | 139 | dwutorowy | zelektryfikowany | 140 | samoczynna> | 1615 m | brak |
Rde | Radostowice | 148 | jednotorowy | zelektryfikowany | 50 | półsamoczynna | 3210 m | brak |
Spawny:
TOW - F, zelektryfikowany, 650 m
PAS - Tm3, zelektryfikowany, 150 m
SM42 - Tm10, niezelektryfikowany, 16 m
Ograniczenia:
(https://img.ttsk.ngo/images/2022/01/26/270493514_1061438351084619_1049879700144334817_n.jpg) (https://img.ttsk.ngo/image/TDBQ7)
Autorzy:
kacperek754
trichlor
Plik do pobrania:
https://up.td2.info.pl/f/b47065c621eb48d3a30d/?dl=1
Sceneria dostępna dla dyżurnych ruchu od 8 poziomu.
Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem a318ead9.
Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony semaforek.kolej.org.pl (https://semaforek.kolej.org.pl).[/size]
-
Wpisano do TDkowego WOSu (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UiBG9Lmbg5P4J7hJzl8Cx_ojWYrrS_ri/edit?usp=sharing&ouid=102627146846219624548&rtpof=true&sd=true) - scenerie spoza paczki - gratuluję wydania!
-
Z dniem dzisiejszym sceneria zostaje udostępniona dla wszystkich. Link do pobrania znajduje się w pierwszym poście.
-
Poprawiono odnośnik do schematów SRK.
-
Kobiór[Kob] Kobiór jest realnym posterunkiem odgałęźnym
A nie jest to czasem posterunek bocznicowy? Tak go zakwalifikowano na semaforku.
-
Wszystko jest w porządku. W wykazie posterunków widnieje jako posterunek odgałęźny, przystanek osobowy i ładownia
-
Proszę sprawdzić semafory wyjazdowe pod kontrolą mechaniczną, ponieważ nie mogę podać żaden z nich, nawet z opuszczonymi rogatkami.
-
bo tam jest kolejność nastawiania, najpierw trzeba podać wyjazdowy na SCS a potem dopiero drogowskazowy z nastawni
do nauki geniusze
-
dobra dzięki, poprostu pierwszy raz miałem dyżur w Pszczynie i no właśnie nie zrozumiałem
-
Nie mogę przełożyć rozjazdu 14. Inni maszyniści też nie mogli.
-
Sprawdziłeś na nastawni czy nie jest on zaryglowany w jakiejś pozycji?
-
Nie mogę przełożyć rozjazdu 14. Inni maszyniści też nie mogli.
Rygiel nr 7 w dysponującej.
-
Aktualizacja scenerii nowy link do do pobrania w pierwszym poście
-
Witam,
Dyżurowałem dziś na Pszczynie i był problem z podaniem wyjazdu z stacji Pszczyna w obu kierunkach, mimo prawidłowego ułożenia drogi przebiegu, zatwierdzenia jej i podania semafora wyjazdowego, na semaforach na scenerii nie był on wyświetlany. Z wjazdem pociągów niema problemu.
Edit: teraz przeczytałem wpis gdzie było to wytłumaczone, jednak mimo podania wyjazdu na pulpicie SCS nie był on wyświetlany. Kiedyś musze poćwiczyć bo pewnie coś źle robiłem.
-
bo tam jest kolejność nastawiania, najpierw trzeba podać wyjazdowy na SCS a potem dopiero drogowskazowy z nastawni
do nauki geniusze
sam siebie zacytuje
ehhhh
-
Chciałem zagrać na tej scenerii ale wyskakuje mi że sceneria nie jest wpisana do swdr, pobrałem dzisiaj ją jeszcze raz i nadal mam ten problem, pomoże ktoś ?
-
Kolego chętnie Ci pomogę :)
Pszczyna jest dostępna od poziomu 8
"Sceneria dostępna dla dyżurnych ruchu od 8 poziomu.
Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem 0f02156a."
A Ty masz 8 poziom, aby móc dyżurować na powyższej scenerii ?
Dodano: 06 Sierpnia 2022, 08:53:21
Jednakże sprawdziłem i widzę, że masz odpowiednią rangę.
Zwracam honor, krótko mówiąc :)
-
Mała aktualizacja scenerii. Najnowsza wersja do pobrania w pierwszym poście.
-
Na stacji w Kobiórze w tablicy z informacją wkradła się literówka.
-
W pierwszym poście najnowszy link do pobrania scenerii przystosowanej do nowej wersji.
-
Błąd zwraca podczas ładowania scenerii z najnowszego linku.
-
Naprawione, teraz powinno wszystko śmigać
-
Dzień dobry dzisiaj podczas dyżuru zauważyłem, że jeżeli pociąg wyjedzie ze stacji w kierunku 1MWa to blokada (jeżeli jest założona) na szlaku 2MWa automatycznie sie zrywa bo izolacja zalicza pociąg ze szlaku 1MWa jakby był na szlaku 2MWa
Edit: a bardziej rzecz ujmując chodzi mi o semafory odstępowe, pociąg wjezdzając na it371/it383 pojawia sie nagle na it386 (na pulpecie :P) i zrywa blokade z 2MWa
-
Błąd został naprawiony.
Najnowszy plik do pobrania w pierwszym poście.
-
What are the names of circuits in Pszczyna to /rmcar? Jak nazywają się obwody w Pszczynie do /rmcar?
-
Niestety, wielokrotnie próbowałem grać na Pszczynie, ale pokazuje mi, że pulpit jest niewpisany do SWDR. Na pewno mam najnowsze pliki.
-
What are the names of circuits in Pszczyna to /rmcar? Jak nazywają się obwody w Pszczynie do /rmcar?
You can find each track name using SCS Editor and open the .scs of the scenery with it or open scenery in td2 editor, click on track and find out its name.
-
Pojawiła się nowsza wersja scenerii, plik do pobrania w pierwszym poście.
-
Najnowszy plik do pobrania znajduje się w pierwszym poście.
-
Niestety kolejny raz przejechałem semafor SBL, który wskazywał sygnał stój i nie mogłem kontynuować jazdy online na scenerii. Przy jego aktualnym umiejscowieniu raczej nie jestem pierwszym ani ostatnim, którego dotknął ten problem.
-
Widzę dwa rozwiązania a może nawet trzy.
1. zwrócić się do zarządcy infrastruktury o zmianę lokalizacji semafora SBL - twórcy scenerii szybciutko zmałpują po PKP PLK
2. naumieć się jeździć i wyposażyć w stosowny, do oczekiwanych efektów od symulacji, komputer - mamy już ładnych parę lat XXI wiek
3. ....
dr inż. 3Cl
-
Wiem, że nie jest to odpowiednie miejsce na tego typu tematy ale również miałem problem z połączeniem od strony MWa.
Komputera nie mam złego, co świadczy chociażby o akceptowalnie płynnej rozgrywce mimo pogorszonej optymalizacji od nowej wersji, na którą tak wszyscy narzekają.
Dodam również, że nie jechałem maksymalną prędkością, co mogło spowodować połączenie z opóźnieniem - zwolniłem, a nawet zatrzymałem się przed tym semaforem na chwilę żeby połączyło. Niestety to nie nastąpiło, przez co postanowiłem przejechać go na STÓJ - wskoczył komunikat iż w związku przejechaniem S1 nie połączy mnie ze scenerią - po przejechaniu nastąpiło usunięcie poprzedniej scenerii i dopiero wczytało mi scenerię właściwą (Pszczynę). Ponadto spam VD z błędem inicjacji bo stacja końcowa, na której on "nie lapie".
Po tym, poprzez komendę /swdr poinformowałem o tym fakcie, w odpowiedzi DR stacji Pszczyna poinformował mnie, że nie tylko ja miałem ten problem - a mianowicie każdy. Ile w tym prawdy? Nie mnie oceniać, piszę tylko to czego się dowiedziałem.
Broń Boże nawet mi nie przyszło do głowy aby zasugerować modyfikację scenerii - jest ona realna zatem usytuowanie sygnalizatorów czy podział scenerii jest dla mnie bezsprzeczny i niepodważalny.
Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz - od jakiegoś czas semafory SBL dopóki nas nie połączy ze scenerią są (prawdopodobnie tylko da nas) na STÓJ. Kiedyś wskazywały sygnał zezwalający.
...a może to jednorazowy problem u mnie? Zobaczymy następnym razem.
-
Przyda się feature, który nie będzie powodował anulowania prób łączenia przy minięciu semafora odstepowego. Wtedy dopiero pominięcie semafora wjazdowego anulować będzie próbę łączenia. Kiedyś dało się ominąć ten problem wykonując semafory odstepowe z prefabu tarczy ostrzegawczej.
-
Może uda się wykorzystać fakt, że semafory SBL mają zaznaczone Allow skipping a semafory wjazdowe już jakby nie. Wtedy można dać możliwość łączenia ze scenerią aż do wjazdowego. Znaface od unity się z tym zmierzą.
-
Omawiany semafor SBL znajduje się około 300 metrów od początku scenerii, a przynajmniej tak wynika z moich (nie)profesjonalnych pomiarów w edytorze. Nie podważam jej realności, ale jak widać takie jego umiejscowienie może być niefortunne. Czy do czasu rozwiązania problemu nie warto pomyśleć nad chwilowym wstawieniem tam tarczy ostrzegawczej, skoro nie da się go umieścić gdzieś dalej? Ewentualnie chociaż doraźne ograniczenie prędkości, żeby była większa szansa na wyhamowanie.
-
Scenerie realne charakteryzują się jak z resztą w nazwie Realnością. Zmiana SBL na To jest karykaturą realności, gdyż obydwa typy semaforów mają inne funkcje. To montuje się przy szlakach bez samoczynnej blokady liniowej oraz informuje on o wskazaniu semafora do którego się odnosi. Montaż To wiązał by się z przerabianiem sterowania scenerii, łącznie ze sterowaniem SCS, co ponownie sprawiło by że sceneria nie byłaby realna. Jeśli masz takie problemy i wiesz że masz takie problemy, samodzielnie możesz wykonać hamowanie do odpowiedniej prędkości przed dojazdem do stacji Pszczyna na ten "Niefortunny" semafor. Wszelkie modyfikacje dodające ostrzeżenia doraźne, ingerują również w realistyczność scenerii.
Jedynie można w zasadach dyżurowania na scenerii dodać podpunkt że wjazd do danego posterunku należy podać przed przyjazdem pociągu na scenerie, a to już leży w gestii autora.
Pozdrawiam.
-
Nie chodzi o zamianę semafora SBL na tarczą ostrzegawczą, a jedynie ustawienie go na scenerii jako prefab tarczy ostrzegawczej, z wpisem semafora SBL. Tak jest zrobione np. w Grodzisku, gdzie na jednym szlaku semafory SBL stoją niecałe 200 metrów za laskiem. Dzięki temu, przy awarii synchronizacji sygnalizatorów przed połączeniem, gracz dalej ma możliwość połączyć się ze scenerią, bo nie pomija semafora z funkcjonalnością semafora półsamoczynnego.
-
Linia kolejowa 139 jest w tym miejscu sklasyfikowana jako magistralna, przez co nie jest zachowany wymóg z par. 9 Ie-4. Nie ma również wskaźników W11a ani ograniczenia prędkości. Zdaję sobie sprawę, że "na gruncie" też tego nie ma, ale jednak w rzeczywistości ta widoczność jest zachowania, w symulatorze już nie. Skoro, z przyczyn ograniczeń edytora, sceneria musiała powstać w takim kształcie, to należało też dostosować umiejscowienie/zachowanie sygnalizatorów celem zachowania zgodności z odrębnymi przepisami, które nie powstały z powietrza, a wynikają konkretnej, jak widać jak najbardziej realnej, potrzeby ujrzenia wskazania sygnalizatora z odpowiednim wyprzedzeniem.
A, no i tarcza ostrzegawcza semaforem nie jest.
Jeśli można zastosować rozwiązanie, opisane przez Krzys292, to problem przestałby występować.
-
Będzie to sceneria kiedyś na SCSie? Bo bardzo by się to sprzydało, zwiększyło by przyjemność z dyżurowania a także ułatwiło same dyżurowanie, nie mówiąc o tym że sam realizm by się przez to podniósł :)
-
Stacja obsługiwana jest z dwóch nastawni dysponującej Psz, oraz wykonawczej Psz1, które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją
...no, to nie bardzo rozumiem, jak można podnieść realizm zmieniając urządzenia na fikcję. Ale ja tam dziwny jestem i "truskawki cukrem posypuję".
Napisałeś, że chciałbyś zadowolić swoje wygodnictwo, i jednak tego się trzymajmy.
-
Pilot737 to odleciał i to bardzo daleko, mówiąc po kolejowemu to peron Ci odjechał. Jedyna planowana poprawka to taka, aby urządzenia w nastawni Psz "nie widziały" rozjazdów w Kobiórze.
dr inż. 3Cl
-
Okej czyli nie ma szans na zobaczenia w przyszłość tej scenerii opartej na SCSie? Tak jak napisał kolega wyżej, tak to prawda wygodniej by się pracowało na takiej scenerii ;)
-
A czemu autorzy mieliby robić profanacje REALNYCH scenerii dla "wygodnictwa" pojedynczych jednostek? Jest multum innych scenerii na SCS, a że Ty uważasz urządzenia mechaniczne za "niewygodne", to już Twoja sprawa. Inni preferują je ponad klikanie myszką w punkty, a że Pszczyna akurat realnie jest również sterowana za pomocą w/w urządzeń, to mają na czym grać.
-
Najnowsza wersja w pierwszym poście
-
Jako jeden z wykonawców powyższych poprawek chciałbym poinformować, że w trakcie wymiany sygnalizatorów na nowe modele pierwsze semafory SBL od strony lasku mają prefab tarczy ostrzegawczej. Powinno to wyeliminować problem braku możliwości połączenia się maszynistów.
Dyżurni mają również teraz możliwość obsługi sprzezonych UZE z kontrolą zajętości. Na urządzeniach srk również poprawnie wyświetlają się nazwy następnych posterunków zamiast lasków / torów.
Życzę miłej rozgrywki.
-
aktualizacja
-
Aktualizacja
-
aktualizacja
-
Autorze,
Najnowsza nadesłana wersja plików scenerii zawiera wirusa.
Pozdrawiam :),
Mkm.