Po kolei:
Uruchomienie p.o. Chawarki, oraz zakończenie prac na nim planowane jest wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Zostanie zastosowany peron wysoki.
Co do pomysłów bocznic. Jest możliwe uruchomienie bocznicy kopalni, natomiast jak wiemy jest również konieczna w tym celu rozbudowa jej, a nie mam głowy do układania bocznic, jeżeli znalazłaby się osoba, która wraz z moim udziałem zaprojektuje taką kopalnianą bocznicę - jestem otwarty na propozycje współpracy.
Kolejnym etapem jest przeprowadzenie modernizacja stacji, której celem jest wydłużenie torów stacyjnych, aby jakikolwiek dłuższy pociąg towarowy mógł tam wjechać, oraz wywieźć węgiel z tej kopalni. Problemem tej modernizacji jest sieć trakcyjna. O specjalistę do spraw sieci trudno już teraz, a co dopiero jakbym teraz znowu zmieniał sieć trakcyjną i układ torowy. Sprawdzanie tego może zająć rok.
Pomysł Mijanki na Chawarkach jest troszeczkę średnio trafiony. Jest to wbrew pozorom zbyt mała odległość aby lokalizować tam kolejny posterunek. Ok 5 km od stacji Arkadia oraz kolejnych 5 od stacji Redlin. Czy warto? No niekoniecznie, sensownym pomysłem jest lokalizowanie posterunków co ok 10 km. Szczególnie, że linia ta nie ma ogromnego znaczenia.
Idźmy dalej:
4 km bocznica od p.o. Chawarki do kopalni miedzi z trudnym profilem pionowym - do zrobienia, jeżeli chodzi o układ torowy - nie byłoby to większym problemem, jednak z otoczeniem to ja już nie wyrobię. Kolejne 5 kilometrów to jest dla mnie zdecydowanie zbyt dużo. Przykro mi.